Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tutkin+tuota+souti/sousi-ilmaisua.+Kieliopin+mukaan+ainut+muoto,+missä+tuo+s-ilmaisu+olisi+indikatiivin+imperfektin+(myönteiset+muodot,+siis+ei+esim:+en+sousinut:),+joissa+kumpikin+muoto+käy.+Runoissahan+sousi+tosiaan+esiintyy.+Mieleen+tuli+mm.+laulu+"Yli+soiluvan+veen+ne+sousi".+JOskus+koulussakin+laulettu.
02.08.2020 14:17
LiisaO:n+runo+taas+toi+mieleen+elämäni+pahimman+painajaisen.+Unessa+pojanpoika,+2v.+oli+hukkunut+saunarantaamme.+Katselin+häntä+kalliolta.+Poika+makasi+veden+alla+silmät+auki,+valkoiset+pitkät+hiukset+pilvenä+ympärillään.+
Se+oli+kammottava+uni,+joka+melkein+toteutui+l
01.08.2020 16:02
Calvadoksen+yöuinneista+tuli+mieleen+nuoruuteni+yöuinnit,+työpaikalla!+Olin+jo+lukioita+käydessäni+kesätöissä+lentokentällä,+nykyisellä+Helsinki-Vantaalla.+Silloin+sillä+alueella+pääsi+kulkemaan+kuka,+minne+ja+miten+tahansa.+Me+siellä+työskentelevät+tiesimme+tietysti+kaikki+paikat.
Yövuorossa,+lämpiminä+kesäöinä+porukat+usein+kävivät+kiitoradan+toisella+puolella+silloin+sijainneilla+Ruduksen+hiekkakuopilla+uimassa.+Vesi+oli+puhdasta+eikä+jalkoihin+varmasti+tarttunut+ruohoja+tai+muita+liekoja.+Itsekin+niitä+inhoan.+Kyydin+autollaan+radan+yli+antoi+usein+tekniikan++päivystäjä;+kävellen+sinne+olisi+mennyt+liikaa+työaikaa.+Työtkin+kun+piti+hoitaa.
Eipä+tänä+päivänä+moisia+rentoutumiskonsteja+ole+käytettävissä.+Missään.+Ja+varmaan+ihan+viimeksi+jossain+tarkoin+vartioidussa+lentokenttäympäristössä.+Se+oli+aikaa+se!
01.08.2020 15:59
Minäkin+aiemmin+katsoin+aina+Stanhopen,+mutta+jotenkin+se+nyt+vähän+tökkii.+Syytä+en+tiedä,+mutta+nykyään+voin+sen+jättää+katsomattakin+ihan+ilman+harmitusta.+Sen+sijaan+Poirotin+katsoin+illalla.+Brittifiilis+siitäkin+tulee,+joskin+Poirot+belgialaisena+sitä+hieman+leikkoo.+Kaikki+Poirotit+olen+nähnyt+aiemmin,+useampaankin+kertaan,+mutta+Suchet'in+takia+niin+voin+tehdä;+hän+on+roolissaan+vertaansa+vailla.
Joskus+viime+talvena+tuli+ohjelma+David+Suchetista,+ja+sen+jälkeen+olen+noita+Poirottejakin+katsonut+hieman+eri+silmällä,+kiinnittänyt+huomiota+juuri+näyttelemiseen.+Makeat+naurut+sain+yllä+mainitsemastani+ohjelmasta,+missä+DS+kertoi+roolihahmonsa+kävelytyylin+opettelusta;+oli++kuulemma+pee+kipeä:)
Eilen+katsoin+myös+ties+kuinka+monennen+kerran+Sademiehen.+Se+on+minun+listallani+yksi+"kaikkien+aikojen+elokuvista".+Joka+katsomalla+jaksan+ihailla+Dustin+Hoffmanin+kykyä+esittää+autistia.+Tuskin+on+kovin+helppo+homma.
01.08.2020 11:21
Terkut+aamu(päivä!)kaffelta+järven+rannalta!+Siipaisimme+vastoin+alkuperäistä+suunnitelmaa+tänne+möksälle.+Meidän+piti+mennä+eräiden+tuttujemme+mökille,+mutta+heille+itselleen+tulikin+este.+No,+minä+vältyin+astumasta+pieneen+veneeseen,+meren+armoille.+Ko.+mökki+on+meren+saaressa,+45min:n+ajomatkan+päässä+mantereelta.+En+yhtään+tykkää+semmoisesta,+mutta+en+oikein+kehdannut+kutsusta+kieltäytyäkään.+Ehkä+po.+reissu+kuitenkin+on+vielä+edessä.+Jospa+tulisikin+syksysäät+tuulineen+ja+sateineen,+niin+meno+estyisi.
Täällä+on+nyt+oikein+leppoisa+sää.+Sen+verran+tuulahtelee,+että+vesi+on+pienessä+liikkeessä,+lämpötila+lähentelee+pariakymmentä,+joten+oikein+sopivaa+kesää+suomalaiselle.+Ja+elokuuta+sitten+ryhdymme+viettämään.+Ja+sen+huomaa:+yö+on+jo+tosi+pimeä.
Tämä+kesä+on+ollut+monille+todella+erikoinen.+Meille+kuitenkin+aika+samaa+"peruskauraa"+kuin+ennenkin.+Johtunee+siitä,+ettemme+ole+kovia+viipottajia.+Ja+se+taas+johtunee+siitä,+että+olemme+laiskoja.+Omissa+oloissa+on+hyvä+olla.+Kunhan+lähimpiä+saa+tavata.+Hyviä+ystäviäkin+olemme+tavanneet+kesän+aikana+muutaman+kerran.
Mutta+nyt+näistä+omista+oloistamme+lähdemme+käymään+naapurikaupungissa.+Siippa+tarvitsee+hommiinsa+jotain+rekvisiittaa,+eikä+täällä+ole+kauppaa,+mistä+niitä+saa.
Mukavaa+lauantaipäivää!
01.08.2020 11:06
Onpas+teillä+ollut+rasvaiset+jutut!;)+Minulla+on+kolesterolilääkitys,+vaikka+kolestesrolit+ilman+niitäkin+pysyvät+kurissa.+Ja+se+hyvä+kolesteroli+on+minulla+korkea.+Mutta+kun+minulla+on+tuolla+kaalin+uumenissa+se+aneurysma,+niin+lekuri+tykkäsi,+että+lääkitys+varmistaa,+ettei+kolesteroli+pääse+salaa+livahtamaan+huonoihin+lukemiin.+Seuraavissa+kuvissahan+se+taas+nähdään,+onko+kupla+muuttunut+mihinkään.
Oivariini+on+meillä+leivän+kanssa+käytössä,+ruoanlaitossa+erilaiset+öljyt:+oliivi-,+seesami-.+rypsi-+ja+välillä+jopa+kookosöljy.+Minä+syön+päivässä+maksimissaan+kaksi+palaa+leipää,+aamuleivällä+on+vähärasvainen+sulatejuustoviipale,+iltapalaleivälle+pistän+Oivariinia.+Olen+sanonut+lääkärille,+että+haluan+hyvän+makuisen+rasvatahran+sen+kerran,+kun+jotain+levitettä+leipäni+päälle+laitan.+Ei+hän+kauheesti+mukuttanut.
Ostinpa+sitten+uuden+ompelukoneen.+Oli+pikkupakko.+Vanhan+olisi+saanut+rikkoutuneen+osan+kohdalta+korjattua+-+kalliilla+-+mutta+kaikki+muut+osat+sitten+olisivat+ollleet+edelleen+vanhoja,+n.+45v,+joten+joku+muu+paikka+olisi+voinut+pian+prakata.
Raskain+mielin+luovutin+hyvän+palvelijani+ompelukoneiden+taivaskeikalle.+Uudessa+ei+ole+niin+paljon+hienouksia+kuin+vanhassa,+mutta+enpä+enää+niin+ihmeitä+tarvitsekaan.+Ompeluni+nykyään+on+etupäässä+korjaamista,+ja+siihen+riittää+vähempikin+tekniikka.+Vaatteita+en+enää+rupea+kellekään+tekemään,+tein+sitä+aikoinaan+vuosikaudet.+No,+vetskarin+ompelua+on+välillä,+mutta+siihen+onkin+koneessa+oma+tekniikka.+Ja+elektroniikkaakin+on+apuna+helpottamassa+joitakin+muita+juttuja.+Ekana++tehtävänä+on+ommella+pojan+huushollin+sohvaan+irtopäällinen,+2mx3,5m+tikkikangas.++Pitäisi+aloittaa+tänään,+jahka+saan+itseni+ryhtymään.
Tänään+oli+HS:ssa+juttu+toivotutkijasta.+Yksi+asia,+mistä+hän+ei+luovu+on+oikea+kirja.+Kun+istuu+työkseen+ruutua+tuijottamassa,+niin+hän+saoo,+että+kirjassa+silmä+lepää.+Vaikka+en+itse+työkseni+ruutua+töllää,+niin+silti+kirja+on+silmille(ni)+paras+tapa+lukea.+Sitäpaitsi+kirja+tuntuu+käsissä+ja+tuoksuu+kirjalle.+Mitäs+tähän+sanoo+Dr+W?!+Rapunen+ainakin+on+oikean+kirjan+kannattaja.+Missähän+hän+muuten+luuraa!+HS:+ssa+on+kyllä+näkynyt.
Oli+tosiaan+hauska+kuva+noista+Aran+tyttären+koirista+mustikkametsässä.+"Meidänkin"+kettikset+syövät+mustikoita+puskasta,+jos+semmoiselle+paikalle+pääsevät.+Viimeksi+juuri+mökillä+niitä+napsivat.
Ja+nyt+sitten+kohti+viikonloppua+ja+Helenan+päivää!+Nimpparikahveille+menemme+naapurikaupunkiin.+Päivänsankari+lupasi+mansikkakakkua😋
30.07.2020 16:37
Onkin+sitten+taas+tämän+vuoden+viimeinen+heinäkuun+sunnuntai.+Aika+menee+kuin+siivillä+vaikka+ei+mitään+teekään.+Luulisi,+että+tällainen+oleilu+pitkästyttäisi.+Minua+ei+kuitenkaan.+Vaan+moni+on+ollut+elämänsä+kanssa+viime+kuukaudet+ihan+täissä,+ja+nyt+kun+hihnaa+on+löysätty,+niin+överiksihän+se+monilta+on++mennyt+ja+menee,+ellei+vastuuntunto+nouse+valtaan.+Tai+edes+itsesuojeluvaisto.+Se+jää+nähtäväksi.+Ja+se+näkee+joka+elää.
Olen+pitkään+seurannut+WWF:n+sääksiliveä.+Muutama+päivä+sitten+kaksi+kolmesta+poikasesta+lähtivät+lentoon.+Yksi+on+vain+kököittänyt+pesässä;+luulen,+että+se+on+viimeisimmäksi+kuoriutunut+poikanen.++Äskenkin+kun+avasin+tietsikan,+niin+raukka+siellä+yksinään+päätään+pyöritteli.+Sitten+se+yhtäkkiä+lehahtikin+pesän+reunalta+lentoon+ja+teki+pienen+lenkin++-+näkyi+koko+ajan+kamerassa+-+palaten+hetikohta+takaisin.+Sen+perässä+pesään+pölähti+myös+emo;+liekö+ollut+lähistöllä+rohkaisemassa+poikastaan+lentoýritykseen.
No,+minähän+en+pesän+elämää+ole+seurannut+joka+hetki,+joten+voihan+olla,+että+tuo+pahnan+pohjimmainen+on++lentoharjoituksia+tehnyt+jo+aiemminkin.+Nyt+kuitenkin+sain+todistuksen,+että+lentää+se+osaa+ja+varmaan+kohta+jo+pyytää+oman+sapuskansankin,+joten+enää+ei+tarvitse+jännittää+sen+kykyä+"lähteä+maailmalle".
Puolueesta+puheen+ollen+minua+suorastaan+säälittää+tuo+Kulmuni.+Jo+silloin,+kun+ilmoitti+erostaan+ministerin+pestistä+tuli+mieleen+eksynyt+pikkutyttö.+Ja+se+vaikutelma+minun+silmissäni+vain+jatkuu,+jopa+voimistuu.+Uskottavuuskin++näyttää+olevan+hakusessa+ainakin+noissa+lyhyissä+uutispätkissä,+joita+telkkarissa+olen+nähnyt.
Telkkarin+uutisistahan+ei+kokonaiskuvaa+ainakaan+ihmisestä+saa.+Minusta+kuitenkin+tuntuu+siltä,+että+tytön+pitäisi+vielä+mennä+johonkin+muuhun+(puolueen?)+pestiin+kasvamaan.
Ihan+sama,+mikä+puolue+ja+mikä+salkku+on+kyseessä,+mutta+ministerin+pesti+ei+ole+paikka,+mihin+mennään+"oppimaan+uutta".+Sellaisiakin+lausuntoja+silloin+tällöin+on+kuultu.+Ministerin+pitäisi+jo+osata.+Avustajiahan+tietysti+on,+sitä+enemmän+mitä+kokemattomamapi+pomo,+mutta+kyllä+ministerillä+itsellään+asioiden+pitää+olla+hanskassa.+Muuten+menee+niin+kuin+Bernerin+Annella,+joka+laittoi+menemään,+kun+toiset+käskivät.
"Maha+huutaa+leippä,+leippä",+joten+on+tästä+mentävä+kaivelemaan+eilisillan+tähteitä.+Pitkästä+aikaa+oli+ystäväpariskunta+kylässä+ja+syötiin+ja+juotiin+kaikenlaista+hyvää.+Apetta+jäi,+joten+hellan+tai+grilliin+viereen+ei+tarvitse+nyt+kummankaan+meistä+asettua,+riittää+kun+lastaa+lautasensa+ja+painaa+mikron+nappulaa.
Hyvää+pyhäiltaa!
26.07.2020 14:31
Jaa,+että+kirpputoribuumi+on+nyt+teillä.+Joitakin+vuosia+sitten,+kun+siivoilin+huushollia+remontin+tieltä+vein+jotain+tavaroita+-+etupäässä+vaatteita+ja+kirjoja+-+kirppareille,+Hesyyn,+SPR:n+konttiin+ja+Fidaan.+Minusta+ei+ole+myyntipöydän+pitäjäksi,+joten+se+raha,+joka+minun+tarvaroistani+mahdollisesti+tuli+meni+hyväntekeväisyyteen.+Niin+uskon.
Mutta+tietäisin+kyllä+paljon,+mitä+meiltä+voisi+viedä+myyntiin;))+-+tosin+niitäkään+ei+ehkä+kukaan+enää+ostaisi.+Meillä+on+kaappikaupalla+kaikenlaista+siipan+vaalimaa,+sähköllä+käyvää+(savulla+käynyttä;)+vempelettä,+atk-rojua,+puhelimia,+kolme+vanhaa+läppäriäkin,+kajareita,+näppäimistöjä,+ym.+siipan+tavaraa.+Yksi+pöytätietsikan+"konehuonekin"+töröttää+tuolla+minun+telkkarihuoneessani:(.+Siippa+sanoi+tekevänsä+siitä+koneen.+No,+ei+tee.+Hänellä+on+käytössään+jo+kaksi+muuta+konetta.+Ja+kuka+eläkeläinen+jaksaa+könöttää+toimistuolilla,+pöydän+ääressä+jumittamassa+niskojaan,+kun+paremman+asennon+saa+sohvassa+löhöten,+läppäri+sylissä,+mihin+se+jo+nimensäkin+mukaan+kuuluu.+
Itse+en+kirppareilla+käy+juuri+koskaan.+Joskus+jonkun+ystäväni+kaverina+olen+käynyt+selaamassa+myyntipöytiä,+mutta+ostanut+en+ole+juuri+mitään,+samaa+kamaa+on+kotonakin.+Kautta+aikain+olen+ostanut+muutaman+kirjan+ja+yhden+jakun,+jota+pidin+tasan+kerran;+se+oli+päällä+kauan+sitten+iltana,+jolloin+olin+Senaatintorilla+kuuntelemassa+Leningrad+Cowboys'ia.+
Huomaan,+että+minulla+ei+taida+olla+vaimon+päätäntävaltaa.+Siippahan+noita+rojuja+meille+kerää,+enkä+minä+saa+niihin+edes+koskea,+pelkää,+että+hävitän+ne.++Juuri+joku+päivä+sitten+eräs+tuttavarouva+kertoi,+kuinka+oli+käskenyt+miehensä+kiikuttaa+huitsin+nevadaan+puutarhastaan+kaksi+harmaata+ämpäriä,+joihin+miehensä+oli+istuttanut+perunoita,+ja+jotka+jo+hyvin+kasvoivatkin.+Ämpärit+olivat+kuulemma+niin+rumia+siinä+pihassaan.+Ja+mies+totteli!
Letkeää+lauantaita+kaikille!
25.07.2020 11:53
Tuttu+opas+minullekin,+mutta+ei+se+silti+muuta+sitä+tosiasiaa,+että+Yle,+josta+minäkin+maksan,++harvoin+soittaa+meikän+musaa.+Tasapuolisuuden+nimeen!
25.07.2020 11:11
Lähinnä+tuolla+luonto+vs.+ihminen+tarkoitinkin+sitä,+että+ainakin+minä,+kun+ja+jos+luontoon+lähden,+niin+lähden+hakemaan+sitä,+mitä+luonto+tarjoaa:+hiljaisuutta+ja+rauhaa.+En+sankoin+joukoin+pitkospuilla+peräkanaa+vaeltavaa,+laumasielujen+-+kuten+Ara+jo+totesi+-+joukkoa.+Johan+sellaisessa+ryysiksessä+pitkoksetkin+painuu+suonsilmään;).
Minä+introverttinä+olen+ihan+tyytyväinen+nyt(kin)+omissa+oloissani.+Ja+pidän+omaa+ja+läheisteni+terveyttä+tärkeämpänä+kuin+menemisviettini+tyydyttämistä.+No,+minä+tietysti+voin+puhua+mökkiläisen+suulla.+Minulla+on+mahdollisuus+vaihtaa+maisemaa,+jos+kotinurkat+käyvät+ahtaiksi.+Monillahan+niin+ei+ole,+joten+kun+tuulettumisen+tarve+iskee,+niin+kohde+löytyy+todennäköisesti+jostain,+missä+on+paljon+muitakin+samassa+jamassa+olevia.+Siltikin++minusta+koronan+riskin+pitäisi+juuri+nyt+olla+ensimmäisenä+kriteerinä+kun+lähtemisiä+suunnitellaan.+
Eiköhän+noihin+kaupungin+saariinkin+vähin+erin+muodostuisi+jonoja+ja+ryysiksiä,+synnyttämään+palvelun+tarpeita.+Ihmiset+olisivat+sumpussa,+eivätkä+saisi+toisistaan+rauhaa.+Ja+kohta+saarten+luontokin+olisi+tyhjiin+imetty,+kuin+merimetsojen+jäljiltä;)
24.07.2020 17:34
Nuorena+haaveeni+oli,+että+saisin+juuri+Naamiaisvalssin+tahdissa+tanssia+hienossa,+leveähelmaisessa+iltapuvussa.+Iltapukua+olen+elämässäni+kerran+käyttänyt,+RUK:n+kurssijuhlassa,+eikä+siellä+tietenkään++po.+valssia+soitettu.+Mutta+tanssittiinpa+sitten+vastaavasti+enemmän+muuta+sorttia.+-+Jospa+sitten+seuraavassa+elämässä:)
24.07.2020 16:13
Radio+Classic+on+pääkanavani.+Autossa+se+on+aina+päällä.+Täällä+kotona+kanava+usein+kuuluu+huonosti.+Vissiin+olemme+jollain+raja-+tai+katvealueella,+eikä+mikään+kanavan+jakso+kuulu+kunnolla.+Onneksi+tietsikassani+on+hyvä+B&O:n+äänentoisto,+ja+tarvittaessa+sen+voi+kytkeä+ulkopuolisiin+kajareihinkin.+Sitä+tosin+tarvitsee+tehdä+harvoin.+Välttämättä+ei+koskaan.+Joskus+vain+jotain+pitää+kuunnella+"nupit+kaakossa".+Hyvä+esimerkki+sellaisesta+olis+vaikkapa+DBQ:n+Brandenburg+Gate,+tai+Aram+Khachaturianin+Naamiaisvalssi!+Mahlerin+vitonenkin+tykkäis.
Just+niin,+melusaastaa!+Aika+usein+nyt+korona-aikana+olemme+kuunnelleet+Yle+Suomen+iltapäivälähetyksiä+ja+siellä+soitetaan+niin+hirveetä+saastaa,+että+lähestulkoon+joudun+raivon+partaalle.+Kaikenlaista+jollottajaa+ja+jollotusta.+Joku+nykyjollottaja+kun+saa+kertoa,+"mistä+kaikki+alkoi"+niin+vastaus+on:+mä+olen+aina+halunnut+laulaa.+Joku+toinen+kertoo:+mä+oon+aina+halunnu+ite+säveltää+ja+tehä+lyriikkaa+omasta+elämästä.+No,+juu+ei+yrittänyttä+laiteta,+mut+kriteeri+pitäis+olla,+mitä+yhteisesti+kustannetusta+mediasta+työnnetään+"eetteriin".
24.07.2020 15:29
Minä+muistan+hyvin+veromerkit.+Aikoinaan+meillä+oli+vähän+aikaa+lastenhoitaja,+joka+tuli+meille+kotiin.+Silloin+jouduin+liimailemaan+hänen+verokirjaansa+noita+merkkejä.+Sitä+en+muista,+koska+merkkien+käyttö+loppui.
24.07.2020 14:26
Meidän+seutumme+jätehuolto+kielsi+biohajoavat+jätepussit+ja+suosittelee+ihan+tavallisia+muovipusseja+niiden+keruuseen.+Biopussit+kuulemma+tukkivat+laitteet,+hajoavat+sitkeäksi+mössöksi.
Jossain+vaiheessa+meilläkin+oli+paperipusseja,+mutta+kyllästyimme+niihin.+Biojätteessä+on+aina+kosteutta,+ja+jos+niitä+ei+samantien+vie+roskikseen,+niin+kohta+on+pussi+puhki+ja+liemet+ämpärin+pohjalla.+Räjähtäneen+pussin+kanssa+pitää+sitten+askaroida,+että+saa+sen+vietyä+pois+ilman+että+pussi+matkalla+hajoaa+käsiin+tai+jätteet+pahimmassa+tapauksessa+leviävät+polulle.+On+koettu.
24.07.2020 13:48
Luontomatkailusta+sanoo+Yle:+"...katso+millaiset+jonot+Kuusamon+Pienen+Karhunkierroksen+riippusillalla".+Toisessa+Ylen+uutisessa+THL+vain+rauhoittaa,+kun+ihmisten+hakeutuminen+koronatestauksiin+on+lisääntynyt,+että+nuhakuume+se+siellä+vain+riehuu.+Toisaalla+taas+uutinen+koronan+mutaatiosta,+joka+tarttuu+vielä+ärhäkämmin+kuin+alkuperäinen.+Ja+tilastoissa,+niin+Suomessa+kuin+eri+maissakin,+viimeisten+seitsemän+päivän+kohdalla+punaisia+nuolia,+kärki+ylöspäin.
Minusta+ei+pitäisi+rauhoittaa+ihmisiä,+vaan+koko+ajan+muistuttaa+taudista+ja+kieltää+tuudittautumasta+siihen+uskoon,+että+koronan+aika+olisi+ohi.+Eivätkö+ihmiset+todellakaan+voi+rauhoittaa+olemistaan,+vaan+kaiken+aikaa+pitää+mennä+ja+tulla.+Eivätkö+ihmiset+todellakaan+tajua!!
Elämyksellistä+luontomatkailua+varmaankin,+kun+jonotetaan+tappituntumassa+sinne+luontoon+pääsyä.+Joku+ei+nyt+oikein+täsmää:+luonto+vs.+ihmispaljoudet.+Nasse-täti+on+vihainen!
Silti+mukavaa+viikonlopun+aloittelua+itse+kullekin+säädylle!
24.07.2020 13:38
Kyllä+vähän+ottaa+päähän,+kun+porukat+ei+malta+olla+matkustelematta.+Ja+nyt+sitten+joudutaan+uudelleen+kiristämään+rajoituksia.
Erään+tuttavamme+aikuinen+lapsi+läksi+ystävänsä+kanssa+viime+viikolla+Itävaltaan+-+laskettelemaan!+-+joka+nyt+sitten+tulee+uudestaan+rajoitusten+piiriin.+Eikö+sitä+hiihtoa+olisi+voinut+nyt+vähän+pantata++ja+sitten+kun+korona+sallii,+niin+laskettelisi+niin++juman+tulen+perkuleesti.+
Ei+ole+kivaa+arvostella+ihmisten+tekemisiä,+mutta+aikamoista+välinpitämättömyyttä++muista+kyllä+osoittaa+matkaileminen+nyt,+kun++korona+vielä+hyvävoimaisena+kaataa+ja+tappaakin+porukkaa.+Tällä+pelillä+se+kyllä+meilläkin+kääntyy+uuteen+nousuun.+No,+se+jää+nähtäväksi,+kuinka+käy.
Tulipas+minulle+nyt+uutta+pähkittävää.+Tuli+juuri+puhelu+ompelukoneeni+korjaajalta,+joka+kertoi,+että+vanhan+koneeni+korjaus+tulee+maksamaan+niin+paljon,+että+vähän+lisää+laittamalla+saan+jo+uuden+koneen.+Sitä+kyllä+vähän+uumoilinkin,+sillä+onhan+koneeni+jo+yli+40v+vanha.
Nyt+sitten+meneekin+viikonloppu+ompelukoneita+tutkaillessa,+maanantaina+pitää+päättää+korjuutanko+vanhan+vain+hankinko+uuden.+Ties+vaikka+nuortuisin,+kun+samalla+varmaan+muistelen+tekemiäni+ompeluksia,+joita+sentään+syntyi+kuin+hihnalta+aikoinaan,+kun+mm.+poikiemme+vaatteetkin+tein+itse+melkein+kalsareista+alkaen.+Kouluun+lähdettyään+sitten+keksivät,+että+kavereillahan+on+kaupasta+ostetut+vaatteet.+Pitkän+pennin+kyllä+säästin+silloin.
Katsotaan,+mikä+on+maanantina+tulos.+No,+sen+taidan+kyllä+tietää+jo+nyt.+Siippakin+on+omituisen+kiinnostunut+ompelukoneasiasta,+joten+taitaapa+hänellä+olla+uusi+harrastus+mielessä.+Syytä+onkin.+Aikoo+lopettaa+asoy:n+hommat,+joten+luppoaikaa+jää+rutkasti.
23.07.2020 17:12
Oletpa+tosi+kaunista+tekstiä+tehnyt!+Kääntäjäksikin+olisit+voinut+ruveta?!
23.07.2020 16:31
Just+niin,+Yle1+on+meilläkin+auki+lähes+aina+silloin,+kun+ei+ole+joku+nettiradion+nostalgiakanava.+No,+Yle+Suomeakin+joskus+kuuntelemme,+esim.+perjantain+puh.toivekonsertti+on+yksi+suosikkimme.+Jotain+muitakin+kuunneltavia+musiikkiohjelmia+se+tarjoilee+silloin+tällöin.
Mölymusiikki+nostaa+verenpainetta,+joten+sitä+minäkin+välttelen+viimeiseen+saakka.+Mölymusiikiksi+luen+myös+niin+radiossa+kuin+telkkarissa+puheen+taustalla+joskus+jopa+päällä+kuuluvan++"musiikin".++Miksi+pitää+niin+tehdä.+Eikö+muka+voi+kuunnella+vain+puhetta.+Koetaanko+se+tässä+mölyn+maailmassa+pitkästyttäväksi,+ehkä+jopa+vanhanaikaiseksi?+
Olen+muutaman+kerran+tehnyt+taustamölystä+valituksenkin,+mutta+vastauksia+olen+saanut+vain+yhden.+Kyseessä+oli+joulun+ajan+lasten+tv-ohjelma,+johon+sattumalta+osuin+kanavia+selatessani+ja+jota+sitten+ryhdyinkin+katsomaan,+kun+siinä+eräs+"vanhan+kansan"+näyttelijä+kertoi+omasta+lapsuudestaan.+Puheen+taustalla+musiikki+soi+semmoisella+volyymillä,+että+puheesta+jäi+kuulematta+iso+osa.+Saamassani+vastauksessa+kerrottiin,+että+oli+tapahtunut+virhe+musiikin+äänen+voimakkuudessa.+Miksi+pitää+ollenkaan+yhdistää+puhe+ja+musiikki!
Nonni,+tässäpä+tämän+päivän+ketutusaihe.+Toiveikasta+torstaita!!
23.07.2020 14:18
Heh,+tuli+mieleen+tuosta+sanasta+muurain,+että+jotta+eikö+se+voisi+olla+myös+kone,+jolla+muurataan.+Onhan+atrainkin+peli,+jolla+metsästetään+kaloja,+selain+auttaa+nettiseikkailuissa,+jne.
Kyllä+minäkin+ihmettelen+tuota+huijatuksi+tulemista.+Tuntuu,+että+siihen+todella+on+joillakin+tarve.+Auervaarojen+onnistumiset+jotenkin+ymmärrän.+Kai+se+rakkauden+kaipuu+voi+ihmisellä+olla+niin+pohjaton,+että+jotkut+käyttävät+sen+saamiseksi+minkä+tahansa+konstin.
No,+ehkä+pitäisi+myös+ymmärtää+vaikkapa+virtuaalivaluuttahuijauksiin+lankeaminen.+Niiden+mainostamiseen+on+liitetty+mm.+arvostettu+suomalaisen,+ison+firman+omistaja.+Hyvä+ohje,+mitä+poliisikin+toistamasta+päästyään+toistaa+on,+että+mikä+tuntuu+liian+hyvältä+ollakseen+totta+on+huijjuuta.
Siis+skeptisyys+ja+pessimismi+on+"jautaa"!
22.07.2020 16:49
Hyvä,+Edson😁
22.07.2020 16:18
65 / 86