Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Piti+kattoo+oikein+netistä+minkä+näköisiä+nää+Puut+ja+Voutilaiset+ovat.+Melkein+kuin+siskokset..+Mutta+Laven+onkin+Naantalilainen+rotunainen.
30.05.2020 12:27
Miekiin+nuorna+jouduin+asustelemaan+muutaman+vuoden+stadissa,+joten+jouduin+oppimaan+jonkin+verran+stadiakin.+Joku+siellä+tosin+saattoi+oitis+epäillä+meikää+turkulaiseksi.+Ai+mää+vai,+kui+nii,+saatoin+moista+epäilyä+ihmetellä.
Nykyään+kyllä+puhun+vain+yleiskieltä.+Tai+semmoista+sekalaista,+jossa+vilahtelee+monien+murteiden+vaikutus.
30.05.2020 12:04
Mustavalko+laser+-monitoimitulostin+ei+paljon+nykyisin+enää+maksa,+alkaen+alle+satasen.+Näissä+on+usein+vajaatäyttöinen+värikasetti,+jotta+asiakkaan+on+pakko+ostaa+uusi+kasetti+joka+saattaa+maksaa+enemmän+kuin+koko+halpa+tulostin.+Täydellä+kasetilla+sitten+tulostaakin+rutkasti.
30.05.2020 10:04
Ja+kämppäkin+taas+puleerattu+ja+kahvit+juotu.+Ruoho+pitää+tänään+katkoa,+näyttää+aika+pitkältä.+Mikäs+on+leikatessa+kun+olen+reerannut+leikkurin+uuden+veroiseen+kuntoon.
Metka+sana+tuo+reeraaminen.+Äitini+joka+oli+aito+turkulainen,+käytti+sanaa+"reeras"+silloin+kun+joku+mielestään+oli+täysin+sekaisin.+Reeras+(valmis)+on+siis+monikäyttöinen+sana+asiayhteydestä+riippuen.+Eli+siis+meilläpäin+jos+joku+on+reeras,+saatetaan+viedä+kupittaalle.+Täytyy+toki+olla+syntyperäinen+turkulainen+ymmärtääkseen+näin+hienoja+kielellisiä+nyansseja.
30.05.2020 09:43
Miul+oli+nuorena+tosi+paksu+tukkalaatu,+kuin+rautalankaa.+Parturit+valitti+aina+saksien+tylsyvän.+No,+nykyisin+tukkakin+on+alkanut+harmaantua+ja+pehmentyä.+Toivottavasti+pääni+ei+ole+pehmennyt+samaa+tahtia.
30.05.2020 09:40
Poirotin+viikset+ovat+niin+vahatut,+että+näyttävät+muovisilta+vappuviiksiltä.
Mie+oon+ollut+partamies+koko+aikuisikäni.+En+edes+itse+tuntisi+itseäni+ilman+kokopartaa.+Käytän+sähköistä+parrantasaajaa,+partaöljyä,+partabalsamia+ja+partaharjaa.+Oma+hommansa+siis+parrassakin.+Onneksi+riittää+kun+kerran+pari++viikossa+vähän+tasailee+koneella.+Öljyä+tai+balsamia+vähän+useammin.+Tuon+öljyn+päätarkoitus+on+hoitaa+ihoa+parran+alla.
29.05.2020 20:22
Ei+hullumpi+likööri+tuo+Cointreau.+Appelsiinia.
Mie+tykkään+monista+likööreistä..nyt+alkoi+Kahlua+hammasta+kolottamaan.+Kahlua+on+maailman+parasta+kahvilikööriä.
29.05.2020 19:40
Joo,+muutama+kilo+tukkaa+lähti.+Parturini+sanoi,+että+puoltoista+kuukautta+on+istunut+asiakkaita+odotellen.+Kuitenkin+pitänyt+paikkaansa+auki+koko+ajan.+Nyt+sitten+asiakkaita+joukottain.+Sisälle+liikkeeseen+vain+kolme+kerrallaan.+Hyvä+sääntö.+
Tässä+Puosulle+räätälöity+kipale:
https://m.youtube.com/watch?v=5tqWWNoCkGs
29.05.2020 11:44
Kyl+ny+on+kesä.+Söin+äsken+ensimmäiset+mansikat.+Kasvihuoneesta+toki,+mutta+en+olis+uskonut+miten+hyviä+olivat.+Harmi+ettei+ollut+mainittu+lajiketta.+Semmonen+valtavan+iso,+kolmiomainen+profiili.+Ei+ollut+lajien+kuningasta+Polkaa,+vaikka+maultaan+muistutti+jopa+sitä.+Muutaman+mansikan+rasia,+jotain+4,5+euroa.
Tiedä+sitten+onko+ekoligisesti+fiksua+tuottaa+mansikkaa+kasvihuoneessa.
29.05.2020 10:42
Juu,+hyvä+idea.+Nyt+pitäis+vähän+olla+dieetillä+että+pääsis+edes+tuohon+heinäseipään+mittoihin.+Jossain+vaiheessa+olin+jo+pulkan+vetonarun+paksuinen,+nyt+on+vähän+linjat+livenneet.
Pääkin+leikattu,+olen+nyt+entistä+komeampi.
29.05.2020 09:39
Saappaanheittoa,+edes+lestinheittoa+en+ole+harrastanut.+Kengännumerokin+vain+45,+joten+isokenkäisiin+en+kuulu.
Eukonkantokin+vois+olla+mielenkintoinen+laji,+tosin+oma+eukko+on+rotevatekoista+lajia+(ei+lihava),+joten+vois+olla+ukonkanto+meille+sopivampi+laji.
Tässä+odottelen+pääsyä+pääleikkaukseen.
29.05.2020 09:11
"Omistakoon+joku+merimies+mulle+vaikka+Säkkijärven+polkan"
Suosittelen+letkajenkkaa,+pääsee+koko+kööri+iskemään+lapikasta+lattiaan.
Edsonille+totean,+että+olen+kyllä+pitkä+ja+"hoikka",+mutta+varsinkin+komea.+Hoikkuus+on+lainausmerkeissä,+koska+kehon+ohuus+tai+paksuus+on+vaihtelevaista.+Komeus+sen+sijaan+vain+lisääntyy.
29.05.2020 07:15
Joo,+näköjään+ainakin+Pop+vakuutuksella+on+tuollainen+systeemi+alle+20000+tai+vähemmän+ajaville+vuodessa.+En+ole+aikaisemmin+tuollaisesta+edes+kuullut.+Saattaa+olla+hyväkin+idea.
24.05.2020 15:39
Ei+auto(t)+ole+ylellisyyttä+silloin+kun+niitä+tarvitaan.+Täällä+missä+mie+asun,+ei+ole+kaksista+julkista+liikennettä.+Jos+turussa+asuisin,+siellä+tilanne+olisi+parempi.+Tosin+yrittäjä+ei+pärjää+ilman+autoa+sielläkään.
24.05.2020 15:07
Vähän+vaikea+ajatella+mistä+vakuutusyhtiö+tietäisi+paljonko+vakuutuksenottaja+meinaa+autolla+ajaa.+Katsastuksessahan+kilometrit+merkitään+auton+tietoihin,+mutta+eka+katsastuskin+on+vasta+nelivuotiaana.+Seuraavat+parin+vuoden+välein.+Ei+minulta+ainakaan+vakuutusyhtiö+ole+kysellyt+paljonko+ajat.
Toki+sitten+eri+merkkisillä+ja+mallisilla+autoilla+ajetaan+keskimäärin+eri+määriä,+ja+tämähän+on+yksi+tekijä+mikä+hintoihin+vaikuttaa.
Kuskin+ikä+vaikuttaa+niin,+että+kun+tilastojen+mukaan+nuorimmat+ja+vanhimmat+ajavat+suhteellisesti+eniten+kolareita,+näiden+maksutkin+ovat+vähän+isommat.
24.05.2020 14:20
Kalliihkolta+kuulostaa+nuokin+pikkuauton+vakuutukset.+Miulla+on+myös+liikenne+ja+superkasko+täysillä+bonuksilla+(Pohjola),+muistaakseni+summa+yhteensä+ei+paljoa+tuota+enempää,+vaikka+auto+on+pari+kokoluokkaa+isompi.+Rouvan+pikkuautossa+joka+on+Polon+kokoluokkaa,+muistaakseni+vakuutukset+ovat+selvästi+pienemmät.+Nämä+vakuutusmaksujen+perusteet+ovat+aika+monimutkaiset+nykyään,+niihin+vaikuttaa+mm+auton+ikä,+kolarialttius,+paikkakunta,+vakuutuksenottajan+ajohistoria,+myös+ikä.+Vakuutusyhtiöllä+lienee+aika+suuri+harkintavalta+siinä+miten+nää+määräytyy.
On+siinä+lehdellä+(paperilla)+hintaa.
24.05.2020 12:41
Digihesarin+jatkuva+tilaus+neljällä+lukuoikeudella+maksaa+muistaakseni+vähän+yli+200+vuodessa.
No+joo,+tottumus+on+toinen+luonto.+Jos+on+paperiseen+lehteen+tottunut,+vaikea+siitä+on+luopua+ja+miksi+oikeastaan+edes+pitäisi.+Sehän+on+hienoa+että+asioita+voi+kukin+tehdä+itselleen+sopivammalla+tavalla.+Vaikka+itse+olen+sinut+digitaalisen+maailman+kanssa,+liikaa+ei+pitäisi+kiirehtiä+siinäkään+asiassa.
Ja+ilma+on+täällä+tänään+ikävä,+mustia+pilviä,+vettä+ja+synkeää.
24.05.2020 11:49
Päinvastoin,+niin+ajattelemaan+pistävää,+ettei+parane+unilukemisina+käyttää.
23.05.2020 20:44
Mitä,+miekö+nuori?+Tuo+täytyykin+kertoa+pojalleni,+joka+jo+vuosia+sitten+on+todennut+minut+eläväksi+muumioksi.
23.05.2020 19:48
Kirjat+ovat+kirjoja+formaatista+riippumatta.+Sähkökirjojen+tarjonta+on+nykyisin+jo+laaja,++klassikoista+viimeisiin+uutuuksiin.++Ja+kyllä+kehityksen+suunta+on+se+
että+tulevaisuudessa+kirjat+julkaistaan+pääsääntöisesti+sähköisenä.+Sikäli+kysymys+siitä+kuka+valitsee+kirjat+on+turha.
Nyt+on+meneillään+sähköisenä+Yval+Noah+Hararin+"Huomisen+lyhyt+historia"
23.05.2020 19:17
109 / 130