Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

8

Kommenttia

14

1. Olen+69+vuotias+.+Mieheni+sairasti+parkinsonin+tautia+yli+kymmenen+vuotta.+Hän+kuoli+47-vuotishääpäivänämme+14+kuukautta+sitten+kotonamme.+Olin+omaishoitajana+useita+vuosia,+uuvuin+välillä+ja+kiukkusinkin++kun+luulin+että+tilanne+vaan+vaikeutuu+vuosien+myötä.+Sitten+kun+loppu+tuli+yllättäen,+en+ikinä+olisi+uskonut+että+tämä+yksinääminen+on+näin+vaikeaa,+syyllisyydentunteet+näin+kovia.+Kyllä+se+on+niinkuin+puolikas+olisi+revitty+irti+omasta+ruumiista.+Viikonloppuina+ja+pariskuntien+seurassa+kaikki+yksinäisyys+vielä++korostuu.+Kuitenkin,+huomaan+että+hiukan+on+jo+helpompaa+kuin+vuosi+sitten+kun+alkoi+uusi+kierros.+Sanotaan++että+aika+auttaa.+Ehkä+tämä+on+sitä+uusien+juurien+kasvattelua+ja+oman+minän+löytämistäkin.+Tapasin+rakkaani+18-+vuotiaana.+Koko+elämämme+on+ollut+erittäin+perhekeskeistä,+viisi+yhteistä+lasta+ja+kolmetoista+lastenlasta.+Nyt+olen+menossa+seurakunnan+sururyhmään.+Olen+edelleen+kuin+metsään+eksynyt+lapsi,+jospa+saisin+siellä++vertaistukea+ja+selkeyttä+elämäni+ratkaisuihin.