Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

24

1. Mulla+oli+Yakin+ace+5000+maila+joskus+90-luvun+taitteessa.+Ei+kyllä+mitään+hajua+mitä+se+silloin+maksoi+mutta+ei+ollut+halvimmasta+päästä+sen+verran+muistan.+Maila+löytyy+varmaan+vieläkin++vanhempien+autotallista.+Brändistähän+ei+tosiaan+meinaa+löytää+oikein+mitään+tietoa+eli+ei+ilmeisesti+ollut+kovin+pitkäikäinen+yritys.+Jostain+netistä+löysin+sen+verran+että+oli+ilmeisesti+australialainen+ja+keskittynyt+enimmäkseen+sulkapallo-+ja+squashmailojen+valmistukseen.+Maila+kyllä+ajoi+aikoinaan+asiansa+ihan+kiitettävästi+joskin+muistelisin+että+oli+ehkä+hieman+painavahko+nuorelle+pojalle.
  2. Muistaako kukaan 80-luvun taitteesta Sharp toffeepatukkaa. Nimi jäänyt mieleen ku meillä oli samanniminen VHS-videonauhuri :). Oli kääritty hopeiseen tai kullanväriseen tinapaperiin. Sisällä oli vaalea toffeepatukka, joka oli jaoteltu muistaakseni neljään tai viiteen osaan. Ei tainnu olla kotimainen tuote, oisko ollu peräti englantilaista toffeeta. Maraboun Pigall on jääny mieleen ku se oli pidempi kuin muut suklaat hyllyssä aikoinaan. Sitte oli myös toinen samanmittanen suklaapatukka, joka oli muistaakseni hopea/vihreässä kääreessä, varmaankin myös ruotsalainen. En ole kyllä ihan varma sekoitanko Dajmiin ku on jo tuota aikaa kulunut. :) Näitä piti joka tapauksessa aina yrittää tunkea äidin ostoskärryihin. Muistan myös ne kamalat Malacon lakunauhat, jotka näyttivät spagetilta. Oli eri makuja. Roope Ankan kolikot oli kyllä yksi omista suosikeista.

Yksi mitä en nähnyt täällä muisteltavan oli Fazerin amerikan toffee? Oli sinisessä pussissa, valkoisia neliön mallisia piparmintun makuisia toffeita, joissa oli punaisia ja sinisiä raitoja. Näitä sai aina ukin luona käydessä pihlajakarkkien ja Fazerin parhaiden kera. Nuo piparminttutoffeet eivät tainneet kyllä olla pitkäikäinen tuote, kun hävisivät kauppojen hyllyiltä.

äitini löysi muutamia vuosia sitten vaatevarastoja siivotessaan lapsuuden takkini taskusta Fazerina patukan 70-luvun lopulta. En uskaltanut maistaa ja testata olisiko vielä makua tallella ;).

Loppuun pieni visa. Muistaako joku tällaisen patukan, vai oliko tämä suunnattu länsinaapurin markkinoille?

http://80talsreklam.se/2013/06/08/rocky-chokladen-som-golvar-dig/
  3. Morfiini toimii!
  4. Osta tilto!
  5. Ongelma tuntuu olevan että ihmiset eivät osaa ottaa kanssaeläjiään huomioon ollenkaan. Mennään asenteella MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! Tämä johtuu varmaankin nykyaikaisista kasvatusmenetelmistä, missä pehmoisukit ja äitylit taputtelevat lasta päälaelle ja hankkivat lapselle kaiken mahdollisen ettei vain tarvisi hoitaa vanhempien velvollisuuksia ja niitä ikäviäkin kasvatuksellisia toimenpiteitä millä nuoresta ihmisestä tehdään toiset huomioon ottava yhteiskuntakelpoinen aikuinen.

Minulla on ollut täällä kaupungin vuokra-asunnossa myös ongelmia metelöivien mölyapinoiden kanssa. On se helvetti kumma että työttömillä ja juopoilla on varaa ryypätä joka viikonloppu ja viikollakin aamusta iltaan. Yläkertaan muutti oikein lauma nuoria apinoita elämöimään usein viikollakin ja aloittivat elämisen tosiaan siinä alkuillasta ja jatkoivat aamuun asti. Itsellä oli usein herätys viiden jälkeen aamusta niin samaan aikaan nämä apinat alkoivat siirtyä yöpuulle. Yhtenä yönä kuului äänistä päätellen siltä kuin kirjahylly olisi kaadettu ja joku apina juossut ainakin pari kertaa lasioven läpi. Taidettiinpa vähän nuorta miehistä urhoollisuutta todistella nyrkinvaihdon merkeissäkin. Onneksi tuon yön jälkeen apinalauma hävisi kuin pieru saharaan. Sitten on vielä tämä seinänaapurien juoppo pariskunta jonka luona tuntuu vierailevan kaikki kaupungin alkkikset. Sielläkin on usein juhlittu aamuun asti. Muija on ottanut tasaisesti turpaankin juoponmullikka ukoltaan. Poliisit on vieraillut ainakin pari kertaa mutta eipä vain ole saatu tilannetta kuriin. Ilmeisesti tämä juoppo ukonmullikka on kuitenkin saanut asunnosta häädön koska ovesta on toinen sukunimi hävinnyt. Silti ukonmullikka tunkee itsensä asuntoon tasaisen tappavaan tahtiin ja muijja ottaa turpaan taas ja taas uudestaan. Olen vain hymyillyt ja ajatellut että jos akka on noin tyhmä niin ottakoot turpaan. Täytyy vain toivoa että saisivat sen akankin vielä kömmettyä pihalle vaikka eipä siihen varmasti paljon parempaa naapuria tule kuitenkaan tilalle. No toivossa on hyvä elää.
  6. Make drugs...not war!
  7. Minäpä haluaisinkin nähdä näitä "pelinaisia", jotka tulevat juttelemaan ja iskemään miehiä. Näin tasa-arvon aikana myös tämä elämän alue olisi hyvä saada enemmän myös naisten vastuulle. Mutta vielä ikävän paljon on Suomessa valalla keskiaikaiset ajattelumallit sukupuolten rooleista ja naisten leimaamisesta huoriksi (joskin usein naisten omaa ajattelua). Olen kuullut, että jotkin äidit vieläkin opettavat tyttärilleen, että ei ole sopivaa naisen lähestyä miehiä. Lieköhän totta?