Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuulin+juuri,+että+eräs+pankkitoimihenkilökin+oli+mennä+halpaan+näiden+huijareiden+edessä.+Tässä+pitää+olla+tosi+tarkkana,+että+ei+lankea+väärään.
Välillä+vain+ihmettelee,+kuinka+tavallinen+rahvas+enää+saa+selvää+aidoista+tiedotuksista.+
Minä+lähden+siitä,+että+sähköpostilla+pankit+eivät+ota+yhteyttä+koskaan,+ja+poistan+kaikki+pankkien+viestit.+Joskus+ajattelen,+että+menetän+ehkä+tärkeitäkin+tiedotteita,+kun+deletoin+kaikki,+mutta+ajattelen,+että+pankkien+asia+on+keksiä+oikeat+tiedotusmenetelmät.
22.09.2021 13:22
Hahhaahhaa.+Ano+väittää+että+niin+suuri+määrä+persuja+jätti+äänestämättä,+että+JOS+ne+kaikki+olisivat+äänestäneet,+niin+olisivat+saavuttaneet+enemmistön+vaaleissa.
Kuinka+paljon+enemmän+persut+olisivat+tarvinneet,+että+se+80%+olisi+jäänyt+vähemmistöön?
Äkkiä+nyt+sitten+valistamaan+niitä+nukkuvia+persuja+ennen+seuraavia+vaaleja,+että+demokratia+vihdoin+toteutuu.
Yleisesti+ajatellen,+palstakeskustelu+muuten+on+aika+kahjoa+seurattavaa,+kun+jokainen,+joka+esittää+erilaisen+mielipiteen+kuin+aloittaja,+on+valehtelija.+Niinpä+joku+ketju+voi+olla+valheita+täynnä+alusta+loppuun,+jos+kukaan+ei+sano,+että+aloittaja+oli+oikeassa.
Ja+huomaamme+vielä+senkin,+että+poliittiset+keskustelut+ja+ns.+mielipiteet+ovat+kaikki+anonyymejä.+
Niin+tämäkin+tietysti.
22.09.2021 12:57
D.+kiitos+viestisäsi.
Minun+on+tietenkin+ihan+turhaa+luetella+teitä+hyvän+tuulen+kirjoittajia+erikseen+ja+ruveta+jonain+matriarkkana+täällä+luettelemaan,+keitä+palstalla+halutaan+nähdä.++En+halua+edes+yrittää,+vetoan+vain+niihin+ravan+heittäjiin,+että+jaksaisivat+malttaa+mielensä.+Ei+montakaan+vuotta+kulu,+ennen+kuin+he+kaikki+ovat+tällä+puolen,+ja+me+ikääntyneemmät+tuonilmaisissa.+Ei+tässä+kauan+mene,+kun+luonto+hoitaa+asian.
Ja+hyvänen+aika,+ano+on+ano,+ei+heitä+kukaan+erota+toisistaan,++ovat+kuin+puolukat+korissa.+Jokainen+ano,+joka+ei+tunne+olevansa+ravan+levittäjä+tai+laahus,+on+mitä+tervetullein+kaikille+palstoille,+mitä+S24:stä+löytyy.+Keskustelupalstojahan+nämä+ovat,+eikä+ryhmittelyjä++ole+luotu+eristämään+kirjoittajia+vaan+auttamaan+löytämään+samanhenkisia+kirjoittajia.
Siis+kirjoittamaan+vaan,+terveisiä!
21.09.2021 14:35
No+siihen+päästään,+kun+anot+eivät+enää+heitä+herjojaan+manipuloitsijan+kirjoituksiin.+Loppuisi+manipulointikin,+LOL.
Se+ei+tunnu+onnistuvat,+vaan+anot+eivät+malta+pysyä+poissa.
80-palsta+oli+ihan+rauhallinen+ennen+näitä+riitoja.+Hakematta+oli.
21.09.2021 13:53
Minkään+porukan+ei+tarvitsisi+jengiytyä+pahat+mielessä.+
Monet+maahanmuuttaja+jengiytyvät+turvallisuutensa+vuoksi.+Porukassa+on+helpompi+kulkea.+Nuoret+haluavat+hengailla+iltaisin,+se+on+heille+suotava.
21.09.2021 13:49
Kun+jo+ennen+maahanmuuttovyöryäkin+kouluilla+oli+taloudellisia+ongelmia,+niin+kyllä+asioihin+olisi+pitänyt+puuttua+tarkemmin,+eikä+lisätä+luokkakokoja+ja+poistaa+luokka-avustaja,+lopettaa+erityisluokat+ja+siirtää+vaikeat+oppilaat+normaalisluokkiin+muka+tasapuolisuuden+nimissä.+Enkä+minä+nyt+siis+osoita+maahanmuuttajalapsia,+vaan+koko+koululaitosta.+Lapsenlapseni+kävi+peruskoulunsa+koulussa,+jossa+oppilailla+oli+kymmeniä+äidinkieliä,+useampia+uskontoja,+liian+suuret+luokat+ja+loppuunpalaneet+opettajat.
"Kansallinen+stressi"+olisi+syytä+synnyttää+nimenomaan+nuorten+ihmisten+elämän+laadun+parantamiseen.+
Vielä+ei+ole+myöhäistä.
21.09.2021 13:06
Vastauksenikaan+ei+ole+ilkeämielinen,+mutta+aikani+palstaa+seurattuani+olen+ymmärtänyt,+että+muutama+rekisteröitynyt+kirjoittaja+vain+vierailee+täällä,++ja+on+ikänsä+puolesta+vielä+edellisessä+ryhmässä.++Kaikki+heidän+peräsään+roikkuvat+anonyymit,+jotka+eivät+kehtaa+edes+rekisteröimättöminä+tekstejään+allekirjoittaa,+ovat+70-ryhmästä.
21.09.2021 12:57
Minua+jo+ikäkin+suojelee.
Yritin+seurata+sarjaa,+mutta+ahdistuin+niin,+että+en+voinut+jatkaa.+
Olen+sen+ajan+sivuuttanut,+jolloin+vielä+kuvittelin,+että+minulla+itselläni+voisi+olla+mahdollisuus+auttaa+edes+pienellä+osallistumisella+näihin+maailman+murheisiin.+Maksan+kyllä+kuukausittain+pikkusumman+pakolaisten+hyväksi+ja+lääkäreille+ilman+rajoja,+mutta+yhtä+hyvin+voisin+lopettaa.+Ei+yhden+ihmisen+almulla+ole+arvoa.
Suhtautumiseni+tulijoihinkin+on+alkanut+olla+ristiriitainen,+koska+suomalaisten+kotouttamisohjelmat+eivät+ilmeisesti+ole+toimineet,+ja+nyt+meillä+on+vierasmaalaisten+ja+syrjäytyneiden+jengejä+eri+puolilla+isoissa+kaupungeissa.+Nuorten+kielitaito+ei+kehity,+ja+lukutaitokin+ontuu.+
Oletettiin+myös+tulijoilta+halua+kotoutumiseen,+eikä+ymmärretty,+että+vaikka+he+pakenivat+olevia+oloja+kotimaastaan,+he+eivät+niistä+luopuneet,+vaan+haluaisivat+kotimaansa+asenteet+tänne.+
Ruotsin+kokemukset+pelottavat.
Olen+pettynyt+valtiovaltaan,+joka+ei+anna+koulutukselle,+opettajille+ja+kouluille+tarpeeksi+tukea,+niin+että+luokkakoot+vain+kasvavat+ja+häiriköt+aiheuttavat+sen,+että+opettajat+alkavat+etsiä+töitä+muualta.
21.09.2021 12:19
Arvoisat+anot.
Jos+te+olette+kaikki+70-palstalaisia,+niin+olisiko+kohtuutonta+pyytää,+että++pysyisitte+omienne+joukossa.
8-kymppiset+alkavat+olla+elämäänsä+väsyneitä,+eikä+meillä+ole+enää+jäljellä+kiivautta+eikä+kiistelyn+halua.+Masennus+sen+sijaan+iskee+ikäihmiseen+helposti,+varsinkin+näin+karanteeniaikana,+jolloin+lähipiiri+väkisinkin+supistuu.
Jos+ihan+konkretisoisimme+nämä+palstat,+niin+jokainen+ikäryhmä+kokoontuisi+omalla+alueellaan,+josta+vain+pistäydytään+naapurissa.+Me+vanhempi+väki+emme+juuri+käy+teidän+puolellanne,+mutta+sieltä+singahdetaan+päivittäin+meidän+karsinaamme,+eivätkä+kävijät+useinkaan+esittäydy,+vaan+käyttäytyvät+loukkaavasti.+
Tietysti+ne+muutamat++ystävälliset++ja+asialliset+sielut+ovat++tervetulleet+koska+tahansa,+mutta+kun+portista+tullaan+pokat+kaulassa+ja+rähinäremmit+tiukalla,+joutuvat+kotimiehet+ikävään+tilanteeseen.+Ei+kehtaisi+kieltääkään+tulemasta.+Mutta+käytöstavat+olisivat+ihan+mukavat+muistaa.+Kyläänhän+he+tulevat.+
No+tämä+on+vaan+tällaista+hajamielisen+ihmisen+puhetta,+ymmärrän,+ettei+sillä+ole+vaikutusta.++Kirjoitan+nyt+kuitenkin,+sillä+viime+aikojen+huomioiden+perusteella+uskon+olevani+vanhin+tällä+palstalla+kirjoittanut.
Kun+Skillanin+ystäväpiiri+tänne+muutti,+oli+meitä+4+vakikirjoittajaa.+Minä+yksin+nyt+jäljellä.
21.09.2021 11:59
Mistä+ko.+ano+arvelee,+että+"monen+mitta+alkaa+täyttyä".+Outoa,+että+anonyynmit+tunnistavat+muiden+tuntet+ja+mielen.+Väärin.++-++Pysähtykää+hetkeksi+lukemaan+omia+selittelyjänne,+joilla+todistatte+meille+osattomille,+että+se+pahan+alkujuuri+tulee+tänne+ja+vetää+peräsään+laahuksen.+
Olette+kaikki+tahdottomia+perässäroikkujia,+
ihailette+manipuloitsijaa+ja+haluatte+hänen+vastauksensa.+Teistä+tuntuu+hyvältä,+kun+se+MINUN+kirjoitukseni+aiheutti+terävän+haistattelun.++
Kun+tiedätte,+että+teitä+manipuloidaan,+nautitte+siitä+täysin+rinnoin+meistä+muista+välittämättä.+Poloiset+ja+tahdottomat+nöyristelijät.+Haluatte+turpiinne+joka+päivä.+
Ette+voi+voittaa.
Minä+nukuin+pitkään+ja+hyvin,+ja+nyt+uusi+hieno+tiistai+edessä.+
Eilen+pääsin+kommelluksitta+perille+kuvinryhmään.+Meillä+päin+on+uusittu+bussilinjat,+joten+on+entistä+vaikeampi+liikkua+paikasta+toiseen.++Suunnittelija+on+viis+veisannut+matkustajien+tarpeista.+Pääasia,+että+mahdollisimman+moni+pääsee+yhteen+ja+samaan++bussiin,+joten+se+kiertää+omakotialueella+kadunkulmasta+toiseen.+Mitähän+sillä+voitetaan,+kun+linnuntietä+muutaman+kilometrin+matkaan+menee+bussilla+yli+puoli+tuntia.++Sitten+vielä++vaihto+ja+jatko+toisella+bussilla+perille.+Tunti+menee+matkustaessa.+No.+aikaa+on.+
Lauantaina+kävin+hakemasta+postista+-+eli++R-kiskasta+-+uuden+henkilökorttini,+joka+pitää+uusia+poliisilaitoksella+3+vuoden+välein.++Eilen+huomasin,+että+olin+sen+sitten+kadottanut.+Kamala+myllerrys+pitkin+huushollia+ja+tuloksetonta+etsintää.+Saamari,+poliisin+lähettämä+ja+maksoikin+60+€.+No+lopuksi+katsoin+kauppakassiini,+ja+siellähän+se+oli+avaamattomana+kuoressaan.+Huoh.+Loppu+hyvin,+kaikki+hyvin.
Hyvää+päivänjatkoa.
21.09.2021 11:07
Nyt+oli+kyse+vaalivilpistä.+Kuka+on+tehnyt+vaalivilppiä,+kun+tulos+on+ollut+tämä?
20.09.2021 13:43
Otetaanpa+asiat+niin+kuin+ne+ovat.+Hallitustunnusteluissa+eniten+ääniä+saaneen++puolueen+edustaja+laatii+hallituksensa+tavoitteet+ja+muut+puolueet+sitten+neuvottelevat++niistä+ja+tekevät+omat+ehdotuksensa.+Perussuomalaiset+eivät+halunneet+demarien+kanssa+samaan+hallitukseen,+monista+syistä.
Jos+vapaissa+vaaleissa+demarit+saivat+enemmän+ääniä,+voidaan+tietysti+syitä+etsiä.+Vähän+oudolta+tuntuu+syyttää+rasismia+ja+Al+Taeen+tapahtumia+yhteen,+mutta+näkemykset+ovat+jokaisella+omat+ja+sallittavat.
Muut+puolueet+voivat+koska+tahansa+esittää+epäluottamuksensa+ja+vaatia+äänestystä,+Jos+hallitus+kaatuu,+muodostetaan+uusi.+Miksi+perussuomalaiset+sitten+eivät+ole+kaataneet+hallitusta,+on+minulle+epäselvää.
20.09.2021 13:41
Mielipideketjuhan+tämä+on.+Miksi+pyydät+omaasi+anteeksi?
Esitimme+molemmat+mielipiteemme.+Skillan+päättää+mitä+tekee+vastaisuudessa.+
Emme+pahastu+kumpikaan.
20.09.2021 13:27
Kyllä+odottivat+aika+pitkään,+kunnes+syrjäyttivät.+Olihan+hän+ollut+kai+siihen+mennessä+kauinten+presidenttinä.+Vai+olisiko+Jugoslavian+Tito+ollut+pitempään?+
Presidentin+virka+kun+harvemmin+on+ikiaikainen.
Olikohan+se+Koivisto,+joka+ajoi+läpi+lain+kahden+kauden+presidentistä?
20.09.2021 12:27
Joo,+pitäähän+sitä+vähän++.+.+.+Kuka+sen+kissan+hännän+nostaa,+jollei+ihminen+itse!++-++sanoi+vanha+opettajani++-50.luvulla.
20.09.2021 12:24
Puolueet+nyt+ovat+mitä+ovat.+Toinen+puolue+tekisi+velkaa+sosiaaliturvan+takia+toinen+leikkaisi+tuista.
Molemmilla+on+tarkat+perustelunsa+toimilleen.'
Sanotaan,+että+velka+on+veli+otettaessa,+veljenoika+maksettaessa.+Osa+suomalaisista+kun+pitää+tärkeänä,+että+velkoja+myös+lyhennetään,+eikä+vain+kasvateta.+Suu+säkkiä+myöten.+Joidenkin+mielestä++se+on+tyhmä+ajatus.+Köyhiä+on+tuettava,+ja+siihen+velkaraha+kelpaa.
+Hienoa,+totta+kai,+jos+annetaan+avustusta+pienituloiselle+ja+meille+eläkeläisille,+sillä+emmehän+me+joudu+sitä+velkaa+koskaan+maksamaan.+Ja+kun+syntyvyyskin+vähenee,+niin+voihan+olla,+että+ei+ole+omia+jälkeläisiä+ollenkaan+sitten,+kun+velat+lankeavat+maksuun.
Ulkomailta+tulee+paljon+väkeä,+ja+he+saavat+tukia+ja+apuja,+maksakoot+sitten,+kun+asettuvat+ja+pääsevät+työhön.+
Suurin+maahanmuuttajaryhmä+kuulemma+on+venäläiset.
Kyllähän+näitä+asiaohjelmia+on+kuultu+ja+nähty.+M.O.T.
20.09.2021 12:02
Ehkä+on+kuten+sanot,+mutta+emme+me+niin+perusteellisesti+pysty+itseämme+pettämään,+että+antaisimme+kuvaajan+vieressä+kuvata,+kun+mättäisimme+valeäänestyslappuja+laatikkoon.+
En+ole+koskaan+kuullut+ja+nähnyt+vilpillisistä+vaaleista+tehtyjä+tutkimuksia,+saati+että+olisi+jotakuta+syytetty.+Ei+suomalainen+tyydy+noin+vain,+suomalaine++nostaa+metelin+ja+haluaa+syylliset+oikeuteen.
Miksi+Kekkosen+aikaan+ei+sitä+tehty?
Kekkonen+itse+ei+olisi+millään+suostunut+eroamaan,+siitä+oli+äskettäin+tv-ohjelmakin,+jossa+asiaa+puitiin.
20.09.2021 11:18
Pyytelen,+että+kuitenkin+numeroisit+ketjut,+se+olisi+vanhoihin+tapoihin+oppineille+osallistujille+mukava+tapa.
Täällä+paistaa+aurinko,+kylmänlaista+kuitenkin,+niin+että+pitää+takki+ottaa+mukaan,+jos+lähtee+lenkille.+Taivas+on+sininen+ja+valkoinen.+
Minulla+on+tänään+mukava+päivä,+kun+kuvisharrastus+taas+alkaa.+Vuosi+sitten+se+jouduttiin+keskeyttämään,+kun+koronarajoitukset+pudottivat+niin+monta+pois+vahvuudesta.+Nyt+uusin+voimin!+Kotona+en+juuri+voi+harrastusta+jatkaa,+kun+käytän+pastelliliituja,+ja+ne+pöllyävät+värillistä+jauhoa++ympäriinsä.++
Mieleni+on+niin+hyvä,+että+heräsin+hilpeänä+jo+klo+6+jälkeen.+Nyt+se+sitten+kostautuu,+on+varmaan+parasta+mennä+päiväunille.
Sain+terveisiä+tutulta,+joka+on+päässyt+koronarajoituksista+huolimatta+reissuun+ja+lähetteli+netissä+terveisiä+Mallorcalta.++Kai+maailma+jo+alkaa+heräillä+ja+löytää+entiset+tavat+taas+käyttöön.++Pitää+aina+ajatella,+että+ensi+vuonna+tähän+aikaan+kaikki+on+taas+toisin.
Hyvää+päivänjatkoa!
20.09.2021 11:10
Yksi+alkoholismin+oire+on,+että+alkoholisti+puhuu+jatkuvasti+viinasta+ja+humalasta.+Hänen+mielensä+askartelee+siinä+kaiken+aikaa.+Alkoholisti+syyttää+muita+viinan+kiroista+salatakseen+oman+riippuvuutensa.
Pitäisi+pysähtyä+ajattelemaan,+millaisen+kuvan+itsestään+antaa,+kun+heittelee+alkoholia+käsitteleviä+huulia+keskustelupalstalle,+muka+huvittavina..+
Lukijoita+ei+hämätä.
20.09.2021 10:33
Sori+nyt,+tuli+tuo+kahteen+kertaan,+kun+ei+ensin+näkynyt+ollenkaan+ketjussa.+Yritän+poistaa+sen,+onhan+se+kai+jo+luettu.
Olen+murheissani+tämän+ketjun+tasosta,+koska+monelle+meistä+S24+on+ihan+oikeasti+henkireikä+maailmalle.+Näin+karenssiaikana+monen+ikäihmisen+tuttavapiiri+on+pienentynyt,+harrastoiminta+pysähtynyt,+liikkuminen+maskit+naamalla+on+monelle+tuskallista,+on+astmaa+ja+sydänvikoja.
Pieni+asia+olisi+nuoremmilta+ja+vetreimmiltä+antaa+palstan+olla+rauhassa.
Moni+kirjoittaja+on+ihan+toivottava++osallistuja,+sanavalmis+ja+nokkela,+mutta+sitten+lankeaa+kirjoittamaan+tekstiä,+joka+vain+loukkaa.+Usein+anonyyminä,+mikä+sekin+on+aika+raukkamaista.+
Monen+mielestä+on+etsittävä+kirjoittaja+ja+osattava+lukea+rivien+välistä.+Monelle+tuntuu+olevan+tärkeää,+että+osaa+ja+ymmärtää,+että+tölväisyt+ovat+juuri+hänelle.+Ihan+turhaa.+Silloinhan+vain+todistaa,+että+herjan+heittäjä+on+osannut+valita+sanansa+ja+kivi+on+osunut.+Miksi+antaa+hänelle+tunnustus+tarkkuudesta?
On+suuri+siunaus,+ettei+ole+niin+kärkäs+tulkitsemaan+toisten+sanomisia.+Voi+myös+oppia+ohittamaan+vuodatukset,+joissa+ei+ole+asian+tynkää.+
Miksi+ehdoin+tahdoin+halutaan++pahastua?
Mikiköhän+minäkin+tässä+tuuleen+kirjoittelen!
20.09.2021 10:16
72 / 85