Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Todellakin.+😍
  2. Silkkisen+tuntuinen.....pehmeä+alushousu,+joka+ei+kutita+tai+kiristä.
  3. Niinhän+se+on,+että+maaltahan+ne+sapuskat+tulee+kaupunkilaisten+pöytään.+Kuten+myös+juomat.+Jos+maalaisilta+viedään+vähätkin+tulot,+niin+kyllä+siitä+kaupunkilaisetkin+kärsivät,+kun+saa+maksaa+entistä+enemmän+saadakseen+pötyä+pöytään.+Porukoiden+naapurissa+isäntä+myi+lehmät+pois+ja+siirtyi+lihakarjan+tuotantoon,+kun+kuluja++tuli+enemmän+mitä+maidosta+sai+tuloja.+Pienviljelijät+eivät+elä+pelkällä+viljelyllä,+vaan+jos+sillä+haluaa+tulla+toimeen+pitää+olla+kymmeniä+ellei+satoja+hehtaareja+viljelymaata.+Maanviljelijän+tulot+riippuvat+satokaudesta,+ja+siitä+millainen+sää+satokauden+ajan+on.+Ei+saa+olla+liian+kuivaa,+jolloin+viljat+ja+muut+viljeltävät+kasvit+eivät+kasva+ja+tulee+huono+sato.+Jos+taas+sataa+liikaa,+sato+homehtuu+peltoon+eikä+taaskaan+saada+kunnon+satoa.+Se+kuka+kuvittelee+ruuan+ja+juomien+tulevan+pelkästään+kaupasta,+ei+todellakaan+tiedä+mistään+mitään.+Pari+syksyä+sitten+osa+viljelijöiden+sadosta+jäi+korjaamatta+pellosta+jatkuvan+sateen+vuoksi.+Pellot+olivat+litimärkiä,+eivätkä+kestäneet+raskaita+koneita,+saati+että+kaatosateessa+olisi+ylipäätään+pystytty+mitään+korjaamaan.+Huonosta+syksystä+ja+korjaamatta+jääneestä+sadosta+johtui+seuraavan+talven+ruuan+kallistuneet+hinnat.+Jos+joku+typeränä+ehdottaa,+että+jos+pellot+ei+koneita+kestä,+niin+pitää+sitten+kerätä+sato+käsin,+on+ensimmäisenä+ilmoittautumassa+vapaaehtoisena,+kun++/-+10+kertaa+jalkapallokentän+kokoiselle+pellolle+haetaan+väkeä+työtä+tekemään.+Työ+kestää+koneilla+useita+päiviä,+ellei+jopa+kuukauden+tai+kaksi+-riippuu+siitä+kuinka+monta+hehtaaria+on+viljelijällä+peltoja,+niin+käsin+se+tekee+ties+kuinka+pitkään.+Olen+maatilalta+kotoisin,+joten+tiedän+kyllä+mistä+puhun.
  4. Mulla+taas+pitkäkestoinen+muisti+on+hyvä,+ja+muistan+jopa+35+vuotta+vanhoja+tapahtumia+siten+kuin+ne+tapahtui.+Porukat+sanookin+että+mun+kanssa+on+turha+alkaa+väittelemään+jostain+jutusta+mikä+on+tapahtunut+kauan+aikaa+sitten,+koska+muistan+yksityiskohdat+parhaiten.+Samoin+kasvomuisti+on+hyvä,+ja+tunnistan+ihmisiä+helposti,+ainoa+ongelma+on+vaan+se,+että+en+muista+et+mistä+sen+ihmisen+tiedän.+Hyvä+esimerkki+on+jotain+vuoden+takaa.+Ylitin+katua+erään+kaupungin+keskustassa,+ja+vastaantulija+oli+tutun+näköinen,+joten+tiesin+että+jostain+hänet+tiedän.+Pitkään+mietin+että+mistä,+kunnes+välähti+että+kyseinen+ihminen+oli+palvellut+mua+satunnaisesti+erään+apteekin+farmaseuttina.+Kävin+kyseisessä+apteekissa+ehkä+vuodessa+sen+kaksi+tai+kolme+kertaa,+joten+en+ollut+ollut+paljonkaan+hänen+asiakkaana.+Sit+taas+pystyin+jopa+pelkällä+intron+perusteella+tunnistamaan+biisin+ja+sen+esittäjän,+ja+parikymppisenä+baarissa+ollessa+bongailtiin+kilpaa+yhden+puolitutun+kaverin+kanssa+siitä,+kumpi+tunnistaa+biisin+ensimmäisenä.+Vieläkin+pystyn+tunnistamaan+jostain+tietystä+jutusta+biisin+alkupuolella+et+okei,+tää+olikin+tää+biisi,+siitä+huolimatta+etten+joko+tiedä+tai+muista+biisin+nimeä,+ja+etsin+päässä+soivaa+biisiä+kymmenien+saman+bändin+biisien+joukosta.+Jokaisella+on+se+oma+juttu,+mihin+uppoutuu+täydellisesti,+ja+esim.+1000-2000+palan+palapelejä+kootessa+saatan+tuijottaa+kädet+poskiin+nojaten+edessä+olevia+paloja,+mutta+aivoissa+käy+koko+ajan+raksutus.+Samoin+pystyn+hahmottamaan+ompelussa+valmiin+tavaran+sen+vielä+ollessa+palasina.+Tällä+hetkellä+pelaan+sniper+elite+4:n+vikaa+tehtävää,+ja+ääneen+pohdin+et+mitä+kautta+pääsis+parhaiten+siihen+paikkaan+mihin+oon+menossa.+Samoin+osaan+ottaa+niin+pelissä+kuin+irl+oppia+virheistäni,+yrittäen+olla+tekemättä+niitä+uudelleen.