Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

2

1. Lapseni hoitopaikassa haluavat teippivaippoja alle 3vuotiaille. Ymmärrän sen hyvin koska paljon vaippoja vaihdettava ja teippivaippa on paljon nopeampi laittaa kuin housuvaippa. Teippivaipan voi sujauttaa välistä riisumatta kokonaan housuja/sukkahousuja pois kuten taas housuvaipan laitossa pitää ottaa kaikki pois jotta housuvaipan saa laitettua se hidastaa hoitajien työtä ja on taas lapsille annetusta muusta ajasta pois. Minusta tärkeämpää että hoitaja kerkeää olemaan enemmän lapsien kanssa kuin että hänellä menisi vaipanvaihdon takia pukemiseen ja riisumiseen enemmän aikaa. itse kannatan todellakin TEIPPIVAIPPAA, kotona voi käyttää sitten mitä vaippaa haluaa.
  2. Minulla on 6 kk poika ja minulla on yksinhuoltajuus, se tehtiin jo lastenvalvojan luona selväksi kun isyys käytiin tunnustamassa. Ja se oli hyvä ratkaisu!! Yksin huoltajana on helpompaa kun voi itse päättää haluaako avata lapselle tilin tai hakea passin lapselle. Ei tarvi olla isä mukana joka paikassa ja varsinkin jos välit ovat yhtä huonot kun meillä. lapsen isä käy katsomassa poikaa joka toinen viikonloppu luonani, koska poika on vielä niin pieni ja rintaruokinnalla eli ei voi veilä mennä isänsä luokse. Meillä isän kanssa välit tosi huonot ei voida asioista puhua riidellään vain, joten ollaan mahdollisimman vähän tekemisissä. Vain mitä pojan asiat vaatii. olen antanut kuitenkin isälle mahdollisuuksia käydä useamminkin mutta baarit ja kavereiden kanssa poikamieselämä on tärkeämpää. Viimeksikin halusi tulla katsomaan poikaa niin eipä tullutkaan vaan ryyppäsi TAAS paripäivää kaveriporukassa ja tapaaminen siis peruuntui. Itseppähän tyhmän miehen aikoinaan valitsin mistä ei lopulta ollutkaan perheelliseksi. :( Ei minullakaan ole omaa-aikaa eikä mahdollisuutta harrastuksiin, kun poika vie kaiken ajan ja isovanhemmat asuvat toisella paikka kunnalla. Välillä on tosi rankkaa, mutta päivääkään en vaihtaisi pois kyllä poika on niin rakas. Isän luokse viemistä sitten joskus olen miettinyt että apuahan se isä tarvii jos poika meinaa sille yöksi joskus mennä kun ei osaa nyttekään kun vaipan vaihtaa ja ei kiinnosta opetella. Eli samaa kun sinulla on meillä aika paljon.
    Minkälaisen tapaamisoikeuden te olette sopineet? sosiaaliviranomaiset eivät voi pakottaa lapsen isää jos häntä ei kiinnosta tavata lasta vaikka on mahdollisuus. Mutta sinä saat kyllä sieltä apua jos tarvit apua hengähtämiseen. Kysyt vain rohkeasti. Minullekkin tarjottiin just sieltä apua että pääsee edes joskus harrastamaan jotain tai hoitamaan asioita.
    Elatusapua sanoit saavasi 200 euroa /kk onko summa laskettu ihan viranomaisen toimesta että varmasti on oikein, jos omistaa maatilaa?
    Koitahan jaksaa!!