Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
guzel
profiilit
guzel
guzel
Vapaa kuvaus
Aloituksia
9
Kommenttia
135
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ja kuten tuossa mainittiinkin, esim. Malev lentää Kairoon. Itse olen löytänyt CSA:lta vielä piirun edullisemman hinnan (siis Czech Airlines).
Majoitusvaihtoehtoja löytyy pilvin pimein, on hotellia, hostellia ja asuntoja. Musta on aina kiva oleilla omassa vuokratussa asunnossa, jotka ovat monesti ylellisen isoja eikä niitä vuokrata per hlö periaatteella vaan mitä enemmän sakkia sen edullisemmaksi tulee. Viimeisin asuntoni hinta oli 100 LE per yö.
Kuumuus on suhteellista - toiset meistä tykkää, toiset ei. Itse olen vihannut helteitä, mutta kaikkeen tottuu. Minä kun en ole aamunvirkku, niin liikun kyllä pitkin päivää. Kairossa on periaatteessa hieman "viileämpää" mutta kosteus tekee olemisesta sen mahdottoman. Luxorissa on kuumempaa, mutta kun ilma on kuivaa, on olokin vähän mukavampaa verrattuna Luxoriin.
18.03.2007 14:06
että olisit yhden päivän kummassakin vai että sekä Luxor että Kairo yhdessä päivässä? Viimeksi mainittu lienee mahdoton ;-)
No, Kairo mennee siinä yhdessä päivässä, mutta mutta...jollei ihan pakko, niin en suosittele.
Pyramidit (ei ole pitkä keikka, ylös ja alas, ylhäällä ei itse asiassa ole mitään nähtävää kuin tyhjä sarkofagi), Khan el Khalili, Citadel, egyptiläinen museo, Sakkara. Nämä itse kävisin läpi. Jos on pakko karsia, karsisin pois Khan el Khalilin sekä Citadelin. Sakkarassa en ole itse vielä käynyt, mutta aluetta kovasti kehuttu, käyn itse katsastamassa huhtikuussa.
Luxorissa ei riitä yksi päivä. Ok, on varmasti ihmisiä joille riittää se yksikin päivä. Kuninkaiden laakso, Kuningatarten laakso, Luxorin temppeli, Karnakin temppeli, Hatshepsut...lista jatkuu. Pelkästään Kuninkaiden laaksossa ja Karnakissa menee tunteja per kohde, mikäli ei halua juosta niitä vauhdilla läpi. Kuninkaan laakson haudat ovat niin vaikuttavia, ettei sieltä malta olla lähtemättä.
Nähtävyydet ovat niin upeita, että on suorastaan sääli jos ne joutuu kiireen vuoksi "juoksemaan läpi". Sanotaan, että jos egyptiläisessä museossa katsot jokaista kohdetta minuutin verran (vai oliko se kaksi) niin vietät museossa 9 kuukautta :-) Muinaiset egyptiläiset olivat varsin tuotteliaita, vaikka moni aarre on löytänyt tiensä aikanaan ryöstäjien käsiin sekä ulkomaille, niin museon varastotkin ovat tupaten täynnä tavaraa joita ei koskaan saada mahdutettua nähtäville museon tiloihin.
Eli jos menet Luxoriin, suosittelen 2 päivän retkeä. Itse olin aikanaan pyhittänyt yhden viikon Luxorin nähtävyyksiin - jäi pahasti kesken.
08.03.2007 21:10
on aivan mahtavia paikallisia baareja, mutta parhaimmat ovat pitkällä West Bankissa, mihin ei eksy ellei joku ohjaa. Ali Baba (Memnonin patsaiden vieressä) sekä No Galag vielä kauempana. Ali Babaan ei kannata vaivautua, jos tupakansavu vaivaa - paikassa myöskin suht harvoin näkee turisteja tai varsinkaan naisia. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sinne ei voisi mennä, päinvastoin. No, se on sellainen paikallinen räkälä, jossa miehet ovat enemmän tai vähemmän huppelissa ja tiirailevat häpeämättömästi Kairosta tulleita huonomaineisia (paikallisten mielestä) baaritarjoilijatyttöjä LOL Mutta tämä on lempipaikkani, en viihdy hotellien baareissa tai vastaavissa.
No Galag on ihana paikka, olut maksoi viime vuonna 6 LE mutta uskon yleisen hintatason korotus näkyy sielläkin. Kattoterassi, josta näkee yli kauniin ja rauhallisen West Bankin pelto- ja vuorimaiseman, on vertaansa vailla. Hyttyset ovat siellä vaivana joskus.
Discot...no, ne ovat tunnetusti iskupaikkoja, sanon niitä lihatiskeiksi, raakaa meininkiä. Paikalliset gigolot etsivät siellä seuraavaa uhriaan.
08.03.2007 20:47
Melko kallista =D Mutta ehkä elämä on...
Reittilento Kairoon on halvimmillaan 340 euroa (minkä olen tähän mennessä löytänyt) ja se oli CSA. Malev on suht samoissa hinnoissa, KLM on aina ollut noin satasen kalliimpi ja muut ovat sitten törkeän hintaisia (Lufthansa, SAS jne.) Kairoon ei pääse kuin konetta vähintään kerran vaihtamalla. Berlin Air on ok, mutta vaikea löytää itselleni sopivia päiviä. Ja kun löytää, hinnat ovat olleet liikaa.
Domina lentää vissiin taas syksyllä suoraan Luxoriin pienen tauon jälkeen. On aikaisemmin ainakin saanut pelkät lennot myös.
08.03.2007 20:40
ollenkaan liian kuuma, päinvastoin. Egyptin +30C on loistava sää. Luxorissa ei mielestäni ole kovin tukalaa heinä-elokuussakaan (siis kuuma on, mutta siihen tottuu ja kun ilmankosteus ei ole korkea) kun taas Kairossa on, koska ilma on nihkeän kosteaa ja vaatteet liimautuvat ihoon hikisinä. Sama Suomessa, Suomen +30C ei ole ollenkaan niin miellyttävä (ainakaan täällä kosteamman ilman rannikolla) kuin Luxorissa :-)
08.03.2007 20:34
mutta muistaakseni monessa paikassa puhutaan 1 litrasta alkoholia. Asia ainakin mainitaan matkatoimistojen ohjeissa, eli netistä löytynee varma tieto. No, vaikka tuo litran rajoitus on tiedossa, niin itse pakkaan kyllä matkalaukkuun tuliaisia vähän enemmänkin :-P (siis tietysti Egyptiin päin mennessä)
Tax freestä lentokentältä (Egyptissä) voi myös ostaa alkoholit, mutta itseäni se ei yleensä auta, koska olen vienyt salmiakkikossua ja tervasnapsia, joita ei taida juuri muista maista löytyä.
08.03.2007 20:30
Olen liikkunut monta kertaa yksin, nautin siitä. Ei ole ketään määräämässä minne mennä, mihin aikaan herätä. Toki Egyptissä yksinäinen ja itsenäinen nainen on kummastus - esimerkiksi tuttavani parvekkeen alle oli kerääntynyt utelias yleisö kun hän oli tehnyt vähän remonttihommia parvekkeellaan. Se oli jotain kummallista :-) Mutta koska turisteja liikkuu niin paljon, ovat tähän "ilmiöön" tottuneet. Itse olen tällainen yökukkuja ja liikuskelen yleensä aamuyöstä yksinäni siellä täällä, sekä Luxorissa että Kairossa (tietenkin Kairossa on alueita joinne EI missään nimessä sovi mennä, mutta ei niille tavan turisti nyt juuri vahingossa eksykään). Rohkeasti vain :-)
Kairo on osiltaan moderni, kyllähän siellä naiset liikkuvat yksinään, miten he muuten esim. kauppareissujakaan tekisivät ;-) Ei sitä miestä tai miessukulaista aina löydy rinnalle. Mieheni perheessä sisar on työskennellyt ikänsä eikä häntä kukaan ole mihinkään saatellut. Samoin minun oletetaan hoitavan hommani itsenäisesti. Se oli oikeastaan edellytys, ei vapaaehtoista, sillä ei nykyaikainen mieskään kauheasti taida jaksaa naista hoivata koko aikaa kuin pikkulasta.
Itsekin kun aikanaan läksin ekan kerran Egyptiin, vähän jännitin, joten sain netin matkapalstalta naisseuralaisen mukaani. Mukava kokemus. Ja mikäli minä samaan aikaan Egyptissä olen reissusi aikana, otapa rohkeasti yhteyttä jos kysyttävää =) Ennen lopullisen osoitteen siirtämistä sinne reissailen ympäriinsä pariin otteeseen.
08.03.2007 19:50
Tietysti Suomessa siivoojia yksityiskodeissakin on! Mutta ei _tosiaankaan_ siinä määrin kuin Egyptissä. Vai onko täällä yleistä, että kahdella kimppakämppää pitävällä veljeksellä käy siivoja joka päivä tms? Epäilen :-) Tuttavapiirissäni Suomessa ei myöskään kellään ole siivoojaa. En itse ainakaan kestäisi, että joku räpeltää tavaroitani siirtäen niitä paikkoihin mistä en niitä löydä.
Lisäksi en täysin ymmärrä kommenttiasi rikkaiden siivoojista ja palvelijoista, ei rikkaita ihmisiä ja heidän tapojaan voi pitää minkään maan normina - ellei sitten satu olemaan pelkästään rikkaiden asuttama valtio. Mitä Suomi nyt tuskin on :-) Puhuin ihan tavallisista kadun tallajista, en siis erityisen köyhistä enkä rikkaista.
Tasa-arvosta en sen enempää, olen siinä kuitenkin varmasti kanssasi samaa mieltä. Sitä ei juurikaan ole. Joten minun panokseni siellä on varmasti enemmän tarpeen kuin täällä. Toivottavasti se kuitenkin kehittyy vähän nopeammin...ja ylipäätään maailma kehittyy eri tahtia, eihän siitä ole NIIN kauaa kun suomalainen nainenkaan ei ilman herraseuraa ravintolaan sisälle päässyt. Mutta eihän tällaista moni nuori tiedä, jos ei ole vähän historiaa tutkinut, että mitä tapahtui päivinä ennen minua ;-) Ja jos tämä egyptiläinen siivooja on perheellinen, niinhän se on, että hän hoitaa kotona vielä omat velvoitteensa. Mutta sellaistahan se työssä käyvän arki on monesti täälläkin. Äitini oli ennen nykyistä ammattia siivojaa ja hoiti kotityöt vielä kotonakin. Kauheaa, minäkin hoidan kotityöt kun saavun töistä, vaikkein työkseni siivoakaan ;-) Eivät ne toistaiseksi ole itsestään hoituneet.
Monissa tuntemissani egypt. perheissä on myös suht nuoria tyttöjä auttelemassa, joilla ei ole vielä perhettä. Ja on se kuitenkin viime kädessä hyvä keino auttaa, ilman tätäkin tienestiä elo on varsin toivotonta monelle köyhälle tai vähävaraiselle. Eli jos pystyy rahallisesti palkkaamaan apulaisen Egyptissä, se kannattaa tehdä.
18.02.2007 20:32
Nuo viinien hinnat tuntuvat olevan kohdillaan...tosin itse olen alkoholikioskista vain yhden pullon ostanut (itse), kun se sikäläinen viini ei mikään makunautinto ole :-(
Luxorissa sellainen perushinta oluesta on 8-15 LE ravintolassa, jopa haitarin alle/ylle, riippuen kummalla puolella Niiliä olet ja minkätasoisessa paikassa.
Muista turistikohteista ei ole haisua.
Mutta tuo veden hinta, mainitsemasi on liikaa. Luxorissa ostin 2,50 LE hintaan 1,5 l pullon ja tuo on sellainen normihinta. Jostain saa halvemmallakin. Mutta vesi on se, missä turisteja koitetaan vedättää. Ok, pieni hinta kenties, mutta kun kesä-elokuun helteillä ostat 4-6 pulloa päivässä, niin eipä siitä mielellään pulittaisi esim. 10 LE pullo. Kun olutkin on sitten peräti halvempaa =D
18.02.2007 16:48
Hotelleissa ei varmasti niin tulekaan esille, mitä paikallisesti syödään. Olen yhden kerran majoittunut hotellissa (ensimmäinen matkani Egyptiin) ja ainoa viite paikallisesta ruoasta aamupalalla taisi olla se "fuul" eli pavuista tehty ns. mössö ;-) jota aamupalana syödään tai muuten vain tungetaan joka paikkaan. Sillä aamupalalla pärjäsi pitkään mutta sittemmin samalla reissulla koitettuani "kunnon" egyptiläistä ruokaa en sitä vaihtaisi hotellisapuskoihin. Oikein tulee taas vesi kielelle. Toki ravintoloissakin on tasoeroja, mutta en ole rimanalituksiin törmännyt paitsi lähinnä niissä, jotka tarjoavat egyptiläistä ruokaa mutta jotka ovat olleet ulkomaalaisomistuksessa.
Egyptissä syödään kanaa (ja tietenkin lammasta, vasikkaa, nautaa), sitten on koftaa, joka on varmaan monelle tuttu. Riisiä aterialla on melkeinpä aina. Kaikki kokataan reilusti rasvassa. 'Koshari' on melkeinpä sellainen kansallinen pikaruoka, makaronia, riisiä ja linssejä höystettynä sipulilla ja valkosipulisella kastikkeella. On hyvää! JA halpaa! Samoin kannattaa maistaa niitä täytettyjä pitaleipiä, missä täytteenä saattaa olla munakoisomössöä (minun suosikkini), fuulia tai vaikka falafelia. Egyptissä ruoka ei ole kovin mausteista, tiettyjä perusmausteita käytetään, kuten vaikkapa valkosipulia joka paikkaan. Täytetty pulu on myös eräs ruoka jota joka paikassa on, mutta eipä siinä mielestäni ole muuta syötävää (lihan määrä on olematon) kuin se herkullinen täyte.
Parhaimmat ruoat olen saanut paikallisissa perheissä, että jos mahdollisuus käy, niin voi miettiä tarttuuko tilaisuuteen. Mutta onhan se luonnollista, että ikänsä kokanneet naiset sen ruoanlaiton taitavat, NAM :-)
Egyptiläiseen keittiöön kuuluu niin paljon kaikkea, että tämä "lista" on suorastaan häpeällisen suppea. En kuitenkaan viitsi romaania tähän kirjoittaa.
Yksi ruokalaji, joka jakaa mielipiteet, sekä egyptiläisten että ulkomaalaisten keskuudessa on "mulukhiyya" (engl. Green Mallow), vähän pinaattia lopputulokseltaan muistuttava. Itse en siitä keittona niinkään pidä (limaista inhan näköistä tekelettä, jonka makukaan ei nyt taivaita hipovat ole), mutta ruoan lisänä menettelee eli kun vaikkapa kastat leipää siihen.
Egyptiläinen aamupala on suurta herkkuani, suosittelen ainakin kokeilemaan. Fuulia, falafeleitä, muussatuista kananmunista tehtyä maustettua mössöä, salaattia ja leipää, ehkäpä vielä tahinia.
Mäkkärit ja muut löytyy ja kukin tapojensa mukaan. Itseäni ei saa noihin Egyptissä mutta ei kyllä Suomessakaan. Hotelliruoat ovat monesti ylihinnoiteltuja, esim. eräässä hotellissa pitsa oli 21 euroa eikä todellakaan kyse ollut mistään viiden tähden paikasta. Mutta monet turistit mielellään aukovat kukkaronsa nyörejä antaumuksella, kun ovat lomalla. Siihen osataan iskeä.
Vatsataudin kanssa voi olla varuillaan, mutta en ole koskaan saanut siellä mitään - tosin nyt vatsa on väkisinkin tottunut. Salaatit ja vesijohtovedet on testattu jo ekalla reissulla. Mutta kun vatsani on vahva Suomessa, niin ajattelin ei ehkä tule ongelmaa ulkomaillakaan. Mutta ne keille on tullut, sanovat se paikall.apteekista saatu lääke auttaa jopa tunneissa. Ja jos hygieniaa miettii, niin ei kannata =D Vilkaisu egyptiläiseen keittiöön ja olet hyvinkin äkkiä sen lomasi ajan syömättä ;-) Kyllä kunnon kuumennus bakteerit tappaa...
18.02.2007 16:37
Kuningatarten laakson hinta uupui, se on 25 LE.
17.02.2007 15:31
Suosittelen sitä Kairoa, mutta myös Luxoria. Olisiko mahdollista mennä näihin kahteen :-) ??
Mutta jos sun pitää valita (koska ovat tietenkin kaukana toisistaan) esim. lyhyen reissun vuoksi, niin menisin Luxoriin. Itse valitsin aikanaan sen ensin ja ajattelin käyn Kairon myöhemmin.
En pidä Kairon ihmismassoista ja pitkistä matkoista joka paikkaan, en edes kun mietin siellä vierailua turistina. Pariisi on ainoa isompi paikka, josta olen oikeasti pitänyt.
Mutta kun pyramidit pitää nähdä, niin pakkohan sinne oli mennä ;-) Ja tietysti museo muumioineen, Kairon torni, Citadel, Khan el Khalili, Sakkara jne.
Luxorissa on mielestäni vielä enemmän nähtävää ja pidän enemmän sen paikan rauhallisuudesta ja kauniista maisemista. Kuninkaiden laakso, Kuningatarten laakso, lista on loputon! Lisäksi lähialueet ovat täynnä nähtävää, jonne pääsee järjestetyillä retkillä tai omin neuvoin esim. junaa käyttäen. Abu Simbel. Lähitienoohan on myös täynnä kaikkea historiaa.
En tiedä mistä kuulit että paikalliset eivät kovin helposti pääsisi pyramideille...heillehän on jopa monin, moninkertaisesti halvempi hinta sisälle. Esim. itse maksoin 70 LE muumioiden katsomisesta museossa, paikallinen ystäväni maksoi muistaakseni 5 LE. Juttusi voi juontaa siitä, että monesti jos ulkomaalaisena naisena koitat mennä sisään -vaikkapa pyramideihin- egyptiläisen miehen kanssa, he voivat kieltää sen tai ainakin vaatia nähtäväksi esim. avioliittotodistusta. Yhteiselo naisen ja miehen välillä on kiellettyä Egyptissä ennen avioliittoa ja monesti vielä tällä tarkkailulla koittavat pitää turisteista hyvää huolta (asia johon en nyt puutu tässä). Luxorissa varsinkin on kovin vaikea päästä tällaisen parin sisälle mihinkään nähtävyyteen, koska gigolokulttuuri on siellä voimissaan, valitettavasti. Mutta itse pääsin ihan vapaasti liikkumaan kairolaisen tuttavani kanssa (ei aviomies eikä edes poikaystävä), tosin häntä luultiin yhtä useasti turistiksi kuin minuakin. Mutta Luxorissa häntä tentattiin aika lahjakkaasti mm. Kuninkaiden laakson portilla, miksi hän on minun kanssani. Kairohan on melko vapaa, kulkevathan egyptiläiset nuoretkin siellä käsi kädessä.
Kairo ei ole sen kummempi paikka huijauksen suhteen kuin muukaan paikka maassa, eli kyllä, varmasti yrittävät nyhtää sinulta enemmän kuin pitäisi ;-) Onneksi esim. museoissa on hinnastot ja monissa kunnon ruokapaikoissa on menu hintoineen! Mutta kaupantekeminen basaareilla ja vaikkapa korukaupoissa onkin sitten oma juttunsa.
Toivottavasti oli jotain apua, kun tuli vähän asiaan kuulumatontakin juttua!
17.02.2007 15:14
Riippuu aika paljon, missä kohteessa olet ja missä syöt. Hintataso on laidasta laitaan, varmasti joka paikassa mutta etenkin Kairossa.
Luxorissa egyptiläinen ruoka keskimäärin 25-30 LE +juomat. Mutta kuten todettu, riippuu hieman millaisessa paikassa syöt. Tuo on esimerkki perusegyptiläisestä ruokapaikasta, joka on lähinnä tarkoitettu turisteille. Jos käy paikallisten kuppilassa, maksat paljon vähemmän - periaatteessa,sillä ulkomaalaista koitetaan rahastaa aina kovimman mukaan.
Kairossa sitten on hintahaitari suuri. Kaikkea saa 15LE ja siitä ylöspäin. Keskimääräinen lienee 70 LE huitteilla. Kairossa kannattaa huomata pikkumaininta menun alalaidassa, että lisätään verot ja palvelumaksut, summat on mainittu. Juuri tällä hetkellä Luxorissa on näytetty käytettävän tätä huijauskeinoa extrarahan repimiseen. Siellä käymissäni ruokapaikoissa menun hinta on ollut menun hinta. Tippi tietenkin jätetään.
Olut voi maksaa jossain baarissa Kairossa 30 LE, mutta vastaava Luxorissa kaukana West Bankissa 6 LE (baarissa).
Että kovin vaikea antaa tiettyä hintaa.
17.02.2007 15:00
Enemmänkin tuolla valkoisen lapsen ihastelulla on tekemistä sen kanssa, että hän vain on erilainen. Ihan saman kohtelun saa hieman varttuneempi kalkkilaivan kapteeni ;-) Ihmiset tuijottavat häpeämättä -heh Egyptissä se on kyllä jokin kansanharrastus- ja haluavat päästä keskustelemaan.
Mutta tuolla tuijotetaan kaikkea erilaista, siksi on esimerkiksi surullista vammaisten ja muiden erilaisten ihmisten asema. Hallitus yrittää lakaista katulapsia "maton alle" jne. Mutta tämä ei varsinaisesti nyt kuulunut aiheeseen.
Itse aiheesta vielä sen verran, että ei sekä positiivisissa että negatiivisissakaan puolissa voi tehdä mitään yleistävää päätöstä. Varsin yleistä on kuitenkin se, että Egyptissä naiset hoitavat talouden ja lapset - mikä on täysin järkeenkäypää, koska tekeväthän miehet monesti pitkää päivää töissä (joskus paljonkin enemmän kuin 8 tuntia), niin ei kai naiset laakereillaankaan lepää kotona. Toki voi, onhan sitä varten sekä talouden- että lastenhoitajia, jotka suht kivalla palkalla ovat jopa edullisia eivätkä näin ollen keskiluokan väenkään saavuttamattomissa. Siivoojat ovatkin ihan sääntö ennemminkin kuin poikkeus, jotain mihin Suomessa ei ole vielä päästy.
Joten en lähtisi luottamaan yhtään tuohon yleistykseen egyptiläisten miesten lapsirakkaudesta ja siitä näkyykö se sitten käytännössä positiivisella tavalla. Sanahelinä on aina sanahelinää, joten...aivan kuten fatima viestissään kertoi.
Tuttavapiirissäni Egyptissä heitä on monta perhettä, mistälapsistaan huolehtiva ja heidän kanssaan aikaa viettävä egyptiläinen isä löytyy, mutta ehkä siksi nämä liitot ovat kestäneetkin jo jopa yli kymmenen vuotta :-) Mutta silti jaksan epäillä, edustavatko yleistä linjaa ollenkaan! Maassa sentään aika monta kymmentä miljoonaa ihmistä, X osuus heistä miehiä, joten aika paha lähteä sanomaan =)
17.02.2007 14:49
"Tämä kaikki ei kuitenkaan taida koskea suomalaisia tyttöystäviä tai vaimoja, kun kerran niin usein nainen elättää miestä ja mies hankkii hänen avullaan oleskeluluvan tai kansallisuuden."
Varmaan hoksaat itsekin, että tässä ei taida olla kyseessä aivan terveellä pohjalla oleva suhde, vaan tuollainen mies on melko selvästi liikkeellä hyötymielellä. Kyllähän näitä tapauksia löytyy pilvin pimein (varsinkin turistikohteista löydetyissä miehissä mutta toki muualtakin), mutta toisaalta ken rahansa luovuttaa, voiko siitä syyttää sitten ketään muuta ;-) Nämä naiset eivät sitä valitettavasti usko, vaan tajuavat tilanteen viimeistään siinä vaiheessa kun mies katoaa luvat ym. saatuaan kuvioista. En luottaisi kehenkään joka pyytää rahaa tai edes ottaa sitä vastaan naiselta. Se voi tuntua typerältä, mutta on tietyissä maissa ihan yhtä normaalia kuin täällä että maksetaan 50/50. Jotkut miehet tietyissä maissa eivät pyydä rahaa ensimmäisiin kuukausiin, mutta sitten se pikkuhiljaa alkaa kun nainen on jo syvällä tunteiden pauloissa, ettei edes välttämättä huomaa TAI halua huomata mitä tapahtuu. Joillekin miehille se on työ, jossa he ovat erittäin taitavia. Tässä pelissä nainen voi menettää koko omaisuutensa, kun jos eivät ole lupien perässä, imevät vain rahat kuiviin.
Siis silmät on hyvä pitää auki, järki todellakin käteen ja tutustua kulttuuriin ennenkuin ryhtyy mihinkään!
17.02.2007 14:33
7 / 7