Kenen ateistin määräys kristityille?

Anonyymi

"Raamatun jakeita saa lainata, mutta niihin ei saa uskoa, pitää totena, olla uskollinen Raamatun sisällölle."

Lähden nyt pizzeriaa kohti. Kaverilla tili tyhjillä niin pääsen autuaasti apuun, kiitos Herralle.

Yritin ostaa Raamattu Kansalle painosta, mutta Raamattutilaustoimitus ei ollut tullut kirjakauppaan. Voiko Haagasta ostaa Raamattua Kansalle, pastoriversio kullattuna eli kalleinta versiota? Ahdistaa kun youtubessa ei ole vanhaa testamenttia Raamattu Kansan luettuna. Ahdistaa kun -92 versio osuu kohdille ja nyt se 2020 on niin suositeltu että sekin alkaa osumaan hakuun.

Pääseekö Patmoksen tiloihin sunnuntaisin? Mihin aikaan. On tämäkin kun on joka päivälle tekemistä. Kuka kehtaa sanoa että on tylsää? Tekemistä löytyy aina. Voit vaikka tiskata kattilaa tunnin ajan ja kiillottaa sitä sen jälkeen tunnin. Erilaisia virikkeitä kyllä löytyy. Saarnojen kuuntelu, oikeaoppiset puheet Raamatun mukaisina ja Raamattuun liittyvä toiminta on suositeltavinta.

Nousen täten ylös sohvalta sonnustautuen kesäiseen vapaa-ajan asuun miettien ottaako Raamattu mukaan. Raamattu, jossa on 33/38 ja 92 - käännökset samassa Raamatussa. Kirjakaupasta en löytänyt Raamattua, jossa oli pelkkä 33/38 - käännös.

Oli vaan 2020, 1992 ja 33/38 92 duo nimellä oleva Raamattu. Sitä on todella ikävä lukea. Vasen sivu 33/38 käännöstä, oikea sivu -92 käännöstä. Hätätilanne, harkitsematontakin, ostin kun alennusta oli isosti. Lahjaksi piti ostaa jumalattomalle, mutta enpä tiedä kehtaako tuota antaa.

Commandohauis

12

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Job.3:11-19 Miksi en kuolut heti äidin helmaan, miksi en menetynyt kohdusta tullessani? Miksi olivat minua vastaanottamassa polvet , minkätähden rinnat imeäkseni? Sillä makaisinhan rauhassa silloin, nukkuisin ja saisin levätä kuningasten ja neuvosmiesten kanssa, jotka ovat rakentaneet itselleen pyramiidejä, päämiesten kanssa, joilla on ollut kultaa, jotka ovat täytäneet talonsa hopealla; tahi olisin olematon niinkuin sikiöt, jotka eivät päivänvaloa nähneet. Siellä lakkaavat jumalattomat raivoamasta, siellä saavat uupuneet levätä; kaikki vangit ovat rauhassa, eivat kuule käskijän ääntä. Yhtäläiset ovat siellä pieni ja suuri, orja on vapaa herrastansa.

• Anonyymi

Ilm.14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he savat levätä vaivoitansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä. Jes.57:2

• Anonyymi
    • Anonyymi

"Raamattu kansalle" (eli rahvaalle voi esittää vähän sinne päin selitettyjä jakeita):

Hellarit eivät tunnusta edes kristittyjen Raamattua, vaan heillä on tuo oma "uudenmaailman painos".

Kristityillä ja hellareilla on eri "Jumalan sana".

Tarkastiottaen: jopa myös eri Jumala. Hellarit ovat aina kieltäneet kristittyjen tunnustaman Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen, siten kuin kristityt Hänestä opettavat. Heillä on "kolminaisuudesta" oma, jumalaton selityksensä.

Esim. Pyhän Hengen persoonan he kieltävät, mutta myöntävät, että jokin Jumalasta lähtevä, fiilistelevä voimavaikutus on ehkä kyseessä. "Pohojalaane usukontunnustus" on helluntailaisen hengen ja opin mukaiseksi väännetty, ei-apostolinen uskontunnustus. Tuokin, apostolista uskontunnustusta irvaileva hellariuskontunnustus pitää esittää kuin vitsinä. Hellari nauraa aina kaikelle.

• Nyt kyllä kirjoittelet omiasi. Mistä olet moiset saanut päähäsi ?

Kyllä minulla on ihan sama raamattu kuin luterilaisilla. Kyllä minulla on ihan sama usko kolmiyhteiseen Jumalaan kuin luterilaisilla. Eikä tämä hellari naura kaikelle.

Nyt minun pitää kysyä sinulta, kirjoititko ihan omasta päästäsi tuon kirjoituksen.

Kuka on sinun mielestäsi kristitty ? Minun mielestäni kristitty on se, joka on ottanut Jeesuksen vastaan elämäänsä ha on saanut anteeksi syntinsä. Sinulla taitaa olla eri käsitys kristitystä. Mikähän se olisi ?

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Nyt kyllä kirjoittelet omiasi. Mistä olet moiset saanut päähäsi ?

Kyllä minulla on ihan sama raamattu kuin luterilaisilla. Kyllä minulla on ihan sama usko kolmiyhteiseen Jumalaan kuin luterilaisilla. Eikä tämä hellari naura kaikelle.

Nyt minun pitää kysyä sinulta, kirjoititko ihan omasta päästäsi tuon kirjoituksen.

Kuka on sinun mielestäsi kristitty ? Minun mielestäni kristitty on se, joka on ottanut Jeesuksen vastaan elämäänsä ha on saanut anteeksi syntinsä. Sinulla taitaa olla eri käsitys kristitystä. Mikähän se olisi ?

Kristitty on kristinuskon opin tunnustava henkilö. Ei kuka tahansa, vapaasti sinne päin ja omin, keksityin opetuksin itseään kristityksi nimittelevä.

Huomaa, että kirjoitan kaiken aikaa uskonnosta nimeltä kristinusko ja sen määritelmistä, en "kristinuskosta vapaiden suuntien" omista oletuksista ja ohi Jumalan sanan menevistä "Herra-mulle-ilmoitti"-opeista. Tuotahan tuo sana "vapaatsuunnat" tarkoittaa. Vapaita, mistä: "kristinuskon opeista vapaita suuntauksia" (harhaoppeja), samalla myös viitaten tuon uususkonnon perustajiin, Vapaamuurareihin / Ku klux klaniin. Vapaita kaikesta kurinalaisuudesta ja totuudessa pysymisestä...

Jos tunnustat Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan sanatarkasti siten kuin se Athanasioksen uskontunnustuksessa esitetään, no tässä kohdin et ole helluntailainen!

Helluntailaiset eivät tunnusta edes Isä Meidän-rukousta! Oletko KERTAAKAAN kuullut sen ääneen lausuttavan helluntaikekkereissä? Minä en koskaan. En yhtä ainoaa kertaa.

Ota selvää asioista ja päätä, mitä olet.

Näitä kolmea, kristinuskon tunnustusta / uskontunnustuksia helluntailaisuus EI tunnusta (samoin kuin kristityt ne tunnustavat):

https://www.livekirkko.fi/materiaalipankki/uskontunnustus/?gclid=EAIaIQobChMIwf6B2dSP8gIVxgJ7Ch2ABgE5EAAYASAAEgI4BPD_BwE
        .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitty on kristinuskon opin tunnustava henkilö. Ei kuka tahansa, vapaasti sinne päin ja omin, keksityin opetuksin itseään kristityksi nimittelevä.

Huomaa, että kirjoitan kaiken aikaa uskonnosta nimeltä kristinusko ja sen määritelmistä, en "kristinuskosta vapaiden suuntien" omista oletuksista ja ohi Jumalan sanan menevistä "Herra-mulle-ilmoitti"-opeista. Tuotahan tuo sana "vapaatsuunnat" tarkoittaa. Vapaita, mistä: "kristinuskon opeista vapaita suuntauksia" (harhaoppeja), samalla myös viitaten tuon uususkonnon perustajiin, Vapaamuurareihin / Ku klux klaniin. Vapaita kaikesta kurinalaisuudesta ja totuudessa pysymisestä...

Jos tunnustat Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan sanatarkasti siten kuin se Athanasioksen uskontunnustuksessa esitetään, no tässä kohdin et ole helluntailainen!

Helluntailaiset eivät tunnusta edes Isä Meidän-rukousta! Oletko KERTAAKAAN kuullut sen ääneen lausuttavan helluntaikekkereissä? Minä en koskaan. En yhtä ainoaa kertaa.

Näitä kolmea, kristinuskon tunnustusta / uskontunnustuksia helluntailaisuus EI tunnusta (samoin kuin kristityt ne tunnustavat):

https://www.livekirkko.fi/materiaalipankki/uskontunnustus/?gclid=EAIaIQobChMIwf6B2dSP8gIVxgJ7Ch2ABgE5EAAYASAAEgI4BPD_BwE
        .

Tässä lisänä Athanasioksen uskontunnustus:

http://tunnustuskirjat.fi/ekumeeni.html
        .

• Anonyymi kirjoitti:

.

Minäpä olen kuullut Isä meidän rukouksen. Mutta eihän Isä meidän rukous eikä mitkään uskontunnustukset pelasta ketään. Vaikka aamusta iltaan hokisi niitä, niin ne eivät pelasta. Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo. Jeesuksen kautta ihminen ainoastaan pelastuu. Jeesus meni ristille meidän syntien takia.

Fariseukset luottivat omiin säädöksiinsä ja hylkäsivät Jeesuksen.

Onko mielestäsi se ihminen kristitty, joka lukee Isä meidän rukouksen ja muut uskontunnustukset ? Missä raamatussa kehotetaan lukemaan apostolinen uskotunnustus ? Onko se sanottava noilla sanoilla, että pääsee Jumalan yhteyteen ? Sanoiko Pietari mennessään ristille apostolisen uskontunnustuksen ? Sanoiko Johannes Ilmestyskirjassa sen ? Silloinhan he eivät olleet kristittyjä, sinun mielestäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

.

Isä Meidän- rukous on mielestäni helmi. Jeesus sen meille antoi. Siinä on otettu kaikki asiat, joita meidän on hyvä rukoilla. Meidän seurakunnassa on välillä rukoiltu tämä rukous.

Athanasioksen uskontunnustus on ihmisen kirjoittama, samoin kuin apostolinen ja NIkean uskontunnustus. Tietysti minä uskon, mitä apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan. Siinä on kerrottu se, minkä voi lukea raamatusta. Raamattu on kuitenkin se, jota minä luen. Sieltä saa lukea Jeesuksen opetuksia ja sanoja.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Minäpä olen kuullut Isä meidän rukouksen. Mutta eihän Isä meidän rukous eikä mitkään uskontunnustukset pelasta ketään. Vaikka aamusta iltaan hokisi niitä, niin ne eivät pelasta. Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo. Jeesuksen kautta ihminen ainoastaan pelastuu. Jeesus meni ristille meidän syntien takia.

Fariseukset luottivat omiin säädöksiinsä ja hylkäsivät Jeesuksen.

Onko mielestäsi se ihminen kristitty, joka lukee Isä meidän rukouksen ja muut uskontunnustukset ? Missä raamatussa kehotetaan lukemaan apostolinen uskotunnustus ? Onko se sanottava noilla sanoilla, että pääsee Jumalan yhteyteen ? Sanoiko Pietari mennessään ristille apostolisen uskontunnustuksen ? Sanoiko Johannes Ilmestyskirjassa sen ? Silloinhan he eivät olleet kristittyjä, sinun mielestäsi.

Pelastaako pelastusrukous ?

Pizzat tuli syötyä. Kyllä nyt kelpaa olla maha pullollaan ja olla ja odotella seuraavaa ateriaaa ja jännittää milloin sienimetsään lähtö koittaa kun lupauduin kaveriksi kun yksin on metsässä kaverilla tylsää mutta kaverin kanssa kivaa. Niinhän se sitten kai on.

Mielellään lähdenkin kun saan ensin levättyä.

Ilmeisesti ihminen voi erehtyä siinä onko hän kristitty vai eikö ole. Ilmeisesti kristityn kaikenkattavaa, etenkin pelastusosan kattavaa määritelmää ei ole missään luettavissa, josta voi tarkistaa asian.

Minä olen mielestäni ilmiselvä kristitty omasta ja ympäristön mielestä. Jumala sen tietää riittääkö armo vai onko rima mulle liian korkealla ylittää.

Toivon että armo riittää eikä riman pudotessa myös ääni jylise: Et pelastu, sinä kelvoton.

Commandohauis

• Anonyymi

Älä vaivaudu. Kaikki ei kääri sätkiä.

• Anonyymi

Ai niin. Vielä yksi juttu. Rukoilla saa omin sanoin tai Jeesuksen opettanan rukouksen.

Kunhan sydämessään uskoo siihen mihin ja mistä rukoilee.

Juttelin tänään kaverille Jeesuksen opetusrukouksesta kuinka siitä voi ihminen saada avun. Katkera ihminen vapautuu anteeksiantamalla. Se voi olla joillekin pitkä taistelu saada annettua anteeksi ja sen seurauksena vapautua katkeruudesta.

Commandohauis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe