on kristinuskolla ja taikauskolla.
Minulle ne tuntuvat niin samanlaisilta.
Voisiko joku selittää, mikä ero
39
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onpas selittäjät vähissä, ja vaikeaa se olisikin.
Ero on vain uskonasia. - Anonyymi
You tubesta voi katsoa Elinkautisvanki Late Johanssonin puheita sieltä voi tulla vastaus.
terv. yks,advari - Anonyymi
Satujen kertojat papit puhuu potaskaa jota riittää niinku pirunsarvia päässä luulis hävettää että mitä helvettiä
tuli selvin päin puhuttiin.- Anonyymi
Onko Late pappi ??
- Anonyymi
Itse käännyin juutalaiseksi koska sain heti uuden mersun..
- Anonyymi
Tässä ilmoittautuu yksi foorumin kristittyjen pilkkaajista ja opin vääristelijöistä: juutalainen.
- Anonyymi
Kristinusko on lähtökohtaisesti brutaalimpaa touhua koska taikakaluna käytetään kidutusvälinettä, syödään symboolista lihaa ja verta, palvotaan ihmisuhria jne.
- Anonyymi
Kristinuskossa uskotaan myös kasteveden maagisiin vaikutuksiin, ihmisten tempaamiseen yläilmoihin/avaruuteen (myös maatuneet ruumiit).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskossa uskotaan myös kasteveden maagisiin vaikutuksiin, ihmisten tempaamiseen yläilmoihin/avaruuteen (myös maatuneet ruumiit).
Valhetta. Kristinusko ei opeta mitään tuollaista.
- Anonyymi
Valhetta.
- Anonyymi
Ei niillä suurta eroa ole, jos on eroa ollenkaan.
Kristitty uskoo, että Jumala vaikuttaa maailman tapahtumia ja johdattaa häntä hänen elämässään, mutta kaikki mitä tapahtuu, on selitettävissä luonnollisilla syillä fysiikan lakien ja sattuman kautta. Mitään yliluonnollista ei tapahdu. - Anonyymi
Ps.72:18 Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelinn Jumala, ainoa joka ihmeitä tekee. Ilm.13:13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. Ilm.16:14 Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
- Anonyymi
Kristinusko on monoteistinen uskonto joka perustuu Jeesus Nasaretilaisen elämään ja opetuksiin. Kristinuskon kannattajat eli kristityt uskovat että Jeesus on Kristus, jonka tulemista Messiaana ennustettiin heprealaisessa Raamatussa eli vanhassa testamentissa ja jonka toiminta on esitetty uudessa testamentissa. Taikausko on käsitys, että luonteeltaan uskonnollisista poikkeavat yliluonnolliset voimat voivat vaikuttaa todelliseen elämään. Taikausko on yksi taikuuteen eli magiaan uskomisen muoto.
- Anonyymi
Room.3:10-18 niinkuin kirjoitettu on: Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan ei ketään ymmärtäväistä. ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkasta ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan teitä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä.
- Anonyymi
Nuokin jakeet kielivät kristinuskon taikauskoisuudestasi ja erityisesti skitsofreniaa sairastaneen Paavalin sairaasta ajattelusta.
- Anonyymi
Kristinuskon tyylisuuntia on pilvin pimein ja jokainen sanoo olevansa se oikein. Muut ovat enemmän kun väärässä.
Raamattu on täynnä tarinaa omituisista- mukamas tapahtumista. Heti ensilehdellä luomistarina lähtee kestämättömään liitoon: Aurinko ja kuu, ynnä tähdet luodaan neljäntenä päivänä!
Jää ainoastaan pavunvartta kiipeämistä kaipaamaan, muu kumma sieltä löytyy.
Jumala on täysin arvaamaton. Ei ole mitään varmaa keinoa päästä hänen suosioonsa. Hän tappaa ja tuhoaa kun siltä tuntuu. On onni, että tämä hirviö on fiktiivinen hahmo.*
- Anonyymi
Ps.14:2-4 Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdädäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, kaikki nuo näärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani eivätkä avuksensa huuda Herraa? Ps.53:3-5 Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käynneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani, eivätkä avuksensa huuda Jumalaa?
- Anonyymi
Miksi vaivautui luomaan ihmisen, jos kerran tiesi että ketuiksi menee?
- Anonyymi
Raamattu kertoo kosmisesta taistelusta hyvän ja pahan välillä.
Jumala olisi voinut estää pahan ilmaantumisen maailmankaikkeuteen luomalla pelkkiä robotteja, jotka tekisivät vain sitä mitä ne on ohjelmoitu tekemään. Mutta Jumala halusi luoda olentoja, jotka saattoivat vapaasti, omasta tahdostaan, vastata hänen rakkauteensa ja sellaiseen kykenisivät vain olenot, joilla on valinnan vapaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala olisi voinut estää pahan ilmaantumisen maailmankaikkeuteen luomalla pelkkiä robotteja, jotka tekisivät vain sitä mitä ne on ohjelmoitu tekemään. Mutta Jumala halusi luoda olentoja, jotka saattoivat vapaasti, omasta tahdostaan, vastata hänen rakkauteensa ja sellaiseen kykenisivät vain olenot, joilla on valinnan vapaus.Vai että oikein taistelu kosmisen hyvän ja pahan välillä. Voi tuota typeryyttä.
Ihmisellä ei ole nykytiedon perusteella vapaata tahtoa, vaan se on illuusio. Googlaas vähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala olisi voinut estää pahan ilmaantumisen maailmankaikkeuteen luomalla pelkkiä robotteja, jotka tekisivät vain sitä mitä ne on ohjelmoitu tekemään. Mutta Jumala halusi luoda olentoja, jotka saattoivat vapaasti, omasta tahdostaan, vastata hänen rakkauteensa ja sellaiseen kykenisivät vain olenot, joilla on valinnan vapaus.Vapaa tahto on vain todellakin aivojemme tuottama harha:
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/vapaa-tahto-pelkka-harha - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaa tahto on vain todellakin aivojemme tuottama harha:
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/vapaa-tahto-pelkka-harhaOnneksi saame uskoa ketä haluamme, joku uskoo sinua, joku jotain muuta.
Hyvää päivän jatkoa sinulle. Anonyymi kirjoitti:
Vai että oikein taistelu kosmisen hyvän ja pahan välillä. Voi tuota typeryyttä.
Ihmisellä ei ole nykytiedon perusteella vapaata tahtoa, vaan se on illuusio. Googlaas vähän.Minulla on vapaa tahto. Voin tehdä hyvää tai pahaa. Voin lyödä naapuria, jos haluan tai olla lyömättä. Voin potkaista jotain ihmistä tai olla potkaisematta. Paljon on asioita, joissa meillä on vapaa tahto. Voin tehdä hyvää tai pahaa, tietysti, jos varastan, joudun kärsimään siitä seurauksen.
Kotona voin monia asioita valita, rikonko esim. lahjaksi saamani maljakon, kun en siitä pidä tai antaa sen olla ehjänä. Elämä on täynnä valintoja. Parhain valintani oli se, että tulin uskoon. Siinäkin olin valinnan paikalla, ottaako Jeesus vastaan vai ei. Onneksi tein parhaan valinnan.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minulla on vapaa tahto. Voin tehdä hyvää tai pahaa. Voin lyödä naapuria, jos haluan tai olla lyömättä. Voin potkaista jotain ihmistä tai olla potkaisematta. Paljon on asioita, joissa meillä on vapaa tahto. Voin tehdä hyvää tai pahaa, tietysti, jos varastan, joudun kärsimään siitä seurauksen.
Kotona voin monia asioita valita, rikonko esim. lahjaksi saamani maljakon, kun en siitä pidä tai antaa sen olla ehjänä. Elämä on täynnä valintoja. Parhain valintani oli se, että tulin uskoon. Siinäkin olin valinnan paikalla, ottaako Jeesus vastaan vai ei. Onneksi tein parhaan valinnan.Oletpas sinä tyhmä. No sellaisiahan te uskovaiset olette. Ihmisellä EI OLE VAPAATA TAHTOA.
Ota apina asioista selvää, ennen kuin tänne tyhmyyksiäsi kirjoittelet. - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minulla on vapaa tahto. Voin tehdä hyvää tai pahaa. Voin lyödä naapuria, jos haluan tai olla lyömättä. Voin potkaista jotain ihmistä tai olla potkaisematta. Paljon on asioita, joissa meillä on vapaa tahto. Voin tehdä hyvää tai pahaa, tietysti, jos varastan, joudun kärsimään siitä seurauksen.
Kotona voin monia asioita valita, rikonko esim. lahjaksi saamani maljakon, kun en siitä pidä tai antaa sen olla ehjänä. Elämä on täynnä valintoja. Parhain valintani oli se, että tulin uskoon. Siinäkin olin valinnan paikalla, ottaako Jeesus vastaan vai ei. Onneksi tein parhaan valinnan.Luepa tämä juttu:
https://jussivirtanen.fi/blog/ihmisella-ei-ole-vapaata-tahtoa/ Anonyymi kirjoitti:
Oletpas sinä tyhmä. No sellaisiahan te uskovaiset olette. Ihmisellä EI OLE VAPAATA TAHTOA.
Ota apina asioista selvää, ennen kuin tänne tyhmyyksiäsi kirjoittelet.En ole apina. En viitsinyt kuunnella Virtasen puhetta, kuin vähän aikaa. En pidä sellaisten ihmisten puheista, jotka jorisevat aluksi tyhjää. Jos on asiaa, kertoo sen heti, eikä aikaile.
Nytkin minulla oli vapaus valita, vastaanko sinulle vai en. Mietin vähän aikaa ja sitten vastasin kirjoitukseesi.
En usko kaikkien ihmisten jorinoita. Jos heillä on tärkeää asiaa kerrottavana, kuuntelen mielelläni. En tiedä, kuka tämä Jussi Virtanen on, minkä alan ihminen hän on, mutta alku oli aika kauheaa kuunneltavaa, joten en jaksanut kuunnella loppuun.
- Anonyymi
Oma usko on ehdottoman oikeaa uskoa ja toisten on pelkkää taikauskoa, vaikka kummankaan väitteen tueksi ei ole mitään objektiivisia perusteita.
Minä en ole mielestäni ollut koskaan taikauskoinen, joten se on vieras aihe minulle. En usko mörköihin, menninkäisiin enkä tonttuihin ja joulupukkiin.
Minusta kristinuskolla ja taikauskolla ei ole mitään yhteistä.
Minä olen uskossa Jeesukseen. Hänestä voin lukea raamatusta. Raamattu on ihmeellinen kirja. Vanhassa testamentissä on ennustuksia Jeesuksen syntymisestä tänne maailmaan ja kuolemasta meidän syntiemme tähden. Usko Jeesukseen ei ole taikauskoa, vaan uskoa Jumalan poikaan.- Anonyymi
Uskot kuitenkin enkeleihin, noitiin ja riivaajahenkiin.
Siis silkkaa taikauskoa. Anonyymi kirjoitti:
Uskot kuitenkin enkeleihin, noitiin ja riivaajahenkiin.
Siis silkkaa taikauskoa.En usko noitiin. Uskon enkeleihin ja riivaajiin, koska niistä on kirjoitettu raamatussa. Uskon, että raamattu on Jumalan sanaa. Siellä on ennustuksia, joista osa on toteutunut ja osa vielä toteutumatta. Jeesuksen syntymä on ennustettu vanhassa testamentissä.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
En usko noitiin. Uskon enkeleihin ja riivaajiin, koska niistä on kirjoitettu raamatussa. Uskon, että raamattu on Jumalan sanaa. Siellä on ennustuksia, joista osa on toteutunut ja osa vielä toteutumatta. Jeesuksen syntymä on ennustettu vanhassa testamentissä.
Luepa T. P. Laineen kirja "Kuka hän oli?".
Essealaiset toteuttivat liukuhihnalla vt:n, ennustustuksia koska uskoivat, että näin Jumalan valtakunta toteutuu.
Marian raskaaksi saattaminen kahden pyhän miehen toimesta, on luettavissa Qumranin kirjakääröissä.
Koska Jumala siis päätti kumman miehen poika syntyy, oli syntyvä lapsi Jumalan Poika.
- Anonyymi
Juutalaissatanismille tunnusomaista on häiritä ja estää kristittyjen kirjoittelu netissä, hallitsemillaan foorumeilla. Esim. kirjoitukset pyyhkiytyvät jo ennenkuin niitä ehtii lähettääkään.
Älkää selitelkö. Juuri TE teette tätä. - Anonyymi
Se käy kirkkaaksi.
https://yle.fi/tekstitv/txt/894_0001.htm - Anonyymi
Kuka on Late Johansson ?
- Anonyymi
Olen kastettu ja rippikoulun käynnyt,eronot kirkosta.Uskon jumalaan,minun jumala uskoni ei tarvitse kirkoon kuulumista ymm.Miksi kiristin uskon ala-lahkot: Helluntalaiset ja Jeesuksen Morsiammet ei minua hyväksy ihmisenä ei persoonana?
- Anonyymi
Aito usko Jeesukseen on elämistä Jumalan yhteydessä. Jeesus vapauttaa kaikesta synnistä ja taikauskostakin.
- Anonyymi
> on kristinuskolla ja taikauskolla.
Taikauskossa uskotaan taikoihin, Kristinuskossa uskotaan Kristukseen. - Anonyymi
Kristin uskoiset eivät usko taikuuteen, koska se on Jumalalle kauhistus. Kristinuskoiset uskovat, omien Jumalansa kanssa käytyjen lukuisien yhteyksien vakuuttamana, elävään Jumalaan, joka saa vahvistusta Raamatusta. Uusitestamentti kertoo Jeesuksen merkityksen pelastukseen. Voit kokeilla taikasi vahvuutta taikomalla esim. ruokaa pöytääsi. Kristitty voi rukoilla myös ruokaa, jos todella tarvitset ja olet Jeesuksen oma, niin tulet huomaamaan ,ettet sen jälkeen näe nälkää. Jeesus pitää omistaan huolta. Jos haluat esim, perunoita, niin Hän lähettää sinulle siemenperunoita, jotta saisit ensi syksynä kylliksi perunoita. Jeesus on kekseliäs auttamisessaan.
- Anonyymi
Demokratia on pettänyt sinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471