Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Olin+mä+sitä+lopetusta+miettiny+jo+pari+vuotta,+ja+tehnyt+-17+sellasen+päätöksen,+että+jos+toi+jalan+virheasento+korjataan,+lopetan+siinä+yhteydessä.+Epäonnistumisen+riskit+oli+korjausleikkauksessa+suuremmat+kuin+onnistuminen,+niin+tuli+päätös+että+jalkaan+ei+kosketa+ennen+kuin+on+pakko.+Oli+lopulta+todella+helppo+tehdä+päätös+lopettamisen+suhteen.+Lopettamisen+aloitus+-pääsin+eroon+champix-lääkkeen+avulla-+siirtyi+joulukuuhun+rTMS+-hoidon+takia,+mutta+jo+siinä+vaiheessa+kun+alotin+lääkkeen+syönnin,+olin+jo+pystyny+pudottamaan+8+tupakkaan+päivässä.+Yritin+sitkeästi+venyttää+seuraavia+savuja+pitempään.+Kun+mun+olis+pitäny+kokonaan+lopettaa+polttaminen,+stressasin+jo+edellisenä++päivänä+lopettamista,+ja+tein+sellaisen+päätöksen+että+saan+polttaa+max+3+tupakkaa+päivässä.+Lopulta+vähentämällä+niitä+kolmea+pystyin+lopullisesti+lopettamaan.+Ensin+alkuun+tupakka+haisi+pahalta,+mutta+nyt+siihen+on+sillä+tavalla+tottunut,+ettei+haju+ole+pahaakaan,+mutta+ei+mitenkään+houkuttelevaa.+Oikeestaan+ei+oo+kertaakaan+tehny+mieli+oikein+kunnolla,+mutta+alkuun+näin+useamman+kerran+unta+missä+poltin,+ja+sit+muistin+unessa+et+ai+niin,+mähän+oon+lopettanu.+😂Mulla+oli+kans+selkee+rytmi+aamukahvin+kanssa,+eli+sillä+aikaa+kun+kahvi+tippui,+menin+aina+aamusavuille,+ja+sen+jälkeen+kahvin+kanssa+läppärin+luokse.+Tein+jo+heti+alussa+sen+muutoksen,+että+vaikka+aamulla+poltin,+niin+en+menny+vanhan+kaavan+mukaan,+vaan+suoraa+koneelle,+ja+vasta+kahvin+jälkeen+tupakalle.+Itse+asiassa+ensimmäinen+mikä+niistä+kolmesta+sallitusta+loppui+ensimmäisenä+oli+aamusavut.Alkuun+oli+enemmän+sellaisia+nyt+vois+mennä+tupakalle+-hetkiä.+Ei+varsinaisesti+tehnyt+mieli,+mutta+päähän+oli+jääny+sellainen+automaattinen+skannaus,+missä+etsi+mahdollisia+hetkiä+mennä+tupakalle.+Kahden+viikon+päästä+tulee+vuosi+täyteen+savuttomana,+enkä+aio+enää+sitä+uudelleen+aloittaa.
  2. Täytyy+sanoo+et+teki+kyllä+mieli+lopettaa,+ja+siinä+vaiheessa+kun+haistatin,+oli+tarkotus+lopettaa,+mutta....enhän+mä+malttanu.+😂Aikamoista+kuraa+kyllä+tuli+niskaan,+kuten+sullekin+tuli,+mutta+kun+itsepäisesti+päätin+että+jumansketa+-lainaus+äitini+sanavarastosta-+mä+en+luovuta+noin+helpolla.+Tykkään+antaa+näitä+esimerkkejä,+niin+tässä+tulee+pieni+sellainen+päättäväisyydestä.+Taustana+sen+verran+että+olen+polttanut+yli+20+vuotta,+ja+16+vuotta+sitten+olin+pakosta+tauolla+kolme+kuukautta.+Idioottina+aloitin+uudelleen.+Vuosi+sitten+tai+ylikin,+olin+tehnyt+lopettamispäätöksen+mm.+aivoinfarktilöydöksen+takia.+24.1.20+tumppasin+viimosen+tupakan.+Viikkoa+myöhemmin+mulla+oli+ylirasitustila+päällä,+ja+sanoin+tukarille+et+nyt+kyllä+retkeen,+pää+ei+kestä+väsymystä.+Sit+jotenkin+sain+itelle+sellasen+vittumaisen+itsepäisyysbuustin,+ei+helvetti,+en+mene+-ajatus+soiden+korvien+välissä.+Enkä+mennyt.+💪Ja+se+miksi+olin+ylirasittunu,+johtu+siitä+että+kuljin+sitkeesti+liikaa+ilman+tarvitsemaani+lepoa.+Neljättä+päivää+peräjälkeen+kuljin+hoidossa,+niin+silloin+joku+olis+voinu+kysyy+et+mitä+sä+oot+vetäny,+kun+silmät+seiso+väsymyksestä+päässä.+En+luovuttanut.+Enkä+luovuta+nytkään.+Samoin+olet+sinä+hyvä+lisä+palstalla,+ja+kuule+saat+musta+puolustajan+itsellesi,+jos+joudut+vielä+jonkin+hampaisiin.+En+tykkää+että+ketään+maalitetaan+saati+kiusataan+asiasta+mihin+toinen+on+syytön.+JanK+puolusti+mua+toissapäivänä,+ja+hänelle+iso+kiitos+siitä.+Kun+yhteen+hiileen+puhaltaa,+ja+auttaa+toista+hädässä+siitä+huolimatta+että+saa+itsekin+kuraa+niskaan,+silloin+tuntee+ettei+ole+täysin+yksin.+Pidetään+lippu+korkealla,+ja+käydään+yhdessä+taistoon.
  3. Pistän+kyllä+kampoihin.+Sillä+ei+mua+pieni+kina+haittaa,+ja+välillä+on+ihan+hyvä+että+mulle+intetään+vastaan.+😉+Jos+taas+aletaan+syyttämään+varkaaksi,+siitä+huolimatta+että+pystyn+todistamaan+etten+ole+tehnyt+sitä+mistä+syytetään,+ja+syyttäjä+toteaa+etten+olekaan+se+keneksi+hän+minua+luuli,+mutta+kuitenkin+sen+jälkeen+uudelleen+syyttää+ja+ilmoittaa+ryhtyvänsä+toimiin+mua+vastaan....silloin+alkaa+mulla+nousta+savu+korvista+ja+alan+lataamaan+kovat+panokset+piippuun.+Tätä+ei+toissa+päivänä+onneksi+vielä+tapahtunut,+kun+mun+töpöhäntä+tuli+välissä+manikyyriin+ja+lähdettiin+sen+jälkeen+kylille+pakkaseen+sähköposteja+lueskelemaan.+Siinä+tunteet+jäähty+sopivasti.+Jos+mua+ruvetaan+vielä+syyttään+asiasta+mitä+en+ole+tehnyt,+käsken+silloin+syyttäjää+tekemään+irl+rikosilmoituksen+jotta+asia+selviää,+tai+minä+teen+kunnianloukkauksesta.+Hyvin+todennäköisesti+sen+jälkeen+sen+ihmisen+suu+pysyy+kiinni,+eikä+käy+enää+kimppuuni.+Toivottavasti+sillä+ei+kuitenkaan+tarvitsisi+edes+uhkailla.Periksi+en+anna,+ja+siitä+on+useita+irl+näyttöjä.+Tilanteissa,+joissa+joku+toinen+olisi+tilallani+pinkonut+suorinta+tietä+apua+hakemaan+sen+sijaan,+että+itse+vain+puren+hampaat+yhteen+ja+jatkan+matkaa.+Kahdesti+olen+luovuttanut,+ja+kummallakin+kerralla+hiuksenhienosti+selvinnyt+hengissä.+Kolmatta+kertaa+en+periksi+anna.+Sinä+ja+moni+muu+rekattu+sekä+rekkaamaton+olette+niitä+syitä,+miksi+tällä+palstalla+olen+näinkin+pitkään+pysynyt.+Vaikka+sanat+lentelevät+ja+mahdolliset+loukkaukset+siinä+sivussa,+te+olette+kuitenkin+osoittaneet+sen,+että+erimielisyyksistä+ja+vanhoista+kaunoista+huolimatta+on+mahdollista+keskustella+myös+asiallisesti,+ja+myös+saada+asiallista+vuorovaikutusta+aloituksiin.+Vanhoihin+juttuihin+en+puutu,+koska+en+niistä+mitään+tiedä,+eikä+mun+edes+tarvitse+tietää.+Itselleni+tärkeintä+toisten+käytöksessä+on+se,+miten+mua+kohtaan+käyttäydyttävä+ja+tärkeimpänä+se,+hyväksytäänkö+mut+sellaisena+kuin+olen...vikoineen+päivineen.+Sen+perusteella+teen+myös+irl+ratkaisut+sen+suhteen+ketä+kunnioitan+ja+ketä+en.+Vaikka+en+jostakin+ihmisestä+jostain+syystä+pitäisi,+mutta+jos+siitä+huolimatta+näen+että+häntä+kohtaan+tehdään+väärin,+silloin+liityn+puolustukseen.+Olisin+pirppistäkin+muutoin+puolustanut+eilen,+ellei+olisi+omaa+juttua+ollut+juuri+edellisenä+päivänä.+Pidetään+lippu+korkealla,+ja+odotetaan+illan+myräkkä....siis+säätä.+😎
  4. Tsekkaa+tää+ketju:https://keskustelu.suomi24.fi/t/16723501/kenet-julkkiksenJouduin+pakosta+kertomaan+tietoja+josta+mut+tunnistaa,+koska+syytti+mua+kuvavarkaaksi+ja+väitti+että+olen+pöllinyt+hänen+sanna-kaverinsa+kuvan+jne.+Mulle+alettiin+tehdä+sitä+yhdessä+sun+toisessa+ketjussa+satunnaisesti,+ja+kun+kysyin+muissa+ketjuissa+että+kuka+se+kuvan+henkilö+sitten+on,+en+saanut+vastausta.+Poistin+koko+tilin+kun+en+halunnut+saada+enää+syyttömänä+uusia+syytteitä+siitä+huolimatta,+että+hetkeksi+paljastin+profiilikuvassa+kokonaan+kasvoni,+jonka+hetken+päästä+vaihdoin+takasin+vanhaan.+Irc-galtsun+sivulla+en+ole+omalla+nimellä,+ja+vanhimmat+kuvat+siellä+on+yli+10+vuoden+takaa.+Vain+tässä+aloituksessa+paljastan+uuden+nikin,+mitä+käytän+myös+muilla+palstoilla+minne+saatan+satunnaisesti+kirjoittaa,+mutta+muutoin+kirjoitan+anona+tän+palstan+muissa+aloituksissa.+Joten+jos+tarina+kuulostaa+tutulta,+olen+se+minä+joka+sen+kirjoittaa.+Kokonaan+en+palstailusta+halua+luopua,+koska+kirjaimellisesti+mun+sosiaalinen+elämä+on+ollut+viime+keväästä+lähtien+sekä+facessa,+että+syksystä+lähtien+palstoilla....syystä+jonka+olen+jo+aiemmin+toisissa+aloituksissa+kertonut.+Yritetään+pitää+pää+pystyssä+kiusaajista+huolimatta,+joka+vain+peilaa+omaa+pahaa+oloaan+toisiin,+kun+tuntee+ettei+saa+tarpeeksi+ja/tai+oikeanlaista+huomiota+muilta+kanssakulkijoiltaan.+Ite+en+tahallani+ketään+syytä+tai+hauku,+ja+jos+kokee+saaneensa+vääriä+syytöksiä+multa,+kannattaa+siitä+sanoa+mulle+suoraan+ja+asiallisesti,+niin+otan+opiksi+ja+mikä+täällä+poikkeuksellista,+pyydän+anteeksi.+En+myöskään+pysty+erottamaan+vielä+kaikkia+anoja+kirjoituksen+perusteella+toisistaan,+joten+saatan+vahingossa+niputtaa+parikin+eri+kommenttia+yhden+henkilön+kirjoittamaksi,+ja+täten+vahingossa+antaa+sellaiselle+henkilölle+palautetta,+joka+ei+sitä+ansaitse.+Kuten+tilanteeseen+mukailtu+mottoni+sanoo;+kyllä+me+tästäkin+selvitään,+kun+ollaan+selvitty+pahimmasta.+❤Ihan_sivusta