Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
marjapartanen
profiilit
marjapartanen
marjapartanen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
14
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+69+vuotias+.+Mieheni+sairasti+parkinsonin+tautia+yli+kymmenen+vuotta.+Hän+kuoli+47-vuotishääpäivänämme+14+kuukautta+sitten+kotonamme.+Olin+omaishoitajana+useita+vuosia,+uuvuin+välillä+ja+kiukkusinkin++kun+luulin+että+tilanne+vaan+vaikeutuu+vuosien+myötä.
+Sitten+kun+loppu+tuli+yllättäen,+en+ikinä+olisi+uskonut+että+tämä+yksinääminen+on+näin+vaikeaa,+syyllisyydentunteet+näin+kovia.+Kyllä+se+on+niinkuin+puolikas+olisi+revitty+irti+omasta+ruumiista.+Viikonloppuina+ja+pariskuntien+seurassa+kaikki+yksinäisyys+vielä++korostuu.+
Kuitenkin,+huomaan+että+hiukan+on+jo+helpompaa+kuin+vuosi+sitten+kun+alkoi+uusi+kierros.+Sanotaan++että+aika+auttaa.+Ehkä+tämä+on+sitä+uusien+juurien+kasvattelua+ja+oman+minän+löytämistäkin.+Tapasin+rakkaani+18-+vuotiaana.+Koko+elämämme+on+ollut+erittäin+perhekeskeistä,+viisi+yhteistä+lasta+ja+kolmetoista+lastenlasta.+
Nyt+olen+menossa+seurakunnan+sururyhmään.+Olen+edelleen+kuin+metsään+eksynyt+lapsi,+jospa+saisin+siellä++vertaistukea+ja+selkeyttä+elämäni+ratkaisuihin.
27.09.2017 22:41
Lähiruuan ja marjojen arvostus nousee koko ajan, mitä enemmän asiaa tutkitaan. Lisäksi oman kunnon hoitamisen kannalta metsässä liikkuminen on sitä parasta henkisen ja ruumiillisen hyvinvoinnin hoitoa., kun me itse vain sen tajuamme. Siinä sivussa saamme parasta mahdollista lisää ruokavalioomme. Kyllä suomalaisten joukostakin löytyy kerääjiä pikkuhiljaa kunhan yleinen arvostus kääntyy kohdalleen.
Tällä hetkellä vielä yhteiskunta turvaa toimeentulon tavalla tai toisella, mutta merkit viittaavat siihen että tätä hyvää ei kauan jatku, joten kysynnän ja tarjonnan lakkini säätelee asiat kohdalleen.
Vahinko että uutta sukupulvea ei ole viety metsään lapsena keräämään, kynnys on kova ja korkea myöhemmin. Itse olen kerännyt syksyisin metsästä satoja litroja marjoja, saanut sieltä talven vitamiinit ja hyvän peruskunnon. Mikä parasta, olen nauttinut luonnosta ympärilläni ja luulen että hartaimpia toiveita on päästä metsään aina uudelleen ja uudelleen syksyisin.
03.10.2013 09:47
Sain selville että rikkakoivu on pisamakello. Sain pisamakellon sivutuotteena saniais- ja kuunlilja-alueelle. Nyt olen alkukesän repinyt noita "koivunlehtiä" ja vahvoja valkoisia juuria, mutta tänäänkin vielä löysin puolikymmentä. Sitä saa varoa perennapenkissä, koska leviää liian helposti.
Googlettamalla pisamakellon saa tietoa siitä.
14.06.2012 18:07
Meidän molemmat kissasisarukset, 1v. vanhana leikatut, ovat vapaita kulkemaan ulkona avoimesta pikku ikkunasta. Ikää on tytöillä 13 vuotta. Toinen kissoista ei tee juuri koskaan hiekkalaatikkoon vaan ulos ja on muutenkin reippaampi. Liiankin reipas, sillä nyt on taas alkanut kesän tavat:: joka toinen aamu on vähintään yksi suoli- ja höyhenkasa olohuoneen matolla ja aina samassa paikassa, -huh huh!
Tämä vaisumpi, viereen kakkiva kissa on jaloiltaan huonompi, liikkuu vain varovasti ja saalistuskin taitaa olla menneen talven lumia. Meillä oli tuossa kahteen otteeseen viikon verran vieraita, silloin kissa ei tehnyt yhtään kakkaa sisälle, mutta vieraiden välillä taas koko ajan reilun viikon, ja kaikki laatikon viereen! Voiko olla sattumaa? Ihmeellistä joka tapauksessa!
27.04.2012 19:41
Helpottaa!
( ja nolottaa että olen toisten mielipiteistä riippuvainen tällaisessa siivousasiassa)
10.12.2011 21:55
Helpottaa!
( ja nolottaa että olen toisten mielipiteistä riippuvainen tällaisessa asiassa)
10.12.2011 21:52
Näin on. Itse maksoin lähes 40 vuotta yrittäjäeläkemaksua "itseni kipeäksi" parturikampaamoyrittäjänä siinä toivossa, että saan kohtuu eläkkeen. Nyt olen ollut 3 vuotta eläkkeellä ja eläke on minimieläkkeen suuruinen. Tunnen itseni petetyksi.
Nuoret yrittäjät, ottakaa selvää tulevasta eläkkeestänne ja vaatikaa valtion tukea kuten esim. maanviljelijät saa!
10.12.2011 21:40
Viestikentässä kännykässäni on mahdollisuus nähdä kirjoitettu teksti isona, mutta kirjoittaminen on hankalaa, koska kirjaimet täytyy suunnilleen muistaa ulkoa tai mennä aurinkoon ulos että näkee mitä mitä kirjainta painaa. Puhelinluettelo on helpompi, koska numerot on siellä automaattisesti. Siis toivoisin kännyä missä näppäimet olisivat tarpeeksi tukevat ja KIRJAINMERKIT isommat!
18.06.2010 21:55
Nyt uutta kännykkää valitsemaan!
14.12.2009 21:13
jos katsoo kelloa yöllä pimeässä?
13.12.2009 22:49
Kaikki olisi tärkeitä nähdä kunnolla, mutta ennenkaikkea kello, puhelinluettelo, ja hyvin näkyvät näppäimet ja teksti tekstiviestejä varten, tulevat viestit näytöllä ym. Kirjoittaisin joulupukille vinkin, kun tietäisin mikä on paras kännykkä.Periaatteesta kun haluaisin suosia Nokiaa jos mahdollista.
13.12.2009 22:47
... Sinua. Olen itse ollut "yksikorvainen" koko elämäni, nyt 2 vuotta onnellisesti eläkkeellä. Luulen että ikäsi huomioiden olisi mahdollisuuksia päästä eläkkeelle, jos itse koet olevasi työkyvytön. Toivon hyviä ratkaisuja asiassa ja kaikkea hyvää elämääsi!
15.10.2009 20:36
Hyviä vinkkejä annoitte, nyt lähden kastelemaan kunnolla!
25.09.2009 19:08
Taimi ei ollut järin iso, mutta istutin sen kuitenkin 5-10 sm syvemmälle kuin ennen, yksi pitkä juuri jäi vaakatasoon, vieläköhän tuota penkoisin ja ohjaisin syvemmälle? Maa on aika kuivaa, mutta ajattelin kastella sen kunnolla vasta keväällä. Tämä on ensimmäinen kärhöyritykseni.
23.09.2009 22:09
1 / 1