Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Mitäs+kantapäätä+käytät+mieluiten?+Vahvennettua,+ranskalaista,+tiimalasia,+vai+sädettä?
  2. Eli+aina+sattuu+ja+tapahtuu.+😁+Mulla+ekat+murtumat+tuli+vasta+sen+parvekkeelta+hypyn+yhteydessä.+Muutoin+selvinny+säikähdyksellä+tai+eturistisiteen+vammalla.+Alkoholi+mulla+jäi+moneksi+vuodeks+kokonaan+pois,+kun+yksinomaan+ei+enää+tehnyt+mieli.+Onneksi+jäi,+koska+jouduin+kolmisen+vuotta+käyttämään+fentanyylilaastaria,+enkä+edes+olisi+saanut+juoda.+Viis+vuotta+olin+täysin+raitis,+ja+sen+jälkeen+saatoin+yhden+siiderin+juoda+poikkeustilanteissa+-festarit,+häät-+parin+vuoden+välein.+Viime+vuonna+alkoholi+tuli+taas+mukaan+useammin,+mutta+se+jäi+siihen+yhteen+breezeriin+per+kerta.+Edellinen+on+tullu+juotua+syys-lokakuun+vaihteessa.+Ei+mua+haittaa+jos+toiset+ottaa+seurassa,+mut+örvellystä+en+enää+jaksa+kattoa.+Toisaalta+tiedän+mitä+on+kun+jostain+aineesta+riippuvainen.+Olinhan+itse+yli+kaks+vuosikymmentä+riippuvainen+nikotiinista,+ja+kolmesti+olen+vierottanut+itseni+opiaateista.+Viimeisen+vierotuksen+ajan+olin+5+viikkoa+Taysissa+yleispsykiatrisella+osastolla,+ja+lisäksi+pari+päivää+keskussairaalan+suljetulla+osastolla,+kun+en+luottanut+että+pärjään+kotona.+Elämällä+on+paljon+annettavaa,+ja+kyllä+siitä+osaa+myös+nauttia.+On+hyvä+että+pystyt+puhumaan+noista+ajoista+ja+siitä+mitä+oot+käyny+läpi.+Enkä+tarkoita+että+vellot+niissä,+vaan+kuten+itse+teen+oman+menneisyyteni+suhteen,+eli+ne+tapahtumat+ovat+menneisyyttä+ja+nyt+on+nyt.+Pyrkien+siihen,+etteivät+ne+enää+toistu.+Niiden+läpikäymisen+johdosta+on+tällä+hetkellä+se+kuka+on.+Vahvempi,+kuin+ehkä+muutoin+olisi.+Mä+en+voi+syyttää+ketään+muuta+kuin+itseäni+tilanteesta+missä+olen+nyt.+Pyrin+kuitenkin+olemaan+niin+tekemättä,+sillä+se+että+olen+käynyt+ne+asiat+mielessäni+läpi,+olen+pystynyt+hyväksymään+että+se+mitä+tein,+oli+sairaan+mielen+tekemiä+päätöksiä.+Kun+oppii+tuntemaan+itsensä+ja+omat+rajansa,+pystyy+silloin++pitämään+huolta+ettei+tilanteet+toistu.+Se+ei+kuitenkaan+estä+sitä,+että+välillä+pahimmalla+hetkellä+itsesäälin+iskiessä+sitä+toivoo+ettei+olisi+selvinnyt.
  3. Niinhän+se+on.+Edelleen+vaan+mietin+mikä+tarkoitus+mun+henkiin+jäämisellä+oikein+oli,+ja+vielä+kahdesti.+Ehkä+se+selviää+aikanaan.++Jokaisella+on+omat+ongelmansa+ja+sairastelut.+Jokaisella+on+oikeus+priorisoida+itsensä+ja+jaksamisensa,+mutta+ainakin+mulla+on+se+raja+että+empatiaa+osoitan+ja+kuuntelen+toisen+murheita+auttaen+omalta+osaltani+sen+minkä+pystyn,+mutta+jos+sääliä+hakee+niin+silloin+on+kääntynyt+väärän+ihmisen+puoleen.+Vihaan+sääliä,+enkä+sitä+koskaan+anna+kenellekään.+Niin+Peris,+JanK+ja+muutama+muu+itseni+lisäksi+on+kertonut+elämäntarinaansa,+ja+sitä+mistä+kaikesta+on+selviytynyt+matkan+varrella.+Itse+kerron+siksi,+että+tällä+hetkellä+omien+ongelmiensa+kanssa+kamppailijat+voivat+nähdä,+että+vaikeistakin+asioista+voi+selvitä.+Jokaisen+kamppailu+on+elämän+pituinen,+etenkin+silloin+kun+terveys+on+mennyt,+ja+on+asioita+jotka+eivät+lopu,+mutta+jotka+eivät+kuitenkaan+ole+se+joka+määrää+tahdin+ihmisen+sijaan.+Masennus,+alkoholismi,+krooniset+kivut,+oma+identiteetti+on+etsinnässä,+ja+mitä+kaikkea+nyt+eri+tilanteita+on,+ne+ovat+elämässä+mukana,+mutta+niiden+ei+pidä+olla+ainoita,+vaan+näistä+asioista+huolimatta+kannattaa+ja+pitää+yrittää+nähdä+sen+kauneus+ja+ilon+mitä+elämässä+voi+saada,+ja+yrittää+elää+jos+ei+samanlaista+elämää+kuin+aiemmin,+niin+ainakin+niin+hyvää+kuin+pystyy+omat+rajoitteet+huomioiden.+Ite+oon+oppinu+vuosien+saatossa+nauttimaan+elämästä,+ja+tehdä+niitä+asioita+mistä+nauttii,+silloin+kun+on+se+hyvä+päivä.
  4. Lyrica+on+hermosärkylääke.+Mitä+siitä?