kynä..mi

Aloituksia
96
Kommenttia
1743
Seksimoralismi seisoo vahvana
Kristinuskon opilliseen sisältöön ei moni nykyisin usko, mutta sen moraaliseen perintöön, joka rajoittaa varsinkin seksi6110Feministin harmaa maailma
Tavallisesti, kun olen analysoinut feminismiä, olen kiinnittänyt huomioni ad hoc -tyyppiseen, tilanteen mukaiseen filoso0100Amnestyn emämunaus
Amnesty International ensin munasi esittäessään venäjämielisen 'raportin' Ukrainan sodasta, ja muutti sen emämunaukseksi3999Feminismin perusvirhe
... on se, että muka voisi itse valita ajatuksensa. Koska feminismi vielä esittää, että miehet ajattelevat SIKAMAISESTI,899Rippikouluun?
Teeveessä oli elokuva rippikoululeiristä, Paratiisi. Leiriä veti avaramielinen hiukan vanhempi miespappi ja moralistisem1198Yksisarviselle Hyvää Joulua
Hyvää Joulun odotusta, Siunattua Joulua ja Uutta Vuotta 🦄:lle ja miehelleen toivottaa kynä..mi. 🌹👀897USKONNOLLISTA jutustelua parinvalinnasta
Vaikka kristinusko on rajusti ohentunut ja kannattajakunta pienentynyt, uskontotieteilijät ovat lujasti sillä kannalla,3594Sanna Ukkolan kolumni
Sanna Ukkola on taas osoittanut melkoista siviilirohkeutta asettuessaan miesten pilkkaamista vastaan, mutta tilanne ei o593Valitus arvostuksen puutteesta
Olen kiinnittänyt huomiota, että palsta on täynnä erisuuntaisten humanistien kirjoituksia, joissa valitetaan, miten kirj793Siihen se joulu sitten loppui.
Nykysuomalaisen tavan mukaan joulu loppuu 'Kolmen kuninkaan päivänä" eli loppiaisena. Sai aiheensa itämään tietäjien saa087Poistopyynnöt keskustelun hätäkeinona
Anonyymi kommentoi: "Tai ehkä se on ollut sitten niiden parempien piirien tapa, jota tavallinen rahvas ei ole jakanut. A3784Putinilla jäljellä enää kaksi vaihtoehtoa, joko kiireesti pakoon ...
... jos joku maa uskaltaa ottaa hänet vastaan, tai Hitlerin ratkaisu. Yksikään Venäjän johtajista ei enää usko Venäjän783Moralistin tappelu itsensä kanssa
Kun vapaamielinen joutuu moralistin painostamaksi, ja siihen kerron, että myös vapaasti voi elää, moralisti syttyy poltt3379Ei voi täysin ymmärtää, mitä itse ei ole kokenut.
Herttaisen ja suloisen vaimoni vanhemmilla oli kelvoton avioliitto. Me kaikki kahdeksan lankomiestä havaitsimme, että se578Makean himo
Makean himo syntyi aikoinaan, kun todella ainoa luonnon makea eli hunaja oli aivan harvinaista herkkua. Sokeriin ei tiet477Moniavioisuudesta
Aikaisemmin, vielä minunkin nuoruudessani 50 - 60 -luvulla, pyrittiin antamaan sellainen kuva, että naiset olivat syntym1475Seksiujostelusta
"Kehoon ja seksuaalisuuteen liittyy edelleen häpeää, puhumattomuutta ja tabuja, vaikka tilanne on hiljalleen korjaantuma1875Onko kokoomus pannut Jyrki Kataisen sivuraiteelle?
Kun Ilkka Kanervan matka päättyi, monien puolueiden edustajat lausuivat, kuinka miellyttävä henkilö tämä oli ollut. Mutt073Länsi on päättänyt: Ukraina voittaa
Jos länsi ei olisi uskonut Ukrainaan, ei olisi alkujaankaan toimittanut sota-apua, vain humanitaarista. Viimeistään val1072Humanistisia kulttuurihenkilöitä
Teeveessä Seela Sellaa haastatteli Juho-Pekka Rantala. Rantala on muulloinkin haastatellut erityisesti kulttuuriin orien171