Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Plus+muut+jääkiekkovarusteet+päällä.+😂+
Tosin+jos+takana+olis,+niin+sit+sais+kyllä+kyynärpäästä,+joten+taitaisi+olla+parempi+jättää+viheltelemättä.
Jäi+kirjautuminen+tekemättä,+kun+en+huomannut+sen+olevan+umpeutunut+tuota+vastausta+kirjoittaessa.+Sen+jälkeen+oon+tapella+uuden+telkan+kanssa,+kun+se+ei+tunnista+ulkosia+laitteita+hdmi-kaapelin+kautta.+Siis+brand+new+4k+smart+telkka+kyseessä.
18.01.2021 20:55
Mitäs+kantapäätä+käytät+mieluiten?+Vahvennettua,+ranskalaista,+tiimalasia,+vai+sädettä?
18.01.2021 14:00
Meillä+kyllä+haukkuu+kaikkia+perheenjäseniä+oli+tämä+mies+tai+nainen.+Ilmoittaa+kovaääninen+että+hän+haluaa+mukaan+sinne+minne+muutkin+menee.+😂
18.01.2021 09:25
Irl+on+oikeasti+olemassa,+mutta+hyvin+epätodennäköistä+että+täällä+olisi.+Toisaalta+toivon+että+olisi+vain+omaa+mielikuvitusta,+kuten+mun+joka+öiset+vauhdikkaat+toimintaunet,+joissa+lennän+ilmassa+ilman+siipiä+jne,+jolloin+voisin+jatkaa+matkaa+ja+pöhköä+kaipausta.+
Toisaalta+kaipaus+henkilöä+kohtaan+saattaa+olla+ylipäätään+kaipausta+siihen+omaan+normaaliin+elämään,+jota+en+ole+viime+kevään+jälkeen+pystynyt+elämään.+🤔
18.01.2021 09:22
Kunnes+se+menee+toisin+päin.+Terve+mieli+sairaassa+ruumiissa.++Eipä+sekään+ole+kivaa.+Mutta+tekojensa+seuraukset+on+hyväksyttävä,+ja+elettävä+niiden+kanssa.+Kun+tästä+huolimatta+pystyy+nauttimaan+elämästä,+on+kaikki+hyvin.+Mieluummin+näin+päin,+kuin+aikaisemmin,+jolloin+sai+pelätä+itseään.
17.01.2021 17:09
Nääh.+Yhtä+huonoa+kuin+aiemminkin,+eikä+mikään+ihme+kun+on+taas+älilliset+lämmön+muutokset+tulossa.+Pääasia+on+et+ylipäätään+saa+nukuttua.+*haukotus*
17.01.2021 13:03
Lukeehan+viinamies+itsekin+tätä+palstaa..+😉
17.01.2021 12:08
Hyvin+kirjoitettu.Samalla+periaatteella+olen+itsekin+"liikkeellä".+En+etsimällä+etsi+parisuhdetta,+mut+jos+sattuu+tulemaan+sellainen+henkilö+vastaan+joka+kolahtaa+kunnolla,+niin+en+aio+itseäni+estellä.+
Silloin+kyllä+kumppanin+pitää+ymmärtää+se,+etten+kuitenkaan+samanlaiseen+suhteeseen+pysty,+mitä+fyysisesti+terve+pystyy.+Siis+että+touhutaan+kaiken+näköisiä+aktiviteettejä+yhdessä,+ja+tehdään+jotain+reissuja+extempore.+
En+kuitenkaan+halua+olla+kenellekään+riippakivi,+joka+estää+toista+elämään+sellaista+elämää+aktiviteetteineen+kuin+tämä+haluaa.
17.01.2021 12:07
Eli+aina+sattuu+ja+tapahtuu.+😁+
Mulla+ekat+murtumat+tuli+vasta+sen+parvekkeelta+hypyn+yhteydessä.+Muutoin+selvinny+säikähdyksellä+tai+eturistisiteen+vammalla.+Alkoholi+mulla+jäi+moneksi+vuodeks+kokonaan+pois,+kun+yksinomaan+ei+enää+tehnyt+mieli.+Onneksi+jäi,+koska+jouduin+kolmisen+vuotta+käyttämään+fentanyylilaastaria,+enkä+edes+olisi+saanut+juoda.+
Viis+vuotta+olin+täysin+raitis,+ja+sen+jälkeen+saatoin+yhden+siiderin+juoda+poikkeustilanteissa+-festarit,+häät-+parin+vuoden+välein.+Viime+vuonna+alkoholi+tuli+taas+mukaan+useammin,+mutta+se+jäi+siihen+yhteen+breezeriin+per+kerta.+Edellinen+on+tullu+juotua+syys-lokakuun+vaihteessa.+
Ei+mua+haittaa+jos+toiset+ottaa+seurassa,+mut+örvellystä+en+enää+jaksa+kattoa.+Toisaalta+tiedän+mitä+on+kun+jostain+aineesta+riippuvainen.+Olinhan+itse+yli+kaks+vuosikymmentä+riippuvainen+nikotiinista,+ja+kolmesti+olen+vierottanut+itseni+opiaateista.+Viimeisen+vierotuksen+ajan+olin+5+viikkoa+Taysissa+yleispsykiatrisella+osastolla,+ja+lisäksi+pari+päivää+keskussairaalan+suljetulla+osastolla,+kun+en+luottanut+että+pärjään+kotona.+
Elämällä+on+paljon+annettavaa,+ja+kyllä+siitä+osaa+myös+nauttia.+On+hyvä+että+pystyt+puhumaan+noista+ajoista+ja+siitä+mitä+oot+käyny+läpi.+Enkä+tarkoita+että+vellot+niissä,+vaan+kuten+itse+teen+oman+menneisyyteni+suhteen,+eli+ne+tapahtumat+ovat+menneisyyttä+ja+nyt+on+nyt.+Pyrkien+siihen,+etteivät+ne+enää+toistu.+Niiden+läpikäymisen+johdosta+on+tällä+hetkellä+se+kuka+on.+Vahvempi,+kuin+ehkä+muutoin+olisi.+
Mä+en+voi+syyttää+ketään+muuta+kuin+itseäni+tilanteesta+missä+olen+nyt.+Pyrin+kuitenkin+olemaan+niin+tekemättä,+sillä+se+että+olen+käynyt+ne+asiat+mielessäni+läpi,+olen+pystynyt+hyväksymään+että+se+mitä+tein,+oli+sairaan+mielen+tekemiä+päätöksiä.+Kun+oppii+tuntemaan+itsensä+ja+omat+rajansa,+pystyy+silloin++pitämään+huolta+ettei+tilanteet+toistu.+Se+ei+kuitenkaan+estä+sitä,+että+välillä+pahimmalla+hetkellä+itsesäälin+iskiessä+sitä+toivoo+ettei+olisi+selvinnyt.
17.01.2021 11:51
Sun+elämällä+on+kanssa+joku+suurempi+merkitys,+kun+olet+noinkin+pahoista+tilanteista+hengissä+selvinnyt.+
Mullahan+taustalla+on+kaksi+itsariyritystä,+joista+kummastakin+selvisin+juuri+ja+juuri.+On+ollu+pari+vakavaa+sairautta,+jossa+kuolema+olisi+voinut+tulla.+
Mulla+oli+aikanaan+päin+vastoin+että+aina+kun+kaaduin+tai+liukastuin,+mulla+polvi+hajos+niin+että+syy+mistä+johtui,+löytyi+neljä+vuotta+ensimmäisen+liukastumisen+jälkeen.+Kännissä+taas+ei+tapahtunut+mustelmia+tai+tikit+vaatinutta+auennutta+leukaa+kummempaa.+Onneksi.+
Mutta+olisin+voinut+aiheuttaa+jonkun+kuoleman+kun+lähdin+kännissä+kerran+ajamaan.+Onneksi+kaverit+ilmiantoi+mut+poliisille,+eikä+mitään+ehtinyt+sattua.+Otin+oppia+siitä+kerrasta,+enkä+toiste+ole+humalassa+tai+edes+krapulassa+rattiin+hypännyt+sen+jälkeen.+Oli+karua+viettää+uudenvuoden+yö+putkassa.+Kortti+jäi+kuivamaan+muutamaksi+kuukaudeksi,+ja+sakot+jouduin+maksamaan+oikeudenkäynnin+jälkeen.+
Tuon+tuomion+lisäksi+en+ole+saanut+elämäni+aikana+kuin+kaksi+parkkisakkoa.+Mutta+siinäkin+on+tarpeeksi.+Oon+aatellu+että+jos+ei+virheistään+opi,+silloin+ei+välitä+mistään.+Voihan+olla+että+samoja+virheitä+toistaa,+mutta+ainakin+on+yrittänyt+jotain+muuta.
16.01.2021 21:09
Niinhän+se+on.+Edelleen+vaan+mietin+mikä+tarkoitus+mun+henkiin+jäämisellä+oikein+oli,+ja+vielä+kahdesti.+Ehkä+se+selviää+aikanaan.++
Jokaisella+on+omat+ongelmansa+ja+sairastelut.+Jokaisella+on+oikeus+priorisoida+itsensä+ja+jaksamisensa,+mutta+ainakin+mulla+on+se+raja+että+empatiaa+osoitan+ja+kuuntelen+toisen+murheita+auttaen+omalta+osaltani+sen+minkä+pystyn,+mutta+jos+sääliä+hakee+niin+silloin+on+kääntynyt+väärän+ihmisen+puoleen.+Vihaan+sääliä,+enkä+sitä+koskaan+anna+kenellekään.+
Niin+Peris,+JanK+ja+muutama+muu+itseni+lisäksi+on+kertonut+elämäntarinaansa,+ja+sitä+mistä+kaikesta+on+selviytynyt+matkan+varrella.+Itse+kerron+siksi,+että+tällä+hetkellä+omien+ongelmiensa+kanssa+kamppailijat+voivat+nähdä,+että+vaikeistakin+asioista+voi+selvitä.+Jokaisen+kamppailu+on+elämän+pituinen,+etenkin+silloin+kun+terveys+on+mennyt,+ja+on+asioita+jotka+eivät+lopu,+mutta+jotka+eivät+kuitenkaan+ole+se+joka+määrää+tahdin+ihmisen+sijaan.+
Masennus,+alkoholismi,+krooniset+kivut,+oma+identiteetti+on+etsinnässä,+ja+mitä+kaikkea+nyt+eri+tilanteita+on,+ne+ovat+elämässä+mukana,+mutta+niiden+ei+pidä+olla+ainoita,+vaan+näistä+asioista+huolimatta+kannattaa+ja+pitää+yrittää+nähdä+sen+kauneus+ja+ilon+mitä+elämässä+voi+saada,+ja+yrittää+elää+jos+ei+samanlaista+elämää+kuin+aiemmin,+niin+ainakin+niin+hyvää+kuin+pystyy+omat+rajoitteet+huomioiden.+
Ite+oon+oppinu+vuosien+saatossa+nauttimaan+elämästä,+ja+tehdä+niitä+asioita+mistä+nauttii,+silloin+kun+on+se+hyvä+päivä.
16.01.2021 20:54
Mulla+on+ollu+edellinen+hermokivuton+päivä+6.4.20.+Helteillä+kivut+tippu+ehkä+nelosen+tasolle,+ja+nautin+kun+pystyin+monen+viikon+jälkeen+liikkumaan+vähän+enemmän.+
Kun+helteet+loppu,+on+kivut+ollu+joka+päivä+siinä+7-9,+5/10.+Siis+monta+kertaa+oon+ollu+päivystyskunnossa,+mutta+en+ole+sinne+mennyt+hermokipujen+takia+sitten+2013,+koska+en+saa+sieltä+mitään+apua.+
Kolmesti+oon+ollu+kahden+eri+kipupolin+asiakkaana,+ja+kolmesti+on+nostettu+kädet+pystyyn+että+kaikki+tehty+ja+kokeiltu+mitä+keinoja+heillä+on.+
Nää+kivut+pysyy+kuolemaani+asti+aviopuolisona,+ja+ne+ovat+vaikeiden+selän+ja+lantion+murtumien+jälkitilana,+joilla+mitään+ei+voi+tehdä.+
Korona+ei+ollut+viime+keväänä,+eikä+ole+tai+tule+olemaan+se+syy+miksi+joudun+istumaan+pääosin+neljän+seinän+sisällä+suurimman+osan+ajastani.
Liikunta+pahentaa+mulla+kipua+sen+lieventämisen+sijaan,+ja+joudun+käyttämään+ulkona+rollaa,+koska+muutaman+kymmenen+metrin+kävelymatkan+aikana+ristiselkään+alkaa+kerääntyä+painetta+niin+kauan,+kunnes+pääsen+istumaan+ja+saan+painon+selän+päältä+pois,+tai+kunnes+tulee+tunne+siitä,+kumpi+lähtee+ensin:+jalat+alta+vai+taju.
16.01.2021 19:55
😂🤣😂+
Hei,+mä+voin+pistää+paremmaksi,+olen+onnistunut+murtamaan+häntäluuni+sairaalan+sängyssä+24/7+siinä+maatessa.+Sitä+ei+kuvattu,+mutta+moneen+kuukauteen+en+pystynyt+olemaan+selällään+paria+minuuttia+pitempään.+
Kerran+olen+tullu+baarin+jyrkät+portaat+pää+edellä+alas.+Seuraavana+päivänä,+kun+ihmettelin+miksi+mulla+on+toisessa+kankussa+kämmenen+kokonen+mustanvioletti+mustelma,+sain+tietää+syyn+ja+sen,+että+olin+tullut+muutamalla+kuperkeikalla+ne+portaat+alas.+
Sitähän+sanotaan+että+minkä+nuorena+oppii,+sen+vanhana+taitaa.+Mulla+se+taitaa+olla+toi+lentäminen,+sillä+samana+päivänä+kun+täytin+vuoden,+tulin+pää+edellä+portaat+alas+ensimmäistä+kertaa.+
Joten....+😂🤣😂😇
16.01.2021 19:35
Jouduin+10+vuotta+sitä+syömään,+ilman+muuta+vaikutusta+kuin+ruokahalun+kasvu,+ja+sitä+myöten+painon+reipas+nousu+-yli+20kg.+Kipuun+ei+mitään+vaikutusta,+vaikka+sen+10+vuoden+aikana+jokainen+annosmäärä+tuli+käytyä+läpi.+Lisäksi+hemmetin+kallis+lääke+pienituloisille,+ja+kun+kysyin+saanko+lopettaa+sen+niin+vastaus+oli+kieltävä.+
Kolme+vuotta+sitten+lopetin+ilman+lupaa,+enkä+muuta+muutosta+huomannut,+kuin+että+ruokahalu+väheni+puolella+sille+tasolle+mitä+se+nyt+on.+Kivut+eivät+lisääntyneet,+joten+kirjaimellisesti+söin+turhaan+kyseistä+lääkettä+vuosia.+
Valitettavasti+kuulun+siihen+harvalukuiseen+ryhmään,+jolle+yhdestäkään+lääkkeestä+tai+lääkkeettömästä+hoidosta+ei+ole+mitään+apua+ristiselän+hermosäryn+lievittämiseksi....ei+yhtään,+vaan+tilanne+on+sama+kuin+kiskoisi+karkkia+kipuun.+Siinä+vaiheessa+kun+joku+toinen+ottaa+kipulääkettä+lievittääkseen+kipua,+on+itsellä+ainoa+vaihtoehto+purra+hampaat+yhtään+ja+kestää....päivä+toisensa+jälkeen.+Mulla+on+ollu+fentanyylistä+lähtien+lähes+kaikki+maailman+kipulääkkeet+kokeilussa,+ja+viimeinen+kokeilematon+tuli+testattua+alkusyksystä...tuloksella+ei+apua.+
Joten+olkaa+onnellisia+te,+joilla+kipulääkkeet+auttavat.+Itse+pysyn+hengissä+vain+ja+ainoastaan+siksi,+että+saan+nukuttua+öisin,+vaikkakin+huonosti.+Unessa+olo+on+ainoa+hetki+vuorokaudesta,+jolloin+mieli+ja+kroppa+lepää+ilman+helvetillistä+kipua.+Ilman+unta+mun+pää+ei+kestä.+Valitettavasti.
16.01.2021 19:26
Lyrica+on+hermosärkylääke.+Mitä+siitä?
16.01.2021 17:23
Toistaiseksi+on+pysynyt+kunnossa.+Diagnooseina+löytyy+niin+masennusta++kuin+määrittelemätöntä+persoonallisuushäiriötä,+mutta+ainakin+ensimmäinen+pysyy+lääkkeillä+kurissa.+Valitettavasti+vuosien+saatossa+on+joutunut+opettelemaan+omat+jaksamisen+rajat+ja+tunnistamaan+koska+ne+ovat+lähellä,+mutta+tunnistaessa+rajojen+lähestyvän,+osaa+pyytää+ajoissa+apua,+eikä+ne+silloin+pääse+ylittymään.+
Toivottavasti+mielenterveysongelmat+ja+sairaudet+pääsisivät+vihdoin+eroon+siitä+tabun+-leimasta+joka+niillä+aikaisempina+vuosikymmeninä+on+ollut,+eivätkä+olisi+enää+hävettäviä+asioita+joita+pitää+kaikilta+piilotella.
16.01.2021 16:58
Täytyy+sanoa+että+kerrankin+on+pitkästä+aikaa+positiivinen+ketju,+missä+on+tietysti+kettuilua+suuntaan+tai+toiseen,+mutta+hyväntahtoista+sellaista.+
Mii+laik....🙃🥰
15.01.2021 21:35
Veikkaisin+että+vaatisi+aika+lailla+asumattoman+saaren+pitkien+yhteyksien+päässä,+jossa+asuisi+yksin.+Silloin+todennäköisesti+unohtuisi+kaivata+vastakkaista+sukupuolta+oleva,+koska+silloin+kaipaisi+ylipäätään+muita+ihmisiä.+
Ite+en+kaivannut+ainakaan+kaheksaan+vuoteen+yhtään+miestä,+koska+en+niistä+ollut++koko+sen+aikana+kiinnostunut+romanttisessa+mielessä.+En+yhtäkään+lihanuijan+omistajaa.+
Tälläkään+hetkellä+en+kaipaa+ketään+muuta+kuin+yhtä+tiettyä+kakslahkeista,+tosin+yritän+päästä+siitä+tunteesta+eroon.
15.01.2021 16:48
Kaikki+ihmiset+eivät+ole+samanlaisia,+ja+jokaisella+on+se+tietty+piste+mihin+asti+haluaa+edetä+ja+mikä+tärkeintä,+miten+edetä.+Onnea+kalastukseen.+😉
No+joo,+korona+tuli+huonolla+hetkellä+omalla+kohdalla,+kun+huonon+edellisen+suhteen+jäljiltä+en+piitkiin+aikoihin+kiinnittänyt+suhdemarkkinoilla+kehenkään+huomiota.+Just+ennen+koronaa+aloin+kiinnittämään+huomiotani+taas+miehiin,+mutta+sitten+kulkemiset+loppui.+
Toisaalta+taas+oli+hyvä+että+joutu+jäämään+väkisin+kotiin,+kun+viime+talven+kulkemisen+jäljiltä+terveys+huononi+-ei+korona,+vaan+vanha+ongelma-+joka+olisi+joka+tapauksessa+vanginnut+mut+kotiin.+
Kotona+olen+jumittunut+viime+keväästä+asti,+ja+jouduin++pakosta+lopettamaan+itselle+tärkeitä+säännöllisiä+menoja.+Nykystä+tilannetta+saattaa+kestää+jopa+vuosia,+ennen+kuin+oma+tilanne+helpottaa.+
Siinä+mielessä+ymmärrän+sua+tosi+hyvin,+että+harmittaa+menetetyt+mahdollisuudet,+ja+kuinka+lopulta+kävi.+Toivottavasti+sulla+tulevaisuudessa+käy+paremmin.
15.01.2021 15:22
Sanoitko+sen+irl,+vai+vaan+täällä?+Sanoitko+sen+selvin+sanoin+ääneen+tai+suoraan+kirjoittamalla+hänelle+sen+sijaan,+että+näytti+sen+elein+tai+katsein,+tai+vihjaten+jotain+epämääräistä,+minkä+toisen+olisi+pitänyt+tulkita?+
Älä+käsitä+väärin,+en+syytä++sua+mistään+tai+vähättele.+Kysyin+siksi,+että+en+itse+naisena+yleensä+edes+huomaa+mitään+verbaalitonta++tai+hienovaraista+vihjailua,+vaikka+se+toisille+saattaa+olla+itsestään+selvää,+ja+näkyä+ilman+epäselvyyksiä,+vaan+mulle+pitää+sanoa+asiat+suoraan+ja+päin+naamaa,+tai+osoittaa+selkeillä+teoillaan.+
Ymmärrän+pointtisi,+ettet+ala+katsomaan+kenenkään+leikkiä,+koska+en+itsekään+pidä+leikkimisestä,+enkä+kenenkään+leikkejä+jaksa+kauaa+katsoa.+
Jos+sen+sanoit+hänelle+suoraan,+niin+oikean+päätöksen+teit.+Ainakin+omasta+mielestäni.
15.01.2021 13:48
83 / 86