Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

1743

1. Seksimoralismi seisoo vahvana

Kristinuskon opilliseen sisältöön ei moni nykyisin usko, mutta sen moraaliseen perintöön, joka rajoittaa varsinkin seksi
    Sinkut
    6
    110
  2. Feministin harmaa maailma

Tavallisesti, kun olen analysoinut feminismiä, olen kiinnittänyt huomioni ad hoc -tyyppiseen, tilanteen mukaiseen filoso
    Sinkut
    0
    100
  3. Amnestyn emämunaus

Amnesty International ensin munasi esittäessään venäjämielisen 'raportin' Ukrainan sodasta, ja muutti sen emämunaukseksi
    Maailman menoa
    39
    99
  4. Feminismin perusvirhe

... on se, että muka voisi itse valita ajatuksensa. Koska feminismi vielä esittää, että miehet ajattelevat SIKAMAISESTI,
    Sinkut
    8
    99
  5. Rippikouluun?

Teeveessä oli elokuva rippikoululeiristä, Paratiisi. Leiriä veti avaramielinen hiukan vanhempi miespappi ja moralistisem
    Sinkut
    11
    98
  6. Yksisarviselle Hyvää Joulua

Hyvää Joulun odotusta, Siunattua Joulua ja Uutta Vuotta 🦄:lle ja miehelleen toivottaa kynä..mi. 🌹👀
    Sinkut
    8
    97
  7. USKONNOLLISTA jutustelua parinvalinnasta

Vaikka kristinusko on rajusti ohentunut ja kannattajakunta pienentynyt, uskontotieteilijät ovat lujasti sillä kannalla,
    Sinkut
    35
    94
  8. Sanna Ukkolan kolumni

Sanna Ukkola on taas osoittanut melkoista siviilirohkeutta asettuessaan miesten pilkkaamista vastaan, mutta tilanne ei o
    Sinkut
    5
    93
  9. Valitus arvostuksen puutteesta

Olen kiinnittänyt huomiota, että palsta on täynnä erisuuntaisten humanistien kirjoituksia, joissa valitetaan, miten kirj
    Sinkut
    7
    93
  10. Siihen se joulu sitten loppui.

Nykysuomalaisen tavan mukaan joulu loppuu 'Kolmen kuninkaan päivänä" eli loppiaisena. Sai aiheensa itämään tietäjien saa
    Sinkut
    0
    87
  11. Poistopyynnöt keskustelun hätäkeinona

Anonyymi kommentoi: "Tai ehkä se on ollut sitten niiden parempien piirien tapa, jota tavallinen rahvas ei ole jakanut. A
    Sinkut
    37
    84
  12. Putinilla jäljellä enää kaksi vaihtoehtoa, joko kiireesti pakoon ...

... jos joku maa uskaltaa ottaa hänet vastaan, tai Hitlerin ratkaisu. Yksikään Venäjän johtajista ei enää usko Venäjän
    Maailman menoa
    7
    83
  13. Moralistin tappelu itsensä kanssa

Kun vapaamielinen joutuu moralistin painostamaksi, ja siihen kerron, että myös vapaasti voi elää, moralisti syttyy poltt
    Sinkut
    33
    79
  14. Ei voi täysin ymmärtää, mitä itse ei ole kokenut.

Herttaisen ja suloisen vaimoni vanhemmilla oli kelvoton avioliitto. Me kaikki kahdeksan lankomiestä havaitsimme, että se
    Sinkut
    5
    78
  15. Makean himo

Makean himo syntyi aikoinaan, kun todella ainoa luonnon makea eli hunaja oli aivan harvinaista herkkua. Sokeriin ei tiet
    Sinkut
    4
    77
  16. Moniavioisuudesta

Aikaisemmin, vielä minunkin nuoruudessani 50 - 60 -luvulla, pyrittiin antamaan sellainen kuva, että naiset olivat syntym
    Sinkut
    14
    75
  17. Seksiujostelusta

"Kehoon ja seksuaalisuuteen liittyy edelleen häpeää, puhumattomuutta ja tabuja, vaikka tilanne on hiljalleen korjaantuma
    Sinkut
    18
    75
  18. Onko kokoomus pannut Jyrki Kataisen sivuraiteelle?

Kun Ilkka Kanervan matka päättyi, monien puolueiden edustajat lausuivat, kuinka miellyttävä henkilö tämä oli ollut. Mutt
    Kansallinen Kokoomus
    0
    73
  19. Länsi on päättänyt: Ukraina voittaa

Jos länsi ei olisi uskonut Ukrainaan, ei olisi alkujaankaan toimittanut sota-apua, vain humanitaarista. Viimeistään val
    Maailman menoa
    10
    72
  20. Humanistisia kulttuurihenkilöitä

Teeveessä Seela Sellaa haastatteli Juho-Pekka Rantala. Rantala on muulloinkin haastatellut erityisesti kulttuuriin orien
    Sinkut
    1
    71