Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rainer.nyholm
profiilit
rainer.nyholm
rainer.nyholm
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
36
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vihreillä+on+ikävä+tapa+valehdella+saadakseen+lisäpainoa+luuloilleen+ja+mielipiteilleen.++Lihan+tarjonnan+vähentäminen+on+ainoastaan+aatteellinen+toimenpide,+eikä+perustu+terveystutkimuksiin+tai+maailman+luonnon+pelastamiseen+-+vaikka+näin+jatkuvasti+väitetään.+Pakollisen+kasvisruokapäivän+(ei+tarjota+liharuokaa)+kaveriksi+pitäisi+aina+olla+yhtä+monta+pakollista+liharuokapäivää+(ei+tarjota+kasvisruokaa).
21.10.2019 20:50
Kävin tänään katsastamassa tuolla Rock katsastuksessa. Mielenkiintoinen paikka ja homma toimi asiallisesti. Tämä sopii humppa-kansallekin ;)
Ensi vuonna menen samaan paikkaan katsastamaan; olivat kokemukset sen verran positiiviset.
30.06.2015 11:48
Rakenteelliset Euroopassa muutokset ovat toki tarpeen ja poliitikothan tämän EU:n ovat munineet. Valtionvelka ja ylisuuri julkinen talous ovat heikko yhdistelmä, mutta poliitikkojen täytyy saada puoluetovereilleenkin "vihreä oksa". Eli jos uudistukset virkamiehistä ja poliitikoista ovat kiinni, mitään ei tule muuttumaan.
Euroopan talous taatusti voi paremmin, jos käytämme Eurooppalaisia tuotteita. Rahan lapioiminen Aasiaan voitaisiin lopettaa; jää enemmän rahaa Kreikkaan lapioitavaksi.
PSA:n tavoitteena on luonnollisti tehdä voittoa, kuten kaikkien yritysten. Viime vuosi oli heikko, mutta t'ämä vuosi saattaisi olla parempi. Poliitikkojen sotkemat valtiontaloudet alkavat vakautua ja ihmiset jälleen ostavat tuotteita. PSA:lla on uusia malleja ja uudistuksia tulossa mallistoon. Tiedot GM-yhteistyöstä vähän arveluttaa, mutta toivottavasti se jää hankintayhteistyöksi, jolloin komponentteja ehkä saisivat halvemmalla.
03.03.2012 10:27
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota
20.12.2011 20:48
Turhan kielen ylistystä. Sinua ei kukaan estä itse opiskelemasta ruotsia, vaikka se ei olisikaan pakollista. Mitkään järkisyyt eivät puolla ruotsin opiskelua, mutta ihmisillä on oikeus opiskella myös asioita, jotka eivät ole varsinaisesti hyödyllisiä.
Tämä kirjoituksesi on siirtomaakielen (ruotsi) taakse piiloitettu provo.
30.10.2011 11:59
Tässä ketjussa joillakin on selvästi sellainen käsitys, että vuokraisännällä on samat rajoitukset ja säännöt kuin työnantajalla.
Ei ole mitenkään kiellettyä vuokraisännän ilmaista kiinnostustaan vuokralaiseen. Mitään laitonta tässä ei ole. Muutaman tekstiviestin lähettäminen ei täytä kotihäirinnän tunnusmerkkejä.
Poliisi valvoo lain noudattamista. Eivät he juokse jokaisen loukatuksi tuntevan juoksupoikana kovistelemassa. Voit kokeilla menemällä tekemään rikosilmoituksen asiasta. Pidä kuitenkin mielessä, että perättömistä jutuista voit itse joutua oikeustoimien kohteeksi.
09.06.2010 21:16
Suomessa on periaatteessa lähes maksuton julkinen terveydenhoito. Ongelma on siinä, että terveydenhoidon saatavuus on kelvoton. Lääkäri ei maksa mitään, jos sinne ei pääse. Hoitotakuuta kunnat kiertävät surutta; hoitotakuu alkaa hoidon tarpeen arvioinnista, jonka saatavuutta rajoitetaan heikolla tavoitettavuudella. Puhelimeen vastaa pitkän odotuksen jälkeen joku (ei lääkäri) ja kertoo kaikkien lääkäriaikojen jo menneen. Oma hauska piirre terveyskeskuslääkäreissä on kielitaito. Potilaiden tulisi osata Viroa, Venäjää tai jotain outoa afrikkalaista kieltä, jotta kommunikointi lääkärin kanssa olisi luotettavasti mahdollista.
24.02.2010 03:01
Indeksilainassa et omista mitään, vaan lainaat pankille rahaa. Korko on sidottu yleensä johonkin järkevältä tu ntuvaan (osakkeet, indeksit, raaka-aineet ym.). Yhtä hyvin korko voisi olla sidottu ruohon kasvamiseen tai lumen sulamiseen; ei pankki noiden kohde-etuuksien asioita (osakkeita ym.) tule ostamaan, vaan tuottavampia asioita. Lisäksi näihin tuotteisiin on piilotettu kaikanlaisia tuottoleikkureita, jotta laina ei tulisi missään tilanteessa pankille liian kalliiksi (sinun tappioksesi nämä leikkurit). Usein indeksilainoissa on merkintäpalkkio, mikä on aika erikoista; joudut maksamaan siitä, että saat lainata pankille rahaa.
"Pääomaturva" on oikea markkinoinnin kukkanen tässä asiayhteydessä. Toki pankki maksaa velkansa, jos pystyy, kuten mikä tahansa yritys tekisi. Toisaalta Lehman sijoituksia tehneitä ja Merenneitoihin sortuneet tuntevat takuulla tulleensa huijatuiksi, koska tuotteet olivat "Pääomaturvattuja". Pääomaturvattuja sijoituksia on myös Suomessa menettänyt arvonsa; miljoonien eurojen edestä
08.01.2010 00:55
Götebogs Postenin mukaan Spyker on tehnyt uuden tarjouksen. Mitä tarjous sisältää ja millä tavalla se on GM:lle enemmän mieleen kuin edellinen, ei paljasteta. Tosin konkreettisia syitä, miksi ensimmäistä tarjousta GM ei halunnut hyväksyä, ei ole tuotu julkisuuteen.
Heikolta näyttää Saabin jatko tällä hetkellä, mutta pian asiaan saadaan varmuus.
http://www.gp.se/ekonomi/1.275563-gm-beredda-granska-nya-erbjudanden
20.12.2009 18:07
Ylivuotiset halvalla myytävät Sonatat menevät kaupaksi nykyiselläkin hinnalla. Kauppiailla ei ole mitään tarvetta laskea hintaa lisää. Autot loppuvat pian, joten odottelijat jäävät ilman autoa.
16.12.2009 00:08
Euroopan Investointipankki ottaa Saabin lainahakemuksen käsittelyyn 21.10. Ennen kuin pankki päättää, lainasta Saabille, uudelleenjärjestely on epävarmaa. Ruotsin valtion lainatakuu on tärkeässä asemassa lainahakemuksessa.
http://www.gp.se/ekonomi/1.225845-saablanet-tas-upp-pa-onsdag
16.10.2009 18:14
Tämä malli on yksinkertainen ja toimiva. Pitää vain löytää yksilö, joka ei ole ihan kattoon asti ruostunut. Näin vanhat autot ovat kuitenkin yksilöitä ja mikä tahansa tarjokkaista voi olla huono ostos.
Pienempien autojen ylläpitokulut ja vakuutukset ovat isoja halvempia. Tämä kannattaa pitää mielessä autoa valitessa.
10.08.2009 21:56
Kokeilin vaihtaa vasemmanpuoleista lähivaloa. Hetken asiaa tutkittuani, päätin homman olevan juuri sopiva huollon tehtäväksi. Kun vain olisi kestäviä polttimoita, ettei jäisi valottomalla autolla maantielle.
Auton suunnittelijalle on tosiaan tullut paha moka. Etelässä polttimoita ei varmaan tarvi useinkaan vaihtaa, koska päivällä ei ajella valot päällä. Täällä "pimeässä" pohjolassa valoa tarvitaan päivälläkin.
07.08.2009 10:47
Surkea tutkimus; miehet takuulla tuijottavat naisia yli 50 vuotiaina. Samoin 18 vuotta on liian korkea aloitusikä. Pitäisi ikähaarukan olla enemminkin 12...80 vuotta. Yli 50 vuotiaat ovat tuijottelijoina jo niin harjaantuneita, että tuijottelua ehkä ei huomaa niin helposti.
Uljaat ja upeat daisarit kun purjehtivat kaupungilla sopivat kevyesti verhoiltuna, on lliikenneonnettomuus lähellä. Ja näillä seniori-tuijottelijoilla varmaan sydänkohtaus.
07.08.2009 10:39
Rajoitukset pitäisi asettaa siten, että ne eivät tarpeettomasti hidasta liikennevirtaa. Nykyään teillä voi täysin turvallisesti hyvissä olosuhteissa ajaa 15...20 km/h ylinopeutta, kuten moni tekeekin. Nopeus ei ole tässä ongelma. Oikean ja mielekkään tilannenopeuden kriminalisoinnissa on kyse piiloverosta. Alinopeutta ajavat aiheuttavat ongelman ja turvallisuusriskin, koska aiheuttavat ohitustarpeen. Tarpeettoman alhainen liikenteen nopeuden taso aiheuttaa liikenteen ruuhkautumista.
Rajoitusten oikeasta tasosta meillä ei uskalleta keskustella ja tasoa ei uskalleta kyseenalaistaa. Mieluummin keskustellaan toleransseista ja rankaisemisesta (=piilovero). Saksassa rajoitusten taso on merkittävästi Suomea korkempi. Norjassa on alhaiset rajoitukset. Saksan moottoritiet ovat turvallisimpia kulkuväyliä, vaikka niillä saa ajaa kovaa (onnettomuudet ajettua kilometria kohti).
01.08.2009 08:40
Mitä Tojolla on Volvon omistajan kanssa tekemistä?
Ilmeisesti et tiedä, mikä on uutistoimisto ja mitkä ovat suuria uutistoimistoja.
11.07.2009 00:03
Ei kuninkaanmuna vielä ole Saabin omistaja. Ruotsissa ministeri julkisuudessa epäilee hanketta. Ruotsalaiset ovat tyypillisen päätöskyvyttömiä tässä asiassa. Arvatenkin asiasta pidetään loputtomia palavereita, jossa kaikkien pitää esittää oma kantansa ja palaveri ei silti kykene päättämään mitään.
Saabin moottorit ovat nykyään Opelin, Holdenion ja Fiatin mallistoa. On mielenkiintoista nähdä, minkälaisella voimalaitos politiikalla Saab soveltaa uusissa malleissa. Jos Saab nyt sitten yleensäkään jatkaa toimintaaa. Omia moottoreita Saab ei kykene luomaan, joten yhteistyökuviota tarvitaan.
25.06.2009 20:19
Saabin tulee tähdätä niche-markkinoille, joissa autosta maksetaan yli mersun hintoja. Mersuja tehdään suurina sarjoina ja Saab on kärpässarjan valmistaja. Viime vuosina Saab on rakennellut noin 100'000 autoa vuodessa ja mersu tekee yli kymmenen kertaa enemmän (tojo tekee vielä paljon enemmän). Tänä vuonna Saabin valmistusmäärät jäävät menneiden vuosien määristä vielä selvästi.
Kansanautoa Saabista ei takuulla tule enää koskaan. Ruotsissa ei kyetä autoja valmistamaan samoilla kustannuksilla, kuin Unkarissa, Slovakiassa, Puolassa, Turkissa tai Intiassa.
25.06.2009 20:11
Slaissaajat saavat yrittää juosta yläkierrelyöntejä kiinni ja yrittää slaissata nousevaan palloon. Ei ole helppoa! Kova yläkierre tekee slaissaamisen massalla todella hankalaksi. Verkolle edetessä slaissilla ei ole mitään tekoa, koska slaissattu ohitus on helppo poimia. On osattava kaikki kierrelyönnit!
Hiekkatekonurmella tulee turhan usein virhepomppuja. Pompun korkeus itsessään ei ole ongelma, koska siihen oppii. Pallojen on syytä olla tuoreita, jotta slaissaajat ja tuupparit eivät saisi kohtuutonta etua palloista.
25.06.2009 18:11
Skoda Felicia on ensimmäisiä malleja, joita Skoda teki volkkarille myynnin jälkeen. Autoa pidettiin hyvänä ajaa ja ihan asiallisena, tosin moottori ei ole kaikista uusinta muotia (tämä voi olla hyvä asia). Tämä on yksi malli, jolla Skodan nykyinen hyvä maine rakennettiin.
Nettiautosta löytyy vaikka tällainen esitys:
http://www.nettiauto.com/skoda/felicia/2611289
23.06.2009 21:58
1 / 2