Lymfooma??? =/

pelkäävä

Moi kaikille!

Kertokaa mitä mieltä olette näistä oireista, kuinka vahvasti siis epäilisitte imusolmukesyöpää, itsellä aika kauhea stressi päällä kun ei pahemmin omasta mielestä voisi osua määritykset kohdalleen..?

Taustaa;
Aloin netistä etsimään tietoa kun aloin kyllästymään jatkuvaan väsymykseen ja kipeän olon tunteeseen ja kyllä puolestani oisi saanut vähän "helpompaan" tautiin osua oireet kohdalleen. :/ Ikää minulla on reilu 20 vuotta.

Oireet;
Minulla on nyt ollut 1½ - 2 vuotta sormenpään kokoinen, pehmeähkö, kivuton, soikean muotoinen patti oikealla puolella kaulassa solisluun kuopan kohdalla jota pystyy hieman liikuttamaan ja noin herneen kokoinen kova patti leuan alla saman ajan joka on suht kiinteä. Myös leukaluun alla olevat imusolmukkeet (tarkoitan niitä jotka lääkärikin usein kokeilee kun on kipeenä)ovat olleet turvonneena muutamia kuukausia aina kun ollut kipeänä kunnolla eli esim.kuumeessa ollut. Lisäksi ollut n. muutaman vuoden verran kutisevaa ihoa (välillä kokoajan kutisee ja välillä voi olla joitakin päiviä että ei kutise) ja huomattavan usein on ollut lievää flunssan oiretta jo useamman vuoden.

Nyt vielä olen ollut n.2kk "flunssassa" joka ei kuitenkaan ole mennyt pahaksi eli töissä olen käynyt koska kuumetta ei ole pahemmin ollut, näihin kaikkiin flunssiin on aina liittynyt kurkkukipua ja joskus pidempiaikaista yskää.

Näiden oireiden lisäksi nyt viimeisen kk ajan ollut alaselän kipua. Yöhikoilusta en ole varma koska sitä on ollut kohdallani mielestäni jo useamman vuoden ajan joten ilmeisesti sitä ei nyt tähän voi yhdistää..

Vastailkaa nopeasti heti kun ehditte!! Epätietoisuus masentaa :(

13

4081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkäävä..

Eli vielä lisään edelliseen viestiin sen verran että laihtunut en ole, päin vastoin lihonnut 7kg viimeisen vuoden aikana, on kyllä tosin tullut syötyä kaikkia herkkuja liikaa josta tuo johtuu.
      Myös väsymys josta puhuin ei ole mitään maailmaa kaatavaa mutta usein on hieman "nuutunut" olo ollut. Mutta näillä tiedoilla mennään ja tosiaan vastailkaa mahd.nopeasti.

• Netissä on paljon tietoa ja eri oireita ja kun niitä lukee niin aina löytyy oireita mitkä täsmää johonkin.
        Mutta sanomattakin on selvää, että mene hyvä ihminen lääkäriin näyttämään pattejasi ja tutkituttamaan ne ja vaadi kunnon tutkimuksia.
        Koska meistä saattaa joku olla lääkäri, mutta lääkäritkään ei tee diagnooseja ilman että näkee potilaan.
        Mutta ole nyt levollisella mielellä, olet nuori ihminen ja kaikki taudit eivät ole syöpää vaan maailmassa on muitakin.
        Ole rauhassa mutta mene lääkäriin heti seuraavana arkena niin saat pelon pois.

• martsu66
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Netissä on paljon tietoa ja eri oireita ja kun niitä lukee niin aina löytyy oireita mitkä täsmää johonkin.
        Mutta sanomattakin on selvää, että mene hyvä ihminen lääkäriin näyttämään pattejasi ja tutkituttamaan ne ja vaadi kunnon tutkimuksia.
        Koska meistä saattaa joku olla lääkäri, mutta lääkäritkään ei tee diagnooseja ilman että näkee potilaan.
        Mutta ole nyt levollisella mielellä, olet nuori ihminen ja kaikki taudit eivät ole syöpää vaan maailmassa on muitakin.

Tuntuu että oireet sopivat joka sairauteen jos tietoa etsii..Minä sairastin rintasyövän alle kolmikymppisenä ja nyt nelikymppisenä huomasin pari päivää sitten kaulallani tosi kivuliaat ja turvonneet imusolmukkeet.OLen tosi peloissani,olisko imusolmukesyöpää.Etäpesäke tai uusi syöpä?En ole flunssassa tai kurkku kipeä sisältä vaan ainoastaan ulkoapäin:( Aion ens vuoden alussa pyytää lekurin ottamaan neulanäytteen imusolmukkeesta,jos ei itsstään häviä parissa viikossa!

• Nimetön
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Netissä on paljon tietoa ja eri oireita ja kun niitä lukee niin aina löytyy oireita mitkä täsmää johonkin.

Tuntuu että oireet sopivat joka sairauteen jos tietoa etsii..Minä sairastin rintasyövän alle kolmikymppisenä ja nyt nelikymppisenä huomasin pari päivää sitten kaulallani tosi kivuliaat ja turvonneet imusolmukkeet.Olen tosi peloissani,olisko imusolmukesyöpää.Etäpesäke tai uusi syöpä?En ole flunssassa tai kurkku kipeä sisältä vaan ainoastaan ulkoapäin:( Aion ens vuoden alussa pyytää lekurin ottamaan neulanäytteen imusolmukkeesta,jos ei itsestään häviä parissa viikossa!Syöpä nykyään myös nuorten tauti...

• Panikoiva

Löysin hm..Mitä sanoisin ehkä viikko, vähän yli patin(?)Kainalosta. Olen vasta 15 ja menen kaikesta pienestä aina ihan paniikkiin. Jos jostain sattuu useemman kertaa niin heti mieleen tulee kaikista pahin sairaus.
        Mutta kuitenkin. En ole varman onko se vain se luu vai onko se joku ylinmääräinen patti. Toisessakin kainalossa on on sellainen mutta pienempi. Arka se ei ole. Ja se on kova ja se ei liiku.
        Joskus kesällä huomasin kans samanlaisen "patin" kainalossa ja se oli arkakin. Mutta se meni ohi ja unohdin sen. En tiedä sitten katosiko tämä ko. patti..
        Mitä mieltä olette, kannattaako mennä lääkäriin? Edes oman mielenterveyteni takia? :P

• Panikoiva

Löysin hm..Mitä sanoisin ehkä viikko, vähän yli patin(?)Kainalosta. Olen vasta 15 ja menen kaikesta pienestä aina ihan paniikkiin. Jos jostain sattuu useemman kertaa niin heti mieleen tulee kaikista pahin sairaus.
        Mutta kuitenkin. En ole varman onko se vain se luu vai onko se joku ylinmääräinen patti. Toisessakin kainalossa on on sellainen mutta pienempi. Arka se ei ole. Ja se on kova ja se ei liiku.
        Joskus kesällä huomasin kans samanlaisen "patin" kainalossa ja se oli arkakin. Mutta se meni ohi ja unohdin sen. En tiedä sitten katosiko tämä ko. patti..
        Mitä mieltä olette, kannattaako mennä lääkäriin? Edes oman mielenterveyteni takia? :P

• Janett
        Panikoiva kirjoitti:

niin lääkäriin. Minulla todettiin viime huhtikuussa imusolmukesyöpä, hitaasti kasvava. Sytostaatit ovat ohi, olen töissä, tukkaakin jo 3 cm. Vaikka juuri tämä lymfoomalaji uusiutuu 90-prosenttisesti ja vielä montaa kertaa, niin tämä ei silti ole maailman pahin juttu. Tällä hetkellä se on siis pois. Ja nopeasti kasvavat lymfoomat kuten esim. Saku Koivulla, eivät välttämättä uusiudu kertaakaan.

Joten jos mieltä painaa, niin kannattaa mennä lääkäriin, mutta ei kannata silti panikoida mahdollisen syövän löytymisestä, kyllä tästäkin selviää! Pahempiakin asioita ja sairauksia on olemassa. Eikä kannata hirveesti tutkia eri sairauksien oireita ja pelätä sitten niitä olevan itselläkin. Kirjoitan työkseni lääkäreiden saneluja ja harvoin potilaalla on sellaista vaivaa, ettenkö kuvittelisi, että ihan tuntuu kuin itsellä olisi samoja oireita ja sama tauti...

• Janettille
        Janett kirjoitti:

niin lääkäriin. Minulla todettiin viime huhtikuussa imusolmukesyöpä, hitaasti kasvava. Sytostaatit ovat ohi, olen töissä, tukkaakin jo 3 cm. Vaikka juuri tämä lymfoomalaji uusiutuu 90-prosenttisesti ja vielä montaa kertaa, niin tämä ei silti ole maailman pahin juttu. Tällä hetkellä se on siis pois. Ja nopeasti kasvavat lymfoomat kuten esim. Saku Koivulla, eivät välttämättä uusiudu kertaakaan.

Joten jos mieltä painaa, niin kannattaa mennä lääkäriin, mutta ei kannata silti panikoida mahdollisen syövän löytymisestä, kyllä tästäkin selviää! Pahempiakin asioita ja sairauksia on olemassa. Eikä kannata hirveesti tutkia eri sairauksien oireita ja pelätä sitten niitä olevan itselläkin. Kirjoitan työkseni lääkäreiden saneluja ja harvoin potilaalla on sellaista vaivaa, ettenkö kuvittelisi, että ihan tuntuu kuin itsellä olisi samoja oireita ja sama tauti...

Ja kun ihminen ei osaakkaan peljätä sitä tautia mikä hänelle tulee. Minä kun pelkäsin vaikka mitä syöpää kun suvussa oli eri syöpiä, mutta kohtusyöpää en peljännyt koska olin aina ollut alaosatani terve ei mitään ylimääräisiä vuotoja ei kipuja ja niin vaan sinne iski syöpä

• 5 niittiä

Kovin oireet ovat tutun kuuloisilta. Kevät-kesällä 06 minulla oli samat vaivat. Keväällä oli lievää kuumetta, väsymystä, huono ruokahalu. Ensiavun lääkärin määräämä antibioottikuurihan ei tilannetta auttanut.

Parin kuukauden kuluttua olin jo vaatimassa kaikkia mahdollisia verikokeita ja kuvauksia. Kun veritulokset näyttivät punaista (hemoglobiini n. 1/3 normaalia alhaisempi), määrättiin kuvaukset. Sieltähän sitten paljastui patti. Vasta kun pyörryin, kiidätettiin KYSiin, jossa lymfooma sitten tuli ilmi.

Jätän kertomatta sen vajaan puolentoista vuoden tapahtumat, jonka aikana olin tehohoidossa (rankat sytostaattikuurit ja pari leikkausta) ja sitten seurannassa. Sairasloma päättyi vajaa vuosi sitten ja nyt jatkan täysipainotteista elämääni. Hiuksetkin ovat kasvaneet takaisin! :)

Eli: pyri lekurille vaikka ikkunasta ja vaadi päästä verikokeisiin ja röntgeniin. Aika saattaa olla jo kohta vähissä, sillä minäkin sinnittelin suunilleen sen pari kuukautta kipeänä ja epätietoisena.

• asölk

ottamassa ohutneulanäytteen, kerran se kirpasee (lompakkoa, muuten se ei satu) mutta sen jälkeen voi olla 100% varma asiasta.

• imusolmuke?

Löysin jo kuukausi sitten kainalosta patin, lääkäri ei sitä oikein tuntenut.
        Enkä minäkään enään mitään selvärajaista pattia tunne, tuntuu että on turvotusta kainalossa ja kipuja.
        Kipu on jomottavaa, säteilee rintaan päin.
        Ei kai kasvaimet ole kipeitä? Siis sanotaan että syöpä on kivuton, selvärajainen patti, siis onko?
        Ultraan olen menossa joka tapauksessa, mitähän sieltä löytyy?

• toinen pelkäävä

Olisikohan mitä tiedossa minun oireilla.
      - yöhikoilua
      - päivähikoilua
      - hiki paljon voimakkaamman hajuista kun ennen
      - kutinaa selässä, kainaloissa ja kyynärtaipeissa
      - lihomista
      - kolotusta siellä ja täällä

Lääkäriin olen menossa viikon päästä.

• ekan viestin kirjoittaja

Noniin, vieläkään en ole lääkärin saanut aikaiseksi mennä, yrittänyt tässä selvittää että mitä kaikkia kokeita voin pyytää niin että ne menevät työterveyden maksettavaksi..

Viimeistään viikon päästä kyllä olen käynyt lääkärissä maksoi homman kuka vaan.

Viime torstaina tuli uusi patti ja ensimmäinen kivulias vasemmalle puolelle kaulaa jonka huomasin aamulla kun heräsin, pattiin siis sattui jos siihen koski ja se on aika kiinteä ja sitä pystyy hieman liikuttamaan. Nyt tosin huomasin tätä aamuna että se oli aivan vähän pienentynyt ja mutta suurin muutos on se että koskeminen ei enää satu siihen.

Flunssan oireet ovat edelleen jatkuneet ja alaselkäkivut meinanneet vähän jo välillä haitata työntekoakin ja erittäin ärsyttävänä asiana on nyt tullut kyynärtaipeiden kolotus joka tuntuu aina kun pitää käsiä liikuttaa, myös hauikset ovan aivan hieman jumissa.

Seuraavaksi voisin infota mitä lääkärissä kerrotaan kunhan siihen asti pääsen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223