Terveisiä sairaalasta!

tässä ja nyt

Viime viikon perjantaiaamuna jouduin sairaalaan; ärhäkkä tulehdus leikatun puolen rinnassa. Bakteeri meni myös vereen.
Tänään pääsin pois. Väsynyt mutta hyvällä mielellä.
Aattona pääsin käymään kotona.
En jaksa lukea miten palstalla on joulu mennyt -toivottavasti hyvin.
Nyt käyn lepäämään. :)

21

1053

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ira¤

sinun kotiutuneen,pääset uutta vuotta vastaanottamaan,lepäile,ja paranemisia sinulle:)

• marliisi54

loppuvuotta Sinulle.
        Ikäviä tuollaiset takapakit joita toisinaan tulee leikkauksen jälkeen.

• tässä ja nyt
        marliisi54 kirjoitti:

loppuvuotta Sinulle.
        Ikäviä tuollaiset takapakit joita toisinaan tulee leikkauksen jälkeen.

Minut on leikattu loka -06.

• kurjaa...

ja juuri jouluksi...mutta koeta nyt lepäillä,, ja pikaista paranemista sinulle!

• tässä ja nyt

pääsin aattona käymään kotona. Lapsille se oli tärkeää.

• Zom

...aika joutua sairaalaan. Toivotaan, että voimat palaavat pian ja ensi vuosi alkaa paremmissa merkeissä kuin edellinen. Pärjäile!

• tässä ja nyt

mutta sain hyvän hoidon. Pöpö oli hyökännyt juuri leikatun puolen rintaan ,kun siellä lymfakierto huono ja imusolmukkeita poistettu,mutta sen verran ärhäkkä tyyppi oli,että vereenkin pomppasi. Onneksi on lääke.
        Pääsin aattoiltana käymään lasten luona pikaisesti ja sitten takaisin sairaalaan tiputukseen.
        Mennääs taas päivä kerrallaan.

• Ira¤
        tässä ja nyt kirjoitti:

mutta sain hyvän hoidon. Pöpö oli hyökännyt juuri leikatun puolen rintaan ,kun siellä lymfakierto huono ja imusolmukkeita poistettu,mutta sen verran ärhäkkä tyyppi oli,että vereenkin pomppasi. Onneksi on lääke.
        Pääsin aattoiltana käymään lasten luona pikaisesti ja sitten takaisin sairaalaan tiputukseen.

minäkin,kun leikatulla puolella on kovin turvotusta.Vieläkin odottelen Valtava-ryhmän käsittelevän lymfahierontaan maksusitoumusta.

• mumsku
        tässä ja nyt kirjoitti:

lukea,että olet toipunut ja päässyt kotiin!Harmitti niin kovin puolestasi,mutta ihanaa,että olet taas terve!

• Elisama

No olipas ikävä juttu. Hyvin on joulut menneet tai ainakin vaihtelevasti ja ohi.

• tässä ja nyt

selvisin tästäkin! :)

• Ira¤
        tässä ja nyt kirjoitti:

selvisin tästäkin! :)

eteenpäin,ja uutta vuotta vastaanottamaan.

• kevatmielinen

Onpa sinulla ollut kurja joulu! Onneksi olet taas kunnossa. Tuntuu pahalta, että jo toinen joulu peräjälkeen meni sinulta pilalle... Niinkuin tätä joulua odotettiin :(

No, onneksi tuo tauti tokeni antibiooteilla, vaikka varmaan säikäytti. Enpä ole tullut ajatelleeksi, että vielä jälkikäteenkin on tuollaiset tulehdukset mahdollisia. Itseasiassa olen kyllä jostain lukenut, että tuollaisiakin tulehduksia voi meille tulle herkemmin, kuin muille.

Minulle itselleni on jäänyt sellainen kauhukokemus siitä omasta haavainfektiostani leikkauksen jälkeen, kun pitelin kuodosnesteitä ja märkää valuvaa rintaani lavuaarin päällä käsissäni, kun se leikkaushaava repesi auki. Se oli jotenkin niin karmea juttu heti leikkauksen perään, vei hetkellisesti uskon koko toipumiseen, kun crp huiteli sadoissa ja kuume pisti tärisemään horkassa..

Toivottavasti saat viettää uuden vuoden vastaanottajaisia lastesi kanssa, varmasti heillekin rankka kokemus, kun äiti joutui taas sairaalaan.

Voimia sinulle ja lämmin halaus, kyllä se siitä lähtee taas parempaa kohti!

• tässä ja nyt

Kyllä tämä tästä. Horkkapa hyvinkin ja crp 118 oli. Onneks ei oo enää. Ultrattiin rinta ja sydän. Rinnassa ei ollut mätäpaisetta ja sydän ok. Jotain hyvääkin. :)

Kyllähän mä olin sekaisin kun sairaalaan menin ja aattelin,että vielä joulun ja niin kuin me ootettiin... No mutta olin tosi kipeä -mun oli hyvä olla sairaalassa. Sain hyvää hoitoa.
        Yritän nyt sitte uutta vuotta ottaa vastaan paremmalla onnella :)

• tässä ja nyt kirjoitti:

Kyllä tämä tästä. Horkkapa hyvinkin ja crp 118 oli. Onneks ei oo enää. Ultrattiin rinta ja sydän. Rinnassa ei ollut mätäpaisetta ja sydän ok. Jotain hyvääkin. :)

Kyllähän mä olin sekaisin kun sairaalaan menin ja aattelin,että vielä joulun ja niin kuin me ootettiin... No mutta olin tosi kipeä -mun oli hyvä olla sairaalassa. Sain hyvää hoitoa.
        Yritän nyt sitte uutta vuotta ottaa vastaan paremmalla onnella :)

Ja olen sinusta ja kaikista muistakin palstalaisista helkutin ylpeä vaikka teille sattuu mitä takapakkia niin lumessakin tarvotta eteenpäin:)
        Pitää ottaa teistä mallia.

• tässä ja nyt
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Ja olen sinusta ja kaikista muistakin palstalaisista helkutin ylpeä vaikka teille sattuu mitä takapakkia niin lumessakin tarvotta eteenpäin:)
        Pitää ottaa teistä mallia.

Rinta on vielä aavistuksen punainen,mutta ei enää niin kuin jouluna oli oikein helakan punainen....joulun kunniaksi. Särkyjä ei ole enää missään -ihanaa. Väsymys on vaan aika totaalista,kun se iskee. Rasittaa en saa itseäni -harmi! Kun ajattelin lasten kanssa mennä lomalla uimaan,hiihtämään,luistelee....No noista vaihtoehdoista ei onnistu kuin tuo uiminen. Vien lapset polskimaan uimahalliin ja itse käyn sillä aikaa jossain asioilla.

Onneksi tytöt ovat jo sen verran isoja,että osaavat auttaa äitiä. Jouluaatto oli ihana. Tyttäreni paistoivat pienen kinkun aattona,kun minä neuvoin puhelimella sairaalasta. Olin ehtinyt ostaa se jo ennen kuin jouduin sairaalaan. Onneksi jouluruuat olivat jo valmiina ostettu.

Torstaina tytöt leipoivat piparit ja laitettiin kuusi. Aattelin, että mitäs sitä jättämään myöhempää -onneksi laitettiin,pe aamusta sairaalaan.Joululahjat olin jo ostanut ja paketoinut. Tulin sairaalasta kotilomalle kinkuntuoksuiseen kotiin ja hyörinä ja häärinä oli käynnissä. Minulla oli mukava joulu. :)

• marliisi54

Sinulla on aikaa leikkauksesta, kun sait tämän tulehduksen haavaasi.
      Itselläni on leikkauksesta aikaa pian seitsemän viikkoa. Tähänasti paraneminen mennyt tosi hyvin, haava ei ole erittänyt eikä isompaa turvotusta ole ollut.
      Nyt kuitenkin parin päivän aikana haava on tullut punaisemmaksi ja kainalossa pieni kohta joka vähän erittänyt,olen vähän huolissani , varsinkin kun luin miten Sinulle kävi.
      Nousiko Sinulle lämpöä ja missä vaiheessa otit yhteyttä sairaalaan?
      Itse olen sauvakavellyt päivittäin itseni hikeen ja nyt miettinyt olisiko sillä osuutta tähän.

• tässä ja nyt

minut on leikattu loka -06. ota rauhallisesti. Seitsemän viikkoa on aika lyhyt aika. :)
        Mulla oli ilmeisesti bakteeri pompannut pikkiriikkisestä haavasta,joka oli tullut rintaani. Siis kannattaa todellakin olla hanskat käsissä puutarhatöissä ja puhdistaa naarmut ja haavat hyvin leikatulta puolelta,jos on imusolmukkeita poistettu.
        Mulla tulehtui koko rinta.
        Käy näyttämässä hoitajalle tai lääkärille,niin ei tarvitse olla sitten huolissaan. :)

• tässä ja nyt

siinä ei kauan nokka tuhissut,kun painelin polille. Aamulla klo 8 totesin ja 10.15 olin tiputuksessa. :)

• marliisi54
        tässä ja nyt kirjoitti:

siinä ei kauan nokka tuhissut,kun painelin polille. Aamulla klo 8 totesin ja 10.15 olin tiputuksessa. :)

nyt kuitenkin huolella,että ei pääsisi pahenemaan.
        Mulla poistettiin vain vartijoita kuusi kappaletta,mutta tuli jouluviikolla samanpuolen käsivarteen palovamma leipoessa,oisko tällä sitten osuutta tähän . Ikäviä ovat kaikki vaivat.
        Hyvä kuitenkin että olet paranemaan päin ,eikä tarvitsis uudelleen lähteä apua hakemaan.

• tässä ja nyt
        marliisi54 kirjoitti:

nyt kuitenkin huolella,että ei pääsisi pahenemaan.
        Mulla poistettiin vain vartijoita kuusi kappaletta,mutta tuli jouluviikolla samanpuolen käsivarteen palovamma leipoessa,oisko tällä sitten osuutta tähän . Ikäviä ovat kaikki vaivat.
        Hyvä kuitenkin että olet paranemaan päin ,eikä tarvitsis uudelleen lähteä apua hakemaan.

siitä palovammasta ja lääkäriin heti jos tuntuu siitä.
        Kyllä tämä tästä suttaantuu pikku hiljaa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe