Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jounirj
profiilit
jounirj
jounirj
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
18
Kommenttia
487
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ruåttista löytyy kaikenlaista Blocetin sivuilta.
Midänkin messujen jälkeen varmaan pyörii kunnostettavia lohkoja/koneita
http://www.blocket.se/stockholm/VOLVO_PENTA_TAMD41_och_KAD42_37029396.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_Penta_motorer___delar_i_Goteborg_32200038.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_Penta_KAD44_38132616.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/vasternorrland/Volvo_penta_AQD_40_38083223.htm?ca=11&w=3
23.01.2012 15:36
Mutta ei ollutkaan tämä Hankolaineni. Kyllä minäkin tuosta Tampereen butiikista uskaltain ostaa.
22.01.2012 15:13
Näillä löpön hinnoilla ei bensakonekaan ole paha vaihtoehto.
Et kerro mikä kone siellä nyt on, Tulee täysremppa paljon halvemmaksi kuin vaihto toiseen merkkiin. Ei tarvi vaihtaa mittareita yms.
Vetolaitteenkin voi huollattaa, vaihtaa liikkuvat kumpaankin niin ovat kuin uusia
.
Konetta ei ajamalla loppuun saa joten kun siihen tekee/teettää rempan niin säästää.
200hp riittää mainiosti, parilla kavelilla on ko. paketit
Itse kun tein Volvoon rempan niin palikat oli jotain 4-5000e, en viitsinyt laskea tarkkaan. Tossa oli jo uusi turbo, vesipummpu, pakokäyrä, kaikki liikkuvat, laturin ja startin kunnostus, pumppuhuolto, uudet suuttimet, koneistukset yms
22.01.2012 14:55
Yleensä 2t perämoottoreissa menee mailille sen verran kun siistää pikkua, 50hv =0.5L. Laskee tosin isoihin päin joten tossa 1.8-2L. Noin karkeesti.
Tärkein tieto puuttuu, missä veneessä.
06.01.2012 12:07
Hyvä sentään että tarina jatkuu edes jollain muotoa. MV:t oli sentään Suomen oloissa aivan kelpoja laitteita.
Sääli että poikien uurastus meni taantuman myötä
05.01.2012 21:16
Mainio tarina
04.01.2012 13:47
Jep, eipä näkynyt enää. Kesällä vielä oli ainakin.
02.01.2012 07:27
Android padeihin (ja puhelimiin) saa virallisen Navionic kartaston marketista hintaan 9.99e sama hinta iPadinn ja phoneen. Nokialaiseen maksaa tasan 10e OVI kaupassa.
Ja saman voi myös ladata reilun satasen 10.1" padiin ilmaiseksi.
En ehtinyt käyttää kuin koemielessä kun sain asennettua vasta lomien jälkeen.
Mutta näytti merellä missä olen ja mihin menin
Tuossa Navionicsin tiedot http://www.navionics.com/NavionicsMobile.asp
19.12.2011 14:44
Kyllä, mutta vasta ensi kautena vaikka dieselin hinta nousikin ;)
16.12.2011 18:33
aika LIKI LÄHELLÄ ETTEN KOMMENTOI vaikka lupain olla , itse asiassa taisin luvata kirjoittamatta, mutta ehkä kommentointi sallitaan tästakin huolimatta....................jos vielä enemmän menet skutsiin jutuissasi. Täytyypä seurata ketjua.
Ja mikä hyvä, tämä on vieläkin (melkein) pysynyt ilman häirikköjä, en siis tarkoita sinua "aloitus on provo" nimimerkkiä, vaan niitä oikeita häiriköitä.
Anteeksi vaan mutta oli pakko skrivata tämä.
09.12.2011 21:10
Näitä kahta kohtaa en ymmärtänyt. Itse puhun TYHJÄSTÄ saaresta jonka kuulemma Nallet omisti.
Aloittaja taas ei mainitse yhtään rakennusta vain poijun johon ei tietenkää saa kiinnittyä.
Joten älä selitä niistä rakennuksista, niiden aivan lähelle ei tietenkään saa kiinnittyä.
Itselle tämä oli viimeinen kirjoitus tähän ketjuun, vaikka mainitsisit vaikka kuinka monta rakennusta.
Kumpihan meistä ei ymmärtänyt :)
08.12.2011 17:45
Vastauksen voit lukea tuosta ylempää (7.12.2011 17:07). Sen olisit toki voinut tehdä jo ennen kuin kirjoitit.
Kaipa tuo tulkinta johtuu siitä että niissä pursiseurojen saarissa on juurikin noita rakenteita. Alueet ovat myöskin aika pieniä (ainakin niissä tapauksissa joissa ollaan oikeuteen päädytty).
Luinkin tuon mutta siitä ei selvinnyt missä oikeasti on viety oikeuteen, edes pieneen, tyhjään saareen kiinnittynyt.
08.12.2011 10:31
Helsingistä itään on TODELLA rauhallista ja varsin tyhjää.
Pyhtään Kaunissaari on aivan mukava, Sipoossa on joskus kuulemma ollut hulvatonta.
Loviisan edustalla Svartholm on tosi oiva paikka kun skidit on tossa iässä, linnoitukseen voi lisätä vädän merirosvo jutskaa, ainakin jos on poikia joukoisassa
Merihotelli Mäntyniemi on hyvä, mahdollisuus savusaunaan, ainakin ennen, perjantaisin.
Nämä lähinnä palvelusatamia, et kertonut haluatko luonnon satamiin vai näihin.
07.12.2011 18:30
Taidampa jatkaa vielä koska tämä on pysynyt näinkin pitkään asiallisena ilman niitä muutamaa perushäirikköä.
Kerrot että oikeudessa on näin lakia "tulkittu" , väitätkö siis että joku on joskun vienyt asian oikeuteen, siis ainakin pursiseura, siitä että joku on ollut kiinni heidän omistamassa saaressa ja tuomiossa on PURSISEURAN saari .
Tuomiossa on sitten katsottu että juuri näiden omistamat tyhjätkin saaret katsotaan kotirauhan piiriin.......joka siis estäisi niiden normaalin jokamieskäytön.
Arvelet aloittaajaa provoksi, itse taasen , anteeksi vain, vaikka sanoin että tämä on pysynyt asiallisena, joudun "valumaan asiattomuuden puolelle" ja epäillä että itse omistat jonkun tällaisen tyhjän saaren jossa satunnaiset yöpyjät harmittavat.
Muutoin tuntuu uskomattomalta että tarjoilet noita oikeuden päätöksiä totuuksina.
07.12.2011 18:11
En ole kuullut että laissa olisi eri "merkintä" pursiseuroista tai Karhuista.
Riippumatta omistuksesta, yksityinen tai seura, saa tyhjään saareen rantautua. Ei toki laituriin eikä poijuun mutta TYHJÄÄN saareen.
Itse asiassa vaikka ei ole tyhjä niin "kohtuullisen" matkan päähän rakennuksesta. Taisi olla jotain 50m. Itse en rantaudu jollien matkaa ole ainakin 200m.
Olisi aika mielen kiintoinen tilanne etsiä omistussuhde jostain tyhjästä saaresta, kuuluuko se pursiseuralle vai. Jo tämänkään takia laissa ei ole eritelty onko omistaja seura vai kummin kaima.
Jos saaressa on pelkkä seuran lippu ei kait sinne kukaan hullu me lipun alle kiinnittymään.
Kuten aikaisemmin totesin, jokuhan ne kaikki saaret omistaa.
07.12.2011 10:55
jep, kävi kerran Tammisaaren edustalla.
Löydettiin suojainen saaren ranta, laskettiin koukku pohjaan ja keula kiinni lenkkeihin. Niitä löytyy muuten yllättävän paljon vapaidenkin saarten rannoilta. Itse asiassa näin kerran kun hemmot tuli rantaan, vetivät käyntiin polttomoororiporan ja pistivät kiinni useita lenkkejä jotka jättivät lähtiessään. Eivät varmaan olisivat edes irronneet. Mutta siihen Tammisaareen...........
Oltiin ajateltu olla siinä yksi yö ja tehdä hemmolle safkat ja pistää nukkumaan.
Ei siinä mennyt kauaa kun siihen pöllähti paikalle "hoonosoomi" hemmo joka käski meidän poistua, kyselin vähän että miksi. Sanoi että tämä on Merikarhujen saari johon totesin että eiköhän nämä kaikki ole jonkun saaria.
Intti vaan että pitää poistua ja minä intin että mikisi, no kun tämä on.........
Alkoi käydä yksitoikkoseksi. Saaressa ei muuten ollut kylttiä (ei se toki mitään olisi merkinnytkään) ei yhtään rakennusta eikä mitään muutakaan.
Täämä hemmo oli nii huvittava että jaksoin vähän lämmittää sitä. Sönkkäsi sitten että kyllä meidän vaan pitää lähteä KOSKA KARHUT OLIVAT PALKANNEET HÄ NET HÄÄTÄMÄÄN !!!!!!!!
Kerroin lopuksi nätisti että häivymme kunhan keksii siihen onjun oikean syyn, tuo palkkausjuttu ei riitä.
Kysyi sitten että kauammekon ajattelimme siinä olla, tarkoitus oli lähteä heti aamulla mutta ajattelin että on mukavampaa kertoa että ajattelimme olla siinä ainakin pari päivää.
Lähti siitä lopuksi tuohtuneena mutisten että ainakin jos tähän tulee karhu niin viimeistään silloin pitää lähteä. Miksiköhän olisi tullut kun niillä on siellä lähettyvillä saari missä on poijut, saunat, laiturit ja muut kliffat.
Sovin sitten, ettei hemmon yöunet ihan pilalle olisi menneet, että kun Karhu tulee niin joo, joo ;) lähdetään
Olen muuten aika varma ettei auttanut yhtään kun liikuttiin tuolloin jenkkiveneellä. Moni purkkari hemmo näkee vieläkin painajaisia noista 80-90 luvuista ja tuolloin merellä nähdyistä jenkkiveneistä.
06.12.2011 17:13
jep, tuo oli se mitä kokeilisin, investointi ei ole pahan hintainen.
Kiristä hitaasti, koko talvi aikaa ;)
06.12.2011 15:45
Yleensä niissä juuri kaksi vastakkain, kuten aikaisempikin kertoi.
Ulosvetäjä on aika must, on torpeedossa sen verran tiukassa.
Itse kiristelin vetäjää reilun viikon vähän kerrallaan, sumuttelin irroitusöljyä ja annoin maltillisesti kuumapuhaltimella lämpöä. Ja kas kuului naksahdus ja sisus irtosi hajoamatta.
Vedin taisi olla kahdella sakaralla, sain sen lainaksi OMC huollosta. Nykyiseesä Jammussani en muista onko samanlainen.
Biltemassa 2-sakarainen maksaa 6 eskoo.
06.12.2011 11:14
Näin aluksi, en ole konetietäjä, purkanut ja kasannut silloin tällöin ja kaikki ne toimivat. Yksi "ajankuluksi" rempattu on nykyinen TMD40 joka kukkuu ja käy vieläkin......siispä.
Volvolla menee suurinpiirtein näin, suoralla kutosella
Peruspata 90-110hv
+ turbo (ja varmaan jotain muuta) = 124 tai 136hv
+ tähän vielä vjäähdytin (ja varmaan jotain muuta) = 165hv
+ iskua lisää (ja varmaan jotain muuta) = 200hv
Tuskin omakaan nousisi pelkälä jäähdyttimellä 165:een, vaatii + (ja varmaan jotain muuta)
29.11.2011 18:43
Ihan mukavia l-muoviveneitä teki, ei alumiiniä
23.11.2011 08:08
7 / 25