Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eräillä+toisten+ivaaminen+ja+ilkeilyn+keksiminen+ja+kirjoittaminen+on+tarpeellista+aivovoimistelua,+ja+otettakoon+se+myös+sillä+mielellä+vastaan.+
Kirjoittavat+tökeryyksiä,+kun+eivät+muuta+voi,+poloiset.
08.10.2021 11:36
Loppujen+lopuksi+on+samantekevää,+onko+taulu+aito+Dali+vai+ei,+jos+se+antaa+hyvän+mielen+ja+siitä+ei+ole+tarvinnut+maksaa+satasta+enempää.+
Taulut+ovat+kodin+somisteena.++Harva+ostaa+taidetta+sijoitusmielessä,+ja+jos+ostaa,+pitää+sen+kassakaapissa+pois+ahneitten+varkaiden+silmistä.
Toritaiteesta+ei+tarvitse+paljon+maksaa,+ja+näppärä+maalaa+itsekin+ja+tekee+Pikasson+salinsa+seinälle.+
Monet+sanovat+modernin+taulun+äärellä:+"Olisin+minäkin+tuommoisen+osannut+maalata!"
Taiteilijan+ja+sanojan+ero+on+siinä,+että+taiteilija+todella+maalasi,+eikä+vain+uhannut.
08.10.2021 11:26
Kun+sinulla+kerran+on+kaikki+kunnossa,+niin+on+todettava,+että+olet+aikamoinen+pessimisti.+Eikö+elämääsi+ilonpisaroita+koskaan+tipahtele!
Tuossa+ylempänä+suosittelevat+tanssimista.+Nyt+kun+korona+talttuu,+niin+on+syytä+jokaisen+elämäänsä+kyllästyneen+pyrkiä+tuulettumaan,+ja+vaikkapa+tanssimaan.+
Tove+Janssonkin+sanoi+Nyytin+suulla:
"Ei+kukaan+
sinua+huomaa,+jollet+mene+mukaan!"
Iloa+päivääsi!
08.10.2021 11:18
Ihan+tässä+sivullisena+kysyn,+oletteko+järjestäneet+tanssitreffejä+ikäpalstalaisille?+Anokin+voisi+ehkä+löytää+sutjakkaamman+partnerin,+jos+Paloman+vieminen+tuntui+hankalalta.+
Hyvä+tanssittaja+kyllä+osaa+viedä+kankeampaakin+daamia.+Viejän+taidoistahan+se+on+kiinni.
Tanssit+saattaisi+olla+hyväkin+idea.+Ties+millainen+flaksi+kävisi+itsekullakin.
08.10.2021 11:12
Lapsenlapsi+pelasi+tietokoneellaan+jotain+peliä+englantilaisen+kaverin+kanssa+pari+vuotta.+Hänen+englannin+kielen+taitonsa+koheni+ihan+sillä.+Oppi+käyttämään+kieltä.+Englantilainen+vastapelurikin+kiitteli+hänen+kielipäätään,+ei+tahtonut++uskoa,+että+lapsenlapsi+oli+vielä+lapsen+kirjoissa.
08.10.2021 11:08
.+.+.+ja+sieltä+kun+sitten+turistit+saapuvat,+niin+Suomen+rokottamattomat+ovat+tyrkyllä.+Kun+rokotettujen+määrä+täällä+on+tarpeeksi+korkea,+pääsevät+pelkurit+ja+salaliittoteoreetikot+siinä+siivellä.+Mutta+tursisteja+vastaan+heillä+ei+ole+keinoja.+Virus+on+ja+pysyy,+ja+etsii+kenet+seuraavaksi+keksisi.
08.10.2021 11:01
No+voih.+Kirjoittelin+tuohon+jo+ullakolle+nostettuun+kiikkustuoliin.
Eipä+ollut+kummoinenkaan+kirjoitus,+niin+että+en+sitä+tähän+siteeraa.
Olin+vain+huomaavinani,+että+laahusten+tervehdykset+olivat+tämänpäiväiset,+joten+jatkoin+perään.
Täytyy+olla+tarkempi,+sillä+he+kirjoittavat+kumpaankin+ketjuun+vuorotellen.+
Hyvää+päivänjatkoa+kaikille,+sumuista+on,+ehkä+vielä+kirkastuu+päivän+mittaan.
08.10.2021 10:28
Huomenta.+Pitkään+meni,+ennen+kuin+heräsin+tänä+aamuna.+Unessa+olin+mökillä,+ja+siellä+oli+niin+paljon+hommaa,+että+en+ehtinyt+herätäkään.
On+vähän+tuhruinen+sää+näköjään.+Syksy+on+iskenyt.
Kun+täällä+on+tapana+kertoa+päivän+kohokohtia,+niin+on+minunkin+mainittava,+että+sain+uudet+kuulokojeet,+nyt+molempiin+korviin.+Tähän+adti+ollut+vain+toisessa,+jo+vuodesta+2013.+
Kuulokojeetkin+ovat+nykyisin+pienoisia+tietokoneita.+Nämä+ohjelmoivat+itsensä+äänimaailman+mukaan.+On+puheen+kuunteluosio,+samoin+musiikin,+metelin+jne.+Eikä+itse+tarvitse+koskeakaan+aparaattiin,+itse+se+osaa+valita+oikeanlaisen+kuuntelun.
Oli+aika+mielenkiintoista+todeta+uusilla+kojeilla+kaikki+ne+äänet+jotka+ovat+ympärillämme+joka+hetki.+Tietysti+kaikkeen+tottuu,+eikä+niitä+noteeraa,+mutta+kun+on+pitkään+ollut+koko+lailla+hiljaisessa+maailmassa,+oli+erikoista+kulkea+kadulla,+kuulla+askeleitten+ääniä,+pudonneiden+lehtien+kahinaa,+ja+kotona+seinäkellon+nakutusta+ja+avoimesta+ikkunasta+liikenteen+kohina.
Kojeet+ovat+ehkä+liiankin+tarkkoja,+pitää+ehkä+säätää+viikon+päästä,+kunhan+totun.
Korona-aikana+huono+kuulo+on+erityisesti+koetellut,+kun+kaikilla+on+naamarit+kasvoilla.+Kuulemista+auttaa+huulilta+lukeminen,+ja+pariin+vuoteen+ei+sitä+ole+voinut+tehdä.+Olen+oppinut+nyökyttämään+päätäni+ja+ynisemään+mmm-mm,+kun+ei+jaksa+kaiken+aikaa+kysyä+MITÄ.
08.10.2021 10:00
Ja+tämäkin+ketju+siis+on++Kiikkustuolissa.+Minkä+ihmeen+takia?
Eivätkö+nämä+yhden+lauseen+kirjoittelijat+osaa+avata+omaa+ketjua?
Ei+se+niin+vaikeaa+olisi.
Kiikkustuoliin+kapuaminen+ei+oikein+tunnu+mielekkäältä,+kun+vakituisten+kirjoittajien+osuudet+ovat+siellä+täällä+asiattomien+ilkeilyjen+keskellä.
07.10.2021 21:04
Kun+mainitsin+nämä+kaumoaukset+ja+etnisten+ryhmien+vaatetuksen+ja+korut,+siteerasin+saamiani+viestejä.+Ei+minula+ole+mustaa+valkoisella,+kun+kuulen+haastattelun+tai+vihreisiin+kuuluvan+henkilön+puheenvuoroja.+
Olen+vain+sitä+mieltä,+että+rasismilla+nyt+ratsastetaan+ja+yritetään+syyllistää+kaikki,+jotka+tämän+sanankin+mainitsevat.+Palmikkokampauksen+historian+kertoi+minulle+nuori,++monikulttuurisessa+porukassa+kulkeva+henkilö,+joka+oli+purkanut+pois+oman+palmikkokampauksensa.
Minä+en+ole+loukkaantunut,+en+haiveniani+kampaa+kuin+vanhalla+tyylilläni,+en+käytä+koruja+enkä+kansallispukuja.
Toivottavasti+et+löydä+aloituksestani+suuttumusta,+se+ei+ole+tarkoitukseni.
Haluaisin+vain+ottaa+keskusteluun+rasismin+pelon,+jota+turhaan+lietsotaan.+
Pyrimme+tasa-arvoiseen+elämään,+ja+uskon+että+kunhan+suomalainen+kantaväestö+(tuomittava+nimitys,+kuulemma,+mutta+en+muutakaan+keksi)+oppii+ymmärtämään+tulijoiden+omaleimaisuutta+paremmin,+niin+elämä+monimuotoisessa+Suomessa+voi+jatkua+rauhallisesti.
06.10.2021 20:54
Koetan+keksiä,+mutta+nyt+ei+se+paljon+puhuttu+luovuus+mene+päälle.+Kökötän+tuolissa,+sillä+noidannuoli+iski,+peijakas.+
Otin+eilen+lääkärin+joskus+kirjoittaman+tabletin,+jolla+lihaskouristus+laukeaa,+ja+huomasin,+että+se+oli+tosi+tyrmäystroppi.+Vajosin+sikeään+uneen+väkisinkin,+ja+nukuin+monta+tuntia.+Ei+ihme,+että+lääke+suositellaan+otettavaksi+illalla.+Pyristelen+hereille,+mutta+aina+vain+hervahdan+tuoliin+kuin+isonkin+rasituksen+jälkeen,+ja+kuitenkaan+en+ole+muuta+tehnyt+kuin++keittänyt+aamukahvin.
Pois+se,+että+alkaisin+silittää+pyykkiä.+Venytän+ne+muotoonsa+aina+narulle,+ei+niitä+ole+tarpeen+silitellä.+
Jotkut+silittävät+lakanatkin,+Ikinä+en+siihen+ryhtyisi.
Äidilläni+oli+tapana+sanoa,+että+huusholli+on+sen+näköinen,+kuin+villit+hevoset+olisivat+temmeltäneet+huoneissa.+
Vähän+on+sama+fiilis+tässä+meikäläiselläkin.
06.10.2021 12:52
Kiitos+ja+ylistys,+etten+ole+kuvitellutkaan+ulkomaanmatkoja+enää+tällä+vuosikymmenellä.+Siihen+jäisin+portille+kännykkäni+kanssa.+Huoh.
Ruotsinlaiva+olkoon+kaukaisin+matkustuskohteeni+vastaisuudessa.
06.10.2021 01:49
Tämän+palstan+kirjoittajilla+on+luovuutta,+koska+he+osallistuvat.
Jos+ei+olisi+luovaa+toimintaa,+kykyä+kirjoittaa,+innostua+asioista,+niin+kirjoittamisesta+ei+tulisi+mitään.+
Luova+ihminen+on+kiinnostunut,+lukee,++kirjoittaa,+harrastaa+käsillä+tekemistä,+kuuntelee+musiikkia,+seuraa+uteliain+mielin++maailman+menoa.+Luova+ihminen+ei+koskaan+pitkästy+pitkäksi+aikaa,+sillä+aina+tapahtuu+mielenkiintoisia+asioita,+jotka+saavat+hänen+mielensä+taas+toimivaksi.
06.10.2021 01:43
Emme+soi+olla+onnellisia,+kun+suvaitsemme+rasismia,+syrjimistä+ja+kouluväkivaltaa.
Se+ei+tunnut+olevan+koulutuksesta+kiinni,+sllä+jokainen+suomalainen+käy+nyt+koulua+ja+voi+opiskella+taipumustensa+mukaan.+Kouluissamme+ei+opeteta+ihmissuhdetaitoja+eikä+edellytetä+hyvää+käytöstä,+sillä+siihen+ei+ole+oppikirjoja+eikä+maisterintutkintoa.
Mutta+suvaitsemme+kyllä.
Kuten+sanottu,+suvaitseminen+tarkoittaa,+että+itse+on+näiden+asioiden+yläpuolella+ja+arvostelun+ulottumattomissa.+Vain+sivistymättömät++ja+vähemmän+älykkäät+kansanosat+hyötyvät+suvaitsemisesta.
05.10.2021 18:45
Rasismista+on+nyt+tullut+pelottava+haukkumasana,+ja+ketä+tahansa+voidaan+syyttää+rasismista.+Rotyupuhtaus+on+ilmeisesti+tulossa+muotiin.
Nyt+on+jo+rasismia+ottaa+käyttöön+jonkun+toisen+roturyhmän+vaatetusta+tai+kampausta+tms.+Kuulemma+koko+pään+peittävät+ohuet+palmikot+ovat+ylikiharien+mustaihoisten+konsti+taltuttaa+hiuspehkonsa,+ja+on+muiden+ihmisten+varottava+matkimasta+tätä,+sillä+se+on+rasismia.+Salaa+voisi+kysyä,+onko+rasismia,+jos+ylikiharia+hiuksia+suoristetaan+kampaajan+taidoilla.+
Saamelaiskoruja+ja+vaatteita+ei+pidä+enää+käyttää+eikä+hankkia,+se+on+rasismia+sekin.+
Vielä+muutama+vuosi+sitten+ei+kukaan+tiennyt+lähimmäisensä+sukutaustoja,+nyt+saamelaiset+ovat+alkaneet+huomata+eriarvoisuutta+kohtelussaan+myös+täällä+Etelä-Suomessa.+
Onko+se+sitten+rasismia,+että+käsitöitään+kauppaavat+saamelaiset+ohitetaan+markkinoilla,+eikä+uskalleta+ostaa+heidän+tuotteitaan.
05.10.2021 18:13
Netissä+kun+ollaan,+niin+halukas+voi+napsuttaa+googleen+"suvaitsevaisuus"++tai+"suvaitsevainen".
05.10.2021 17:48
Suomalaisten+kielitaito+oli+huono+takavuosina.+Lapsuudessani+koulussa+opetettiin+ruotsia+ja+saksaa.+Kumpaakaan+kieltä+ei++pienillä+paikkakunnilla+ikinä+kuulut.+Mitään+käyttöä+niille+ei+ollut.+Suomeen+oli+vaikea+päästä+vuosikymmeniin,+oli+sodat+ja+pula-ajat,+eipä+kukaan+ulkomaalainen+halunnut+tulla.+Koulun+opit+unohtuivat+käytön+puuttuessa.
Luulen,+että+Helsingin+Olympialaiset+vasta+herätti+suomalaisetkin+uskomaan,+että+vetten+takana+on+elämää.+Monille+ulkomaat+oli+sama+kuin+Ruotsi,+Viroonhan+ei+päässyt,+Leningradiin+mentiin+bussikyydeillä+kaljottelemaan,+ja++taisi+sekin+aika+tulla+vasta+myöhemmin.+Mihin+ulkomaan+kieliä+olisimme+tarvinneet.
Nyt+on+toisin,+ja+lapset+opettelevat+englantia,+jonka+lausuminenkin+opitaan,+kun+tv+sitä+välittää+joka+päivä++-++Mutta+edelleenkään+ei+tarvita+ruotsia+eikä+saksaa.
05.10.2021 17:37
No+hyvä,+jos+olen+ainoa,+joka+on+asiaan+huomionsa+kiinnittänyt.+Sittenhän+minä+narisen+yksikseni+.
Ei+se+mitään.+Samanmieliset+ystäväni+ovat+jo+kaukana+menneisyydessä
Unohdetaan+tämä.
05.10.2021 17:23
Kuuntele+haastatteluja.+Tämä+äänenkäyttö+on+ylistä.
05.10.2021 16:59
Minä+olen+sitä+mieltä,+että+pikkuisen+voisivat+naapurimaat+huomioida+suomalaisia+turisteja.+Olin+joitakin+vuosia+eräässä+Viron+museossa,+joka+kertoi+miehityksen+vuosista++Olen+varma,+että+suurin+osa+ulkomaisista+vierailijoista+on+suomalaisia+turisteja,+ja+siksi+olin+aika+yllättynyt,+kun+vitriinien+tekteissä+ei+ollut+suomen+sanaa.+
Viron+kohtalo+on+aina+kiinostanut+Suomea+ja+suomalaisia+varmasti+syvemmin+kuin+monessa+muussa+maassa.+
Sama+kokenus+on+ollut+myös+Tukholman+museoista.
Suomessa+kuitenkin+palvellaan+viroksi+ja+venäjäksi+ruotsin+ja+englannin+ohella.+Museon+kävijälle+ei+paljon+muistikuvaa+jää,+jos+ei+ymmärrä,+mistä++esinestö+kertoo.
05.10.2021 15:54
68 / 85