Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1472

1. En+ole+apina.++En+viitsinyt+kuunnella+Virtasen+puhetta,+kuin+vähän+aikaa.+En+pidä+sellaisten+ihmisten+puheista,+jotka+jorisevat+aluksi+tyhjää.+Jos+on+asiaa,+kertoo+sen+heti,+eikä+aikaile.Nytkin+minulla+oli+vapaus+valita,+vastaanko+sinulle+vai+en.+Mietin+vähän+aikaa+ja+sitten+vastasin+kirjoitukseesi.En+usko+kaikkien+ihmisten+jorinoita.+Jos+heillä+on+tärkeää++asiaa+kerrottavana,+kuuntelen+mielelläni.+En+tiedä,+kuka+tämä+Jussi+Virtanen+on,+minkä+alan+ihminen+hän+on,+mutta+alku+oli+aika+kauheaa+kuunneltavaa,+joten+en+jaksanut+kuunnella+loppuun.
  2. Lista+on+pitkä,+kun+alkaa+luetella+syntejä.+Valehteleminen+on+yksi,+johon+melkein+kaikki+lankeavat.+On+valkoisia+valheita+ja+mustia.+Juoruaminen+on+minusta+myös+syntiä,+siinä+voidaan+tuhota+joku+ihminen+ja+se+on+väärin.+Aviorikos+on+syntiä,+se+voi+tuhota+puolison+ja+lasten+elämän.+Tietysti+useat+ovat+sitä+mieltä,+että+varastaminen+on+syntiä.+Minusta+myös+se,+että+joku+sytyttää+tahallaan+jonkun+talon+tuleen+tai+vaikkapa+metsää,+on+myös+syntiä.+Murha+on+syntiä,+abortti+on+syntiä.+Kateus,+vihamielisyys,+ylpeys,+katkeruus+ovat+mielestäni+syntiä.+Taitaa+tulla+aika+pitkä+luettelo,+en+taida+jaksaa+jatkaa+luetteloa.Itse+olen+ainakin+saanut+tehdä+parannusta+mielen+synneistä.+Kuinka+nopeasti+katkeruus+saa+ihmisestä+vallan,+kun+muistaa+jonkun+ihmisen+pahat+sanat+tai+teot.+Kateuskin+hiipii+salaa+mieleen,+kun+näkee,+että+muilla+menee+paljon+paremmin+ja+itse+joutuu+miettimään,+miten+saisi+rahat+riittämään.+On+paljon+helpompaa+vihata+kuin+rakastaa,+varsinkin+sitä+nurjamielistä+naapuria,+joka+on+aina+vastahankaan.+Vahingonilo,+joka+kumpuaa+sydämestä,+kun+näkee+jonkun+lankeavan,+kuuluisiko+sekin+syntien+joukkoon.+Juoruaminen+voi+tuhota+jonkun+ihmisen+elämän,+kun+hänestä+levitellään+valheellista+tietoa.+Ja+niin+edelleen,+listasta+taitaisi+tulla+aika+pitkä.
  3. "Taas+yksi+hellari+joka+nimittelee+lahkonsa+kristittyä+uskonnonuhria+"valehtelijaksi"."Minä+tarkoitin,+että+et+pysty+tuntemaan+kaikkia+helluntailaisia+ja+siihen+minä+kirjoitin,+että+valehtelet.+Ethän+sinä+tunne+minuakaan.+Sinä+et+voi+tietää,+mitä+minä+ajattelen.+Tule+tutustumaan+ja+jutellaan,+silloin+sinä+tiedät,+mitä+mieltä+minä+olen+asioista.+Eihän+tuntemattoman+suuhun+saa+laittaa+sellaista,+mitä+toinen+ei+ole+sanonut.Oletko+sinä+uskonnonuhri?+En+tiedä,+mitkä+ovat+ne+syyt,+joitten+takia+olet+joutunut+uhriksi.+Me+ihmiset+olemme+niin+erilaisia.++Toiset+ovat+luonteeltaan+"hallitsijoita",+jotka+mielellään+määrävät+toisia.Kun+ihminen+tulee+uskoon,+ei+hän+heti+ole+omaksunut+raamatun+sanaa.+Se+on+opettelua+alussa,+kun+niin+monet+asiat+ovat+monille+vieraita.+Jos+kotona+ei+ole+puhuttu+uskon+asioita,+niin+melkein+kaikki+on+vierasta.+Kasvaminen+uskossa+ei+ole+aina+niin+nopeata,+kuin+haluaisi.++Äitini+luona+kävivät+Jehovan+todistajat+ja+äitini+opetti+minulle+sen+opin.+Kun+tulin+uskoon,+raamatusta+luin+ne+kohdat,+jotka+olivat+Jehovan+todistajien+opissa.+Pääsin+niistä+vääristä+opinkohdista+eroon,+kun+tutkin+raamattua.Älä+yleistä,+että+kaikki+helluntailaiset+ovat+samanlaisia.+Meissä+kaikissa+suomalaisissa+on+niin+paljon+rikkinäisyyttä,+että+se+tekee+kanssakäymisemme+hankalaksi.+Me+olemme+niin+helposti+toisiamme+vastaan+ja+syytämme+toisiamme+kaikesta.+Syyttäminen+on+monista+ihanaa,+koska+silloin+tuntee+itse+olevansa+parempi+kuin+tuo+toinen.Minä+olen+arka+ihminen,+olen+joutunut+kiusatuksi+lapsena.+Vetäydyin+ihmisistä+ja+kartan+vieläkin+ihmisryhmiä.+En+viihdy+ihmisten+keskellä.+Loukkaukset+ovat+sattuneet+välillä+kovastikin,+mutta,+kun+tulin+uskoon,+halusin+antaa+kaikille+anteeksi.++Eikö+Jeesuskin+sanonut,+että+me+ihmiset+olemme+pahoja.+Ja+se+on+totta.+Olen+onnellinen,+että+Jeesus+on+näyttänyt,+millainen+minä+olen.+Luulin+itseäni+paremmaksi,+mutta+nyt+olen+vapaa+niistä+luuloista.