Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. Pikaisesti+kerkisin+muutaman+viestinne+lukea+ja+nyt+muutaman+sanan+sitten+kirjailenkin.+Aikamoinen+meno+on+täällä+ollut,+kun+kaksi+koiraa+ja+kuusi+ihmistä+menee+ja+tulee,+järveen+ja+järvestä+pois,+veneeseen+ja+veneestä+pois,+jne.+Me+kaksi+vanhaa+yritämme+pysytellä+poissa+jaloista.+Minä+aika+paljon+ruoan+laittohomissa,+vaikka+grilliruokaa+syömmekin,+ja+siippa+häärii+saunamajurina+savusaunalla.+Säätämistä+siis+piisaa.Eilen+illalla+istuttiin+terdellä+puolille+öin+ruokapöydän+ääressä.+Vain+muutama+hyttynen+uskaltautui+kimppuumme.+Tänään+olen+listinyt+yhden,+eikä+sen+perään+tullut+toista.+Saa+nähdä,+ilmaantuuko+niitä,+kun+taas+jonkun+ajan+päästä+asetumme+aloillemme+syömään.+Nopeasti+tosiaan+lukaisin+vain+osan+kirjoituksistanne.+Silmään+osui+jonkun+sanat,+että+eihän+täällä+keskustella+vaan+enimmäkseen+kertoillaan+omista+elämistämme.+Minä+ainakin+kirjoittelen,+en+edes+odota+kommentteja.+Kunhan+kirjoitan.+Tykkään+kirjoittamisesta,+ja+useimmiten+jorisenkin+vain+ihan+arkisista+jutuista.+Minusta+Asioista+pitää+keskustella+niin,+että+näkee+keskustelukumppanin;+kasvojen+ilmeet+ja+ruumiin+kieli+ovat+tärkeitä+tekijöitä+keskusteltaessa.Nyt+sitten+on+pyhä,+joten+tänään+siis+muutama+sana+pyhäistä+juttua.+Juuri+nyt+(taas)+odottelen+saunakierroksen+päättymistä,+ja+valmistelen+muonavaroja+porukoiden+grillatavaksi+ja+syötäväksi.+Itsse+menen+viimeisenä+saunaan,+ja+toivottavasti+pääsen+sen+jälkeen+valmiiseen+pöytään.Huomasin,+että+Alin+juttuja+on+kommentoitu+jollain+tasolla.+Minä+en+ole+niitä+lukenut+pitkään+aikaan.+Kun+viimeksi+luin,+niin+melkein+joka+kirjoituksessa+on+mummot+tai+ainakin+yksi+meistä+mainittu,+eikä+mitenkään+mairittelevassa+mielessä.++Mutta+niinhän+on,+että+jos+meitä+tyhmiä+mummoja+ei+olisi,+niin+viisaus+ei+voisi+loistaa;)).Nonni,+nyt+huudetaan+saunaan.+Siellä+venyttelen+myös+selkääni,+joka+on+aika+tilttissä+taas+keittiössä+seisoskelujen+takia.Mukavaa+juhannusiltaa+kaikille!
  2. Nonni,+nyt+on+puolet+juhannusväest+hoideltu,+toinen+puoli+tulee+huomenna.+Lapset+hyppäsivät+suunnilleen+autosta+suoraan+järveen+mesoamaan+yksisarvisen+kanssa.+Vesi+kuulemma+lämmintä,+23C.+Kiva+oli+katsella+heidän+riemuaan,+jota+viimeksi+näimme+noin+vuosi+sitten.Iltapalaksi+söimme+grilliburgereita,+ja+nyt+porukka+on+jo+melko+töttöröö.+Nukkumapaikat+ovat+valmiit+ottamaan+vastaan+väsyneet.+Minäkin+meinaan+ihan+tuotapikaa+painaa+pään+tyynyyn.+Tänään+ei+tullut+otettua+päikkäreitä,+joten+se+alkaa+jo+tuntua+silmissä.Viime+yönä+kotinurkilla+oli+kuulemma+ollut+sellainen+ukkonen,+että+sänky+tärisi.+Koirat+eivät+olleet+pelänneet+yhtään.+Se+on+hieno+juttu.+Edellinen+kettis+oli+aivan+vauhko+ukkosella.+Se+pelkäsi+muutenkin+kaikkia+vähänkin+kovempia+ääniä.+Sen+koiran+pelko+oli+kyllä+ihan+sydäntä+särkevää.Täälläkin+kävi+yöllä+ukkonen,+mutta+ei+ollut+ihan+päällä,+joten+jyske+ei+ollut+pahimmasta+päästä.+Satoi+myös+rankasti.+Alkuyöstä+sadetta+tuli+useampaan+otteeseen+ilman+ukkostakin.Tänään+ei+sitten+ollutkaan+niin+helteinen+päivä+kuin+oli+ennustettu.+Silti+siippa+haluaa+pitää+jäähdytystä+päällä+niin+tehokkaasti,+että+sisällä+ollessa+on+pidettävä+pitkähihaista+nuttua.+Hieman+pullikoin+moista+kylmyyttä+vastaan,+mutta+valitus+kaikui+kuuroille+korville.Nyt+lähden+tekemään+illan+viimeisen+ulkoreissun+ja+tarkistan+samalla+hyttystilanteen.+Tunti+sitten+istuin+verannalla+eikä+ainakaan+silloin+noita+pirulaisia+vielä+ollut.+Olothan+niiden+synnylle+ovat+nyt+otolliset:+lämmintä+ja+kosteaa.+Olisivatpa+vielä+ainakin+huomisillan+tulematta.Toivotan+kaikille+iloista+ja+aurinkoista+keskikesän+juhlaa!
  3. Onpas+taas+tehty+käyttäjäepäystävällinen+muutos+palveluun:+enää+ketjujen+listassa+ei+näy+viimeisimmän+viestin+ilmestymisaikaa.+Vai+enkö+vain+osaa+katsoa+sitä+oikeasta+kohdasta?+Siis+aina+pitää+avata+ketju+todetakseen+onko+uusia+viestejä+tullut.+No,+eläkeläisillähän+on+aikaa.Luonnonkukista+olette+puhuneet.+Sattumoisiin+minun+juhannuskimppuni+mökillä+on+jo+monet+vuodet+koostunut+koiranputkista+ja+harakankelloista.+Ja+kyseinen+kokoelma+syystä,+että+siellä+ei+juuri+muita+isokokoisia+kukkia+kasva.+Kielot+kukkivat++juuri+nyt,+mutta+saattavat+olla+näillä+keleillä+jo+lopussa,+kun+sinne+juhannukseksi+menemme.+Niittyleinikkejä+on+myös+jonkin+verran,+mutta+minun+Suomi-kimppuuni+ne+ovat+väärän+värisiä;).+Koiranputket+ovat+kauniita,+etenkin+isona+kimppuna+tai+mattona+niityllä.+Jos+olisi+lupiineja,+niin+sinisiä+niitä+olisi+kimpussani+myös.Lupiineja+pitäisi+kai+vihata,+mutta+minä+en.+Ne+ovat+kauniita+väriläiskiä,+joissa+juuri+minun+makuuni+sopivat+värit+(kun+niitä+ei+mustina+ole;)).+Hävittävät+kotimaiset+luonnonkukat,+ainakin+niin+väitetään.Kukista+tuli+mieleen,+kun+Edson+on+verenpaineestaan+puhunut,+että+siankärsämötee+kuulemma+alentaa+painetta.+Itse+en+ole+kokeillut,+kun+ei+paineita+oikein+ole,+mutta+sisareni+on+po.+teetä+nautiskellut+ja+todennut,+että+auttaa.Tänään+oli+kaupassa+siiklejä,+7€/l!!+Jussiksi+kyllä+uusia+pottuja+ostan,+mutta+en+ehkä+ihan+tuolla+hinnalla.+Litraan+mahtuu+niin+vähän,+että+kilohinnaksi+tulee+ties+mitä.+Kasotaan,+mitä+potuista+joutuu+maksamaan+torstaina.Sen+verran+lämmin+päivä+tänään,+että+piti+kotona+laittaa+pumppu+pumppaamaan+viileää.+Kettislenkilläkin+tuli+lähes+hiki+-+meille+taluttajille.+Toinen+koirista+on+puoliksi+musta,+koko+pää+ja+naama+ja+kropasta+yläosa,+muu+valkeaa.+Turkin+musta+osa+tuntui+käteenkin+melkein+polttavalta,+ja+ukko+välillä+hidastelikin+askelissaan.+Toisessa+koirassa+mustaa+on+vain+toinen+korva,+muuten+on+valkoinen,+ja+sehän+mennä+leuhottikin+ihan+vanhaan+malliin.+Vissiin+halusi+näyttää+isukilleen,+miten+nuoret+hallitsee+helteen:)Ruokakauppamme+on+tehnyt+täysrempan,+ja+sinne+on+nyt+tullut+sushi-tiskikin.+Ja+tietysi+ostin+itselleni+ison+satsin+niitä.+Tein+kyllä+Rapusen+tapaan+kaalilootaakin,+joka+paistui+sinä+aikana+kun+koiria+tuuletimme,+ja+oli+sieltä+palatessamme+valmista+syötäväksi.+Po.+ruoka+on+meidän+molemempien+herkkua,+mutta+tänään+pistin+sushit+edelle.+No,+jos+siippa+ei+innostu+kovin+santsailemaan,+niin+ehkä+siitä+vielä+iltapalaksi+jää+minullekin.Nauttikaapas+nyt+urakalla+kesän+lämmöstä+ja+valosta.+Pian+rupeaakin+päivä+lyhenemään.+Muistuttaa+ilonpilaaja😂PS.+HS:n++lukijat,+oletteko+lukeneet+Kettusta?+Kirjoittaa+omituisista+otuksista+hauskasti+näin+maanantaisin,+otsakkeella+Viikon+eläin.+Suosittelen.
  4. Kaunista+päivää!Pakko+on+minunkin+kommentoida+Puukkoa+selkään-sarjaa.+En+muista,+milloin+olisin+niin+ahdistavaa+tarinaa+katsonut;+onneksi+ei+sentään+uniin+ole+tullut.+Eihän+sitä+minunkaan+pakko+olisi+katsoa,+mutta++1.+loppu+on+ehdottomasti+nähtävä+ja+2.+näyttelijätyö+on+minusta+todella+hienoa.+Että+osaavat+ilkiöitäkin+näytellä+niin+uskottavasti!+Tuntuu+siltä,+että+loppu+ei+voi+olla+onnellinen+kellekään+tarinan+henkilöistä.Tähän+saakka+näkemäni+sarjan+osat+pistävät+hyvin+ymmärtämään+kiusattujen+reaktioita,+joita+Suomessakin+on+nähty+ja+kuultu:+joku+on+ampunut,+toinen+puukottanut+koulu-+tai+työkavereitaan.+Siis+pistävät+ymmärtämään,+ei+hyväksymään.Firmoissa+jo+pelkkä+irtisanomisten+uhka+roikuttaa+ihmisiä+löysässä+hirressä+-++tänäkin+päivänä,+Suomessakin.+Kun+siihen+lisätään+kiusaaminen,+niin+ei+voi+edes+kuvitella,+minkälaiseen+piinaan+siinä+ihminen+joutuu.+Noista+po+sarjan+ahdistuksista+ei+täällä+mökillä+ole+tietoakaan.+Aurinko+helottaa+siniseltä+taivaalta,+lämmintä+on+jo+parikymmentä+astetta+ja+vain+lisii.+Päästiinkin+jo+eilen+lähtemään,+kun+pojan+raksalla+siipan+hanslankarihommiin+tuli+tauko+ennen+kuin+alkaa+itse+rakennuksen+teko+ensi+viikolla.+Alunperin+suunnittelimme+tänne+tuloa+huomenna.+Tosin+styroxien+laittoapua+olisivat+ehkä+nyt+voineet+tarvita.+Illalla+poika+teloi+ja+joutui+tikkauttamaan+toisen+kätensä+vedeltyään+siihen+puukolla.+Vaimonsa+kyllä+on+melkoinen+duunari+melkein+alalla+kuin+alalla,+joten+hän+toimii+nyt+assitenttinä.+Koirat+kyllä+taitavat+nyt+jäädä+vähemmälle+lenkittelylle,+mutta+viihtyvät+hyvin+tarhassaankin,+etenkin+kun+on+koko+ajan+niillä+jotain+seurattavaa+ja+haukuttavaa:+tontin+vieressä++kevyen+liikenteen+väylällä+menee+näillä+keleillä+pyöräilijöitä+tiuhaan+tahtiin+ja+niissä+riittää+"pojille"+koiranviran+hoitoa.Mökin+pihaan+on+kasvanut+tolkuton+määrä+kieloja.+Onhan+niitä+aina+ollut+jonkun+verran,+mutta+nyt+niin+paljon,+että+niiden+tuoksu+leviää+sisällekin+avoimesta+ovesta.+Illalla++istuskelin+terdellä+niiden+tuoksusta+nautiskellen+-+samalla+siemaillen+kylmää,+ihanaa+italialaista+valkkaria.Kohtsillään+pitää+lähteä+käymään+puutarhalla+hakemassa+uusi+sireeni+pihaamme.+Kaksi+vuotta+sitten+istutettu+on+sanonut+sopimuksen+irti:+vain+yhdessä+oksassa+on+muutama+lehti,+kaikki+muu+kasvista+on+kuivunut.+Olin+kuvitellut,+että+nimenomaan+maatiaissireeni+viihtyy+suunnilleen+missä+vain,+mutta+niin+kai+sitten+ei+olekaan.+Minulle+sireeni+on+kesällä+"must".+Tosin+se+kukkii+vain+lyhyen+aikaa,+mutta+sitäkin+upeammin+ja+ihanammalta+tuoksuen.Tämä+kirjautumissysteemi+suututtaa.+Äsken,+yrittäessäni+yo.+kirjoitustani+lähettää+painamalla+lähetä-namiskukkelia+vastasi+systeemi+taas+kerran,+että+"tämä+on+sallittu+vain+kirjautuneille".+Ja+totta+vieköön,+olin+jo+kirjautunut.+Eiku+taas+kopipeistaamaan+turhan+takia.+Mrrr...
  5. Pitihän+minunkin+tietysti+kyseinen+testi+tehdä.+Minulle+osoitettiin+Isuzu+(auto,+josta+en+tiedä+yhtään+mitään).+"Käytännöllinen+analysoija,+joka+arvostaa+tarkkuutta,+hän+haluaa+saada+asiat+valmiiksi+eikä+jäädä+jahkailemaan,+hän+on+mietteliäs,+hiljainen,+mutta+utelias+ja+rauhallinen+elämän+tarkkailija".++Jaapa+jaa,+jahkailua+olen+kyllä+luullut+harrastavani,+mutta+ehkä+se+onkin+sitä,+että+ongelmani+on+ryhtyminen,+mutta+kun+ryhdyn+niin+sitten+tulee+valmista.+No+joo.+Kaikekshan+meitä+ihmisiä+on+ja+testeihin+tulee+ehdottomasti+luottaa;)Hieno+kesäpäivä.+Kävin+aamusella+siskon+kanssa+hautuumaalla.+Siellä+on+aina+niin+rauhallista+ja+etenkin+näin+kesällä+kaunista.+Kävellessämme+takaisin+kuului+yhtäkkiä+puskien+takaa+laukaus.+Vähän+kyllä+hätkähdimme,+mutta+ajattelimme,+että+joku+vain+pelotteli+räksiä,+kun+laukauksen+pamahtaessa++iso+räksälauma+pölähti+melkein+vasten+pläsiä+vallan.+Noh,+emme+jääneet+selvittelemään+asiaa,+vaan+pistimme+töppöstä+toisen+eteen+hieman+tiheämmällä+tahdilla.+Varmaan+se+oli+ihan+joku+viaton+juttu,+mutta+kun"kaikekshan+meitä+ihmisiä+on",+niin+aina+erikoiset+asiat+tuppaavat+ihmetyttämään.Kepeätä+keskiviikkoa!
  6. Luin+Wikipediasta,+että+Safiiri+ja+Teräs+oli+ITV:n+vastaveto+BBC:n+sarjalle+Doctor+Who'lle!!+Itsekin+katsoin+sitä+aika+usein,+jos+vain+telkun+äärellä+satuin+olemaan.Minun+kyllä+kävi+hieman+sääliksi+-+vaikka+säälin+sanotaankin+olevan+sairautta,+minusta+se+ei+kuitenkaan+sitä+ole+-+Katri-tyttöä.+Erosta+ilmoittaessaan+hän+todella++näytti+pieneltä,+hieman++hätääntyneeltä+tytöltä.+Ajattelen,+että+ottikohan+valintojaan+tehdessään+liian+ison+palan+nieltäväksi.+Vain+viitisen+vuotta+kansanedustajana+ja+vielä+lyhyemmän+aikaa+puolueensa+johtajana+eivät+ehkä+perusluonteeltaan+ujoa+ja+ainakin+aralta+vaikuttavaa+ihmistä+kouli+vielä+tarpeeksi,+jotta+sitä+nykyään+paljon+hoettua+resilienssiä+olisi+varastosta+ammennettavissa+vastoinkäymisiin.+No,+eipä+tytöstä+tiedä,+vaikka+vielä+jossain+kohdassa+tekisi+näyttävän+come+back'in.+Saattaa+hyvinkin+sisuuntua+ja+vielä+näyttää+(kansakunnan??)+kaapin+paikan.Nyt+olisi+käytävälaattojen+välit+hyvin+sateen+pehmentämiä+ja+niin+ollen+helposti+rapsuteltavissa+-+olisi+vielä+hommaa+jäljellä,+käytävä+on+pitkä.++Mutta+en+ainakaan+tänään+lähde+sitä+jatkamaan.+Sain+toissapäivänä+siinä+hommassa+selkäni+niin+kipeäksi,+että+en+ihan+vielä+viitsi+sitä+uudelleen+rassata.+Siinä+työssä+selkä+on+koko+ajan+pienessä+jännityksessä,+ja+toisen+puolen+selkäfile+saikin+kunnolla+kyytiä.+Työasennon+vaihto+perinjuurin+oikeakätiseltä+ei+onnistunut+kuin+hetkeksi.Mutta+lounas+tuli+syötyä;+vain+eilisiä+broilersapuskan+tähteitä.+Ja+luometkin+lupsuvat.+Siis+päikkäreille+vähäksi+aikaa+jotta+jaksaa+taas+illalla+töllätä+telkkua😏Letkeätä+lauantaita!