Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

2

  1. Ensimmäisen lapsemme syntyessä v. 2002 olimme puolisoni kanssa autottomia opiskelijoita. Tarkan hinta/laatu/ominaisuusvertailun jälkeen ostimme lastamme varten tunnetun ruotsalaisen valmistajan rattaat, joissa oli haluamamme ominaisuudet. Samat rattaat palvelevat nyt 12 vuotta myöhemmin kolmatta lastamme. Kyseiset rattaat ovat kuljettaneet perheessämme lapset, ostokset, muuttotavaroita ja jopa pienen kirjahyllyn. Välillä ne ovat kuljettaneet kahta tenavaa päiväkotiin, yhden kesän ne toimivat 4v. pikkupojalla pyörätuolina, kun hän oli katkaissut jalkansa. Rattaat ovat kulkeneet mukanamme sekä bussissa että junissa.
    Tällä hetkellä perheessämme ei ole edelleenkään autoa, koska julkisen liikenteen ja juuri lastenrattaiden ansiosta sekä työmatkat, päiväkotimatkat että asiointimatkat sujuvat 1,5 vuotiaan kanssa. Jokainen voi miettiä, kumpi on parempi sijoituskohde, 429 euron lastenrattaat vaiko henkilöauto.

    Joskus olen kokeillut myös kantoliina+henkilöautoyhdistelmää, mutta käytettävyydeltään se jää lastenrattaille+bussille kirkkasti toiseksi

    Ja kyllä, minä liikun rattaiden kanssa kaupungilla ja busseissa, myös ruuhka-aikana työvuorojeni mukaan. Ruuhkabusseissa on paljon muitakin "tientukkoja" kuin lastenrattailla matkustavat, kuten esimerkiksi ihmiset, jotka jäävät seisomaan keskikäytävälle bussin etu- ja keskiosaan, vaikka takana olisi tilaa, matkalaukkujen kanssa matkustavat, repuilla penkkejä varaavat, ihmiset, jotka alkavat vasta sisällä bussissa etsiä laukun pohjalta lompakkoa/bussikorttia jne. Silti sinne sovitaan.