Vapaa kuvaus

" Jos sinä hymyilet minulle - minäkin hymyilen sinulle. Vaikka silti irvistät minulle tahdon silti vieläkin hymyillä sinulle. " Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

32

Kommenttia

90

1. Tervetuloa palstalle!
    Kannattaa käydä rekisteröimässä nimimerkki niin pystyy enemmän henkilökohtaistamaan viestejä juuri sinulle ja keskustelemaan asioista;)

Aluksi empatiasta. Minä uskon kaikista eniten vertaistukeen ja sen kautta saatavaan empatiaan.
    Koska eniten meistä varmasti saa empatiaa "real life" ystäviltä ja tuttavilta, mutta MISSÄÄN TAPAUKSESSA ei saa aliarvioida tämä palstan tärkeyttä ja lukijoita ja kirjoittelijoita.
    Itse ainakin pidän palstaa henkireikänä, ja tapana purkaa päivää ja ajatuksia ja onhan se kiva jos joku vihtii vastata ja jos vielä joku saa jotain positiivisia ajatuksia niin minun osani on hyvin täytetty.

Sitten tuosta sinin lauseesta, että ajatuksillamme on yhteys ruumiimme terveyteen. Ja yhdyn siihen ihan täysin. Tottakai jokainen ihminen saa jokaisen päivän huonoksi ajattelemalla negatiivisia ajatuksia mutta kun jaksaa viimisilläkiin voimavaroilla olla positiivinen ja nähdä valoa niin kaikista asioista tulee parempia.
    Ja lääkäri sanoi minulle " tämä on vähän mielen tauti"
    Jos tässä heti aletaan kuolemaa istumaan ja odottamaan mikä toki käy mielessä niin voi olla että saajaan istua kymeniä vuosia;)
    Itse ainakin otan selvää ja pengon asioita ja ajatuksiani - pitävät minut veden pinnalla.

Itse hoitoalalla työskentelevänä, hain uteliaisuuttani kirjan ; " syöpää sairastavan potilaan hoitotyö" - kirja tarjoitettu sairaanhoitajaksi opiskeleville. SUOSITTELEN. jännää lukea miten meitä pitäisi hoitaa, kannustaa, tukea yms....

Mukavaa päivää.
  2. Turpoavat imusolmukkeet ovat näin flunssakautena yleensä ihan normaaleja, eli hätääntyä ei pidä ihan heti.
    Koska jos sinulla on ollu juuri flunssa ja olet syönyt /syömässä ampparikuuria niin odotahan rauhassa joskos ne solmukkeetkin rauhottus;)

Mutta jos patti ei katoa viikossa ,parissa nii marssi lääkäriin ja vaadi lisätutkimuksia esimerkiksi ultraa, että varmistuu että se on vain normaalista elmän menosta turvonnut rauhanen eikä muuta. kaikki patit pitää tarkistaa jos ne ei katoa luonnollisesti.

MUTTA TUSKIN ON SYÖPÄÄ -EI KANNATA AJATELLA HETI PAHINTA!!!
  3. sairasta tai ole sairastanut tai läheinen sairastaa tai on sairastanut syöpää;)
    Mikä ei tietenkään ole naurun asia.

Mutta meistä jokainen elää normaalia elämää ja omien tarpeiden mukaan kirjottelee.
    Ja vaikka elämä todella pyörii aika paljon syövän ympärillä, niin elämme myös normaalia elämää eli keskustelemme paljon muustakin;)
    Koska meillä pitää!!! olla muutakin elämää.

Mutta ainakin omista ajatuksistani juuri tiedon saaneena voin kertoa.
    Asiaa olen pohtinut jo ennen kuin tieto varmistui syöväksi niin mietin elämän ja kuoleman asiota ja sitä että mitäs jos se onkin pahis...
    Ja se oli pahis, mutta kun olin asian päässäni tehnyt selväksi niin olen ehkä joten kuten tasapainossa tai sitten totaalisessa shokissa.
    Mutta mä elän normaalia elämää mutta rakastan ja arvostan esimerkiksi kumppanin läheisyyttä enemmän kuin ennen ja elämää itsessään.
    Mutta myös pelkään, tulee "huonoja"hetkiä kun kuolema käy mielessä vaikka olen päättänyt selvitä tästä. Mutta uskon jos hiljaisuuden ja valon hetki joskus koittaa niin rakkaat tulevat minua vastaan.
    Mutta mielessä käy myös, että miten läheiseni osaaavat suhtautua kuolemaan?
    Myös odotan että hoidot alkaisivat ja saisin vaikka lääkkeitä tai että minusta otettaisiin edes yksi putkilo verikokeita, mutta mitään ei ole otettu.:) eikä mitään lääkettä annettu.
    Ajatuksena myös, että olen vakavasti sairas mutta olen elämäni kunnossa, en ole kipeä, käyn lenkillä, luen ja rakastan. IHMEELLINEN MAAILMA.

Mutta itselleni voin sanoa, olen syöpäpotilas, ihminen ja minä selviän tästä. Niinkuin sinäkin, yhdessä selvitään ja jos kohtaamme pitäkäämme toisiamme kädestä kiinni.