Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jounirj
profiilit
jounirj
jounirj
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
18
Kommenttia
487
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Laakerit+normi+SKF.+Stefat+sellaiset+missä+jousi+ei+oo+kakkarautaa,+öljypuolella+ei+tosin++väliä
Ihan+ruustukissa+saat+painettua+lakrut+pois+ja+uudet+tilalle.
"Volvon+laakerin"+numero+on+ihan+sama+kuin+SKF,+ainakin+itellä+oli.
Normi+kulutusosaa
09.05.2020 20:48
En+ole+nyt+ostamassa+autoon+renkaita+mutta+prätkään+ostin+maxxikset.
Kuukkeli+kertoin+niinden+hyvästä+testimenestyksestä+autoihin+kuten+teknarikin.+
Sitten+renkaiden+valmistusmaa+ja+mikä+merkki+tekee+mitäkin+alkoi+myös+kiinnostamaan+ja+löytyi+hyvä+linkki.+Lista+löytyy+loppupäästä+tekstiä.+
Jää+monelta+ajot+ajamatta+jos+ei+huoli+aasiassa+valmistettuja,+siis+niitä+tunnettuja+kalliita+merkkejä+jotka+tulevat+sieltä+päin.+
Tässä+kiintoisa+linkki+renkaista.+Ei+tarvitse+arpoa+niin+paljoa.+
https://www.rengastema.fi/tietoa-renkaista/
11.04.2020 22:45
Ostin+aikoinani+liukuvan+veneen+jonka+pohja+oli+pesty+aivan+puhtaaksi+ja+"viimeisen+päälle+hyvän+näköinen",+joten+laskin+vain+keväällä+veteen.+
Liikkui+38+knots+ja+elokuussa+enää+28.+Syksyllä+kaamea+duuni+raaputtaa+pohja+näkeistä.+8m+pituinen+sentään.
Sen+jälkeen+olen+joka+kevät+"aktivoinut"+pohjan+ohennetulla+myrkkymaalilla+ettei+kerros+kasva+turhaan+paksuutta.
Ja,+juu+mulle+saa+kertoa+että+ihan+turhaa,+ei+pohjalle+koskaan+tarvii+mitään+tehdä+mutta+ei+ainakaan+Hemppelin+tuotteet+toimi+tekemättä+mitään.
11.04.2020 09:46
Toki+ymmärrettävää+jos+uusia+juttuja+ei+ole+tulossa+niin+pitää+kaivaa+vanhat+että+tulee+täytettä.+Mutta+ne+jotka+ne+ovat+jo+kertaalleen+lukeneet,+ei+anna+enää+kovasti.
Monesti+ovat+tyyliin+olen+tilaamassa+sitä+ja+sitä+ja+sitten+joku+vastaa+15v+kuluttua+että+tilaa+sieltä+ja+sieltä.+
Tekniikkakysymysten+nosto+voi+vielä+mennä.+Joku+kysyy+20v+vanhaan+lämppäriin+osia+12v+sitten+ja+jollain+on+nyt+sama+pulma.+
Itse+avaisin+kyllä+uuden+ketjun+enkä+kaivelis+ikivanhoja.+Eihän+se+kiellettyä+toki+ole.
11.03.2020 13:48
Tb+kama+nesteeltä.+St1+ja+shell+eripaikasta.+Luki+tänään+ip+lehdessä+missä+käsiteltiin+raakaöljyn+hinnan+laskua+mittareilta.
Venehuoltsikoilta,+varsinkin+keväällä,+voi+saada+mitä+vaan+mitä+sinne+on+talven+aikana+kerääntynyt.+
Mietin+joku+viikko+sitten+uutisoidusta+tulvakuvasta+joka+oli+just+venehuoltsikalta+ku+kaikki+oli+veden+alla+että+mitäköhän+ekat+tankkaajat+saa.+Vaikka+onhan+täyttöaukot+ja+huohottimet+korkeella+mutta+ei+huoltoluukut.
10.03.2020 10:50
jep,+ajattelin+koko+ajan+invertteriä+mutta+kyse+olikin+24v+muuntajasta.
4A+muuntajat+eivät+kovin+halpoja+mutta+ovat+tarkoitettu+jatkuvaan+käyttöön+mitä+taas+invertterit+eivät+ole.
14.02.2020 14:40
Saman+merkin+kompurakaappi+vuodelta+2014,+ja+edellisessä+myös+kompura,+oli+meillä+17v.
Toki+kun+on+24v+ja+mulla+12v+niin+jostain+se+24+pitää+sitten+saada.+Mun+invertteri+tekee+vaan+12>>230v,+vaikkapa+pc:lle+vaikka+padit+on+ne+korvannu+mut+se+on+jo+eri+tarina+😀
Tuo+linkki+selvitti+paljon
14.02.2020 14:29
Olen+ollut+aika+vahvasti+siinä+uskossa+että+noi+invertterit+eivät+ole+tehty+jatkuvaan+käyttöön+ja+tämä+että+niitä+kärähtelee+tuon+tuosta+niin+vahvistaa+käsitystä.
Mutta+maalikon+korviin+tuntuu+oudolta+et+jääkääppi+saa+sähkön+sitä+kautta.+
Jos+230v+kaappi,+niin+maasähköstä+sitten+suoraan.+Jos+vain+230+niin+ajaessa+tarvitsee+invertterin+(hyötysuhde+niissä+tosi+huono),+mutta+puhe+kuitenkin+maasähköstä+joten+ei.+
Edellisessä+veneessä+kaappi+söi+230v,+12v+ja+kaasu.+Käytin+vain+230+ja+kaasu.+Maissa+ruoraan+töpselistä+ja+ajaessa+kaasu.+
Nykyisessä+käy+vain+12v+jonka+ottaa+hupiakuista+joita+maasähkö+lataa,+tai+ajaessa+kone.+
12/230v+invertterikin+kyllä+löytyy,+en+ole+siihen+koskaan+mitään+kytkenyt.+Vois+varmaan+ajaessa+keittää+kahvit+230v+keittimellä+jos+ei+olis+liikkuva+vene.
Voi+toki+olla+että+mulla+ei+luetun+ymmärtäminen+kysymyksessä+toiminut+😁
14.02.2020 11:13
Tuoltahan+++
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/56212/huviveneilyssa_kaytettyjen_polttoaineid/+++++++++
summat+selviää+tarkasti.
Kerran+olen+joutunut+löpöratsiaan,+Kotkan+vierasvenesatamassa.
14.02.2020 10:56
Ei+siitä+oikein+hyvää+saa+jos+asentaa+alle+20c.+Kyllä+sen+oaikalleen+sain+mutta+muutaman+kesän+jälkeen+on+löysä.+Olisi+pitänyt+malttaa+odottaa+lämmintä+eikä+vetää+kiinni+keväisessä+15c.
15.12.2019 11:19
Ei+muuta+kokemusta+kuin+yksi+siirtoajo+ja+messuilla+ollut+aikoinaan+esittelemässä
Muovipatjat+päällystettäväksi,+ellei+ole+jo+tehty.+
Aika+muovinen+joten+jotain+"ääntä+syövää"+sisään.+Toi+siirtoajo+oli+toki+pakasta+vedetyllä+jossa+ei+sisällä+mitään+varusteita,+tyynyjä,+ei+edes+takkeja.
Ihan+mukava,+kävis+kyllä+itselle+jos+tota+kokoluokkaa+hakis.+
Tää+oli+sisäperällä.
12.12.2019 22:30
Tunnuslukulaitteella+ei+tee+mitään+missään,+on+äärimmäisen+hankala.
Kun+maksat/hoidat+tietokoneelta+niin+silloin+käytät+vain+kännykän+tunnusluku+sovellusta.+Helppoa+kuin+heinän+teko.
12.10.2019 09:42
No,+niksipirkkaa+tai+ei+niin+noin+sain+omaani+katottua+rajan.+Saa+toki+olla+tuota+pirkkaniksiä+käyttämättäkin
19.09.2019 21:46
Jos+joku+tunnettu+merkki+niin+kurkkaa+myynti-ilmoituksia+ja+muita+kuvia+niin+näet+missä+kelluu
19.09.2019 16:35
Va+varuste+niin+ei+ole+ongelmia.+Jos+on+piirustukset+jommallakummalla+valmiina+niin+tekevät+niistä.
Tai+toimittaa+vanhan+malliksi.+Kohta+alkaa+olla+hyvä+aika+tilailemaan.+
Itse+tilasin+sieltä+Tristaniin,+putkineen,+kotiovelle+ja+voin+väittää+että+oli+halpa.
31.08.2019 17:51
Ajeltiin+17v+Marino+9000:lla,+tilaa+riittää.
Sitten+vaihdettiin+Tristan+820:een+jossa+olisi+kaikki+mitä+listasit.
Me+olemme+erittäin+tyytyväisiä+valintamme.
22.08.2019 17:36
Matkavauhtina+sellainen+19-22.
Kyllä+se+kahdelle+riitti+lomakamoineen.+Silloin+ei+käytetty+niin+valtavia+koneita.+Lohessa+oli+85.
Nyt+on+saariveneessä+Lami+440+on+60hv
03.08.2019 22:28
Meillä+oli+c+vuoden+87.+Melko+syvä+v+joten+kokoisekseen+hyvä+aallokossa.+Vastapainona+toki+voimakas+kallistus+jos+paikallaan+väkeä+samalla+reunalla.
Vaihdettiin+Lohi+585+HT+tohon,+oli+luksusta+kun+sai+cabinin+ovella.
Myyjäliikkeen+mukaan+eka+alumiini+ikkunakehyksillä,+ostettiin+uutena.+
Kone+oli+70hv+evari+ja+riitti+hyvin+kahden+aikuisen+tarpeisiin.
01.08.2019 21:58
Kyselijän+ekat+köydet+jo+vaihdettu,+sen+verran+on+jo+aikaa+kysymyksestä
24.07.2019 10:28
No+mikäs+missä+mainitaan+eco+toimis+niinku+pitäis.
19.07.2019 13:59
1 / 25