Ovatko huijarit keksineet taas uuden pankkihuijauksen ? Ohjekin on huijaus ?

Anonyymi

27

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siltä näyttää, että kun luulee katselevansa aitoa Nordean ohjesivua,
      katseleekin huijaussivua, joka ohjaa menemään eteenpäin, mitä ei missään tapauksessa pidä tehdä.

• Anonyymi

Linkissä aukeaa Ilta-Sanomien sivu huijausasiasta. Pitääkö kohta alkaa asioida pankissa, ettei tule huijatuksi ? Suomalaisilta on huijattu yhteensä miljoonia.
      Pankki ei kai ole missään vastuussa, rahat jäävät huijatun tappioksi.

• Ei pankki ole vastuussa. Roistot osaavat, saman huijauksen kohteeksihan pankitkin joutuvat, kun huijarit vievät rahat.

• Kuulin juuri, että eräs pankkitoimihenkilökin oli mennä halpaan näiden huijareiden edessä. Tässä pitää olla tosi tarkkana, että ei lankea väärään.
      Välillä vain ihmettelee, kuinka tavallinen rahvas enää saa selvää aidoista tiedotuksista.
      Minä lähden siitä, että sähköpostilla pankit eivät ota yhteyttä koskaan, ja poistan kaikki pankkien viestit. Joskus ajattelen, että menetän ehkä tärkeitäkin tiedotteita, kun deletoin kaikki, mutta ajattelen, että pankkien asia on keksiä oikeat tiedotusmenetelmät.

• Anonyymi

Et menetä tärkeitä tietoja, kun poistat pankkien viestit, mutta käy nettipankissa katsomassa
        onko sinulle tullut postia pankilta.
        Nettipankissa "sisällä" on pankin ja sinun välinen posti.
        Minulle tulee joskus viesti pankista kännyyn, että "Sinulle on postia tai lukematon viesti
        (pankilta)". Kirjaudun pankkiin ja luen sen ja pankissa voi myös vastata ja kysyä
        sähköpostitse asioita niinkuin tietysti tiedätkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Et menetä tärkeitä tietoja, kun poistat pankkien viestit, mutta käy nettipankissa katsomassa
        onko sinulle tullut postia pankilta.
        Nettipankissa "sisällä" on pankin ja sinun välinen posti.
        Minulle tulee joskus viesti pankista kännyyn, että "Sinulle on postia tai lukematon viesti
        (pankilta)". Kirjaudun pankkiin ja luen sen ja pankissa voi myös vastata ja kysyä
        sähköpostitse asioita niinkuin tietysti tiedätkin.

Kiitos.
        Olen käynyt vilkaisemassa verkkopankin tietoja aina välillä. Ei ole nyt ainakaan uusia viestejä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Menen Kanta.fi-sivun kautta Omakantaan, en suoraan Omakantaan. Onko sillä eroa ?
        Ehkä siitä ei joudu valesivustolle ?
        Olisi kauheaa menettää kaikki säästönsä niinkuin tuo 45000 euroa menettänyt perhe.
        Pankkienkin valesivustoja on. Luin uudestaan Iltiksestä yhden Nordean valesivusto-jutun.
        Jos (olevinaan) "Nordea" etusivu ohjeistaa sinua tekemään jotain tsekkauksia kahdeksan tunnin sisällä, olet varmasti valesivustolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menen Kanta.fi-sivun kautta Omakantaan, en suoraan Omakantaan. Onko sillä eroa ?
        Olisi kauheaa menettää kaikki säästönsä niinkuin tuo 45000 euroa menettänyt perhe.
        Pankkienkin valesivustoja on. Luin uudestaan Iltiksestä yhden Nordean valesivusto-jutun.
        Jos (olevinaan) "Nordea" etusivu ohjeistaa sinua tekemään jotain tsekkauksia kahdeksan tunnin sisällä, olet varmasti valesivustolla.

Luin, että on varmempaa kirjatua Kanta.fi:n kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran aloittaessani Nordeaan kirjautumisen teksti näkyi "kahtena" päällekkäin.
        Mietin onko nyt laseissani vai näössäni vikaa ja tuli mieleen, onko valesivusto oikean sivuston päällä ? Poistuin äkkiä tekemättä vielä mitään.
        Nyt olen laittanut Nordean kansioon etusivulle. Klikkaan sen suoraan auki.
        En mene minkään haun kautta.

• Anonyymi

Liikenne- ja veistintäministeriöön tulee yhä enemmän ilmoituksia huijauksista.
      Huijarit yrittävät kalastella pankkitunnuksia kaikkien pankkien nimissä.
      Keskusrikospoliisi on rekisteröinyt tänä vuonna 700 rikosilmoitusta.
      Rikoshyöty on 8,4 miljoonaa !!!

• Anonyymi

Siirryin jo ajat sitten hyvän palvelun piiriin S-pankki.Pois Nordeasta !S-pankki kortilla Voin vaikka lähi Alepa kassalta nostaa rahaa tai talletaa rahaa. Jokaisessa Prismassa on hyvä pankin piste ja palvelu. Suoramaksussa menee peruslaskuni ja ei maksa mitään. Omaisuutta tai velkaa ei ole. Työstä maksetulla työ-eläkkellä elän yksin.Ilman lesken eläke tai puolisoa.Ei ole pelkoa huijarit iskee tiliini.Kun en edes ottanut pankki tunuksia.Tai hankinut älypuhelin.Pärjään ihan hyvin .

• Anonyymi

Rosvoamista auttaa estämään se että ei ole omaisuutta mitä ryöstettäisiin
        Jos vielä nousee puuhun on maalaisilta turvassa ilmassa

Velka on hyvä koska voi panna pankin lujille, jos ette palvele otan pois velkani teiltä
        ja velkaannun muille

• Anonyymi

S-pankki ei ole ihan oikea pankki, siellä on vaillinaiset palvelut, mutta kyllä siellä rahansa voi säilyttää. Sehän perustettiin "bonuksien" säilyttämistä varten ja bonuksien ohjaamiseksi tilille,
        käytännön syistä, kun kuponkeja ei haluttu enää lähtellä.
        Se alkoi mainostaa itseään "pankkina, jolla on laajin asiakaskunta".
        Ehkä, ainakin yhtä monta asiakasta kuin on bonuskortin omistajaa.

• Anonyymi

Ihan kätevää toisaalta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S-pankki ei ole ihan oikea pankki, siellä on vaillinaiset palvelut, mutta kyllä siellä rahansa voi säilyttää. Sehän perustettiin "bonuksien" säilyttämistä varten ja bonuksien ohjaamiseksi tilille,
        käytännön syistä, kun kuponkeja ei haluttu enää lähtellä.
        Se alkoi mainostaa itseään "pankkina, jolla on laajin asiakaskunta".
        Ehkä, ainakin yhtä monta asiakasta kuin on bonuskortin omistajaa.

Miksi S-pankki ei ole oikea pankki?

Samat palvelut, kuin muillakin pankeilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi S-pankki ei ole oikea pankki?

Samat palvelut, kuin muillakin pankeilla.

Minulla on vain tilit S-pankissa ja hyvin toimii. Sain jopa haettua luottotilin rahapulassani, mutta nyt on taas jopa sellainen tili, jolle kasvaa jotain korkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on vain tilit S-pankissa ja hyvin toimii. Sain jopa haettua luottotilin rahapulassani, mutta nyt on taas jopa sellainen tili, jolle kasvaa jotain korkoa.

Niin minullakin ja siksi minua kiinnostaakin, että miten muka siellä on "vaillinaiset palvelut"?

Toki sinne pääsee paremmin henkilökohtaiseen palveluun livenä, mutta ei kai kukaan sitä pidä "vaillinaisena".

Katsotaan nyt, josko tämä henkilö vastaisi mitä hän tarkoittaa.

• Anonyymi

Eräs Suomen tunnetuimmista IT-guruista antoi TV:ssä parhaan neuvonsa
      siltä varalta, että pankkikorttisi viedään (esimerkiksi koko käsilaukun mukana)
      Laita pankkikorttisi yhteyteen lappu, jossa on väärä pin-koodi. Missä ikinä sitä säilytätkään. Kirjoita se lisäksi hiukan epäselvästi.

Kun roisto yrittää sillä nostaa rahaa, se ei ensimmäisellä kerralla onnistu,
      hän luulee lukeneensa numeron väärin ja yrittää uudestaan eikä saa vieläkään rahaa ja
      viimeistään kolmannella yrityksellä automaatti vie kortin eli se on turvassa !

Älä pidä oikeaa numeroa käsilaukussasi !!!

• Anonyymi

Pitäisi olla niin, että pankkitunnuksilla mennään vain pankkin.
        Se rajoittaisi huijauksia.
        On ihan älytöntä, ettei muihin paikkoihin tunnistautumiseen ole keksitty
        mitään muuta henkilökohtaista koodia, jolla ei huijari pääsisi tilillesi.
        Ehkä montakin kertaa viikossa joudut altistaman tilisi varkauksille,
        koska pankkitunnuksilla mennään joka paikkaan, Omakantaan, terveyskeskuksen e-mailiin,
        Kelaan jne.

• Anonyymi

Huijaukset onnistuvat kun ihmiset ei usko
      Koskaan ei saa vastata viesteihin pankin verottajan tai kelan muka viestejä. Tai postiin on tullut paketti ei voi lähettää ennenkuin maksat. Selvä huijaus. Sama on puhelin jos joku kyselee puhelimitse pankki, vero, kela, tai muita henkilökohtaisia tietoja niitä ei saa antaa. Näin yleensä käy annetaan ihan kaikille kaikki tiedot taatusti on tilit tyhjänä. Järki mukaan.

• Anonyymi

Mustalle listalle lähtee kaikki epäilyttävät puhelut viestit yms.

• Anonyymi

Samoin minulla, koska sain viestin jostain veronpalautuksesta ???`En lukenut enempää, enkä vastannut. koska minulla ei ole mitään epäselvyyksiä verottajan kanssa.

Onneksi minulla on vain vanha Nokia, eikä mitään näitä uusia "härpäkkeitä", joten ilmeisesti pääsen vähällä, mutta kuinka tuli viesti tähän vanhaankin?

Koska olen luonteeltani aika luottavainen, niin olen olen yrittänyt terästäytyä siihen, että en usko mihinkään "mittarin lukijaan", tai kenenkään ovelle tulijaan, mutta tiedä häntä?

Ainakaan en anna mitään tietojani "mittarinlukijalle" saati ovelle tulijalle, enkä netissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin minulla, koska sain viestin jostain veronpalautuksesta ???`En lukenut enempää, enkä vastannut. koska minulla ei ole mitään epäselvyyksiä verottajan kanssa.

Onneksi minulla on vain vanha Nokia, eikä mitään näitä uusia "härpäkkeitä", joten ilmeisesti pääsen vähällä, mutta kuinka tuli viesti tähän vanhaankin?

Koska olen luonteeltani aika luottavainen, niin olen olen yrittänyt terästäytyä siihen, että en usko mihinkään "mittarin lukijaan", tai kenenkään ovelle tulijaan, mutta tiedä häntä?

Ainakaan en anna mitään tietojani "mittarinlukijalle" saati ovelle tulijalle, enkä netissä.

Nuo pankkien, verotoimiston ym. toimijoiden sähköpostiin tai tekstiviestillä ilmoitetut kirjautumista vaativat sivustot ovat huijausta. Älä ikinä kirjaudu siis sähköpostin tai tekstiviestin tarjoamasta linkistä.
        Ihan äsken minä sain S-pankin nimissä sähköpostiini huijausviestin, kehottivat sinne kirjautumaan tililleni (minulla ei edes ole tiliä S-pankissa). Poistin moisen viestin !

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Tarkkana oltava. Parempi , ettei tee mitään, eikä usko "poliisin" puheita .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2566
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1242
    Aihe