Ovatko egyptiläiset miehet erityisen lapsirakkaita? Olen ymmärtänyt, että varsinkin vaaleampia, eurooppalaisia lapsia ihaillaan paljon, halutaan kosketella jne. Voisiko joku egyptiläisen miehen kanssa seurusteleva kertoa, onko asia näin?
Egyptiläiset miehet lapsirakkaita?
10
1316
Vastaukset
- taas aivan
älyttömältä kysymykseltä.
Koiria arvostellaan rotuominaisuuksien perusteella,
on lapsirakasta,
seurakoiraa,
metsästykoiraa..... - lissu
muslimeille lapset ovat erittäin rakkaitta tulkoon sitten mistä kulttuurista.
Lapsissa on heidän mielestään tulevaisuus.
Muslimimaissa lapsilla on myös ollut vanhempien "eläketurva". Hoitavat vanhempansa heidän ollesa vanhoja - mie vaan
no on kai ruotsalainenkin , suomalainenkin, englantilainenkin mies lapsi rakas, ei asiaa voi yleistää siis riippuu miehestä. Ja jos on muslimi niin mun mielestä lopeta suhde ennen kun aloitat ei seuraa hyväää...tai ei oo kellekkään seurannut jos ulkomaista miestä haluat ota joku länsimaalainen, mulla on englantilainen ja ei tartte koraania lukea
- Luciandad
Ja olen itse puoliksi Egyptiläinen. Egyptiläinen kulttuuri on lapsirakasta. Tämä ei liity muslimiin tai islaminuskoon. Egyptissä on muitakin uskontoja. Lapsissa on tulevaisuus ja ilman lapsia ei ole elämää. Egyptiläinen rakastaa koko sukunsa lapsia kuten omiaan. Egyptiläiset naiset hoitavat sukunsa lapsia kuten omiaan. Kaikki lapset ovat tasa-arvoisia ja heitä rakastetaan erittäin paljon. Vielä korostan sitä että Egyptissä siis lapset ovat päivällä äidin hoidossa mutta myös koko suku hoitaa heitä. Lasta ei "viedä" hoitoon esim. tätille tai serkulle vaan he itse leikkivät ja kulkevat eri paikoissa ja joka puolella heitä rakastetaan.
Ja ennen provosoivia kommentteja olen siis itse juuriltani sieltä ja elänyt tätä ja tämän myös nähnyt.- näin on...
Muistan, kun oltiin pienenä käymässä Egyptissä ja kaikki miehet halusivat kovasti kosketella vaaleaa pikkusiskoani, silitellä tätä, ottaa syliin istumaan jne.
Enemmänkin tuolla valkoisen lapsen ihastelulla on tekemistä sen kanssa, että hän vain on erilainen. Ihan saman kohtelun saa hieman varttuneempi kalkkilaivan kapteeni ;-) Ihmiset tuijottavat häpeämättä -heh Egyptissä se on kyllä jokin kansanharrastus- ja haluavat päästä keskustelemaan.
Mutta tuolla tuijotetaan kaikkea erilaista, siksi on esimerkiksi surullista vammaisten ja muiden erilaisten ihmisten asema. Hallitus yrittää lakaista katulapsia "maton alle" jne. Mutta tämä ei varsinaisesti nyt kuulunut aiheeseen.
Itse aiheesta vielä sen verran, että ei sekä positiivisissa että negatiivisissakaan puolissa voi tehdä mitään yleistävää päätöstä. Varsin yleistä on kuitenkin se, että Egyptissä naiset hoitavat talouden ja lapset - mikä on täysin järkeenkäypää, koska tekeväthän miehet monesti pitkää päivää töissä (joskus paljonkin enemmän kuin 8 tuntia), niin ei kai naiset laakereillaankaan lepää kotona. Toki voi, onhan sitä varten sekä talouden- että lastenhoitajia, jotka suht kivalla palkalla ovat jopa edullisia eivätkä näin ollen keskiluokan väenkään saavuttamattomissa. Siivoojat ovatkin ihan sääntö ennemminkin kuin poikkeus, jotain mihin Suomessa ei ole vielä päästy.
Joten en lähtisi luottamaan yhtään tuohon yleistykseen egyptiläisten miesten lapsirakkaudesta ja siitä näkyykö se sitten käytännössä positiivisella tavalla. Sanahelinä on aina sanahelinää, joten...aivan kuten fatima viestissään kertoi.
Tuttavapiirissäni Egyptissä heitä on monta perhettä, mistälapsistaan huolehtiva ja heidän kanssaan aikaa viettävä egyptiläinen isä löytyy, mutta ehkä siksi nämä liitot ovat kestäneetkin jo jopa yli kymmenen vuotta :-) Mutta silti jaksan epäillä, edustavatko yleistä linjaa ollenkaan! Maassa sentään aika monta kymmentä miljoonaa ihmistä, X osuus heistä miehiä, joten aika paha lähteä sanomaan =)- vielä päästy
Laziza kirjoitti:
Enemmänkin tuolla valkoisen lapsen ihastelulla on tekemistä sen kanssa, että hän vain on erilainen. Ihan saman kohtelun saa hieman varttuneempi kalkkilaivan kapteeni ;-) Ihmiset tuijottavat häpeämättä -heh Egyptissä se on kyllä jokin kansanharrastus- ja haluavat päästä keskustelemaan.
Mutta tuolla tuijotetaan kaikkea erilaista, siksi on esimerkiksi surullista vammaisten ja muiden erilaisten ihmisten asema. Hallitus yrittää lakaista katulapsia "maton alle" jne. Mutta tämä ei varsinaisesti nyt kuulunut aiheeseen.
Itse aiheesta vielä sen verran, että ei sekä positiivisissa että negatiivisissakaan puolissa voi tehdä mitään yleistävää päätöstä. Varsin yleistä on kuitenkin se, että Egyptissä naiset hoitavat talouden ja lapset - mikä on täysin järkeenkäypää, koska tekeväthän miehet monesti pitkää päivää töissä (joskus paljonkin enemmän kuin 8 tuntia), niin ei kai naiset laakereillaankaan lepää kotona. Toki voi, onhan sitä varten sekä talouden- että lastenhoitajia, jotka suht kivalla palkalla ovat jopa edullisia eivätkä näin ollen keskiluokan väenkään saavuttamattomissa. Siivoojat ovatkin ihan sääntö ennemminkin kuin poikkeus, jotain mihin Suomessa ei ole vielä päästy.
Joten en lähtisi luottamaan yhtään tuohon yleistykseen egyptiläisten miesten lapsirakkaudesta ja siitä näkyykö se sitten käytännössä positiivisella tavalla. Sanahelinä on aina sanahelinää, joten...aivan kuten fatima viestissään kertoi.
Tuttavapiirissäni Egyptissä heitä on monta perhettä, mistälapsistaan huolehtiva ja heidän kanssaan aikaa viettävä egyptiläinen isä löytyy, mutta ehkä siksi nämä liitot ovat kestäneetkin jo jopa yli kymmenen vuotta :-) Mutta silti jaksan epäillä, edustavatko yleistä linjaa ollenkaan! Maassa sentään aika monta kymmentä miljoonaa ihmistä, X osuus heistä miehiä, joten aika paha lähteä sanomaan =)siivoojiin Suomessa.
Kyllä Suomessa on ollut rikkailla piikoja ja palvelijoita maailman sivu. Nyttemmin tänne on tullut tasa-arvo. Toivottavasti se tulee vielä joskus Egyptiinkin.
Kuka niiden siivoojien lapset ja huushollit Egyptissä hoitaa? vielä päästy kirjoitti:
siivoojiin Suomessa.
Kyllä Suomessa on ollut rikkailla piikoja ja palvelijoita maailman sivu. Nyttemmin tänne on tullut tasa-arvo. Toivottavasti se tulee vielä joskus Egyptiinkin.
Kuka niiden siivoojien lapset ja huushollit Egyptissä hoitaa?Tietysti Suomessa siivoojia yksityiskodeissakin on! Mutta ei _tosiaankaan_ siinä määrin kuin Egyptissä. Vai onko täällä yleistä, että kahdella kimppakämppää pitävällä veljeksellä käy siivoja joka päivä tms? Epäilen :-) Tuttavapiirissäni Suomessa ei myöskään kellään ole siivoojaa. En itse ainakaan kestäisi, että joku räpeltää tavaroitani siirtäen niitä paikkoihin mistä en niitä löydä.
Lisäksi en täysin ymmärrä kommenttiasi rikkaiden siivoojista ja palvelijoista, ei rikkaita ihmisiä ja heidän tapojaan voi pitää minkään maan normina - ellei sitten satu olemaan pelkästään rikkaiden asuttama valtio. Mitä Suomi nyt tuskin on :-) Puhuin ihan tavallisista kadun tallajista, en siis erityisen köyhistä enkä rikkaista.
Tasa-arvosta en sen enempää, olen siinä kuitenkin varmasti kanssasi samaa mieltä. Sitä ei juurikaan ole. Joten minun panokseni siellä on varmasti enemmän tarpeen kuin täällä. Toivottavasti se kuitenkin kehittyy vähän nopeammin...ja ylipäätään maailma kehittyy eri tahtia, eihän siitä ole NIIN kauaa kun suomalainen nainenkaan ei ilman herraseuraa ravintolaan sisälle päässyt. Mutta eihän tällaista moni nuori tiedä, jos ei ole vähän historiaa tutkinut, että mitä tapahtui päivinä ennen minua ;-) Ja jos tämä egyptiläinen siivooja on perheellinen, niinhän se on, että hän hoitaa kotona vielä omat velvoitteensa. Mutta sellaistahan se työssä käyvän arki on monesti täälläkin. Äitini oli ennen nykyistä ammattia siivojaa ja hoiti kotityöt vielä kotonakin. Kauheaa, minäkin hoidan kotityöt kun saavun töistä, vaikkein työkseni siivoakaan ;-) Eivät ne toistaiseksi ole itsestään hoituneet.
Monissa tuntemissani egypt. perheissä on myös suht nuoria tyttöjä auttelemassa, joilla ei ole vielä perhettä. Ja on se kuitenkin viime kädessä hyvä keino auttaa, ilman tätäkin tienestiä elo on varsin toivotonta monelle köyhälle tai vähävaraiselle. Eli jos pystyy rahallisesti palkkaamaan apulaisen Egyptissä, se kannattaa tehdä.- vielä päästy
Laziza kirjoitti:
Tietysti Suomessa siivoojia yksityiskodeissakin on! Mutta ei _tosiaankaan_ siinä määrin kuin Egyptissä. Vai onko täällä yleistä, että kahdella kimppakämppää pitävällä veljeksellä käy siivoja joka päivä tms? Epäilen :-) Tuttavapiirissäni Suomessa ei myöskään kellään ole siivoojaa. En itse ainakaan kestäisi, että joku räpeltää tavaroitani siirtäen niitä paikkoihin mistä en niitä löydä.
Lisäksi en täysin ymmärrä kommenttiasi rikkaiden siivoojista ja palvelijoista, ei rikkaita ihmisiä ja heidän tapojaan voi pitää minkään maan normina - ellei sitten satu olemaan pelkästään rikkaiden asuttama valtio. Mitä Suomi nyt tuskin on :-) Puhuin ihan tavallisista kadun tallajista, en siis erityisen köyhistä enkä rikkaista.
Tasa-arvosta en sen enempää, olen siinä kuitenkin varmasti kanssasi samaa mieltä. Sitä ei juurikaan ole. Joten minun panokseni siellä on varmasti enemmän tarpeen kuin täällä. Toivottavasti se kuitenkin kehittyy vähän nopeammin...ja ylipäätään maailma kehittyy eri tahtia, eihän siitä ole NIIN kauaa kun suomalainen nainenkaan ei ilman herraseuraa ravintolaan sisälle päässyt. Mutta eihän tällaista moni nuori tiedä, jos ei ole vähän historiaa tutkinut, että mitä tapahtui päivinä ennen minua ;-) Ja jos tämä egyptiläinen siivooja on perheellinen, niinhän se on, että hän hoitaa kotona vielä omat velvoitteensa. Mutta sellaistahan se työssä käyvän arki on monesti täälläkin. Äitini oli ennen nykyistä ammattia siivojaa ja hoiti kotityöt vielä kotonakin. Kauheaa, minäkin hoidan kotityöt kun saavun töistä, vaikkein työkseni siivoakaan ;-) Eivät ne toistaiseksi ole itsestään hoituneet.
Monissa tuntemissani egypt. perheissä on myös suht nuoria tyttöjä auttelemassa, joilla ei ole vielä perhettä. Ja on se kuitenkin viime kädessä hyvä keino auttaa, ilman tätäkin tienestiä elo on varsin toivotonta monelle köyhälle tai vähävaraiselle. Eli jos pystyy rahallisesti palkkaamaan apulaisen Egyptissä, se kannattaa tehdä.lähinnä taloudellista tasa-arvoa.
- fatima..
ei ollut mun ex yhtään kiinnostunut omasta lapsestaan, yksin sain hoitaa. vaikka väittikin NIIIIN paljon rakastavan lapsia. ja paskat!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889