Vapaa kuvaus

Gentleman Vapaan matkailun puolueeton kannattaja. Perinteitä kunnioittaen ja tulevaisuuden puolesta. Linkit: http://oivanlaari.suntuubi.com/, http://localshop.suntuubi.com/, http://kuvablogi.com/blog/3915/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

23

Kommenttia

41

  1. Nykyisin voitte unohtaa harrastelukytkennöissänne nuo D+johdot ynnä muut relekytkennät hupiakun latauksessa, tai sitten niiden puuttuessa lähes pakollisen auton ja vaunun erottamisen parkissa.
    Biltema myy lisäakun lataukseen erotusrelettä, joka kytkee pääakun ja hupiakun yhteen kun laturilta tulee yli 13.3 volttia, ja katkaisee akkujen välisen yhteyden kun jännite laskee 12.8 volttiin. Automaattireleen virrankesto on 125 ampeeria.
    Kytkentä on myös helppo - siinä on vaan maajohto, Out ja In -se on siis ihmevekotin.
    Hintakaan ei ole paha, 15€ ja myyjän tuotenumero 25-230. Löytyy kaupasta veneosastolta.
    Toki tee-itse matkailuautomies tarvii myös mokomaa kikaletta, ellei ihan kynttelinvalossa meinaa asustella kopperossaan.

    Muuten ylläolevasta(tai allaolevasta, miten päin se nyt meni) keskustelusta sen verran että kyllä karvapistenaamari on melkoisesti enemmin hajulla näissä sähköasioissa kuin tämäinen toinen kinaaja kapteeniAlarm, jonka nimimerkkikin jo antaa ymmärtää, että eräisiin ohjeisiin kannattaa suhtaututa tietyllä varovaisuudella. Toki ohmin laki on kuitenkin hallussa?

    Parhaiten hupiakku latautuu ajossa, kun asentaa invertterin auton kojetilaan, ja vetää sieltä roikkakaapelilla 230 volttia vaunuun ja käyttää tavallista verkkolaturia akun lataukseen. Tämä ei ole varmaan laillista, enkä minä sitä kellekään tuputa, joten omallavastuulla vaan kokeilemaan, jos uskaltaa.
    Pitkä latausmatka, ohuet johtimet ja monet liitokset kuluttavat liikaa varaustehoa 12 Voltin systeemissä. Niin se vaan on.
  2. Can't talk now !
    Eating!
  3. Pokka ohitetaan hujauksessa. Uusi tielinja kulkeekin -eipäs kuljekaan Repojoelta Kutturan kautta Saariselän suuntaan, kiitos ”Kutturan partisaanien” 2000- luvun alun vastustuksen, vaan- paikallisväestön vastustuksesta vittuuntuneiden väyrysläisten alkuperäisen ”kassakaappisuunnitelman” mukaisesti Pokasta Hammastunturin erämaa-alueen läpi suoraan Inarin eteläpuolelle, jatkuen siitä Ukonjärven ja Inarinjärven läntisten osien yli hulpakkaita siltoja pitkin Veskoniemeen ja Nellimiin ja edelleen Vätsärin uuden moottoritien kautta Näätämöön. Entisen Venäjän, nykyisen Rysslandin puolelle pääsee Virtaniemestä oikein kätevästi vain ajokorttia vilauttamalla. Norjalaisethan ostivat kaikki Neuvostoliitolta ja sittemmin rahattomilta venäläisiltä jääneet ylijäämämaat 2013 asti jatkuneen suuren laman jälkiseurauksena vuonna 2018 pilkkahintaan, kaiken aina Sortavalasta pohjoiseen, koska öljyrahojen ehtyminen teki Länsi-Venäjästä mitättömän slummin. Lisäksi Euroopasta siirtyneet valloittajat miehittivät venäjän suurkaupungit, joten paikalliset pakottautuivat siirtymään maanviljelyä harrastamaan sinne eteläisemmille aroseudulle, Moskovan alapuolelle. Maan nimikin muutettiin taas takaisin paremmin pohjoisten kielien mukaiseen asuun, Ryssland, -se kuulostaa hyvin kotimaiselta! Luonnonrikas maa-alue vaurastutti Norjan kuningaskuntaa entisestään, kiitos runsaiden pohjoisten vesivoimavarojen ja harrastuskalastuselinkeinon.

    Moottoritie mutkittelee mukavasti Hammastunturin solissa. Ukonjärven pinta kimaltelee syysauringossa tien molemmin puolin. Entiset menestyneet kyläkeskukset, oikealle jäävä Ivalo, ja vasemmalta löytyvä Inari eivät sitten koskaan saaneet aikaiseksi sellaista kansalaissopua, että uuteen tiehen olisi saatu minkäänlaista liittymää näille kohdin. Monia kansanäänestyksiä pidettiin, ja tietä vastustavia adresseja kerättiin mielipiteiden kuitenkin jakautuessa aina niin tasan, että päätöstä ei syntynyt. Kylille johtavat vanhat ajourat rapistuivat pian, ja kylät jäivät talviajoiksi mottiin. Matkailijat alkoivat kartella kylillä ilmenevää kyräilevää, sisäänlämpiävää, ahdistavaa ja turisteja vieroksuvaa ilmapiiriä. Myymälät katosivat ja elintaso romahti. Poro on nykyisin monelle inarilaiselle ainoa kulkupeli talvisin. Lopuilla ei ole sitten sitäkään. Kesällä pääsee taas heinäkengällä mukavasti muutaman kymmenen kilometrin päähän Nellimiin internettiä selaamaan. Sen vuoksi uuden Koillis-Lapin pääkeskukset sijaitsevatkin nyt sopuisammissa suurkaupungeissa, Nellimissä ja Näätämössä, Uuden Valtatien varressa. Hurraa. Suomi sai taas lahjaksi suoran yhteyden jäämerelle.

    Keskustametsähallinnon umpipimeät ahneuden voimat antoivat kyytiä pikkuketun aloittaman tien suuntaisesti Koillis-Lapin riitaisille poroveljeksille vuonna 2013, jolloin nämä jälkikasvuineen pöllytettiin valtion kustannuksella pois Sevetin takamailta rajariitoja lietsomasta aina Espanjaan asti ja Baskien riesaksi. Siellä on toraisalle joukolle tarjolla ensiluokkaista alan harrastusta. Suvun nuorukaiset ovat nykyisin taitavia pomminkäsittelijöitä ja kommandoterroristeja sikäläisen palkka-armeijan leivissä.

    Porotalous entisessä laajuudessaan loppui muutenkin Pohjoismaista ilmaston lämpenemisen vuoksi nopeasti. Hirvikärpäset taasen levittäytyivät muutamassa vuodessa kaakosta jäämerelle asti kaikkien riesaksi. Lisäksi nuo pirulaiset ovat ehostaneet geenejänsä matkan aikana sen verran, että keskiverto otus on suunnilleen sinitiaisen kokoluokkaa, mutta huomattavasti ärjympi luonteeltaan. Saateri sentään!
    Sen sijaan jääkarhu pentuineen pakeni pohjoisnavalta eteläänpäin viimeisten jäälauttojen mukana ja on viihtynyt Suomessa ja Norjassa erittäin hyvin, ainakin tuolla Haltin ylängöllä.
    Semekurtasta ja Siuttajoesta tehtiin Palosaari Oy:n toimesta välittömästi riitojen loputtua kausipaikkakaravaanarien pohjoisimmat kehdot. Muutama nokkelin paikallisasukki palkattiin vakituisiksi ja puolueettomiksi alueisänniksi, jotta rauhaa riistäviltä hallintoelimien vaaleilta jatkossa vältyttäisiin kokonaan, ja kaikki voisivat panostaa täysivoimin pelkästään vapaa-ajan harrastuksen vaalimiseen, siihen tosikaravaanareille oleellisimpaan aiheeseen. Ahvenjärven entisellä erotusaidalla kuuluisi olevan jopa Oivallinen naturistialue- joka on Hämäävästi piilotettu yli parimetrisen propsiaidan taakse. Virallisesti kyseessä on jonkinmoinen karanteenileiri lajistaan poikkeaville karavaanareille -mene tiedä häntä? Luonnon umpikorvessa on kuitenkin tarjolla erityisen otolliset olosuhteet monenlaiseen piiloharrasteluun, josta ei nykyisin saa enää kuitenkaan juuri kirjoittaa. Näppäinsensuuri on iskenyt Internet-Suomea nilkkaan saatananmoisella kalikalla, amerikkalais-kiinalaisella mahtikäskyllä.
    Kaikki muu huvimatkustelu pistettiin kortille 2020-luvun lopulla, kun öljy toillaan uhkasi loppua. Muutamat onnekkaat, joilla innovaatiota riitti energia-asioissa, saivat kuitenkin viettää autolomaa muutaman kuukauden vuodessa erikseen myönnetyllä luvalla. Niitä viimeisiä löpölitroja tässä sitten kurautellaan vanhanaikaisen diiselin suuttimista taivaan tuuliin.

    Tavalliset duunarit ovat jo pidempään ajelleet jos jonkinmoisilla pilke- ja sähköautoilla, mutta niillä on vieläkin erittäin lyhyt kantomatka.Vaikka Vuotoskin rakennettiin, ei sähkö riitä kuin hätäiseen kauppa-ajoon viikonloppuisin. Kertalatauksella Usko Suharin kaukaiseen lähimarkettiin ja hädin tuskin takaisin.
    Unelmoida vain voivat kauniisti ehostetut rouvat mieltänostattavista tuhlaus- ja ostosmatkoista IKEAan tai Hartikaisen tavarataloon, saatikka sitten satunnainen remonttimies ainoaan jäljelle jääneeseen Bauhaus –myymälään Tampereelle muuten kun fillarilla tai jalan.
    Paitsi että Ikeakin kaatui rannikkorakentamisen uhrina. RG –varustamon riesana 2000-luvun alussa ollut alus RG2 oli vielä tulvan noustessa Vaasan satamassa purkupannassa saakelinmoisen asbestilastinsa takia. IKEAn uusi omistaja sai mahti-idean varustaa Haaparannan myymälän uusiksi tähän paattiin. Laivan uumenista löytyi myös riittävästi parkkitilaa viimeisille rikkaille karavaanareille, jotka matkoille vielä pääsivät. Itse paatti jouduttiin siirtämään kuitenkin Haaparannasta pois. Nykyisinhän se onkin ankkurissa siinä Ylitornion entisen keskusten tuntumassa, siinä palolaitoksen vieressä. Kassalta tavoittaa vielä joskus vanhan liiton kassarouvan Ingrid Laamasen, jota jo eläkkeellä oleva aviomies Veijo usein odottelee ulkopuolella autossaan kotiinlähdön aikaan. Muutto tuli myös Torniolaisille aikanaan eteen. Enää ei Veijolla ole sitä hienoa vaunuaan parkissa siinä jokisuistossa, niinkuin oli vielä 2000- luvun alussa. Tulvavesi huuhteli senkin mennessään. Ja tämä viimeinen ilman mitään ilkeyttä tai irveilyä asiaa kohtaan.
    Tervetuloa vaan uudelle vuosikymmenelle te muutkin!
  4. Nyt ei siis olla matkalla Leville tai Ylläkselle, puhumattakaan Saariselän-Kiilopään seudusta.
    Levihän myytiin jo vuonna 2016 venäläisille kaivosalueeksi uuden kepulikaivoslain voimalla. Niinpä Levin Matkailu sai etsiä tulevat kontunsa muualta. Siitä enemmin tuonnempana. 2018 lähti viimeinen kullankaivaja koneineen ja perheineen Suomen Lapin kairoilta samaisesta syystä. Siis tämä Atte Hurmalainen, joka nykyisin vaikuttaa pääasiassa Pohjois-Ameriikassa, mutta paremminkin konsulttihommissa kuin lapiotöissä.
    Kätkätunturi kaivettiin rumasti auki kullan perässä kaivosyhtiön toimesta täysin paikallisin voimin muutamassa vuodessa. Nytpä onkin puolestaan Lammaskurun reunalta sellainen näkymä suuren Levitunturin hammaskoloon, että pois alta! Neliökilometrien suuruinen avolouhos toivottaa satunnaiset mutta luvattomat matkailijat tervetulleiksi paikalle, jossa vielä 2010 lasketeltiin täysillä ja leikittiin lumisotaa HullunPoron pihalla iltaisin ympyräisinä päissään. Viimeiset suomalaisvoimin rakennetut hissilaitokset ja hotellit palvelevat nyt etelävenäläisten kaivosmiesten hyvinvointia. Karavaanialue ja hiihtolatu lakkasivat olemasta kaivostyöläisten riesana jo hyvinkin valtauksen alkuaikoina. Venäläiselle hiihto ilman doupingia on aina ollut tarpeeton harrastus ja siten jonkinmoista kidutusta. Yksinäinen skootteriyrittäjä tarjoilee takakontissa sultsinaa ja sienisalaattia nykyisin täysin erinäköisille ihmisille, kuin kuuluisa liikeyrityksen aloittaja, isoisänsä aikoinaan aloittaessaan olisi voinut kuvitella.

    Ylläksen yläpuolisille Länsi-Lapin alueille ei ole köyhällä suomalaisella enää mitään asiaa. Kilpisjärveltä alkanut maanvaltaus jatkui Ounas -ja Pallastuntureiden jälkeen aina Äkäslompoloon ja Ylläsjärvelle asti. Ylläksen aikaisemmin haudattu tunnelihanke sai rahoittajan Norjasta. Ylläskin on nykyään suomalaisilta suljettu alue. Tunturialue on päällisin puolin norjalaisten moottorikelkkaratana, ja vuoreen louhitut luolastot toimivat norjalaisten kesälajien harjoittelupaikkana ja loistelias kylpylälaitoskin sinne on upotettu jollain konstilla. Tunturien rinteitä komistavat jumalattomat ja kauas näkyvät matkailuvaunu- ja hökkelirivistöt
  5. Ensimmäinen ja Ärtymyksestä Kiikkerä ulostulo ja ilmoitus "ARVOISALLE" "yLLÄ" "pIDOLLE", että:

    PIRSKATTI, lopettakaas Nyt Heti Tämä sivuston ulkoasun reistaus ja runkkaaminen, jolla ei sitten ole LopunPerin mittään tekoa Tolkun Matkailu-Ihmisten Elämän ja varsinkaan niitten Literaalisen Ulosannin Parannukseksi! Taas on kaikki pantu ihan sekaisin, ihan niinkuin tuo viimeinen ei jo olisi riittänyt!
    Saatanan nörtit!

    Toiseksi. Kiitoksia Jesse, Melkomoisen (poikkeuksellisen?) positiivis-sävytteisestä kirjoituksesta, jossa Oivallisen Koloristisesti ruodit Varttuneemman Matkailuikäpolven arkitoimia, pitkien matkojen jälkeen, kun on viimeinkin aika jo hieman rauhoittaa jokapäiväistä rahtaumista pikkakuntien A,B, ja C-välillä vuodesta toiseen (Epäilen että kyseessä on kuitenkin pelkkä Hämäys??)
    Onhan kuitenkin Taivaan Tosi se, että, kun toinen jalka ottaa jo nytkin lyhyempää askelta vierustoveriinsa nähden, niin pian on joka äijällä kävely pelkkää hanhenmarssia pyöreän pöydän ympärillä!
    HEIL!
    Meillä Automatkailuun hurahtaneilla se ei kuitenkaan koviksi haittaa menoa, sillä kun kaasujalka alkaa kuoleentua, otetaan se toinen vielä viimeiseksi avuksi, ja matka jatkuu taas!

    No, veikkailen tälle aiheelle pikaista kuolemaa ennen sen syntymistä, mutta mitäpä Jesse, olet mieltä siitä, kun norjalaisten viljelmä Kilpisen reunoilla alkaa tuottaa satoa?
    Syntyykö sieltä mansikkaa, perunaa vaiko kokonainen uusi Öljykenttä?? Pitäisiköhän panostaa ensimmäisessä osakeannissa Saana-Oil: in osakkeisiin vaiko vielä odotella???

    Ehkäpä tämä Riihimäen suunnan panostus on kuitenkin paremmassa linjassa Ukko Yli-Jumalan alkuperäisen tarkoituksen kanssa.

    Kiitoksia siis vielä asiallisesta kannanotosta aiheeseen.

    Tässä nyt enempiä ehdi pohdiskella
  6. Kesemmällä tutustuin läheisesti Pullon- ja Tölkinkylväjien ammattikunnan tuotoksiin mm. n.10 kilometrin päässä lähimmistä autoteistä, Sollomuksen kivikoissa, ja epäilenkin hiukan, että kyseessä ei ole tavallisen Leirintämatkailijan tuotokset, vaan paikallisen KalaEunokin omaisuus. Rannassa kasan vieressä olleen veneen ja perämoottorin perusteella.

    Uskon vieläkin Automatkailevan Veljesjoukon hyväntahtoisesti huolehtivan omat roskansa asialliseen huostaan, toisin kuin kesäyön hämärissä liikuskelevat Paikalliset Kalamiehet, joiden paluukantamus kairasta käsittää 25 kiloa Siikaa ja Taimenta. Ja muutaman vahingossa ammutun Metsäkanan. Ei siihen ymmärrettävästi enää hylsyjä mielellään mukaan oteta.
    Tai sitten kesämökeiltä palaileva humujoukko, jolla säästösyistä liian pieneksi mitoitettu MökkiJankkeri ei enää huoli kertynyttä jätemäärää kuin lisämaksusta. Silloin onkin hyvä heittää vanhat jääkaapit levikkeen Moolokkiin Kunnanmiesten poisvietäviksi.

    Monelle tuoreelle Auto- ja vaunumatkailijalle voi olla yllätys, kun harrastajamäärän voimakas kasvaminen on aiheuttanut pulaa Lomataajamien paikoituksessa ja palvelun tarjonnassa sesonkiaikoina. Ymmärrettävää on myös että lyhyttä kesäsesonkia varten ei kannata kovin laajoja rakennelmia ylläpitää, jos seuraavat 10 kuukautta kudotaan pipoja ja lapasia turisteja odotellen. Kun se maksun suorittaminen palvelun tuottamisesta sesonkiaikanakin tuntuu joistakin kovin vaikealta. Siksi kohtuullinen omavaraisuus on pelkästään matkailijan oma etu harvemmin asutuilla seuduilla liikkuessa.
    Suomessa on lähes kenellä tahansa lupa alkaa yrittäjäksi, siitä vaan leirintäalue pystyyn Tunturihotellin taakse, kokeeksi, niin kustannustaso tulee tutuksi!

    Entäs mitäpä kävisi, jos perinteinen auto-telttamatkailija menisi Hesperian Portierilta vaatimaan autolleen paikoitustilaa Pääoven edestä, ja teltalle pehmeää alustaa siitä ihan vierestä, että saa tikut tanakasti tantereeseen? Että pääsee iltasella nopeasti Hesperian suihkuun ja BaariTiskille virvoittautumaan?
    Ja myöhemmällä illalla koettaa vielä kiikuttaa vanhan Brauninsa vastaanottotiskille laturiin, kun akku Pirskatti juuri tyhjeni?

    Voi olla että piankin matkattaisi Raitavaunun takaosastossa Rastilan Perukkaan, sinne minne telttailija kuuluukin. Näinhän lähtökohtaisesti ovat myös automatkailijoiden leirintäalueet kaukana keskustoista, usein kilometrien päässä. (Tosin Rastila taitaa pikkuhiljaa olla Helsingin maantieteellisessä keskipisteessä eräiden maanryöstöjen vuoksi, mutta se ei kuulu tähän.)

    Ja miksei sitä voisi ajon päälle käppäillä hieman kauempaakin PeliPaikoille, jos oikein huvittaa Jatsata. Tilaa Suomessa on kaikille kotimaisille sekä ulkolaisille matkamiehille ja naisille, kun ei jää oven pieleen notkumaan, ja taksit kulkevat.
  7. Mikä ihmeen hinku Teillä on sinne toisten pihoihin luuhaamaan?? Kaikilla ilmeisesti on kuitenkin kulkuneuvot, jotka on suunniteltu omatoimiseen asusteluun omissa oloissa, ja sittenkin kaipaatte ainoastaan sitä Kaupunkien ja City-Keskusten Luksusta.
    Ottakaas kuulkaas ja myykää ne autot ja vaunut pois ihan kokonaan, ja menkää hotelliin asumaan. Sitähän te kuitenkin kaipaatte.
    Siellä on sähköä, lämmintä vettä, eivätkä vessat jäädy. Aldea tai Trumatikkiakaan ei enää tarvi rassata, eikä kiukutella mokoman 11 kilon kaasupullon hintakurssin karkaamisesta tai sivuventtiilin sopivuudesta hypoteettisen Munsterlandian kaasustandardiin, kun meinattiin sinne mennä käymään tässä kuuden vuoden haarukassa. Bileet on hotelleissa tarjolla joka ilta hissin oven takana, ja saattajia riittää aamukuuteen asti.

    Ei tämmöinen turhanoloinen kiukuttelu, jota muutamat kirjoittelijat harrastavat kaiken aikaa, oikein istu sellaisen metsämiehen mieleen, joka syksyisenä rasakkana pakkasaamuna mieluiten kömpii kopista ulkosalle turpa huurussa, kusaisee kopin nurkalta lepikkoon, roilauttaa tervastulen humisemaan, ja kiehauttaa pakillisen tsajua siinä ohessa.
    Ihmettelee maailman menoa ja luonnon hiljaisuutta omissa oloissaan, pois kateellisten ja katkeroituneitten silmistä. Ihan vaan piloillaan kuukkelia sinisellä härnäten.
    Vapaana kulkemaan omia polkujaan.

    Ei tule mieleen huoltoasemien haisevat takapihat, hotellien parkkialueet eikä Keskiset erinomaiset sähkötolpat. Onneksi.
    Jos tulisi niin minäkin myisin heti. Näin minä sen olen tuumannut.
  8. Tämmöiseen Piilosovinistiseen kannanottoon kommentointi on kuin leikkisi Kännipäissään Atoomipommilla!
    Eli seurauksia saattaa olla tiedossa!

    Ensin, tuolla aiemmin kesällä, kun kehottelit näitä luonnonmukaisia aurinkovoiteita hyttyskarkotteiksi, ja kun siittä vaarin otettiin, olivat seuraukset sitten esittämäsi mukaisia, ja pienen pilan aiheena?!
    Eihän se nyt ole ihan laitaa.

    Kyllä tuossa kuvaamassasi tapauksessa OHvi olisi kellohameen alle suhautettuna toiminyt Oivallisesti, ellei siellä Pensaistossa isompaa Pölistelyä olisi harrastettu, Farkkukansalla olisi tietysti hieman kiperämpää.
    Sensijaan sen tervauksen unohtaisin minäkin tässä tapauksessa, varsin tuon Hellemmän Takaliston kyseessä ollessa. Vaikka olisihan se vinkeän näköinen tapaus, kun SuovillaPehkosta tulisi toimituksen jälkeen tämmöinen IinesAnkan näköinen PörhöPersaus kyytiin...
    Tosin siinä vaiheessa miespuolinen kuljettaja, hervottoman NaurunRemakkansa jälkeen, liittyisi todennäköisesti PandaKerhoon, eikä puolivaloilla ajaminen, edes pohjolan valoisassa yössä, ole mitenkään LiikenneTurvallisuutta lisäävää toimintaa.

    Meillä ollaan, aikojen matkassa ja kohtalaisen yhteissovun nimissä kehitelty hienovarainen esitystapa tämmöisen pikahätätapausten varalle: Vihjesanoja ovat mm. "Pitäisi...""Nyt tarvisi..." jne.., jonka jälkeen auto pysähtyy Välittömästi! Näin ehdottelija voi itse valita pysähdyspaikkansa, ja menettää samalla valitusoikeutensa sen laadusta.
    Matka-autojen kalustajille laitankin pienen vinkin: Pankaas kokeeksi apumiehen penkin tilalle semmoinen sievä porta-potta. Silloin voitaisi ajaa kunnollisia IronButt-matkoja tehokkaasti. Vaunuilija ei tietenkään tällaisesta juuri hyötyisi...

    Naispuolen ollessa ruorissa miesväki pääseekin huomattavasti helpommalla. Samalla, kun käy takaosassa jääkapilla hakemassa hieman lisää Virvoketta ja/tai Unilääkettä, voi Suhauttaa sivuovesta pienemmän tarpeen ulos vauhdissa.
    Kateellisina Naiset tätä mahdollisuutta aina ihailevatkin.

    Kesän Grillauksiin suosittelisin sen sijaan kaikenlaisten Grillauskastikkeiden ja erilaisten "Voideiden" sijasta, ja myös matkustavaisille, Kotimaista Juoksevanlaatuista Hunajaa. Sillä marinoituu Kinkku kuin "Kinkku", eikä tarvitse monia pulloja ja tuubbeja kuljetella ahtaissa tiloissa kaatuilemassa ja pursoilemassa...;)
  9. Tuo on kyllä hyvä Idea, mutta olet sikäli vähän myöhässä, että Mitäs pirskattia Minä sitten teen näillä Kaikilla OHveillani? On tullut hankittua tuommoiset Lintupyssymiehen Patruunavyöt(2kpl) jotka olen ladannut täyteen OHv-tönkkiä Pahan Varalle?
    Pitäisikös ne sitten räjäyttää iltanuotiolla taivaalle? Tai myydä NaisVäelle Baari-illan ehostukseen lisätuoksuksi?

    Tuo Terva kuullostaa kyllä noista parhaalta vaihtoehdolta. Aurinkorasvat ja varsinkin Öljy tekevät iholle ikäänkuin Talitintin TaliPallomaisen olon, ja semmoinen Liukkaus ei oikein sovi Miehille
    Norjassa ovat paremman tiedon mukaan sekoitelleet toimivaa Suoja-Ainetta Tervasta ja Kermasta! Olisikohan fifti-fifti-reseptillä.
    Siinäpä onkin Melkoinen Sotku!
    Mutta norjalaisilla menee muutenkin yleensä paljon paremmin, kuin meillä. Heja!