Vapaa kuvaus

Niinhän siinä kävi, että mitkään ehdotukset ei menneet läpi ja salasanat aivan hukassa.
Minulla on kalenteri missä salasanani on tallennettuna, mutta aina vaativat uuden, hyvä kai se on, kun niin paljon ikävää täällä tietomaailmassa tapahtuu.
Vähän hätäinen olin tuon nikin kanssa, kokeilin vain S-alkuisia ja jostakin putkahti tuo Sel-la, hyvä etten Seela kuitenkaan, näillä nyt mennään.
Pakkasaikaa nyt sitten eletään ja joulua odotetaan, kaikki aikanaan.
Odottelen tässä kahvivieraita, juodaanpa sitten kahvit uuden nikkini kunniaksi ja voitoksi urakasta jota en koskaan tarvitsisi tehdä.
Päätän aina, että en painele mitään uusia ohjelmia, mutta eikö mitä liian varmaksi kai olen tullut ja Gigantin pojille en ilkeä edes viedä sotujani kunnes tiedän mitä pitää selvittää.
Joku on sanonut, että rikki ei kone mene, mutta minä ainakin todistan, että sekaisin sen saa.

Totuttelen nyt tähän nimeeni ja viestejä sillä laitan, kun en anonyymi halua olla, kaikkea hyvää koko seurakunnalle.

Tämmöinen jouluvieras, syliin koppasin;)

Aloituksia

22

Kommenttia

256

1. Huomenta lämpimänä alkavaan ja jatkoakin luvattiin tiistaipäivälle, koko viikolle tätä herkkua on lupailtu, on sitä kaivattukin.
    Minun kaksi perunaa sangossa on taimella, nyt jännityksellä odotan saanko juhannusruokailuun omat uudet perunat;)
    Parvekeviljelyni onkin tähän typistynyt, tietysti kukkia kumminkin
    Tytärtä innostin mökkiviljelyä lisäämään, kaisloista saa hyviä ja puhtaita perunoita myös kasvamaan..
    Kertoi Googlesta lisätietoa ottaneensa ja rantaan ajautuneet kaislat on kasattu perunantuotantoon.
    Joskus aikoinaan minäkin kasvatin kaisloissa perunoita, puhtaita kauniita olivat, määrä vaan oli pieni.
    Kaikkea pitää kokeilla, onhan niissä puuhaa, mutta ei aina jaksa vaan makailla kesälläkään.

Linnuista huolta olette kantaneet ja aiheesta kylläkin, näin keskellä kaupunkia ei juurikaan linnun laulua kuule, lokit sen sijaan kyllä ääntä pitävät ja tasakatoille pesiänsä rakentaa.
    Kadulla kävelevien päälle hyökkäilevät, pesiään puolustaen.
    Tuo merikotkiin annettu tappolupa kuulostaa naurettavalta, nämä kuusilintuako sitten tilanteen helpottavat?
    Luonnossa tapahtuu myös kauheuksia, saalistetaan ja aina joku on toisen elämän ehto, kaikkia eläimiä ei pysty suojelemaan, vaikka julmalta tuntuukin.
    Olen siinä uskossa, että luonto pitää huolen tasapainostaan, harva eläin kai tappamisen halusta tappaa, vaan elantonsa vuoksi, minkki taitaa tappaa vaikka ei tarvitsisikaan ruokansa vuoksi.
    Ihminen sitten on asia erikseen, tappamista joidenkin hullujen päätöksillä tehdään, ei kysytä haluatteko henkenne antaa.

Olen seuraillut noita koira ja kissavideoita Facebookista ja on hellyttävää nähdä miten sulassa sovussa yhdessä painivat, luottamus on täydellinen.
    Pienet kissanpennutkin ison koiran kimppuun uskaltautuvat ja koira hellii varoen satuttamasta.

Äitienpäiväjuhlista kertoilitte, tänä vuonna en saanut kutsua lounaalle, syynä oli, että miniäni yksin ollen ei halunnut tarjoiluja laittaa,( poikani Saksan matkalla) ymmärsin täysin, kun aina saa ihmisten parissa olla, joskus on lupa nauttia rauhastakin.
    Kahvilla kävivät luonani ja leivoin aikaisin aamulla, oli tuoretta tarjottavaa, haudoilla kävimme ja sinne miehellenikin 90-vuotis onnittelut kerroimme.
    Hyvämieli kaikille päivästä tuli, vieläkö ensi äitienpäivää näen.

Minullakin ongelmia, kynsien kanssa demeter. ainoastaan peukalon kynnet kunnossa, mutta muista pintalohkeilua jatkuvasti.
    Olen yrittänyt viilan kanssa lyhentää ja muutenkin hoitanut, itse ajattelen, että auringon puute sen tekee.
    D-vitamiinejä kai pitäisi alkaa syömään, kun aurinkoa pitäisi ruusufinnin vuoksi kiertää, no enhän malta sitäkään tehdä.
    Ihoni alkaa olla kunnossa, mutta kysymysmerkki on kestääkö aurinkoa, kukaan ei osaa siihenkään vastausta antaa.
    Pieniä nämäkin vaivat, kun oikeista harmeista puhutaan, mutta mielessä kumminkin.

Rapaperiä houkutin tyttäreni mökille viemään, lupasikin laittaa, kun saivat luvan ottaa asumattoman talon pihasta alkuja.
    Raparperistä tulee hyvää mehuakin.

Tänään vielä lauluharjoitukset ja sitten siltä osin voi lomaa pitää, katsellaan sitten miten laulun käy syksyllä, olen todennut tämän astmani laulamista häiritsevän.
    Nauttikaa nyt todella voimakkaasti tästä lämmöstä, minkä viimein luoksemme saapui.
  2. Huomenta ja tervetuloa kesä, nyt lämmintä jo yksitoista astetta heti aamusta.
    Vilkaisin lukijamäärä ja tasan, tuhat oli, harvoin olen tuon tasaluvun nähnyt, en ehkä koskaan, siksi maininnan arvoinen;)
    Kivasti on viestejä tullut, oli mukava lukea ja kuulla kuulumiset.

Ensimmäisenä tuo Eliaanan kissakaveri, Väinö sai hyvän mielen aikaan, itsekin aina vaan kissaa mielin.
    Onnea kovasti ja viihtymistä, kai se vanhempikin kissa omistajan vaihdon kestää.
    Lämpimän tuntuiset välit on poikasi kanssa, mistä myös onnittelut.
    Hyvät juhlat herkkuineen järjestit, ei liene kenelläkään mitään moitittavaa.

Neeassa ja mkr mainitsitte nuo tatuoinnit, en ymmärrä minäkään noita, miksi pitää ihoonsa moisia hankkia, vielä joku pikku perhonen tai ruusu menee, mutta kun koko keho peitetään, huheijaa.
    Potokset toinen ihmetyksen aihe, ei ainakaan kaunista.
    Euroviisuja en katsellut ja nyt paheksuntaa olen kuunnellut suomalaisten antamista pisteistä Israelille, minä olen ulalla koko tuosta sotaisesta tilanteesta, mikä on hyvä mikä paha, niin vähän olen jaksanut paneutua asiaan.
    Kamalaa ainakin on, sen tiedän, syyllisiä kai molemmat osapuolet.

Vähän ihmettelin tuota Takomoa minäkin, mutta ajattelin, että kai tämäkin on tapahtunut, Vastaamosta olen lukenut ja nuoren miehen oikeuden käynnistä lukenut, mitkä lienee mietteensä nyt?
    Minun aaltomaljakolle kävi huonosti, pojantyttären tytär pudotti lattialle, no vahinko oli ja en uutta ole hankkinut, on noita maljakoita ihan tarpeeksi.
    Kauniisti siihen kukat sai asettumaan.

Tepan toivotuksiin yhdyn ja toivon, että väsymyksesi väistyy ja jatkat kirjoittelua demeter.
    Toivottavasti sait uutta virtaa jälkeläistesi vierailusta.
    Aika mittavaa on häirintä ollut, mutta onneksi ainakin nyt taas pelaa, en tiedä nouseeko minun viestillä ylös, mutta viestini kumminkin saan näkyviin.
    Tuo nimimerkki onkin aivan hyvä, sillä tunnistaa toistuvuuden.

Ano 10,56 noin voisi sanoa, miten kirjoitit ahtaasta karsinasta, mutta yritämme sivuuttaa moiset ja aina jotain oppii ja tietoa saa, toisten osaamisesta, kun niistä voi lukea.
    Mielistelyä se ei minusta ole, jos ja kun itse sen tietää ja aitona ulos viestittää, ajatelkoon jokainen tykönään.
    Ano 14,20 nyt kannattaisi katiska olla ja sen rantaveteen laittaa, ahventa olisi melko varma saalis.
    Kyllä tuore kala on herkkua, odottelen kuhafileitä, kunhan verkot veteen saavat.

Nyt viikko alkamassa, ei mitään suurempaa tiedossa, viimeinen tämän kevään kerho kuitenkin on nautittava ja laulut laulettava, sitten siltä osin lomalle.
    Oikein kesäisen oloista päivää teille kirjoittaja ystävät ja lukijat;)
  3. Oikein hyvää aurinkoista äitienpäivää kaikille, eritoten äideille.
    Tyttären puolelta kävivät jo eilen kahvit juomassa, tyttärentytär miehineen, nuorempi polvi omissa riennoissaan
    Poikani soitteli myös eilen illalla oli Saksaan matkalla, joku konsertti tavoitteena, miniä jäi koiravahdiksi, on niistä eläimistä harmia, jos on iloakin.
    Haudoille mennään kohtapuolin tyttären ja vävyn kanssa.

Eilen ie liikkunut viesti mihinkään, ajattelin jo tyystin unohtaa koko palstan, mutta yritellään nyt kuitenkin jospa pelaisi.
    Kiitos vaan nostoja tehneille.

Aamupostia ei minulle tule, siirryin digilehteen, lehti ilmestyy enää kolmena päivänä, saan ne tiedot koneen kauttakin.
    Työpaikkoja taas meni, kun lehti lopetti päivittäisen ilmestymisen.
    Vieläköhän ehtii nähdä ne hyödyt mitä tätä nykyinen toiminta aikaan saa.

Minulla on televisiossa kirjoituskone, mutta on niin hankala ja hidas kirjoittaa, kun saa etsiä kirjaimia laidasta laitaan., sieltä pitää kirjautua, jos jotain tarvitsee muuttaa.
    Olen tuon tekstin saamisesta kyllä tietoinen, mutta vaihdan toiseen ohjelmaan jos ei katsomani toimi., katson paljon ulkolaisia ohjelmia.
    Asiaohjelmatkin on pelkäksi riitelyksi menneet, jankataan eipäs, juupas teemaa.

Lohilaatikko muuttui pieniin paistettuihin muikkuihin, oli saaneet viisi kiloa kauppaan, kalasatajat ei ole päässeet kalaa pyytämään
    Nyt järvet jo luopuivat jäistään kalaakin kauppoihin tulee.
    Hyviä oli muikut, voissa paistoin ja muussin kanssa pistelin, kala vaatii voin, tämä nyt sitten minun mietteeni, terveellistäkö, en tiedä, mutta maha täyteen tuli;)
    Hapanvelliä en ole syönyt, kai sekin hyvää on, jos siihen tottuu, itse en ehkä tykkäisi, ennakkoluulo on jo ajattelussakin, tai söisi varmaan jos ei muuta tarjolla olisi ja nälkä olisi.

Nyt vielä onnittelut äideille ja perheille, katsotaan tuleeko tämä näkyviin.
  4. Huomenta taas arkipäivään ja vesisateeseen, kauppaan on nyt kuitenkin yritettävä.
    Hypin eilen televisio ohjelmien väliä ja harmittelin äänen huonoutta suomalaisissa ohjelmissa, melkein tekstin saisivat laittaa, niin epäselvää ääntäminen useassa ohjelmassa on.
    Olen mielestäni hyvä kuuloinen, mutta epäselvä puhe aiheuttaa ongelmia, olisiko sitten kuitenkin kuulonsa tarkastettava
    Aistit heikkenevät joka taholla, sekin on vain hyväksyttävä. silmät vuotavat, korvat tinnittävät, hajuaisti hävinnyt, nyt maku kai seuraavana, kun ei oikein tiedä mikä maistuisi hyvältä.
    Onhan näitä harmeja, mutta elämä kuitenkin kohtalaisen hyvin sujuu.
    Ikävästi aloitin viestini, mutta on pieni ilon aihekin, luonto vihertää tälläkin korkeudella.

Tuo koneen päivitys minulla on tai ainakin oli aina yöaikaan, virta aina päällä, sattui vaan tuo päivitys huollossa käydessä, ja tehtiin samalla.
    En ole noihin päivityksiin koneen kanssa perehtynyt, puhelimessa kuitenkin selkeästi kertovat, että valmiutta päivityksiin on.
    Tumpeloksi tunnustaudun edelleen, jos jotain opin unohdan saman tien.
    Kiitos ano rohkaisusta, pitää katsella, jospa onnistuu, ohjeistusta on yli ymmärryksen.

Hurskainen taas epäonnisuutta kertoi, jotenkin lohduttavaa, että on toisiakin joilla ei aina kaikki onnistu, mutta jatketaan vaan harjoituksia;)

Kiitos taas Ramoonalle matkakuvauksesta, siitä saimme osamme mekin täällä kyyhöttävinä.
    Minä aloitin matkustamisen jo aika iäkkäänä ja siksipä ei seutuun tutustumiset oikein onnistuneet kunto ei kävelyä kestänyt ja siksikö ei oikein matkustaminen ole innostanut.
    Tilasin kerran yhdeksän osaisen kirjasarjan, Kaunis maailma, ajattelin että niitä tutkien matkailua harrastan, mutta vähäksi on jäänyt sekin.
    Kertomastasi voi aistia sen ilon mitä tunnet, kun kohteisiin pääset, uskon samaa ilon tunnetta koet pihassasikin, olen siitäkin kuvan saanut silmieni eteen.

Tuo EU:ssa oleminen on mielestäni hyvä asia, mutta eikös nyt eroakin joku osa hallituksesta halua. ?
    Tuo sodan uhka päälle painaa, kun jokainen aseilla uhkailee ja niitä maaperälleen haluaa.
    Luottamus toisiin ei ole vahvimmillaan ja kaikki varustautuvat rajoilleen tukikohtia luoden, siitä se sitten on hyvä uhkana olla.
    Eikö ihmisille voi tulla järkeä ja ymmärrystä siitä, että sota tuhoaa.

Tepan kanssa samoilla linjoilla tuon musiikin suhteen, se on monta kertaa antavampi kuin saarna, joka harvoin puhuttaa sillä kohtaa ihmistä, tilanteesta riippuen.
    Minulle nuo saarnat ovat useinkin puhetta työnsä puolesta, ei sydämestä lähtevää, mutta on heitäkin jotka saavat sielun herkistymään, riippu papista ja omasta mielialasta.
    Musiikki saa iloiseksi, surulliseksi ja kaikkea muuta siltä väliltä, ikävä todeta, että tämä nykymusiikki ei juurikaan tunteita minussa saa aikaan.
    No liian vanha olen ymmärtämään.

Noita pitkävartisia saappaita en muista omistaneeni, johonkin puoleen pohkeisiin on ylittäneet, ehkä syy siinä, että lyhyet jalkani olisivat hävinneet kokonaan;)
    Muistan kertoman, että joku oli tuumannut, jos ei noilla pohkeilla seisomaan pysty ei ole Luojan vika, mutta myös näin kuulin sanonnan, onpa kauniit nilkat, joten aina jotain kaunistakin joku näkee;)
    Nyt aivan sama mitä ovat, kun vain jotenkin toimivat, kaikki viat ja kehumiset ovat unohtuneet.

Tuo lohilaatikko sai ostos päätöksen syntymään, jos vain kohtuullisin hinnoin sen saan.
    Äitienpäivä leipomukset myös päässä pyörii, kai joku kahvilla pistäytyy, jos ei, niin teen sellaisia, että minulle maistuvat.
    Näine aatoksin, hyvää päivää kaikille.
  5. Hyvää Helatorstaiaamua, piti kalenteriin kurkata, kun liput saloissa huomasin, miten tuntuu kuin aika rientäisi liian kovaa, helatorstaikin eteen ilmaantui.
    Kauppaan meinasin lähteä, mutta siirränpä huomiseen, arkipäivään, varaston täydennystä etupäästä.
    Kaunis sää nyt onkin juhlia tätä kevään juhlapäivää, Helluntai on jäänyt erityisesti mieleen, kun monta kymmentä vuotta sitten mökillä sipulia maahan istutin, siskoni miehineen tuli kylään.
    Ihmetteli kun pyhänä maata viljelen, selitin , että täällä maalla on pyhäkin työpäivä näin keväisin, no vieraat kestitsin ja olikin mukava saada kuulumiset vaihtaa.
    Helluntaina muuten pääskyt tirskahtivat tervehdyksensä, useana vuona juurikin Helluntaiksi mökkimaisemiin ilmaantuivat.

Tiukaksi Mkr on ryhtynyt, no eihän tuota muuten saa hoidettua, ihmettelen miksi veikin sinut ohi pysäkin ?
    Olisiko hänellä huolia mietittävänä tai vaikka huono kuulo, no hyvin teki, kun virheen korjasi.
    En ole vuosiin enää euroviisuja katsellut, aiemmin piti aina istua ja jännätä, näin se mieli muuttuu.

Demeter, yhdyn noihin sanontoihin, että meille sattuu unohduksia ja muuta kommervenkkiä, mutta ei niistä suurempaa huolta kannata ottaa, tietysti harmittaa unohdukset ja saattaa vaaraakin aiheuttaa.
    Kyllä minäkin yritän aina tarkistaa kaikki kohteet lähtiessä, nolottaa kovin usein oven aukaisua tai muuta vaivaa aiheuttavaa.
    Taas puheenjohtajan apuun jouduin turvautumaan, kun parvekelasi ei lähtenyt kulkemaan, no avun sain, mutta se kiitollisuus on vaikea osoittaa, ei sukkiakaan joka hommasta viitsi antaa, kun varmaan on mittansa jo täysi.
    Vakuutti kyllä, että mielellään auttaa, no niin minäkin tekisin jos tilaisuus tulisi, mutta miksi on niin vaikea jäädä kiitollisuuden velkaan.

Oli kiva että tepakin viestin laittoi ja selvitti vielä minun hyväksi tuon makkara jutun, en minäkään ole kenenkään kuullut kuolleen ruokaan, siis myrkytyksiin, mutta voihan niitäkin olla.
    Myrkytyksen olen kyllä kokenut mieheni aikaan saamana, hiilloskalasta sai tajun vieneen myrkytyksen, selvisi aikanaan.
    Minulle tuo makkara kai tuli hyvän makuisena muistiin, kun sitä sodan jälkeen kotona joskus tehtiin, kun tarjolla ei paljon muuta ollutkaan, kuin huonoa jauhelihaa ja kyseistä makkaraa, herkuksi jäi mieleen.
    Silloin ei rasvoista välitetty, voin puutteesta sain silmänikin hoidon tarpeeseen.
    Ruokaa jonotettiin ja usein äitinikin pettyneenä kotiin tuli, oli tarjonta loppunut, mistä kehitti ruuan pöytään sitä tänä päivänä vielä ihmettelen.
    Puolukkahillo on kaverina pöydässä monen ruuan höysteenä, sinappia vähemmän käytän
    Tänä päivänä ruuan terveellisyys on tutkinnan kohteena ja aina valittamistakin löytyy, nyt on kaupan hyllyt täynnä mitä ihmeellisempiä valmisruokia, en ole läheskään kaikkeen edes tutustunut, ruokahalu alkaa kadota ja siksi nuo mieliteot houkuttavat, aika usein juuri ne vanhat perinteiset mieleen tulee.
    Jätetään nyt rasvat ja makkarat unohduksiin, syödään terveellisesti;)

Brinkkalalla nuo harmit konetta vaivaa, olisiko päivitykset jääneet tekemättä, kun käytin konetta huollossa, poika sanoi että päivityksiä pitää tehdä paljonkin yli tunnin päivityksen teki koneeseeni, kaupan kiersin ja odotin valmiiksi tulemista.
    Sama on puhelimessakin, vähän väliä tulee päivityskehotus, sitäkin ihmettelin, kaupan poika sanoi, että kannattaa aina tehdä, koska aina uutta ilmaantuu,
    Jospa nuo palstan ongelmat selviäisi, voisimme vaihtaa kevein mielin tarinaa arjestamme.

Oikein kaunista ja lämpenevää hellatorstaita ja tuleva äitienpäivä jo lämmöllä vahvistuu.
  6. Kaunista huomenta lumisateisen jakson jälkeen, kyllä se kevät keikkuen tulee ja sää vaihtelee.
    Viljelijöillä hankalaa, kun ei pelloille pääse, aikaistuotteet viipyvät, mutta odotus varmaan palkitaan tänäkin vuonna.
    Ihana on minunkin aurinkoista säätä katsella kirkkaiden ikkunoiden läpi, on se niin hyvä ja tyytyväinen olo, kun tuokin homma on tehty, eihän se ilo kestä, mutta työn suoritus vähän aikaa tyytyväisyyden antaa.

Tuo makkarakeskustelu on aivan turhaa, kun ei tykkää, ei ole pakko syödä kenenkään, syö sitä mikä maistuu ja on tyytyväinen , kun pakkoa ei ole toisin tehdä.
    Ruoka kuin myös muoti on makuasioita, ei niitä tyrkyttääkseen kenellekään kerro, vain omia tuntojaan lennättää, no saahan kiistan niistäkin, jos haluaa;)
    Ryynimakkara on hyvin ohraryynipitoinen, siis siltä osin terveellinen,, lenkkimakkarassa vehnäjauhoa, rasvaa lienee yhtä paljon , kuten anokin tuolla mainitsi.

Demeter, sanoisin itsekäs olevani, kun toivon nojatuoliin kirjoittelun jatkuvan, tietenkin sopuisasti, kuten olemme yrittäneet, näitä elämiseen liittyviä asioita.
    On aina niin mukava nähdä teitä sovulla ja ymmärtäen kirjoittavia, aivan iloja ja suruja jakaen, asia mikä saa vastauksia antamaan ja näin omia ajatuksia ilmaan heittää.
    Minulle tämä ketju on jo niin rutiiniksi muodostunut, etten päivää osaa aloittaa jotain kirjoittamatta.
    Ehkä ei selvitä ilman näitä korjauksia ja oikaisuja kaiken suhteen, mutta eipä niistä niin vakavia ja oikeita asioita aina tule, jotta siksi kannattaisi mieltään pahoittaa.
    Paras olisi sivuuttaa moiset, mutta pitänee jaksaa ajatella, että tärkeiksi haluavat itsensä esiin tuoda, sallitaan, ollaanhan jo monessa keitettyjä mummoja;)
    Kirjoittavat omasta mielestään asiaa ja voi näin usein ollakin.
    Aivan kuten kanssa kirjoittajat toivoivat, jatketaan vaan yhdessä oloa vointimme mukaisesti, omalla palstallahan olemme.
    Brinkkala, Mkr ja Neeassa saman toivomuksen laittoivat, koetetaan selvitä näistä vaikeuksista, ehkä ylläpitokin jotain apua antaa, jos oikein katsoin, nyt ainakin katsomani viestit oli lähipäivinä kirjoitettu, ei vuosia sitten.
    Tepaa toivoisin myös mukaan ja tietysti kaikkia kirjoittajia anoja myös, aina enemmän antaa pohdittavaa omankin elämän kulkuun.

Hurskaiselle toivon hyvää jatkoa, jospa hyviä polttopuita löytäisit ja kunto kesää kohti paranisi, kamala tauti se vyöruusu on, näin olen kuullut, olipa sitten missä kohti kehoa tahansa.
    Puuongelmia korpikirjailijallakin, minä en niitäkään huolia ole tarvinnut sitten mökkini ajan jälkeen.

Minulla alkaa nyt laiskat päivät, kaikki tehty mitä suunnittelin, mutta kauankos se kestää, kun taas jotain puuhaa löytyy.
    Lankojakaan en ole ostanut, istun ja nautin ihan vaan joutavana olevana, miten pitkään tätä jaksan, kun löytyisi joku todellinen tarve olisi mukava sormiaan koulata.

Lämpimämpää jaksoa odotellen heippa!
  7. Sunnuntaiaamun huomenet ja onnittelut korpikirjailijalle avioliiton solmimisesta

En meinannut enää etsiä ketjua ja kirjoittaa, mutta oli ystävällisesti oli nostettu useamman kerran pitihän sitä jotain raapustaa.
    Ihmettelen tätä terrorisointia palstoja kohtaan, miten ei tätä saa lopetetuksi, onhan nettipoliisit ja monenmoiset keinot, mutta jääköön ihmettelyn asteelle, kysymys kuka tästä hyötyy?

Kyllähän aika tarkasti viestejä eräät lukevat ja korjaavia viestejä laittavat
    minun sanoihin, kirjoituksiini virheitä sopii.
    Sinulle ano joka työkertomani korjasit, oikeassa olet, 15-62 välin olen työtä tehnyt, mutta olisi pitänyt sanatarkasti sanoa oikea työaika, ettei harmia olisi tullut.
    Taitaa olla aika yleinen tapa sanoa tuo koko elämä, sillä työstä se käy joskus muukin aika, eläkkeellä on työtä selvitä päivän haasteista.
    Tällä hetkelläkin tuskailen ikkunan pesua, miten se sujuukaan, tosin apua on luvassa, joten työksi voi kutsua kodinhoidonkin.
    Ennen oli aika yleistä, että äiti ei ansio työssä käynyt, hoiti kotia, minusta se on koko aikaista työn tekoa.

Makriina tuo lakko voisi jotain auttaakin, mutta ehkä tällä rintamalla ei tuulta purjeisiin saa, sillä kirjoittajat omaehtoisesti lopettavat.
    Tuo anon maininta lapsiperheiden asumismenoista ja muusta elämästä, en toki halua lainkaan verrata heitä ja eläkeläisiä toisiinsa, tiukkaa on varmaan lapsiperheilläkin ja tämä niukkuus koskee heitäkin.
    Kaikki eläkeläiset ei ole säästöjä aikaan saanut, kuka mistäkin syystä, joten elää pitää sillä pienellä eläkkeellä.

Nyt toivon, että palstatilanne selkiintyy, ellei, elämme sen mukaisesti mihin mahdollisuudet riittää.
    Elämää löytyy palstan ulkopuoleltakin.
    Viettäkää mukava päivä harmia tuntematta.
  8. Huomenta ja eikös sanota yrittänyttä ei lyödä, joten taas uskon koetus.
    Onko Nojatuolilla niin paljon vihaajia, että väillä väkisin harmia haluavat aiheuttaa?
    En jaksa moista uskoa, eihän tämä ketju kenellekään haittaa tee, paljon on muihin mahdollista kirjoitella.
    Keskustelupalstojakin löytyy muussakin tarjonnassa, on vaan niin totuttua tänne kirjoittaa.
    Katsellaan nyt mitä tapahtuu.

Tuo oman asunnon hankkiminen jo monelle vuosien uurastus ja elämän niukkuutta velan maksu tuotti, hintaa tuli asunnolle korkean velkaprosentin sitä lisätessä.
    Tällä hetkellä yhtiövastike inhimillinen verrattuna noihin senioritaloihin, senkin olen kokenut.
    Kohtuuttomalta tuntuu, että eläkkeestä yli puolet asumiseen menee, mitään palveluja ei siihen kuulu.
    Milläpä maksat sen jälkeen yksityisen terveyden hoidon, varsinkin kun verorahoilla on hyvä terveyden hoito järjestetty, siis oli aiemmin, nyt kaikki pois tolaltaan.
    Nyt tilanne vielä siitäkin syystä huono, että asunnot ei tee kauppaa, jos sitä yrittäisikin, toisaalta on vaikea myydä kotiaan jonka työllä ja velan turvin on hankkinut.
    Elämänsä töitä tehneenä, veronsa maksanut, kaikin puolin pyrkinyt olemaan riippumaton toisten avusta, nyt odottaa vain kieltoja joka asian kohdalla.
    Kyllä yhteiskunnan on vanhukset jotka hyvinvointia ovat elämänsä rakentaneet, kunnialla viimeiseen asti hoitaa.

Kiitos noista nostoyrityksistä, sitä tässä minäkin yritän, miten käy se nähdään.
    Kirjoittajat ovat jo kyllästyneet tuoliamme etsimään, kai se enteilee loppua, katsellaan mihin kääntyy.
    Väitän kuitenkin kaiken uhalla, että iso puutos tämä on, jos ketjumme katoaa, niin paljon hyvää se loi toimiessaan, kiitos siitäkin.
    Ei elämä tähän lopu, ilo heille jotka tähän olette päässyt.
  9. Niinpä voi, voi vaikeaksi menee, missä vika.
    Huomenetkin jäi, kun hämmästelen tätä hommaa, tämä nojatuoli oli kadonnut kokonaan, en mistään löytänyt,
    Lopulta pompahti jostain esiin, on aika hankala hän joka tätä tekee, mutta eihän ole edes pakkoa tämä kirjoittelu, voi lopettaakin.
    Kiusanteko ei ainakaan minulle siten harmia tuota.

Ano 18,06, ihan oikeastiko noin ajattelet?
    Varmaan näin ajattelee päättäjien kaarti, kun kaiken palvelun alas ajaa, mutta ei huolta, jokainen jollakin tapaa vanhuuden tavoittaa ja samat kokemukset saa
    Rahallakaan ei vanhuuden vaivoja poisteta, helpotus olisi paikallaan.
    Empaattisuus ja ihmisyys, huolenpitoa toivoo jokaisen kohdalle loppuun asti.

Olen minäkin tähän asti apua saanut, jos en ihan kaikkeen, niin kuitenkin , ei kipuja , sekin hyvä asia.
    Ikää vaan lisää tulee ja tuntematon on tulevaisuus, kun ajattelee miten hankalaksi on menossa, ei paljon voi iloa tuntea.
    Tuo voimistelu, pienikin voi hyvää mieltä antaa ja ehkä pientä apuakin ikäihmiselle, näin uskon minäkin.

Kevät on, nyt taas pilviä keräilee, lupailivat tänne meidän suuntaan jopa lunta, linnuista huolta kannetaan, muuttolinnut ei osaa syöttökohteita käyttää, ruokaa maahan niitä varten, siellä missä näin voi tehdä.
    Kasvu hidastuu myös maanviljelys tiloilla ja satoa, sitä aikaista saa odottaa, mansikoita on kyllä jo kaupan kynnyksellä;)

Jätänkin nyt tähän, kun ei tiedä lentääkö taivaan tuuliin, vai löytyykö palstalta, kaikesta ikävästä huolimatta mukavaa päivää, tehkää kevään merkintöjä itsekukin.
  10. Kaunista aamua, aurinko paistaa ja ruoho vihertyy, odotan kovasti, että tulisivat nuo nurmialueet puhdistamaan, pääsisi ikkunan pesuun
    Näin alakerrassa kaikki hiekan ja muun roskan pölyt ikkunaan lentää, kestäisi muutaman viikon puhtaasta ikkunasta katsella.
    Nyt ei kyllä ikkunoita ilolla katsele, kun aurinko vielä kaiken lian paljastaa, harmia siis auringostakin, mutta kestän sen kaiken uhalla;)

Totta tuo harmi, kun ketju ei toivotulla tavalla ylös nouse, kiitos teille jotka tätäkin mahdollisuutta osaatte käyttää.
    Jospa minäkin huomenna ottaisin koneen kauppareissulle mukaan ja saisin tarvittavan avun.
    Katselin asetuksista keinoja nostamiseen, mutta enpä uskaltanut mitään koskea, kun yleensä vain pahemmaksi menee.

Eliaana minä uskon, että tuo sammakko oli porukan "pomo" ja halusi sinut tervetulleeksi toivottaa;)
    Saat mieleni kaipaamaan mökkimaisemiin, niin hyvin on mielessä se ilo minkä siellä ollessaan aina sai.
    Nyt on minullakin mahdollisuus päästä lomailemaan pojan mökille, aikovat matkustaa Ranskaan ja koirille kotimiehiä kaipaavat.
    Enhän minä yksin sinne uskalla, mutta tytär ja vävy ovat lupautuneet koiravahdiksi ja minut mukaan haluavat, miten onnistuneen saareen meno, se on toinen juttu.
    Ei pitkä matka ole, entisin voimin uimalla sinne pääsisin, mutta nyt on elo toista.
    Eivät voi kotiinsa vahteja pyytää, kun koirilla paha tapa mennä naapurin tontille ja siitä on sanomista tullut, vaikka vaan kesäisin siellä asustavat,, koiria ei semminkään koiravahdit saa pois pysymään
    Kiva olisi päästä pojan mökille, ovat jo monta kertaa uhanneet minut sinne viedä, hanttiin olen pistänyt, pidemmäksi ajaksi olisi kutsu, vaikka koko kesäksi, mutta eipä nyt enää intoa siihen riitä., sattuneista syistä johtuen.

Ano 9,26 olen samaa mieltä noista makeusasioista, mutta piti muistella jotain aiempaa ja ihmettelen miten se herkuksi on koettu, aivan hyvin omenasta, tai vaikkapa viinirypäleistä se onnistuu

Lääkäreissäkin on joskus ikäviä piirteitä, ylimielinen olemus huomioituu.
    Minulla leikattiin kaihit terveyskeskuksessa ja hyvin onnistui, mutta siitäpä onkin jo aikaa, nykyisin nuo lääkäripalvelutkin armopaloja .
    Eilen olimme naapurin kanssa vappusaunassa ja tietysti puhe sairauksiin meni, hänellä paljon kaikenlaista onkin ja vasta 73 vuotias.
    Kertoi miten lääkäri jonkun vaivan kohdalla oli sanonut, että kun tuota ikää jo on paljon, ei toimenpiteitä voi alkaa,
    Mitenkähän käykään kaikenlaisen avun saaminen, kun ikä jo lähenee 90 :ntä, varmaan turha edes puhetta pyytää.
    Nyt jos tai kun yöpäivystys loppuu, ei varmaan Kuopioon ehdikään kovin huonokuntoinen, no vähenee se näinkin eläkeläisten porukka.
    Joku on sanonut, että vammaiselle ei saa nauraa, mutta vanhoille saa, syystä, että vuoro jokaiselle tulee olla vanha ja naurun kohteeksi joutuu, miten sitä ei vaan oikein hyväksy, ympärilleen pälyilee, kun joku kommellus sattuu.

Tuo Columbo oli joskus hyvinkin katsottu sarja, nyt ei ole eteen tullut.
    Minäkin simaa nautiskelin, mutta ei ollut niin kuin ennen, maku toinen, tai suuni muuta makua vaatii, kohta ei mikään miltään maistu.
    Miksihän nuo aistimme ei loppuun asti voisi toimia oikealla tavalla

Nyt jotakin puuhaa taas keksittävä, mitä, kai se on ruvettava entisiä uudelleen putsaamaan.
    Eilen outo miete päähän syntyi, olenko yksinäinen, sitä tunnetta en ole ennen kokenut ja nyt pitää miettiä sen karkottamis konsteja.
    Sitäpä mietin, mitä te toiset?
  11. Aurinkoista ja iloista vappua, nyt sitten viimeinen kevät kuukausi alkaa, sitten onkin jo kesä.
    Hieman pilviä taivaalla liikkuu, mutta radiosta kuului sääntiedotus ja se lupasi kaunista päivää, siihen uskon.

Vappupuheita ja vappuilottelua, sitähän tämä päivä lupaa, minä kyllä kotosalla viihdyn, ei edes mahdollisten ystävien näkeminen houkuta torille.
    Olen tuon lenkkeilynkin suhteen kaiken intoni kadottanut, ei oikein tiedä kumpiko enemmän rassaa jalat vai keuhkot, kumpikin taitaa osansa hoitaa.
    Lipunnosto naapuritalossa, kai muuallakin, suomalaisen työnpäivä, kertoo allakka.

Hyvä on silmiesi kunto vielä brinkkala, kun kaihia ei leikattu, minulta leikattu molemmat silmät ja näen hyvin edelleen, lukeminenkin onnistuu ilman lasia, mutta kuitenkin silmien erilaisen näön tasaamisen vuoksi lasia käytän.
    Se kakku on juurikin sellainen kuten arvelit brinkkala, fariinisokerilla vuuan pohja peitetään ja ananasrenkaiden päälle kakkuseos, miten liekin jäänyt mielen pohjalle tuo, en pysty syömään kuin pienen palan kerrallaan, niin makeaa on.

Hyvä tapa tuo onkin, kun mökille vasta siihen aikaan menee, että luonto on haravoinnilta pelastanut, mutta mites sitten uuden kasvun maahan onnistuu laittamaan, taitaa myöhäiseksi kesäkuulla mennä.
    Tietenkin siihenkin keino löytyy, ei mitään istuta istuu vaan ongella, se olisikin kiva homma.
    Tulihan selväksi, että istutukset hoituu nopsaan.

Voi miten kademieli tuli tuosta kertomastasi Eliaana, kuikat asusti minunkin mökkijärvellä ja tyttärentytär oli laittanut kuvan joutsenpariskunnasta, jotka joka kevät siihen puroon saapuvat, mikä sulana jo aikaisin virtaa.
    Puroon majava pesänsä teki ja aina sitä joutuivat purkamaan, että vesi pääsi pois pelloilta.
    Oli kaikenlaista elämää ja se hiljaisuus ja rauha mikä siellä vallitsee.

Samoille mietteille olen nyt minäkin tullut sen vauvan suhteen, Petra on markiisittaren käskystä asian hoitanut, olisihan jo kaksi jälkeläistä lisää omaisuutta jakamaan.
    Catalina on kiinnostunut tästä "prinssipojasta" siitä vielä kehittyy romanssi, toivottavasti Curro ja Martina saavat toisensa.
    Miksi haluaisin, että Manuel ja Jana myös toisensa saavat, voihan olla, että aateluus ei asiaan vaikuta.
    Mauro ja Teresakin varmaan vielä toisensa löytää. tässäpä minun käsikirjoituksen arvelut.
    Jäisihän Limenalle Abel.

Ano 18,31 kahvit tarjoisin noin mukavista terveisistä;) iloista vappua sinullekin.

Makriina jäykkyydestä kerroit, minä kyllä saan kädet lattiaan seisoen, mutta muu kömpelyys on tullut haitaksi asti, mitähän vielä tuleekaan.
    Ylös nousi minunkin viestini aina ennen, nyt jää odottamaan seuraavaa kirjoittajaa.
    En ole saanut vietyä huoltoon, jotain on ainakin pielessä.
    Luotan että joku aina nostaa ylös, kiittelen siitä;)

Riehakasta vappua, jos jollakin se onnistuisi!
  12. Aurinkoista vapun alkua ja huhtikuun viimeistä päivää, kyllä taidetaan päästä pikkuhiljaa kesän tuloon.
    Minusta tämä keväinen aika on värikylläinen tarjonnallaan, kun ikävästä sohjosta päästään.
    Joka päivä joku vihreänsävy ilmaantuu, tuossa puistossa narsissit ekana ilmaantuu ja sitten myöhemmin nauhukset kukkaan ehtivät.
    Oma parvekkeeni on sitten se kukkien loiston paikka, kun jaksaa vielä hiukkasen odottaa, rakastan kukkia.

Nuo ikävät vahingot meitä vanhoja seuraa, mistä milloinkin itsensä löytää, tai liikaa ahkeruuskin saa aikaan ikäviä ilmaantumisia, kuten Eliaanalle kävi.
    Ammattilaisena tiedät nuo ruokailujen tärkeyden, mutta into asioiden kuntoon saaminen joskus voi unohduksen tuoda ja opetus tuolla muodoin sitten pysäyttää.
    Noin kävi minullekin mökki aikoina, mieheni jopa ärsyyntyi, kun itse ei samaan jaksanut, oli kai vaikea myöntää, että väsyi.
    Minulle tuo halu saada kaikki valmiiksi on jopa paheeksi muuttunut, vieläkin meinaan liikaa ahnehtia.
    Nyt aikaa riittää ja olen pakottautunut jakamaan hommia useamman päivän kontolle.
    Tuo taivaanvuohi on tuttu äänellään, korkealla taivaalla sen olen nähnyt, en maassa.
    Toivon että ilostasi kertoilet, kun siellä maalla nyt puuhastelut ja otat rauhallisesti työintosi.

Tuo siivoojan ottaminen, ei se halpaa ole, mutta työstä on maksettava, kun ei itse enää jaksa.
    Sen kerran kun siistijä minulla kävi, teki se 80 euroa parvekelasien pesu ja itse tein suurimman homman eli lasien siirron, tämä siistijä ei uskaltanut koskea, saati kääntää laseja pestäväksi
    En maksun takia kieltäydy apua pyytämään, mutta se tyytyväisyys tulokseen tulee itse tehden, kai sitä on opittava vielä joskus sekin, että mieli hyvä olipa lopputulos mikä tahansa.

Brinkkala muistutti noiden mattojen ja muiden lattialla olevien esteiden vaaroista, ihmettelen nykyisin minäkin, miten ei jalka maton reunan yli nouse, kai sitä hiihtämällä kulkeminenkin tapahtuu.
    Puhumattakaan rappujen noususta, minulle jo vaikeaa ulko ovella yhden rapun nousu, kerran olen siinäkin nenäni rappuun iskenyt, onneksi ei luita poikki mennyt, toisen kerran käytävän mattoon kompastuin, matto lähti alta aika yksikön, kun puheenjohtaja tapauksen kuuli.
    Onneksi ei sen pahemmin käynyt, silmälasitkin säilyi ehjänä, vahvaluinen olen, kiitos perimän.
    Julkisilla paikoilla kompurointi nolottaa, kerran vetokärriini kompastuin ja vasten tiskiä lensin, siirryin mahdollisimman nopsaan ulko ovelle
    Kaikkeen pitää sopeutua, jopa liikkumisen vaikeutumiseen.

Tuota simaa en minäkään moneen kymmeneen vuoteen ole tehnyt, nyt sitten sitäkin piti kokeilla, onko muisto mausta hävinnyt, kun samalta ei maistunut kuin ennen.
    Samoin kauhistelin sitä kuperkeikkakakun makeutta, tulisi nyt vieraita, että saisi sitä tarjota, on makuuni liian makeaa.
    Pieninä annoksina sitä kuitenkin syö, makean nälkää kaikottaa.

Aina vaan useammin tuon viestin kuulee, missä kerrotaan ystävän pois nukkuneen, sekin on elämää, jokainen vuoronsa saa.
    Kaunis tuo laulu on.

Viettäkää maltikas vapunaatto ja älkää vahingoittako itseänne millään tapaa;)
    Luotan siihen, että seuraava kirjoittaja saa ketjun ylös nousemaan, minun taidot ei riitä aina.
  13. Huomenta ja hyvää viikonalkua, mikä yöllisen sateen jälkeen pilvipoutaisena alkaa.
    Lämpimämpää lupaili säätiedotus, joko rohkeni ajatella, että siitä se kesään päin sää muuttuu.
    Kohta alkaa koivut kellanvihertäväksi muuttua ja sitä tehden muukin luonto väriä vaihtaa.

Joudun taas selvittämään sanomisiani tuosta ikkunanpesu lausumastani.
    Tämä ystävä on pyörätuolipotilas ja hänelle kunnallinen kotiapu käy siivoamassa, maksu on pienempi kuin yksityisen palvelu ja tähän sitten ei ikkunanpesu kuulu, aika heillä vain perus siivous kopaisuun, ei kovin kattava ole.
    Ilmaista ei sekään vähä, mutta tekijöitä ja euroja ei enempään riitä, mutta kyse ei tiukkuudesta ole, kun puhutaan johtajien palkoista
    No se siitä.

Ilmaista ei ole mikään palvelu, kauppatavaroiden tuontikin maksaa melkoisesti, en ole tuottanut, mutta kertomia olen kuullut.
    Ilmaista taitaa vielä ilma olla hengitellä, vaikka kaikilla mausteilla sekin;)

Jaksaako kukaan muistaa näiden sotien alkuun saanutta aihetta, kysely sodan jatkumisista Israelin osilta on ollut kysely ja 76% naisista on vastaan, miehistä /% puolesta ja kai on niitäkin joilla ei mielipidettä.
    Radiosta näitä lukuja kuulin, en pysty sanomaan onko totuudellista, mielestäni 100% pitäisi olla kielteisiä mielipiteitä, ehdottomuutta, sodilla ei koskaan mitään hyvää aikaan saada.
    Sodan ihannointi ja julmuuksien aikaan saaminen tuntuu joitakin tahoja kiihottavan.
    Historian tunteminenkaan ei tätä asiaa muuksi muuta.

Kiitos mkr sikilla terveisistä, se kukka on sitkeä ja leviää suuresti, kaunishan piha onkin sen kukinnan aikaan
    Anokin kerroit sinivuokkojen ja skillojen ilmaantumisista reittisi varrelle, muistan joku kevät, kun valkovuokot siellä etelämpänä tienvarret peitti.
    Myöhemmin sitten lupiinit väreillään loisti, kauniita nekin, joskin epäsuosittuja.

Mahtava on kertomasi kuntosi riittämisestä ja sitkeydestä noiden kertomasi vaivojen kanssa, tepa
    Olet varmasti myös hyvä työnantaja ja älä ollenkaan huonoa omaatuntoa kertomastasi tunne, noin minäkin tekisin.
    En ole mitään "ylimääräistä" saanut minäkään yhteisistä poteista, en ole kyllä hakenutkaan, koko elämäni on maksuja kertynyt, mutta kaikesta omin avuin selvittiin ja selvitään.
    Hyvä kuitenkin on, jos apua saavat he, joilla vaikeudet ylivoimaiseksi käy.
    Juuri tuo ikkunoiden avaaminen on arveluttavaa, kun pitää kiivetä korkealle, siitä minuakin varoittelevat ja verhoja en jaksa vaihtaa, olkoot, avatun ikkunan kautta huiskuttelen pölyt tuuleen.
    Tytär on nyt luvannut kaveriksi tulla, kiipeilyn suorittaa ja peseekin apuna, vielä nuo normi ikkunat menee, mutta nuo parvekelasit on sen verran vanhanaikaiset, että on työnneltävä kiskoja myöten ja se aina pelottaa.
    Olenkin muuttanut pesuhommat kerran vuoteen, aiemmin pesin syksyin keväin, nyt syksyn sateet saa toimia syyspesun tekijänä.

Tänään on minun La Promessa päivä, istun ja katson mihin suuntaan asiat kulkevat, tuskailen liian hitaasta etenemisestä, mutta miksi niin teen, onhan minulla aikaa;)
    Vappu on jo kynnyksellä ja lämmintä luvassa, mikäpä on istua vaikka parvekkeella ja nauttia herkuista, joita vapuksi tein, simaa ja kuperkeikkakakkua munkkien kera
    Jauhelihapihvejä voimia antamaan, perunoiden ja porkkanoiden lisäksi.
    Hyvää arkiruokaa nuo suolaiset, eikös vaan?
  14. Huomenta ja suuret kiitokset kaikille ketjun nostajille, EVVK vaikka ei kiinnosta koko ketju, silti kilttinä ketjua nostelet;)
    Etsimiseksi välillä ketjun löytyminen menee, ja kun viestin laitan ei edes keulille aina nouse, no harmit on tarkoitettu voitettaviksi.

Pyykkiä pesen kerran viikkoon koneellisen, ja aika värikästä voi sekaan laittaa, kun muistaa sen väriä keräävän liinan mukaan laittaa., värit ei sotkeennu.
    Kaikkea ne keksiikin.
    Tuosta siivoamisesta vielä, ystävä kertoi sosiaalipuolen siistien jättävän ikkunanpesun, kun aika ei riitä, siis yksityiseen pakko turvata.
    Kyllä se vaikeaksi menee, jos ei itse jaksa näitäkään hommia tehdä, kolme vuotta kertoi ystävä lasien ollut pesemättä, ehkä ei halua maksaa pesemisestä, tai eurot ei riitä
    On se vähän rasittavaa näillä voimilla tuo siivouskin, eilen taas huomasin, mutta imuroin istuultani missä pystyin ja muutenkin välillä vaati nojatuoliin turvautumista.
    Kun sain lopulta kaiken kuntoon, näkyi ja tuntui puhtaus, niin enkö vetäissyt kukkaruukun
    lattialle, osa multa sängyllekin, enpä voinut voimasanojen tulvaa estää.
    Onneksi on tuo varsi-imuri ja siitä saa vielä pienemmän osankin irti, sillä sain melko tarkkaan mullat pois, mutta jäi tunne, ettei niin puhdas ollut kuin juuri tehdyn siivouksen jäljiltä.
    Kukapa käski tunaroida.
    Saunassa mieli tasaantui ja uni kyllä maistui.

Tuo laiskamato on minuunkin pysyvästi tarttunut, ennen joka viikko siivosin perusteellisesti, nyt vain joka toinen viikko, mietinkin miten ihmiset nykyisin siivoaa, kun mattoja ei kukaan mattotelineelle kanna, no en minäkään, isot matot imuroin.
    Sääntöjä rikon, kun pienet matot parvekkeelta kopistan, alakerrassa asustan, ei ole kukaan tarttunut asiaan, kai säälivät ikäni puolesta, tai nukkuvat niin myöhään etteivät rikkomustani edes huomaa.
    Ainoa rikkominen sääntöjen kohdalla, jätekatoksessakin hyvin tarkkaan kaiken lajittelen, mitä taas kaikki ei tee.
    Kyllä tuota ihmettelyä riittää mistä brinkkala mainitsit, ei enää tiedä paikkaa ei aikaa milloin voi elämä loppua väkivaltaisesti.

Jokohan kyllästyi tämä uutterasti osallistunut sydänystävä, kun toistakymmentä viestiä laittoi poistoon, ilonsa kaikilla, muuten minä en osaa näitä hankaluuksia korjata, laitan viestin, minne menee en tiedä, ehkä löydätte jostakin.
    Jaksamista ja kaikenkin uhalla onnellista päivää;)
  15. Lauantaiaamua ja hyvää veteraanipäivää, liput liehuvat heidän kunniakseen.
    Pitkästä aikaa voi sanoa, että aurinko pilvien välistä kurkistelee, siitä toivossa sitten lämpimämpää ja kaunista vappua.
    Kun aukaisin koneen oli taas kukkia ja sydämiä, mutta nyt on poistettu, kiitos poistajille.
    On tämä maailma muuttunut paljon, tämän tekniikan avulla ja häiriöitä joka puolen ilmaantuu, lentokoneetkaan ei pääse laskeutumaan, tietohäiriöiden aiheuttamista haitoista johtuen, voisiko palata osin menneeseen?

Mkr aina keksii ja oivaltaa, tuli mieleen se vanhan papin Tv-sarja joka rikoksia ratkoo hänellä myös seurakuntansa;)
    Kyllä tuo jo tosi harmilta tuntuu Hurskainen, minäkin poliisin puheille usutan, jos vielä tuttu on varas on hommansa rangaistuksen arvoinen.
    Demeter onhan Manuel niin lutunen ja koko sydämellään Janaa rakastaa ja taitaa niin olla, että Janakin vetoa Manueliin tuntee.
    Onhan Abel hyvä valinta, komea ja empaattinen, hänestä kartanon tyttären sulhaseksi toivoisin.
    Mukavaa päivää lapsiesi parissa demeter.

Mormoni sai hymyn minunkin huulille, muistui mieleen, kun nuorenaparina kutsuimme mormoni pojat kotiimme ja heidän kanssa mielipiteitä vaihdettiin, kääntymistä eivät kuitenkaan aikaan saaneet
    On käynyt Jehoviakin, mutta kasteen saaneeseen uskoon vaan osallistun.

Kyllä sen verran maalaistyttöä on minussakin, että keväällä mieli tekee jotakin kasvua yrittää.
    Ystäväni maatilalla laitoin perunat peltoon kuokalla vakoa tehden, selkävaivaisena ystävä makaili.
    Komeita oli perunavaot, näin sain kuulla, en muista ,kai satoakin saatiin.
    Kurpitsaa kasvatin myös ja yli kymmenkiloinen oli isoin, kirveellä halkaistiin.
    Tämä maatilan isäntä sanoi typpeä olevan liikaa jos peruna vain vartta kasvattaa, saapa nähdä kuinka tänä kesänä satoa syntyy;)
    Palomalla työntäyteinen kevät odotetavissa, tepalle uskoudun, kyllä perunat torilta minäkin haen;)

Minä sen verran vapputunnelmissa, että kuperkakku kakun tein ja se onnistui hyvin, munkkeja paistoin pienen satsin, sima myös oma tekemänä.
    On tuolla kaapissa väkevää sekaan laittaa, mutta eipä yksin edes jutun aikaan saamiseksi tarvitse.
    Kaupassa istuin penkille ja siihen tupsahti mies vaimoaan odottamaan ja puhettahan siitä syntyi, hän kysyi vappukaveristani, totesin , että yksin olen, vielä pois lähtiessä huikkasi hommaa kaveri, no niinpä niin.

Minunkin kukanalkuni vielä sisäikkunoilla asustavat, siitä sitten vähän kerrassaan totutan ulkoilmaan.
    Parvekekin pitää saada ensin puhdistettua, ne lasit siellä kauhuna ja likaisina.

Varmaan arvaattekin mitä nyt rupean tekemään, no siivoustahan se saunapäivä vaatii, Pölyä löytyy kuten Neeassakin omassa huushollissa totesi.
    Hyvää päivää teille toisillekin.
  16. Huomenta ja harmaata säätä.
    Kärsivällisyyttä kasvattaa nämä säätilat ja kiukkuilu ei auta, asia mille kukaan varakas tai köyhä ei pysty määräyksiä sanelemaan.
    Kovasti on häiriötä taas ollut., näitä ylifiksujakin maailma pullollaan, heille ei tavallinen riitä, ja onko niin, että moinen häirintä saa mielen hykertelemään, vähästä se ilo syntyy
    Jätän omaan arvoonsa, joskin meinaa hieman kiukuttaakin, avuton olen näiden asioiden edessä.
    Ylläpidolle en ole viestitellyt, kun joskus yritin, ei tehonnut.

Koetetaan sinnitellä ja brinkkalan mielipiteeseen yhdyn tuosta sarjoihin eläytymisen kanssa, ei paljon mikään saa tämän ikäisiä enää innostumaan, kun sitten joku mieltä virkistää on se paikallaan olkoon vaikka jonkun mielestä hömppää.
    Luetaanhan kirjojakin ja fiktiota saattaa koko teos olla, kun on mielenkiintoisesti kirjoitettu mukana sitä elää.
    Televisiosta voi monta dokumenttiakin katsella ja mielenkiintoisia nekin, mutta väliin kaipaa jotain helppoa ajateltavaa, ei kaiken niin totuudellista olla, mielikuvituksen lentokin on aivoille työskentelyä.
    Kysymykseen eikö ole elämää, kun sarjojen mukana elää, onhan sitä, mutta aika usein kovin köyhää vanhalle yksin eläjälle.
    Eläkää te tämän ajan nuoret ja keski-ikään päässeet niin rikasta elämää, että sen muistelo vielä vanhanakin riittää.

Rahikaine kirjoitit oravista, onhan ne söpöjä ja ehkä oppivat liikenne säännötkin, kun selviävät liikenteenkin keskellä.
    Linnuilla oli vaikea jakso tuon lumentulon aikaan, moni pieni lintu kuoleman kohtasi, kun ruokaa ei löytynyt, lehdessä kuva, punarinta oli matkansa päättänyt, surullista, mutta elämä on julmaa eläimillekin.

Läppäriä en ole omistanut, joskus kokeilin ja tuntui hankalalta, joten hylkäsin asian ja tällä kannettavalla viestejäni laitan, melko hyvin onnituenkin.

Kukkani laitoin eilen uusiin kasvuastioihin ja nyt vaan odotan kasvun kiihtyvän ja kukinnan alkavan.
    Monta tuntia siinä kului, helpommalla olisin päässyt ostaen valmiit amppelit, mutta kuluipa aika tässäkin muka järkevässä hommassa.
    Kaksi perunaa laitoin sankoon, jospa juhannuksena omasta maasta saisi perunat keittää;)D
    Viime kesänä kasvoi vaan vartta, mutta suomalainen ja varsinkin savolainen ei helpolla periksi anna.
    Jospa joka viikkoisen kauppareissuni taas tekisin, jääkaappi melkoisen tyhjää pullistelee, samoin alkaa olla pakkasen kanssa, hyvin ovat marjat riittäneet.
    Toivotan mielekästä puuhailua viikonlopun alkuun.