Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
aune.helena
profiilit
aune.helena
aune.helena
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
13
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen ollut osatyökyvyttömyyseläkkeellä lokakuulta 2012. Teen kolmipäiväistä työviikkoa. Palkkani hieman alle 2000 ja lisänä osatyökyvyttömyyseläke 700. Luin joltakin palstalta, että osatyökyvyttömyyseläkkeestä ei kuulu maksaa eläkemaksua, koska otettu jotenkin huomioon jo tulevan ajan laskussa??? joku oli saanut 8 vuoden maksut takaisin. Onhan se iso summa, minullakin 135 euroa/kk.. Kuinka on??
13.01.2015 22:16
Kiitos LAKIMIES EVP, juuri näin olen ajatellutkin tekeväni! Ajattelimme vain veljeni parasta sillä, että maksaisi sen 10 000, josta on äitimme kanssa sopinut kauppakirjalla..mutta, kun ei, niin sitten vaikeamman kautta..
02.09.2014 22:41
Perunkirja toki tehtiin viime kesänä emmekä siinä maininneet koko asiaa, toki olisimme voineet katsoa sen ennakoksi. Mutta luulimme sopivamme asian muuten, mutta ei se onnistu, joten haemme perunkirjaan muutoksen, että katsomme sen ennakkoperinnöksi. Lainhuuto on ok. Mutta eikö kuitenkin katsota käypä hinta saarelle v. 2004 mukaan ja jos kauppahinta alle 75 % siitä, niin vero sen mukainen?
01.09.2014 20:48
Eli, kun veljemme (meitä kaksi tyttö ja kaksi poikaa, kaikki 50 "paremmalla" puolella) tehnyt äitimme kanssa mökistä saareineen kaupat vuonna 2004 ja kauppahinta 10 000, siis 10 000 euroa??? Äitimme nukkui pois viime vuoden Juhannuksena ja kauppakirja löytyi hänen papreistaa. Ei mitään kuittia ko. kaupasta, emme maininneet perunkirjaankaan, koska äitimme aivan teräväpäinen loppuun saakka ja sai toki omaisuuttaan myydä, koska saari mökkeineen isämme kuoleman jälkeen hänelle jäi. Olemme ehdottaneet, että maksaa 10 000, jos "unohtunut" hoitaa. Lainhuudon hakenut itselleen, koska maksanut varainsiirtoveron, kiinteistö siirtyy ostajalle heti, maksuaikaa v. 2004 loppuun. Kertoi mielle äidille käteen pikkuhiljaa maksaneensa ja kuitteja ei ole!!! Nyt ainoa keino olisi katsoa ko. vuoden äidin tiliotteet mutta eipä pane nimeään valtakirjaan!!! Olemme mielestämme tehneet TOSI REILUN tarjouksen ja vaikka nyt olisikin maksanut sen 10 000 ei toinenkaan vielä olisi lähellekkään oikeaa käypää hintaa, vai mitä??
01.09.2014 17:48
Ei muuten kuin jollakin generaattorilla..
01.09.2014 13:30
No ei voi myydä, kun ei saa yhteyttä millään.. Ei paha säilyttää, mutta kaikilla on jo mökit ja kaikki ei piittaa. Eikä ole kiva, kun koko piha ja tontti mettittyy ja kait ne rakennuksetkin ajan kans kärsii.. siksi.
07.10.2013 20:46
Mieheni isä kuoli v.2003, omaisuus on nyt perikunnalla, johon kuuluu mieheni lisäksi hänen äitinsä ja kolme sisarusta. Jos meille mieheni kanssa tulee avioero, kuuluuko mieheni osuudesta minulle ½, koska avioehtoa ei ole, vai kuuluuko se lapsillemme?
03.02.2013 12:15
Sama kysymys minulla. Mieheni jäi kiinni pettämisestä viisi vuotta sitten, entisen, ennen minua yli 30 vvuotta sitten olleen naisen kanssa. Yhteydenpitoa kesti toiista vuotta ja sitten, ainakin luulen, loppui. Mutta..nyt kaksi viikkoa sitten sain selville, että yhteys taas. Olen niin maassa ja surullinen ja ennenkaikkea loukattu. Annoin silloin neljä vuotta sitten vaihtoehdot ja ne on nyt rikottu. Olen nytkin koko viikonlopun itkenyt ja miettinyt. eihän tästä tule mitää, kun en enää voi luottaa ja toisellakin on vaikeaa, kun kyttään koko ajan. Mutta, kuinka voi erota kun rakastaa, mutta... Selviänkö ja kuinka kauan se vie aikaa..
03.02.2013 12:06
Hei taas!
Liityin Parkkispaikkaan, joka meikäläisten oma foorumi/chat. Hain tai siis pyysin ystäväkseni rouvan sen perusteella, että asui lähellä kotipaikkakuntaani, koska omalla paikkakunnallani en ole sairastavia saanut liikkeelle. Tapasin hänet eilen ja meillä oli todella mukava päivä. Tämä rouva täytti juuri 74 v, on sairastanut 14 vuotta ja vieläkin tosi teräkunnossa; virkeä, notkea ja paljossa mukana oleva. Jos ystäväsi kaipaa tukea tai muuten kontakteja meikäläisiin niin Parkkispaikka on hyvä. Tsemppiä Teille! Kyllä se siitä.
03.02.2013 11:47
Hei, ei todellakaan maailamanloppu!! Pitää ajatella, että ei käy (ainakaan heti) hengenpäälle kuten esim. jokin syöpä tms.. Tauti on niin yksilöllinen ja etenee ennalta aavistamatta jokaisella omaa rataansa. Olen itse nyt kohta 53 v, diagnoosin sain kuusi vuotta sitten, eikä muutosta huonompaan ole tapahtunut. Lääkitys hieman tietysti annostus vuosien saatossa noussut, edelleen sama.
Oireita näin jälkeenpäin ajatellen oli jo kymmenisen vuotta sitten. Töissä sairaanhoitajana olen edelleen. Olen sairauden myötä löytänyt salaisen puoleni eli minusta löytyy kirvesmies, maalari, puutarhuri ja kaikenlisäksi laulaja, jota en uskonut ikinä julkisesti tekeväni koulu5-arvosanalla. Ja siis rohkeutta uskaltaa toteuttaa itseä piittaamatta toisten mietteistä. Ei kun liikettä niin kauan kun jalat heiluu. Tsemppaa ja rohkaise ystävääsi, miksi ei hän yhtälailla kuin joku muu?:)t.ane
30.01.2013 22:08
Samoin, 5 vuotta sitten, kun mieheni täytti 50 v, oli tavannut entisensä 30 vuoden takaa. Sain tietää Juhannuksena, jatkui reilun vuoden. Sitten kai loppui..mutta nyt taas ovat yhteydessä. Vihaan sitä naista ja lähettelen taas viestejä ja s-postia..siis käyttäydyn tosi epäaikuismaisesti. Kuinka voin antaa enää anteeksi vai mitä teen, sattuu niin s...sti?? osaatko auttaa??
29.01.2013 19:24
KIITOS SUURI!!!
07.11.2012 22:07
Kiitos sulle, näin ajattelinkin..mutta..
30.10.2012 13:28
1 / 1