Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Déja`-vu+on+myös+tuttu+tunne+minulle.+Ehkä+tuo+hajun/tuoksun+kokeminen+kuuluu+siihen+samaan.+Omat+dejavu'ni+ovat+kyllä+olleet+lähes+konkreettisia+tuntemuksia+jossain+paikassa.+Yleensä,+jostain+syystä+ne+ovat+tulleet+jossain+reisussa+ulkomailla.
Tuo+Proustin+madeleine+onkin+minulle+ihan+uusi+juttu.+Täytyy+samalla+tunnustaa,+että+Proust+on+minulta+kokonaan+jäänyt+lukematta+-+madeleine-leivoksen+tiedän,+mutta+en+ole+maistanut.+Aikoinaan+appiukko+tuputtamalla+tuputti+Kadonnutta+aikaa+etsimässä-kirjaansa,+mutta+en+päässyt+siinä+alkua+pidemmälle.++Olin++varmaan+liian+nuori+silloin.+Nyt+se+ehkä+jo+voisi+mennäkin.+Jospas+tässä+vielä+"elämän+viimeisellä+neljänneksellä"+ryhtyisin+sivistämään+itseäni.+(Tuo+lainausmerkeissä+oleva+sanonta+on+peräisin+aikoinaan+HS:n+elämässäkin+kirjoitelleen+Kai+Tolkun+ilmaisu).+Kiitos+Puosu+vihjeestä.
03.06.2020 16:18
Kyllä+minuakin+pännii+tuo+kirjoitusten+tarpeeton+poisto+niin+muiden+kuin+omastakin+puolestani.+Joku+sanoi+taannoin,+että+kirjautuneen+viestiä+ei+poistettaisi,+mutta+kyllä+minulta+ainakin+on+sellainenkin+viety,+tosin+hyvin+harvoin,+kun+taas+allekirjoituksellani+varustettuja+on+poistettu+vaikka+kuinka+monta.
Yritin+äsken+etsiä+nimeä+ilmiölle,+jonka+tänäänkin+taas+koin.+Kettislenkillä+nokkaan+tuli+mieto+tuoksu+-+joku+kasvi+kaiketi+-+joka+vei+minut+samantien+lapsuuden+kesiin+tätini+luona.+Yritin+silmät+kiinni+laittaen+saada+kiinni,+missä+tuon+tuoksun+silloin+tunsin,+mutta+en+onnistunut.+Minulle+juuri+tuoksut/hajut+tekevät+usein+tuon+"kepposen".+Ja+suuresti++sitten+rasittaa,+kun+en+pääse+nimeämään,+missä+ja+milloin+po.hajun+tai+tuoksun+olen+kokenut.++Ilmiöllä+mielestäni+joku+nimi,+mutta+en+saa+sitä+päähäni,+enkä+netistäkään+löytänyt+sitä.+En+varmaan+osannut+hakea+tehoavalla+hakusanalla.
Eilen+katselin+telkasta+ja+kuulin+radiosta,+kun+ihmisiä+haastateltiin+kaupungilla+voimaan+tulleiden+rajoituslievennysten+tiimoilta.+Tuntui+aika+hassulta,+kun+ihmiset+olivat+kuin+laitumille+päästetyt+vasikat.+Siltä+ainakin+kuullostivat+puheet,+mutta+kuvissa+ei++kuitenkaan+kovin+riehuvia+ihmisiä+näkynyt.+Joillekin+tuntui+terassille+pääsy+olevan+jonkin+asteinen+onnen+täyttymys.+No,+voihan+se+ihan+oikeasti+ollakin,+jos+kovasti+on+kärsinyt+eristysviikoista.+Itselleni+terassikeikka+ei+ole+niin+tärkeä,+en+niillä+muulloinkaan+pruukaa+paljon+istuskella.++Esim.+viime+kesänä+kävin+yhden+ainoan+kerran+terassilla,+ja+silloinkin+vain+päiväkahvilla.+Omalla+koti-+ja+mökkiterdelläkin+kylmä+valkkari+tai+kuohis+maistuu+tosi+hyvälle.+Eikä+kahvikaan+sillä+paikalla+ihan+pahaa+ole.+
Tänään+sovin+oopperakaverini+kanssa+tapaamisen+pitkästä+aikaa.+Meillä+on+jo+vuosien+ajan+ollut+tapana+treffata+"ennen+juhannusta"+mitä+se+sitten+tarkoittaakin;+jotain+päivää+viime+juhannuksen+ja+tulevan+juhannuksen+välillä.+Sovimme+tapaavamme+vaikka+autossa+istuen,+kuskin+ovet+ammollaan.+Jos+hyvä+sää+niin+sitten+voitaisiin+vaikka+istahtaa+nurmikolle+huutoetäisyydelle+toisistamme.+Ja+ehdottomasti+omat+kahveet+mukaan.+Eipäs+sellaisella+retkellä+ole+tullutkaan+käytyä+sitten+kuin+viimeksi.+Uusia+huvittelumuotoja+näkyy+löytyvän+tässäkin+iässä.
Mutta+pitää+tästä+lähteä+nurtsin+leikkuuseen.+Siipalla+polvi+kipeänä,+joten+homma+lankeaa+minulle.+On+korkein+aika+leikata+osittain+jo+siemennyksen+aloittaneet+voikukat.+Niitä+en+halua+omaa+nurmikkoamme+täyttämään+ensi+keväänä.+Saimme+tosi+hienon+nurtsin,+kun+muutama+vuosi+sitten+salaojaremontin+jälkeen+istutimme++siirtonurmen,+joka+on+nyt+todella+upea.+Eivätkä+kusiaiset+viihdy+siinä🤣.++Ne+olivatkin+vanhan+nurmikon+vitsaus,+pesiä+oli+joka+paikassa.+Ei+voinut+koirakaan+sillä+loikoilla+purruksi+tulematta,+ja+ihmisilläkin+nurmella+tepastellessaan+piti+olla+mieluiten+kumpparit+jalassa.+Mikään+myrkkykään+ei+niihin+tehonnut.+Kaikkien+(suomalaisten!!)+ötököiden+inhottavin+laji.
Mukavaa+keskistä+viikkoa!
03.06.2020 13:56
Eipä+noita+nykyautoja+juurikaan+voi+enää+omin+voimin+laitella.+Jo+lampun+vaihtaminen+voi+olla+mahdotonta;+paikat+niin+pienet+ja+vaikeat,+että+sinne+normaali+käsi+ei+mahdu.
Aikoinaan+siippa+korjasi+kaikki+autojen+viat,+joita+vähänkin+itse+pystyi+rustaamaan.+Vaan+eipä+enää+vuosiin,+tai+oikeammin+vuosikymmeniin.+Muistan+muinoin+viettäneeni+lukemattomat+viikonloput+ja+arki-illat+siipan+erään+kaverin+autotallilla+siipan+mitä+paikkaa+milloinkin+jostain+autosta++korjatessa.+Ainahan+jossain+oli+vikaa,+kun+automme+silloin+olivat+vanhoja+jo+ostettaessa.+Ja+joka+helkkarin+kevät+se+autokuume+siipassa+syttyikin.+Eli+vanha+vaihtoon+ja+toinen+vanha+tilalle.
Siippa+oli+silloin+aikoinaan+ihan+kiinnostunut+autoista.+Mutta+nykyään+hyvä+jos+lampun+vaihtaa,+niin+siinäpä+se.+Minua+eivät+autot+ole+oikein+koskaan+kiinnostaneet;+auto+tankataan+ja+sitten+ajetaan+taas,+se+on+tarvekalu.+No,+auton+merkki+kyllä+merkitsee+minulle+jotain+autoa+hankittaessa.+Joku+ranskis+sen+joka+tapauksessa+pitää+olla.
Tässä+kevään+korvalla+on+sentään+jokukin+uutinen+tullut+kuunneltua+ja+luettua.+Kun+on+huono+päivä,+niin+jotkut+asiat+alkavat+niissä(kin)+rassata.+Ja+ne+asiat+monesti+liittyvät+kieleen.+Kaikki+on+nykyään+"haastavaa"+-+onkohan+vaikea+liian+rahvaanomainen+sana.+Suunnitelmia+ei+enää+ole,+on+vain+"tiekarttoja".+"Linjaus"+tulee+varmaan+kohta+jo+ruokaresepteihinkin.+Ja+"resilienssiä"+hokee+jokainen+tämän+päivän+teerenä+itseään+pitävä.+Onneksi+urheilu+on+ollut+aika+vaimeata.+Siinä+alkoi+toimittajien+käyttämä+"podium"+olla+lähes+ninku-sanan+veroinen+hoku,+mutta+tuli+onneksi+pieni+tauko.+Saas+nähdä,+missä+juhlitaan+ensimmäisen,+koronan+jälkeisen+suomalaisen+nousua+podiumille.+Pah,+kuha+rutisen.
HD-ohjelmia+on+voinut+katsella+halutessaan+ainakin+Ylen+kanavilla+jo+jonkin+aikaa.+Hyvähän+se+kuva+on,+mutta+minulle+kelpaisi+nykyinenkin+tekniikka.+Täytyy+sanoa+kuten+eräs+hyvin+vahvoja+silmälaseja+käyttävä+ystäväni+sanoi+lääkärille,+kun+tämä+ehdotti+taas+vahvuuksien+nostoa:+"kyllä+nämä+vanhat+lasit+riittävät,+ei+minun+niin+hyvin+tarvitse+enää+nähdä."
Hyvää+päivää+kaikille!
02.06.2020 15:09
Aikoinaan+asuessamme+jonkun+aikaa+Kuopiossa+ja+muutettuamme+sinne+asunnosta,+missä+liesituulettinta+saattoi+käyttää+oman+tarpeensa+mukaan,+tuotti+meillekin+ongelmia+taloyhtiön+määrämät+tuulettimen+käyttöajat.+Tein+silloin(kin)+vuorotyötä+ja+hyvin+usein+laitoin+ruokaa+ihan+eri+aikaan+kuin+nk.+toimistotyöaikaa+tekevät.+Otti+kyllä+pattiin.++Yritimme+saada+muutosta,+mutta+emme+onnistuneet.+En+muista,+mitä+tuulettimen+käyttö+merkkasi+yhtiön+talouteen.+Tuskin+kovin+ihmeitä.+Mutta+savolainen(kin)++oli/on+nuuka.
31.05.2020 17:15
Minultakin+robo+vei+kirjoituksen,+vaikka+olin+kirjautunut+-+mörkö+vieköön+tuommoisen+robon.+Kirjoitin+siinä+mm.+tuosta+reerata-sanasta+ja+sen+muodosta+reirata+meillä+kotona.+Meillä+on+kotona+isän+jäljiltä+kirja+"Repliikit+reiraan".+Siinä+on+suomalaisia+sananparsia+ja+Erkki+Tantun+kuvitus.+Isäni+harrasti+(sanallista)+kansanperinnettä+ja+piirtämistä+ja+oli+saanut+kirjan+osallistumisesta+eri+murteisten+sananparsien+keruuseen.
Kerroin+myös,+että+minussakin+varmaan+vaikka+mitä+merkkejä,+kun+Turussa+olen+niin+monet+kerrat+käynyt,+Jopa+viettänyt+siellä+päiviä,+jolloin+itse+olin+jo+vapaaherrattaren+leivissä+ja+olin+kaverina+siipalle,+joka+teki+välillä+useammankin+päivän+rupeamia+TYKS.ssä.+No,+minähän+vain+paarustelin+ympäri+kaupunkia+ja+kuuntelin+turkua.
Kohta+iskee+saunavuoro.+Tuli+jo+palaa+ja+mukava+savun+haju+tulee+nokkaan.+Ilma+on+kuin+morsian+ja+käki+kukkuu+parhaillaan.+Se+on+sitten+saunakalja+terassilla,+auringon+viime+säteiden+loisteessa.+Ei+se+senkään+jälkeen+laske,+mutta+metsä+tulee+tielle.
Viehkeää+lauantai-iltaa!
30.05.2020 18:54
Minäkin+huomasin+aamulla+ekan+poikasen+kuoriutuneen.++Rääpäleeltä+näyttää,+ja+emokin+välillä+ihan+survoo+sitä+alleen.+Toivottavasti+selviävät+kaikki+hengissä.
"Sydän+rakastaa+on+minunkin+suosikkini+Hirvoskan+kipaleista.+Joskus+olemme+tanssineet+hidasta+valssia+sen+tahdissa.+Mutta+"lähteä+nyt+ruatsiin+ku+ei+oo+ees+kiälipää"+on+omassa+genressään+oiva+piisi+sekin+-+"se+on+kukku+kuule+de'".
30.05.2020 18:37
Radiossakin+sanotaan,+että+se+on+sitten+kesä.+Niin+todella+on.+Upea+oli+täälläkin+kesäaamu.
En+ole+tiennyt,+että+käki+kukkuu+lentäissään.+Eilen+illalla+sellaisen+näin+ja+kuulin.+Jotenkin+ihan+hullun+tuntuista.+Vaan+niinhän+esim.+joutsentenkin+tulon+kuulee+juuri+siitä+niiden+kailotuksesta+ilmassa.+Kurjetkin+huutavat+lennollaan.+Ja+pääskyset+kirkuvat.++Mutta+että+yksinäinen+käki+lentää+ja+kukkuu.+Se+ei+jotenkin+mahdu+päähäni.
Minun+vanhempani,+äiti+hämäläinen,+isä+savolaishämäläinen,+käyttivät+muotoa+reira.+Esim.+matkatavarat+olivat+reirassa,+kunnossa,+hoidettu.+Kumpikin+olivat+kerran+käyneet+Turussa.+Meillä+on+kotona,+vanhempieni+jäljiltä+suomalaisia+sananparsia+sisältävä+kirja+"Repliitkit+reiraan",+jossa+Erkki+Tantun+hieno+kuvitus.+Se+oli+yksi+isäni+lempikirja;+hän+harrasti+(sanallista)+kansanperinnettä+ja+piirtämistä.
Radiossa+soi+tänä+aamuna+Suvivirsi,+jota+tänä+keväänä+laulettiin+videoilla+tai++koululuokissa+ilman+kyyneliä+silmistään+pyyhkivää+kuuntelijajoukkoja.+Pojan+tyttö+pääsi+nyt+peruskoulusta+ja+siinä+koulussa+on+aina+ollut+keväällä+(musiikki)luokkansa+konsertti,+jota+mekin+joka+kerta+kävimme+kuulemassa,+siis+kuutena+keväänä.+Nyt+emme+siis+päässeet.+Mutta+luokka+laulaa+videolla,+jonka+minäkin+jo+olen+katsonut,+ja+kyllä+niitä+kyyneleitä+tämän+koneenkin+ääressä+piti+pyyhkiellä.+Ovat+nuo+nuoret+niin+kauniita,+elämä+edessään.
Nyt+pitää+taas+lähteä+käymään+naapurikaupungissa+ostamaan+hiomakoneeseen+jotain+tarvikkeita.+No,+onpahan+jotain+tekemistä+iltapäiväksi+illan+Nuorta+Morsea+odotellessa🤩
30.05.2020 12:23
Olet,+m+just+oikeassa:+"kuin+söpöilevä+pikkulapsi".+Minuakin+ärsyttää+suunnattomasti+tuo+aikuistan+naisten+muoti+laulaa+pikkutytön+äänellä,+ja+sellaisia+laulajia+tulee+nykyään+kuin+tuutista,+söpöilyä+ja+honotusta.+Voutilainen+ja+vielä+vanhempi+Lea+Laven+laulavat+oikealla+naisen+äänellä.
Nimesin+tuolla+edellä+yhden+Voutilaisen+laulun+nimellä+Kun+sade+tuli+kaupunkiin.+Sen+oikea+nimi+on+Monta+monta.
30.05.2020 11:52
Elämäni+ensimmäisen+kerran+ostin+nettikaupasta+vaatteen.+Kun+sain+nettifirmalta+tiedon+pakettini++matkaan+lähtemisestä,+niin+heti+kohta+tuli+SMS-viesti+puhelimeeni,+että+sen+ja+sen+numeroinen+(numero+ei+ollut+sama,+minkä+nettifirmalta+sain)+lähetykseni+on+jäänyt+jonnekin+jumiin,+koska+lähetys+on+ylipainoinen+ja+postimaksu+riittämätön.+Jotta+paketti+tulisi+perille,+niin+minun+pitäisi+maksaa+yksi+euro!!+lisää.+Ja+perässä+tietysti+linkki+maksa-sivulle.+No,+en+tietenkään+mennyt.+Hävitin+koko+SMS:n+samantien.
Varmaan+viestimissä+kulkee+tuhansia+vastaavia+viestejä,++muista++huijausrityksistä+puhumattakaan,+kun+porukka+ostelee+paljon+netistä+ja+pakettiliikenne+on+varmaan+melkoinen.+Siinä+voivat+eurot+vaihtaa+omistajaa,+kun+äkkinäisesti+todellakin+voi+esim.+saamani+kaltaisesta+viestisä+luulla,+että+kyse+on+juuri+minun+paketistani+ja+eurohan+on+pieni+raha.+Huijaajia+ja+sen+sen+yrittäjiä+piisaa.
Sijaintia+en+minäkään+puhelimessani+pidä+päällä.+Jotkut+sovellukset,+esim.+nettipankit+sitä+kysyvät+ja+silloin+sen+pistän+päälle.+Aika+vähän+pankkiasioita+hoidankaan+puhelimella.+En+edes+lähimaksutoimintoa+laita+siihen.+Mobiilipankissani+näen+saldon+ja+voin+tehdä+kaverimaksuja,+mutta+kaiken+muun+hoidan+tietsikalla,+mm.+varsinaisten+laskujen+maksun,+ja+jopa+tunnuslukusovelluksella,+johon+siihenkin+kyllä+nyt+tarvitaan+puhelimen+apua.+Toinen+pankkini+vaatii+tunnistuksen+ja+toimien+vahvistuksen+puhelimella.+Tunnuslukuja+en+siinä+käytä.+Jotain+erillistä+härpäkettä+kyllä+viime+vuonna+tarjosivat+tunnuslukujen+generointiin,+mutta+sitä+en+halunnut.
Tänään+sain+kutsun+paikallisen+seniorikerhon+luentotilaisuuteen,+joka+nyt+järjestetään+Teams-sovelluksessa.+Olen+sen+jo+muussa+yhteydessä+ladannut,+mutta+en+tykkää+käyttää+siitä,+en+tykännyt+Skypestäkään.+Po.+luentoon+osallistujille+lähetettiin+sähköpostissa+ohjeet+Teamsin+lataukseen+käyttöön.+Veikkaan,+että+ei+monta+osallistujaa+tule.+Sen+verran+kankeita+olivat+ohjeet.+Itse+en+aio+osallistua,+aiheena+on+ikäihmisen+terveydenhoito+ja+toiminta+koronan+aikana.+Niitä+asioita+on+tullut+viime+aikoina+tuutin+täydeltä.
Nyt+ip-kahveelle!
26.05.2020 15:25
Tuttua+on+minullekin+tuo+yöllinen,+ajatusten+sekamelskassa+piehtarointi.+Joskus+se+tuntuu+ihan+kamalalta,+etenkin+jos+noita+ajatuksia+ei+saa+käännettyä+mihinkään+positiiviseen,+vaan+huonot+jutut+vellovat+päässä+päällimmäisinä.+Ja+yöllä+kaikki+vaikea+suurenee+mittoihin,+joita+ei+enää+hallitse.+Silloin+ei+naurata.+Rapusen+kertomaa+neuvoa+-+lyhyen+sanan+hokemista+-+yritän+kyllä+noudattaa,+ja+joskus+se+tehoaakin.+Noiden+valvottujen+öiden+jälkeinen+päivä+on+kuin+olisi+yövuoron+tehnyt.+Niistäkin+on+18-vuotinen+kokemus.
Cee+kyseli+rytmihäröistäni.+Aika+hyvin+hävisivät,+mutta+eilen+illalla+taas+äityivät+jostain+syystä,+mutta+onneksi+ei+kestänyt+kauan.+Noita+häröjähän+minulla+on+ollut+jo+yli+15v+ja+beetasalpaajia+olen+käyttänyt+saman+ajan.+Olen+välillä+yrittänyt+päästä+pillereistä+eroon,+mutta+en+ole+kunnon+koetta+uskaltanut+tehdä,+kun+pelottaa,+että+häiriöt+lisääntyvät.+Lääkärit+sanovat,+että+ei+niihin+kuole,+mutta+ilkeitä+ne+ovat.+Kun+sellainen+rupeama+on+ohi,+tuntuu+kuin+olisi+tehnyt+raskaan+fyysisen+työpäivän.
Himpun+kismittää,+kun+aamulla+laitoin+pyykit+ulos+kuivumaan.+Eilisen+säätiedotuksen+mukaan+ei+pitänyt+sataman,+mutta+niinpä+vain+alkoi+pisaroida+kettislenkin+aikana+ja+edelleenkin++satelee+hissuksiin.+No,+jos+pyykit+kastuvat,+niin+kastuu+myös+kulkukäytävämme,+ja+se+on+taas+hyvä+juttu.+Käytävän+kivien+välien+puhdistusprojekti+jatkuu+eikä+se+onnistu+ilman+kostutusta;+kivikovien+sammaleiden+raapiminen+kysyy+kärsivällisyyttä,++mutta+kostuneet+sammaleet+ja+nurtsin+alut+lähtevät+melkein+puhdistuspiikkiä+vain+sinne+päin+vain+vilautamalla.+Eli+homma+helpottuu+huomattavasti+sateen+ansiosta.+Kiitos+sade!
Hyvää+viikon+aloitusta!
25.05.2020 14:28
Kerkisinpäs.+Jaa,+että+pitäisi+lukea+e-kirjoja!+No,+ei+ja+vielä+kerran+ei.+Olen+pari+kertaa+ladannut+HS:n+tilaajilleen+tarjomia+e-kirjoja,+mutta+alkua+pidemmälle+niiden+lukemisessa+en+päässyt.+Puhelimesta+lukeminen+on+tosi+konua+hommaa.
Läppäriäni+voi+käyttää+myös+tablettina,+mutta+HS+ei+tarjoa+kirjojaan+Windowsille,+joka+minun+koneessani+on+käyttiksenä.+Joten+ainut+vaihtoehto+HS:n++kirjoille+siis+on+toi+Nokiani+-+muita+en+edes+ole+kokeillut.+Eikä+sillä+tihrutessa+pääse+lähellekään+kirjan+tuntumaan.+Sen+verran+olen+tutustunut+pojanpojan+tabletillakin+lukemiseen,+että+sekään+ei+kiehdo.+Joten+olen+ihan+vapaaehtoisesti+vanhanaikainen+-+kirjalle+ei+vedä+vertoja+muu+kuin+korkeintaan+toinen+kirja.+Mutta+Whoo+onkin+niin+nuari+viälä,+se+selittää+paljon.
Edsonille+kiitos+puunkaatajan+tiedosta.+Pistän+korvan+taakse.+Meillä+on+pari+puuta,+joista+saattaa+tulla+ongelmapuu,+mutta,+mutta+vielä+niitä+ei+ole+leimattu.
Kävimme+tänään+lisämaalin+hakureissulla+naapurikaupungissa.+Samalla+poikkesimme+sisareni+möksällä.+Siellä+oli+käymässä+myös+yksi+serkkumme,+ja+siinä+tantereella+sitten+me+neljä+vanhaa+nyrkkitervehdysten+jälkeen+käkimme+kukin+omassa+tuolissamme+ja+ryystimme+kahvia.
Sisareni+tontin+edessä+aukeaa+iso+kuminapelto,+millä+n.+40+joutsenta+lepäili.+Joutsenet+ovat+siinä+huilineet+kuulemma+jo+kolme+viikkoa,+joten+alkaa+epäillyttää+ovatko+enää+eteenpäin+menossakaan,+kuhan+siinä+loikovat.+Välillä+käyvät+rannassa+tonkimassa+sapuskaa+ja+sitten+taas+makoilemaan+pehmeään+peltoon.+Ties+vaikka+kuminankin+oraat+kelpaisivat+niille.+Hienon+näköisiä+ovat+kyllä+nuo+linnut,+mutta+kuulemma+vällillä+pitävät+melkoista+kailotusta.+Usein+yöllä.
Mutta+nyt+oottaa+sauna+kylpijöitä.+Tosin+pitkään+en+uskalla+siellä+nyt+istua.+Viime+yönä+iski+kelju+rytmihärökohtaus+ja+piti+hereillä+puolen+yötä.+Pumppu+saattoi+mennä+sekaisin+nosteltuani+eilen+aamulla+kotona+25kg:n+hiekkasäkkejä+käytävän+saumaamista+varten.+Olivat+kyllä+vähän+painavia+ja+voimainponnistus+oli+melkoinen.+Meni+ehkä+kykyjeni+yli.
Nimim.+kokenut+kaiken+tietää+ja+vaivainen+kaiken+kokee.
23.05.2020 19:31
Voi,+konna,+minkä+taas+robo+teki!+Vei+kirjoitukseni,+eikä+varmasti+ollu+mitään+kiellettyä.+Mutta+oli+vain+allekirjoitettu,+kun+tuota+kirjautumista+en+meinaa+muistaa.
Viedyssä+kirjoituksessani+kehuin+Aran+tyttären+kuvia,+joita+hän+on+laittanut+FB-sivuilleen+ja+joita+edsonin+innoittamana+pitkästä+aikaa+taas+katselin.+Aivan+fantastisia+kuvia.+Koiraihmiselle+koiran+kuvat+tuovat+aina+iloa,+mutta+lähes+pysäyttävät+luontokuvat+ja+ennen+kaikkea+yksi+kuva+kuusta+ja+sen+halosta+ovat+kerrassaan+käsittämättömän+upeita.+Tienaisi+varmaan+hän+elantonsa+kuvaajanakin.
Rapunenhan+on+täällä+kertonut+toisen+tyttärensä+olevan+valokuvaaja.+Itse+kadehdin+sitä+taitoa,+en+osaa+kuvata+mitään.+No,+kyllähän+joku+kuva+syntyy+näppäintä+painamalla,+mutta+siihen+se+jää.+Joskus+joku+kuva+saattaisi+onnistuakin+ellei+juuri+siinä+joltain+puuttuisi+pää+tjms.+Xminiämme+on+oiva+kuvaaja.+Hän+on+ottanut+täältä+mökkirannoilta+hienoja+otoksia,+joista+jotkut+on+sitten+raamitettukin+ja+laiteltu+mökin+seinille.
Vai+ovat+käärmeetkin+jo+vauhdissa.+Minä+en+niistä+yhtään+tykkää,+joskus+kyllä+säälin,+kun+ovat+niin+nuljun+näköisiä+ja+vain+harva+niitä+rakastaa.++Mutta+kesäänhän+nekin+kuuluvat.+Luulimme+tänne+tullessamme+näkevämme+verannalla+jo+itikoita,+mutta+olivat+onneksi+jotain+muita+pöttiäisiä.+Mutta+se+käki+antoi+juuri+äsken+kuulua+itsestään.+Aina+yhtä+säväyttävä+on+kesän+ensimmäinen+kukku.
Nyt+terdelle+iltikselle+ja+samalla+ihailemaan+auringon+laskua.
Kesäisiä+unia+kaikille!
22.05.2020 21:09
Korjaus+omaani.+Yllä+tuo+sarja+Perintö+piti+oleman+ennenvnhanen+brittisraja+Testamentti.+Mielessäni+pyöri+sitä+kirjoittaessani+aika+hiljakkoin+tullut+tanskalainen+Perintö.
Vilkaisin+myös+vihjeestänne+pitkästä+aikaa+Alipapan+yksinpuheluihin,+Ja+onkin+taas+melkoista+raatelua+ollut.+Luulisi++tuon+kaltaisen+tekstin+kirjoittamishalun+vähin+erin+jo+hiipuvan,+mutta+taitaa+olla+hänellä+Pandoran+lipas+hallussaan.
21.05.2020 11:37
Oottepa+paljon+noita+entisiä+sarjoja+muistaneet.+Niitä+kaikkia+olen+itsekin+aikoinaan+katsonut.+Myös+katselin+kaikki+draamasarjat,+mitä+tuli.+Mm.++Perintö,+Mennyt+maailma,+Kristus+tuli+Eboliin,+Murheesta+nousee+Electra,++Villi+Pohjola++ovat+jääneet+mieleeni+.+Uusinnat+olisivat+tervetulleita.+Mennyt+maailma+olikin+jossain+vaiheessa+Areenassa,+mutta+kun+en+huomannut+sitä,+niin+meni+se+mahdollisuus+ohi.+-+Ja+herrestavarjele:+onhan+vielä+lapsuuden+ja+nuoruuden+ajan+Belle+ja+Sebastian,+Virginialainen,+Bonanza,+Wagon+Train+ja+Ben+Casey!!
Nykyään+ei+telkasta+-+meillä+on+vain+maksuttomat+kanavat+-+kovin+paljon+minulle+mieluisaa+katseltavaa+tule.+Ajankohtaisohjelmat,+vähäiset+konserttimusiikkiohjelmat,+saksalaiset+krimit+ja+vanhat+muut+krimit+esim.+Beck,+Wallander,+Poirot+ovat+ohjelmassani+aina+kun+niitä+tulee,+vaikka+moneen+kertaan+aiemminkin+ne+olen+nähnyt.
Nyt+onneksi+tulee+Nuoresta+Morsesta+uusia+jaksoja.+"Vanha"+Morse+oli+lempparini+ja+iso+osa+niistä+onkin+minulla+tallennettuna.+Joku+kolumnisti+HS:ssa+äskettäin+ruoti+Nuorta+Morsea,+että+on+niin+hidasta+ja+rauhallista.+Niin+varmasti+onkin,+kun+nykymaku+arvostaa+hirveää+menoa+ja+nokitusta,+kuvan+pitää+vaihtua+monta+kertaa+sekunnissa...+Monen+ihmisen+omakin+elämä+oli+sitä+samaa+ennen+koronaa.+Minä+tykkään+Morsessa+juuri+sen+hitaudesta,+mietiskeleväisyydestä,+Morsen+ihmisyydestä,+siitä+että+hän(kin)+tykkäsi+oopperasta+ja+ristikoista;)
Kummallinen+kevät,+kun+aina+tuulee.+Tuulen+mukana+kyllä+pilvetkin+karkasivat+kauas,+ja+aurinko+paistaa+nyt+ihan+siniseltä+taivaalta.+Hyvä+pyykin+kuivauskeli.+Juuri+pistin+koneen+hommiin.+
Rauhallista+pyhäpäivää!
21.05.2020 11:28
Päänahkaa+kihelmöi.+Jouduttiin+kettislenkillä+melkoiseen+sadekuuroon+ja+unohtui+pipa+kotiin.+Oli+tosi+kova+kuuro.++Koiriltakin+kulkivat+korvat+luimussa+ja+häntä+luupottaen.+Kai+se+tuntui+niillä+selässäkin,+kun+po.+rodun+turkki+on+aika+ohut.++Selvittiin+kuitenkin+kunnialla+lenkistä.
Keväinen+sää+kyllä+muuten+on.+Melkein+iski+puutarhakuume,+mutta+otin+pari+buranaa,+niin+kyllä+se+siitä+heti+helpotti.+Jälkitautina+kyllä+tuli+käytäväkiveyksien+rapsutusinto+-+ei+oikeastaan+into,+vaan+jonkinlainen+velvollisuudentunto.+Kivien+väliset+raot+ovat+alkaneet+kasvaa+sammalta+ja+ruohoa,+ja+ne+on+nyt+vihdoin+pakko+puhdistaa+ja+välit+hiekoittaa.+Ja+käytävä+on+piiiitkä,+joten+yhdessä+päivässä+sitä+ei+puhdista.+Hiekan+ostoon+pitää+vielä+lähteä.
On+taas+kuultu+ikäihmisille+litania+ohjeita,+miten+elää.+Jotenkin+alkaa+tuntua+jo+liialliselta+ohjaamiselta.+Ajattelen,+että+riittäisi,+kun+korostettaisiin+etäisyyden+pitoa+muista+ja+käsien+puhtautta+ja+desinfiointia.+Nyt+saamme+neuvontaa+melkeinpä+jo+vessassa+käyntiin.+No,+ei+ihan,+mutta+ei+paljon+puutukaan.+
Jos+olisi+töissä,+niin+huomenna+olisi+vapaapäivä.+Mutku+ei+olla+niin+huominen+suunnilleen+samaa+kuin+tänään+ja+eilen.+Tosin+kun+on+pyhäpäivä,+niin+jotain+vähän+parempaa+sapuskaa+meinaan+laittaa,+grillissä+kaikki.+Samalla+saa+ulkoilmaa.+Jos+ei+nyt+ihan+turkasesti+sada,+niin+ulkona+voisi+ehkä+syödäkin.+Röijyä+niskaan+ja+tumput+käteen,+niin+kyllä+niillä+pärjää+yhden+lounaan+ajan.+Iso+varjo+suojaa+rakeiltakin.
Leppoisaa+aattoiltaa!
20.05.2020 16:25
Jaahas,+meilläkin+siippa+on+kova+ajamaan+pyykki-+ja+tiskikonetta.+Varsi-imurikin+käynnistyy+melkein+huomaamatta,+tavallinen+taas+ei.+Ruokaa+hän+laittaa+välillä+enemmänkin+kuin+ois+tarvis,+mutta+ei+passaa+kommentoida.+Hyvä+näin.
17.05.2020 17:04
Voi+olla+paremmin:+se+kermavaahto+lisukkeeks.
17.05.2020 17:01
Dr.,+kannattais+hankkia+norppapuku.+Se+vois+auttaa+myös+niiden+rauhoitusaikana:+saattaisit+välttyä+imuroinnilta+taki+muulta+energiaa+vievältä+kotipuuhalta.
17.05.2020 16:27
Omaa+mieltäni+liennyttäkseni+olen+tänään+viettänyt+pitkiä+aikoja+vain+tuijotellessani+++wwf-liveä.+Äsken+näkyi+norppakin+tulleen+kivelleen+köllimään.+Rauhoittavaa+katsella+sen+pötköttelyä+ja+venyttelyä.+Samoin+olen+ihmetellyt+sääkseä,+jonka+pelkään+unohtavan+mihin+suuntaan+milloinkin+päätänsä+kääntää.+Tuntuu+siltä,+että+joku+päivä+se+ei+sitä+muista+ja+kääntää+360graadia+ja+sitten+voi+kuulua+nix.
17.05.2020 16:12
Totta+töriset+Dr.++Meinasin+jo+laittaa+täältä+kirveen+(sienirihmastojen+hävitykseen)+tulemaan,+kun+et+kerta+sieniä+kelpuuta+menyyseesi.+Mut+ku+en+tiijä,+mikä+instanssi+siellä+teillä+toimittaa+paketit;+Matkahuolto,+K-kauppa,+R-kiska,+naapuri+tjms,+niin+jätin+sikseen.
17.05.2020 15:03
69 / 86