Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
3+viikkoa+enää,+ja+iso+sali+on+taas+täynnä.+Nythän+ei+sinne+saa+mennä+kuin+joka+kolmas+edustaja.
Hallitus+ei+muuten+lahjo+ketään+rokottamisesta,+sehän+oli+joku+kylmälaitefirma,+joka+antoi+kylmälaukun+jokaiselle+pistetylle.
Sanna+Marin+tosiaan+oli+kovin+mustissaan.+Ei+kai+häneltä+ole+kuollut+joku+läheinen?+Olisi+kai+siitä+lehdissä+ollut.+
Siinä+suhteessa+olen+ed.+kirjoittajien+kanssa+samaa+mieltä,+että+pukeutuminen+on+muuttunut+kovin+arkiseksi.+Ovat+sentään+kansan+valitsemia+edustajia+maan+johtopaikoilla,+pitäisi+se+jotenkin+kuvastua+pukeutumisessa.++
Marimekon+Vuokko+oli+ainakin+kesällä+huudossa,+sitä+oli+kaikissa+väreissä+ja+kuoseissa,+jopa+miestenkin+paidoissa.+Onko+se+yhä+muotia,+en+nyt+osaa+sanoa.+Kokemuksesta+kuitenkin+tiedän,+että+tyyki+on+hyvää+kunnon+puuvillaa,+joten+se+kestää+kyllä+käytössä.
25.09.2021 00:41
Luulin,+D,+että+viittasit+viimeöisiin+uniin.+Siksi+oitis+torjuin+muistikuvasi,+mutta+nyt+kun+selvisi,+että+ajattelit+jotain+aikaisempaa+untani,+niin+muistelen,+että+veimme+anot++retkelle+Skillanin+kanssa,+kun+arvelimme,+että+lapset+saavat+purkaa+retkellä+tarmoaan.++Ja+juomat+olivat+unohtuneet.+Kuivin+suin+oli+oltava.+
Tämän+päivän+olen+pyhittänyt+Nexin+katsomiselle.+Huomenna+pitää+huushollata+talo+ja+kohentaa+huoneet.+Vähän+kyllä+pyykkäsin,+mutta+en+vienyt+muoveja+keräykseen,+vaikka+astia+on+ihan+täynnä.+Miten+sitä+kierrätettävää+voikin+tulla+noin+kamalasti.+Jäätelöautokin+kävi,+viimeisen+kerran+tänä+syksynä,+ja+ostin+pakkaseen+tuutteja.
Nyt+unten+maille.+Ans'+kattoo,+mitä+kanava+ensi+yönä+näyttää!
25.09.2021 00:29
Ensimmäinen+lainaukseni+poistettiin+heti,+tämä+sai+jäädä.+Ei+ilmeisesti+ole+sopiva+lisä+myrkynkeittäjälle,+jonka+keitokseen+ei+mainitsemaasi+kontekstia+tarvita.
Runoelma+lauletaan+Kesäillan+valssin+sävelin.
24.09.2021 16:53
Peruutan!+Jos+halutaan+puhua+tuulilasinpyyhkijöistä,+niin+peruutan,++peruutan+estelyni.+
Mutta+olen+hyvilläni+siitä,+että+se+on+huomattu,+
Moni+on+yrittänyt+estää+epämieluisia+viestejä+tuloksetta.
Mutta+minun+puolestani+siis+tuulilasinpyyhkijät+olkoot+vapaana+pannasta.
24.09.2021 14:52
"Me+pantiin+soppaan+pippuri,+ja+kuitenkin+se+happani".
Ettei+unohtuisi.
24.09.2021 14:39
Miten+joku+voi+olla+15+vuotta+samalla+ikäkaudella?+Supistettuja+vuosia+tiivistettynä+10+vuoteen?+Sillä+pois+se,+että+joku+olisi+salaa+väärässä+vuosiryhmässä.+Skillankin+ajettiin+porukalla+pois,+kun+täytti+vuosia.+++
Takaa-ajajat+tulivat+kuitenkin+perässä,+vaikka++ovat+kuulemma+70-palstalta.++Mutta+heillä+on+erioikeus+tietysti.+Heille+kun+tuli+kuitenkin+pirttiä+niin+ikävä,+että+työntyivät+nestoreiden+nojatuoleihin,+kunnes+ne+hajosivat.
24.09.2021 14:30
Juuri+sen+vuoksi+on+kurjaa,+että+pankkitunnukset+ovat+yleisenä+"avaimena"+minne+päin+tahansa.+Sama+oli+aikoinaan+sosiaaliturvatunnuksen+kanssa.+Se+vaadittiin+kaikkialle,+esin,+ajanvaraukseen+hammaslääkärille+tai+muutaman+kympin+vähittäismaksusopimukseen,,+tai+uutuuskirjojen+tilauskaavakkeeseen.
Nykyisin+eivät+enää+pyydä+sitä+tunnistusnumerointia.
Tavallinen+juuri+ja+juuri+asioihin+perehtynyt+ja+somen+ulkopuolella+elävä+ihminen+ei+voi+millään+haistaa,+onko+joku+esitetty+vaatimus+huijausta+vai+ei.+Minullekin+tuli+tieto+postista,+että+tilaamani+ulkomaanpaketti+on+saapunut+ja+sitten+pyydettiin+tullia+varten++pankkitunnukset.+Kun+en+ole+tilannut+mitään+netistä,+oli+helppo+jättää+vastaamatta,+mutta+kyllä+monet+varmasti+menevät+halpaan.
24.09.2021 14:15
Laulun+sanoin:+"Me+pantiin+soppaan+pippuri,+ja+kuitenkin+se+happani."
24.09.2021 13:58
En+nyt+lähde+etsimään+aikaisempia+kirjoituksia,+joten+esitän+arvauksen+vain,+että+yritin+keskeyttää+auton+tuulilasinpyyhkijäväittelyn+tässä+ketjussa,+ja+ilmeisesto+pahoitin+sillä+monen+mielen.
Demeterille+kiitokset+viimeisestä,+mutta+luulen,+että+muistit+väärin+unen+näkijän,+en+muista+itse++unta+unohtuneista+juomapulloista.+Olisikohan+joku+toinen+kertonut+uniaan.?+Mutta+kuten+olen+sata+kertaa+sanonut,+olen+hajamielinen++
Minulla+on+Luojan+antama+kyky+jättää+taakse+eletyt+päivät,+enkä+kanna+mukanani+kuin+tärkeimmät+muistettavat+asiat,+kuten+maksamattomat+laskut+ja+kukkien+kastelut.+Jälkimmäisistä+olen+muuten++selvinnyt+hyvin,+kun+hävitin+toukokuussa+kaikki+huonekasvini.+Kuuma+kesä+ne+olisi+tappanut+kuitenkin.+Olinkohan+nähnyt+ennusunen+siitä.
24.09.2021 13:56
Edellisen+yön+unista+vähän+puhuttiin,+viime+yönä+jouduin+seuraksi+kolmelle+teinipojalle,+jotka+yrittivät+opetella+polttamaan+tupakkaa,+mutta+heillä+oli+vain+piipputupakkaa+ja+sätkäpaperia,+ja+tupakka+maistui+niin+kauhealta,+että+olivat+ihan+sairaita,+mutta+silti+sinnikkäitä+harjoittelussa.
Mietin,+että+olikohan+uni+heijastuma+palstan+häirikkökirjoittelusta,+josta+on+viime+aikoina+niin+paljon+motkotettu.
Minun+elämässäni+ei+ole+mitään+tapahtunut,+eikä+tapahdu,+niin+että+toivotan+vain+kaikille+laahuksia+myöten++hyvää+perjantaita,+hyvää+viikonloppua+ja+kaikkea+muutakin+hyvää.
24.09.2021 10:41
Kurjalta+tuntuu,+että+kirjoittautumiseen+tarvitaan+usein+pankkitunnukset,+vaikka+ei+pankilla+muuten+ole+asiassa+mitään+tekemistä.+Asiakas+joutuu+ilmoittamaan+tunnuksensa+vaikka+minne.+Kokoavatko+palvelunrarjoajat+niitä+omiin+tiedostoihinsa?
24.09.2021 10:29
Nonnih.+Tossa+se+juttu+sitten+oli.+Mä+en+ala.
23.09.2021 14:03
Minä+en+ymmärrrä,+minne+minun+tekstini+joutui,+kun+innostuin+naulakon+puuttumisen+vuoksi+kertomaan+eilisestäni.++Tuleekohan+se+juttu+esiin+jostakin+kummasta+paikasta,+sillä+kyllä+sen+lähetin+ihan+OK.
Kerroin,+että+olin+eilen+konsertissa,+jonne+oli+otettava+päällysvaatteet+mukaan+saliin.+Narikka+oli+poissa+käytöstä+ilmeisesti+sen+tungoksen+takia,+joka+syntyy,+kun+kaikki+vievät+takkinsa+samalle+tiskille.+Eipä+ollut+oikein+mieltä+ylentävää+tunkea+itseään+kapeaan+tuolirivistöön+takin+ja+kassin+kanssa,+mutta+onneksi+joka+toinen+tuoli+oli+tyhjänä,+joten+ei+tarvinnut+sentään+sylissä+kamppeitaan+pitää.
Olen+ymmärtänyt,+että+pääkaupunkiseudulla+luovutaan+tiukoista+rajoituksista+ja+maskipakosta,+mistä+kiitos+ja+ylistys+Kiurulle+ja+kumppaneille.+Jo+on+aikakin,+kun+kaikki+yleisötilaisuudet+ovat+olleet+niin+pitkään+jäissä.+Kuinkahan+paljon+työttömyyttä+tämä+korona+on+mahtanut+aiheuttaa!
Kotimatkan+illalla+oli+sitten+kurjaa,+kun+bussien+vaihto+meni+överiksi+ja+olisin+joutunut+odottamaan+kadun+kulmassa+puoli+tuntia+jatkomatkaa.+Otin+taksin,+jota+ajoi+kaukaisista+maista+tullut+ystävällinen+kuski,+joka+nimitti+minua+mummiksi.++
Ensi+kerralla+kyllä+katson+bussien+aikataulut+ennen+lähtöä,+en+toki+mummi-nimittelyn+takia,+mutta+kukkaroni+keveni+liikaa+sillä+keikalla.
Nyt+sitten+toivun+rauhassa+tämän+päivän.
Kahvipannu+kuumana.
23.09.2021 14:02
Olin+eilen+Musiikkitalossa+RSO:n+konsertissa.+Korona+edelleen+vaivaa,+ja+niinpä+saliin+oli+otettava+päällysvaatteet+mukaan,+sillä+narikka+oli+poissa+käytöstä,+varmaan+sen+tungoksen+vuoksi,+mikä+tietenkin+syntyy+tullen+mennen+naulakoilla.
Oli+kyllä+juhlava+tunne+poissa,+kun+ähelsi+ahtaassa+tuolirivistössä+takkinsa+ja+kassinsa+kanssa.+Joka+toinen+tuoli+onneksi+tyhjä,+joten+takkeja+ei+tarvinnut+sylissä+pitää.
Pääkaupunkiseudulla+ollaan+lieventämässä+rajoituksia,+ja+varmasti+on+aiheellista.+Teatterit+ja+galleriat+ovat+olleet+ilman+kävijöitä+jo+lähes+2+vuotta.+Kyllä+on+jo+aika+avata+ovet.+
Mutta+kyllä+wanha+sitten+väsyy,+kun+koikkelehtii+iltamyöhällä+parilla+bussilla+kotiin.+Meni+pinna,+kun+huomasin,+että+vaihtoa+piti+odottaa+puoli+tuntia+ulkosalla,+ja+niin+päädyin+taksiin,+jota+ajoi+kaukaisesta+maasta+muuttanut+palvelualtis+kuski,+joka+ystävällisesti+nimitti+minua+mummiksi.++
Huonokuuloisena+en+käsittänyt,+että+se+kuumaperunasuusssa-puhe+oli+hinta-arvio,+myöntelin+vain,+ja+maksoin+matkasta+kaksinkertaisesti+aikaisempiin+kokemuksiini+verraten.+No,+ensi+kerralla+tarkistan+bussivuorojen+ajat+ennen+kuin+lähden+lampsimaan+kaupungille+illalla.
Raskaasta+reissusta+toipuminen+vie+koko+päivän.++Mutta+sainpahan+sielulleni+virkistystä.
Elämä+voittaa.
23.09.2021 13:46
Niin+meni+minunkin.+Mitä+se+tietää,+että+näkee+unen,+että+ui+ison+merenlahden+yli?
23.09.2021 10:46
Niin+mutta+värit+on+kirkkaammat,+kun+on+lasit+nenällä!
Täytyypä+mennä+kokeilemaan,+kello+on+jo+klocka.
Hyvää+yötä!
23.09.2021 01:09
Ehkä+Suomen+lainsäädäntö+vaatii+ulkomailta+tulleilta+ammatti-ihmisiltä+tasokokeet,+että+esim.+lääkäri+saisi+tyäluvan+Suomeen.+Koulutukset+eri+maissa+poikkeavat+toisistaan.
Ihan+vain+tv:stä+kuulin,+että+USA:ssa+poliisikoulutus+kestää+6+viikkoa,+Suomessa+3+v.+Eroa+siis+on.
Tämän+päivä+työikäisillä+on+edessään+useinkin+uuden+ammatin+oppiminen+ja+jatkokoulutukset,+koska+työtehtävät+muuttuvat+ja+taidot+vanhenevat.+Siitä+syystä+ehkä+niitä+ulkomailta+tulevia+ammattilaisia+kaipailleen,+mutta+kuitenkin+tuntuu+oudolta,+että+meillä+on+niin+suuret+työttömyysluvut.+Eikö+työnantajien+kannattaisi+kouluttaa+palkkalaisiaan?+
Vai+kaatuuko+firmat+ja+väki+joutuu+kilometritehtaalle?+Töitä+ulkoistetaan+firmoille,+joissa+on+jo+työntekijät+valmiina.
23.09.2021 01:03
Kiitos.+
Olen+käynyt+vilkaisemassa+verkkopankin+tietoja+aina+välillä.+Ei+ole+nyt+ainakaan+uusia+viestejä.
22.09.2021 16:37
Minusta+S24+toimii+huonosti,+kun+ei+selkeästi+ilmoita,+miten+poistot+todella+toimivat.+Joskus+olen+saanut+viestin,+jossa+sanotaan,+että+poistopyynnöt+käsitellään+ilmoitusjärjestyksessä+käsityönä,+ja+siksi+voi+mennä+pitkään,+kunnes+joku+poisto+suoritetaan.+Kuitenkin+lähes+jokaisen+ketjun+helmassa+on++ilmoitus+montako+poistoa+on+tehty+ko.+ketjusta.+Kuka+ne+on+poistanut?+Millä+aikataululla!
Joskus+olen+kirjoittanut+yp:lle+sähköpostia+mieltäni+askarruttavasta+asiasta,+ja+vastaukseksi+on+tullut+kaavamainen+teksti,+joss+kehotetaan+ottamaan+yhteys+ninjaniin.+Vastaus+ei+ole+käsitellyt+omaa+ongelmaani+lainkaan.
22.09.2021 14:07
Joka+asiassa+tulee+olla+realisti.+Faktat+pitää+tietää,+huuhaata+ei+tule+uskoa,+liioittelu+on+pahasta.+Yksittäiset+tapaukset+eivät+koskaan+kerro++koko+totuutta.
Pitää+muistaa,+että+kaikki+asiat+elävät+ja+muuttuvat,+ongelmat+on+selvitetty+ja+uusia+tulee.
Ensimmäisestä+pakolaisvyörystä+on+6+vuotta.+Sama+ei+enää+voi+toistua+samanlaisena+enää.+
Muistan+vanhan+viisauden:+Kukaan+ei+ole+parempi+kuin+toinen,+eikä+aina+niinkään+hyvä.+
Sellainen+ihminen+on.
22.09.2021 13:30
71 / 85