Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

14

Kommenttia

1714

1. raamattuun oman uskonkäsityksemme mukaan. Ja näemme raamatunjakeissa sen mitä HALUAMMEKIN SIINÄ OLEVAN.
    Matteus 6.luku 7-9 jakeet.Ja keksiäkseen jotakin, mistä häntä syyttäisivät, kirjanoppinnet ja fariseukset pitivät häntä silmällä, parantaisiko hän sapattina.
    Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi miehelle, jonka käsi oli kuivettunut :>>Nouse ja astu esille Minä kysyn teiltä kumpi on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä, vai tehdä pahaa, pelastaako henki vai hukuttaa?>>

Mitähän Jeesus tuumisi Jt-n veri-itsemurhista?

>>Kuolleet eivät tiedä mitään>>
    Tämä on Jehovien suosikkikohta. He irrottelevat raamatunjakeita niiden asiayhteydestä. Tässä he ovat mestareita.
    Saarnaajan kirjan, josta tämä raamatunlause on, kirjoitti kuningas Salomo. Näin ainakin Juutalainen perimätieto uskoo.
    Kuten raamatussa kerrotaan, luopui Salomo myöhemmällä iällään Herrasta ja alkoi palvoa epäjumalia. Kuten Kuningasten kirjan 11.luku jakeet 1-9 kertovat.
    Miksi siis pitäisi uskoa Herrasta luopuneen, epätoivoisen ja masennukseen vaipuneen miehen sanoja?
    Aivan oikein: kuolleet eivät tiedä mitään. Näinhän elävät suhtautuvat kuolleisiin.
    Ja tomu palajaa maahan niinkuin on ollutkin ja HENKI palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.Saarnaaja 12.7
    Jos jehovien ovijulistajat papukaijamaisesti toistavat jotain raamatulausetta ovijulistuksessa ja etsivät vastauksia VAIN SEURAN OMASTA kirjallisuudesta, niin miten se muka viittaa itsenäiseen raamatuntutkimiseen?
    En ole keskusteluissa ovijulistajien kanssa saanut koskaan mitään ITSENÄISTÄ kommenttia tai ajatusta raamatusta, kaikki vain papukaijamaista toistoa kirjasta:´Mitä raamattu todella opettaa.
  2. Elipä kerran kauan sitten suuressa maassa Charles Taze Russel niminen mies. Hän oli bresbyteeri uskonnoltaan. Hän ei vain voinut käsittää miksi rakastava Jumala kiduttaa IKUISESTI ihmisiä helvetissä. niinpä hän perusti itse oman uskontonsa ja siksi me tänne Suomi24.fi palstalle viestejä jehovalaisuudesta kirjoittelemme.

Käsitelkäämme käsitettä´ kuolema´ vielä kerran raamatussa.

Mitä mielestäsi tarkoittavat Jeesuksen sanat nuorukaiselle?>>Herra, anna minun seurata sinun, mutta anna minun haudata isäni ensin>>
    Jeesus vastasi >Anna KUOLLEITTEN haudata kuolleensa ja seuraa sinä minua>>
    Tarkoittiko Jeesus `KUOLLEILLA´?
    A=että kaikki pojan sukulaiset makaavat tiedottomina kuolleina?
    B=Heidän henkistä kuolemaansa epäuskonsa takia
    c=Jotakin muuta?
    Toinen Jeesuksen lause kansalle ja fariseuksille:>>Ellette usko minua siksi joka minä olen niin te KUOLETTE synteihinne>>
    Tarkoittiko Jeesus?
    A=Että he kaatuvat heti kuolleina maahan ja ovat tiedottomia?
    B=Että he synnin ja epäuskon takia ovat ´henkisesti kuolleita´?
    C=Jotain muuta?
    Apostoli Johannes taas sanoo:>>On syntiä joka on KUOLEMAKSI js on syntiä joka ei ole KUOLEMAKSI>>
    Miten voimme jäädä eloon ?
    A=Jos synnin palkka on VAIN fyysinen kuolema
    B=On syntiä joka aiheuttaa `HENKISTÄ KUOLEMAA´ mutta ei ole peruuttamatonta.
    C=On syntiä joka aiheuttaa peruuttomattoman `henkisen kuoleman´ ,jota ei anteeksi anneta>Tässä eikä tulevassa maailmanajassa>>, kuten Raamattu asian ilmaisee.
    Vielä Apostoli Paavalin Efesoslaiskirjeestä kohta:>>Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne>>
    Ja taas tarkoitettiinko termillä ´kuolleet´?
    A=Fyysisesti kuolleita
    B=henkisesti tyhjiä, sisäisesti kuolleita?
    c=jotain muuta?
    Entä lause `Kuolleet eivät tiedä mitään´
    Tämä lainaus on Saarnaajan kirjasta, eikä Raamatussa juuri muualla VT-n puolella käsitellä `kuolema-käsitettä`. Uskoisin että Saarnaajan kirja liitettiin Vanhan-Testamentin kanoniin ESIMERKIKSI-henkilöstä joka on epäuskonsa ja lankeemuksensa takia on kuollut jo `henkisen kuoleman´. Syvä pessimismi leimaa hänen kaikkia
    sanojansa ja tekojansa. Saarnaaja on täysin erilainen muihin Ut:n ja VT-n kirjoihin verrattuna. Miksi Jahve-olisi jakanut `jumalallista´ inspiraatiota epäuskoiselle ja hänestä luopuneelle ihmiselle, kun tämä epätoivoissaan pohtii maallista tulevaa kuolemaa?
    Eikö pikemmin PANETTELIJA puhu Saarnaajan suun kautta?