Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sammakko8
profiilit
sammakko8
sammakko8
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
5
Kommenttia
66
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://www.huffingtonpost.com/2013/05/20/women-with-tattoos-more-approachable-promiscuous_n_3308567.html
Tässä yksi ihan tieteellinen tutkimus asiasta. Tatuoidut naiset koetaan helpompina, vähemmän viehättävänä sekä epäluotettavampina.
03.10.2014 21:49
Olen tehnyt tarjoilutöitä paljonkin n. 10 vuotta ja edelleen silloin tällöin. Koko ajan palvelun laatu huonontuu ja huonontuu. Silloin aikoinaan, kun olen aloittanut työni, käytettiin henkilökuntaa välitysfirmojen kautta tosi vähän ja yleensä aina tilaisuuksissa oli vakituista henkilökuntaa, joka tiesi miten asiat tehdään ja missä tavarat sijaitsee.
Nykyään taas, kun menee keikoille, on paikalla parhaana päivänä porukkaa 5 eri firmasta ja naamat vaihtuvat. Sillä on selkeä vaikutus palvelun laatuun, kun kukaan ei tiedä vakiintuneita käytäntöjä.
Lisäksi ennen oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että viinipullot aukaistiin pöydissä ja tehtiin tarjoilu etiketin mukaan. Nykyään saa mennä tosi hienoon paikkaan saadakseen edes perusravintolatarjoilua. Olen ollut ihan järkyttynyt, kun nykyään ei muisteta, mikä annos tulee millekin asiakkaalle ja järkyttävintä oli, kun joskus Rossossa isolla porukalla käskettiin kiertää kuitti pankkikortin ympärille, jotta tietää, mikä on kenenkin kortti. Olen aina itse tottunut siihen, että tarjoilijan tehtävä on pitää asiakkaiden maksuvälineet järjestyksessä, ei asiakkaan!
Joten luulen, että ap:n odotukset ovat vain korkeammat kuin mitä nykyään kannattaa olla!
30.03.2012 23:06
Hei!
Ilman muuta sinulla on oikeus haluta vain läheisyyttä miehiltä ja jos he siihen suostuvat, mikäpäs siinä. Mihinkään miehen-säälimislinjalle ei kannata mennä, koska eivät hekään sinua sääli, kun tarpeensa haluavat tyydyttää. Tässä asiassa nainen määrää aina ja vaikka miehiä moinen vituttaisi, aina on parempi olla se pihtari ja kunnioitettu nainen, kuin tuntea itsensä hyväksikäytetyksi ja kuulla huora-haukkuja keneltäkään.
Menetin itse neitsyyteni 28-vuotiaana, enkä todellakaan kadu yhtään. Olen niin onnellinen, että osasin suojella itseäni, kunnes löysin kumppanin, joka kunnioitti yhteistä kokemustamme. Sitä ennen tein, kuten sinäkin, vietin silloin tällöin yhteistä aikaa miesten kanssa sängyssä joko vain vaatteet päällä, tai sitten harrastin joskus pettingiä tai suuseksiä, joten aivan kokematon en ollut. Olen myös aina yrittänyt kertoa etukäteen miehille, mitä haluan tai en halua, joten oma on vikansa, jos ei ole viesti mennyt perille.
Itselläni ei juuri huonoja kokemuksia ole ollut, joskus rasittavia vonkaajia olen tavannut. Nykyäänkin menee hermot, jos mies ei kolmannella sanomisella ymmärrä, etten halua. Ylipäätään tuo seksin odottamiseen suostuminen kertoo jo tosi paljon siitä, millainen mies on kyseessä, joten hyvä, kun pohjanoteerauksista pääsee ajoissa eroon. Kyllähän se miehellekin kertoo, että jos hänellekään et ole heti antamassa, niin et varmaan muillekaan, mikä tekee myöhemmin elämän huomattavasti helpommaksi.
26.12.2011 21:28
Taas yksi syy siihen, miksi jatkossa on hyvä pitääkin ammattioppilaitokset ja korkeakoulut erillään.
18.08.2011 00:26
Joo, se ei tosiaan tarkoita sitä, että yksi henkilö tekisi koko porukan akateemiseksi..Nyt tosiaan puhuttiin tilastoista ja todennäköisyyksistä, joten tätä juuri tarkoitin tällä sivistyksellä...
08.06.2011 23:17
Hei ap,
Vaikka olen myös sitä mieltä, että menneitä ei saa tekemättömäksi ja jos jotakuta rakastaa, periaatteessa ei tällaisen saisi antaa haitata, voin näin naisena sanoa, että minuun miehen holtiton menneisyys vaikuttaisi. Jo se, että esim. mies olisi valmis harrastamaan seksiä ilman ehkäisyä, tai valittaisi kondomin käytöstä(puhumattakaan yli 10 partnerista elämän aikana), saisi minut vaihtamaan ehdokasta ellei kyseessä olisi todella suurta rakkautta. Vaikka ihminen olisi kuinka muuttunut vanhettuaan, en osaa silti kuvitella, että muutos voisi olla niin suuri, että sillä olisi viisauteen konkreettista merkitystä verrattuna 18-19 vee ikään. Koska itse voin yhden käden sormilla laskea partnerieni lukumäärän, enkä ole koskaan ollut suojaamattomassa yhdynnässä, en osaa kuvitella, mitä sellaisen päässä liikkuu tai on liikkunut, joka ei ole terveydestään sen enempää välittänyt.
Traagista katsoa näitä kommentteja tällä palstalla ja vielä traagisempaa se, että tyhmyys saa näin paljon hyväksyntää. Ei voi muuta sanoa, kuin että tämän yhteiskunnan arvoissa on jotain todella pahasti vialla, jos ne jotka puolustavat edes jonkinlaista moraalista tasoa teilataan eniten.
08.06.2011 21:30
Olet väärässä. Vaikka akateemisuudella brassailu on typerää, koulutus kertoo monien mittareiden mukaan kantajastaan paljon, ennustaa jopa tulevaa terveyttä. Voin ainakin itse sanoa, että sen jälkeen, kun menin yliopistoon, olen tavannut enemmän sivistyneitä ihmisiä kuin ikinä. Toki yliopisto-opinnot eivät ole ainoa sivistyksen determinantti ja alallakin lienee merkityksensä, mutta ihan varmasti takaa paremmin sivistyksen kuin esim. Perussuomalaisten jäsenyys.
08.06.2011 19:25
Ei oikeesti, oletko joku todellinen henkilö? Vai, että ihan tiedät enemmän kuin professorit jne.
Hah, vai aukkoja, voin kyllä täyttää puuttuvat aukot, ei ole ongelma, koska minulla ei ole mitään salattavaa tai valehdeltavaa, voit ihan vapaasti kysyä siitä, mikä jäi epäselväksi :P
Omasta tekstistäsi kyllä huomaa, ettei sinulla ole minkäänlaista tietämystä iranilaisista, Iranista ja tuskinpa muistakaan ulkomaalaisista tuolla asenteella. Voitko kertoa, mikä on esimerkiksi iranilaisten kouluttautumisprosentti ja mikä osuus korkeakoulun käyneistä on naisia? Ei ainakaan jälkimmäisessä juuri eroa Suomesta!
Tiedätkö muuta Iranin koulutusjärjestelmästä? Miksi esimerkiksi menestyviä iranilaisia ja maailmalla pilvin pimein ja miksi suurin osa Lähi-idästä tulleista kansainvälisistä opiskelijoista on Iranista? Miksi iranilaisten keskitulot Yhdysvalloissa ylittävät maan normaalin palkkojen keskiarvon? Myös auttaa, jos vilkaiset muutamaa kuuluisaa yliopistoa varsinkin tekniikan alalla ja katsot, mikä prosentti heillä on iranilaisia opiskelijoita. Minkä johtopäätöksen voit sitten tehdä heidän koulutuksestaan ja sen laadusta?
Tiedän jopa Iranissa asuvia miehiä, joilla on länsimaalainen vaimo ja vielä enemmän asuessani Hollannissa ja Saksassa tapasin useita iranilaisia miehiä, joilla oli länsimaalainen vaimo. Olet siis hyvin väärässä, kuten myös itse tiedät. Minua et voi ylittää Iran-tietoudessa laisinkaan ja olen jopa nähnyt kyseisen maan itse!
Se syy, miksi haluan iranilaisen miehen, on juuri se, että kokemukseni mukaan he nimenomaan eivät kohtele naisia spermareseptoreina, kuten suomalaiset miehet ja ymmärtävät, että seksiä joskus pitää odottaa ja se ei ole niin itsestäänselvyys ensimmäisenä iltana tavatessa. Kaikki iranilaiset miehet yhteisöissäni ulkomailla olivat äärettömän huomaavaisia naisia kohtaan ja tosiaan olivat todella hyviä ystäviä, koska eivät odottaneet siitä seksiä palkaksi, kuten suomalaiset yleensä odottavat, kun tosiaan se seksi on ainoa arvo naisessa valitettavan usein heudän mielestään. Joten mene ja katso peiliin hyvä mies ja kysy itseltäsi, miten voisit ottaa mallia iranilaisista tullaksesi paremmaksi mieheksi, joka kunnioittaa naisia muinakin kuin panopuina. Kaikki tuntemani iranilaiset miehet ovat olleet hyvin lojaaleja arvoilleen, eivätkä ole ottaneet mallia pukkimiehistä edes länsimaissa! Arabeista en osaa sanoa, koska he ovat eri ihmisiä ja olen ymmärtänyt, että he yleensä enemmän toimivat arvojensa vastaisesti länsimaissa, mutta sekin on vain kuulopuhetta, koska tunnen paremmin vain yhden egyptiläisen miehen, joka tosin on hyvin moraalinen ja uskollinen arvoilleen.
On tainnut ulkomaalainen mies viedä sun naisesi(mitä en yhtään ihmettele), kun olet noin obsessoitunut täällä viettämään elämäsi ja haukkumaan viattomia ihmisiä. Toivottavasti pääset yli traumoistasi pian! Voit myös tosiaan ottaa mallia joistakin hyvistä arvoista, joita muslimeilla on ja kyllä se flaksi alkaa käydä sielläkin!
24.09.2010 01:56
Luojan kiitos, että en ole katkerien, kateellisten, kapeakatseisten ja epätoivoisten keskustelupalstoilla elämänsä viettävien miesten patja!
Exäni tutkinnot siis olivat Hollannista ja Kanadasta yliopistoista, joihin sinulla ei olisi koskaan mahdollisuuksia päästä. Suomessa ne ainakin kelpasivat oikein hyvin ja arvostusta riitti :)
23.09.2010 21:34
Mukavaa, että yksi loukkaavista viesteistäsi oli poistettu. Ikävää huomata, että olet niin kateellinen ja katkera ja haluat loukata muita, vaikka he eivät olisi sinulle mitään pahaa tehneet. Olen varma, että myös sinä voit saada naisen itsellesi, jos vain opettelet olemaan mukava muille ihmisille ja opettelet käytöstapoja.
Ihan vain faktaksi, kun epäilit, etteivät kuvaamani adjektiivit voi löytyä iranilaisesta miehestä, voin kertoa sinulle, että exälläni oli 2 maisterin tutkintoa ja tulevaisuudessa myös tohtorin tutkinto. Hän myös oli aina vastuuntuntoinen ja maksoi suurimman osan yhteisistä menoistamme.
Sängyssä sain kaiken, mitä tarvitsin, läheisyydessä, eikä seksissä pihtailtu niin laadussa kuin määrässä, mutta siihen ei myöskään painostettu.
Hänet pystyi myös aina esittelemään muille, niin vanhemmille kuin ystäville, koska hän oli puhelias, hauska ja kohtelias, ja kaikille jäi hänestä hyvä kuva. Jopa isäni piti hänestä, vaikka on todella maalaisihminen.
Kaiken kaikkiaan hän oli aina paikalla ja auttamassa, kun tarvitsin, eikä kommunikointikaan reaaliajassa tuottanut ongelmia. Teimme myös paljon asioita yhdessä ja matkustelimme, koska hän ei käyttänyt alkoholia, jolloin aikaa ja rahaa jäi muuhun. Myöskin juhlissa hän osasi käyttäytyä hyvin, koska ei ollut humalassa.
Hän myös kävi töissä ja maksoi veroja moneen maahan, eikä Suomeen jääminen olisi edes ollut vaihtoehto, vaan tavoitteet olivat jossakin Harvardin lähellä.
Valitettavasti monessa suomalaisessa miehessä on asiat olleet paljon huonommin, vaikka varmasti myös heissä on mukavia ja vastuuntuntoisia tyyppejä. Voit myös kertoa millä lailla olet itse parempi, jos koet voivasi pistää paremmaksi.
En odota sinulta mitään kypsyyttä rakentavaan keskusteluun, mutta korjasin väärät käsityksesi oikeiksi. Tämä on tietysti vain minun kokemukseni iranilaisesta miehestä ja muilla voi olla erilaisia kokemuksia. Olen akateemisesti kouluttautuva nainen, eikä minulla ole koskaan ollut vaikeuksia arvioida kriittisesti omia käsityksiäni ja kokemuksia, joten sitä ei kannata alkaa arvostella.
Toivon, että ajan myötä pääset katkeruudestasi ja pääset eteenpäin omassa elämässäsi ja huomaat varmasti, että maailma on täynnä mukavia ja hyviä ihmisiä kulttuuritaustasta riippumatta.
23.09.2010 20:12
Tämä oli ehkä rakentavin viesti tällä palstalla. Olen tosin hyvin skeptinen ideasi onnistumisesta. Valitettavasti tänne näyttää pesiytyneen kaiken maailman katkerat miehet, joiden elämä näyttää olevan muiden elämään puuttumista sen sijaan, että yrittäisivät täällä viettämänsä ajan kuluttaa oman elämänsä kehittämiseen ja ehkä sen elämänkumppanin löytämiseen myös heille.
Olen suorastaan järkyttynyt, koska en ole ennen tajunnut, että ihmiset voivat olla oikeasti näin säälittäviä, katkeria ja kapeakatseisia. Onneksi lähipiiriini ei ole eksynyt yhtään. Myös muiden Suomi24-keskustelujen tasoa silloin tällöin seuranneena voin jo todeta empiiriseni tutkimukseni pohjalta, että niitä käyttävät Suomen häiriintyneimmät ihmiset, koska ihmettelen aina vain uudelleen, mistä näitä ihmisiä tulee ja mikä heitä vaivaa. Ei ole minusta normaalia arvostella ja haukkua muita vain loukkaamisen ilosta.
Kaikkein hupaisinta on, että nämä samat ihmiset, joilla ei itsellään ole minkäänlaisia alkeellisimpia käytöstapoja arvostelevat täällä täysin tuntemattomien ihmisten ominaisuuksia ja arvoja.
Tästä systeemin hyväksikäyttämisestä voin sanoa, että tunnen monia suomalaisia systeemin hyväksikäyttäjiä, mutta valitettavasti en juurikaan ulkomaalaisia vastaavia, ehkä johtuen siitä, että ulkomaalainen tuttavapiirini koostuu lähinnä kansainvälisistä opiskelijoista, jotka taas todella tekevät työtä pärjätäkseen ja elääkseen. Asun opiskelija-asuntolassa, jossa asuu monia afrikkalaisia ja lähes poikkeuksetta jokainen heistä tekee vähintään yhtä työtä, kuten siivoamista ja lehden jakamista, ja monet vielä useampaa samaan aikaan. Ilmeisesti näillä rasistisilla ihmisillä ei ole ollut mahdollisuutta tavata tällaisia ulkomaalaisia tai edes kiinnostusta siihen.
Myös ihmettelen suuresti tätä pelkoa systeemin hyväksikäytöstä, koska en tunne montakaan ulkomaalaista, jotka olisivat kiinnostuneita jäämään Suomeen. Myös entinen miesystäväni, jolla oli 2 maisterintutkintoa ja oli Suomessa ihan töissä, ei olisi koskaan halunnut jäädä tänne, vaan kyllä hänellä oli paljon suuremmat haasteet mielessä. En ymmärrä, miksi tätä meidän maata pidetään niin ihmeellisenä, että kaikki haluaisivat jäädä tänne automaattisesti tai haluaisivat käyttää systeemiä hyväkseen. Kaikilla ulkomaalaisilla, joita minä olen tavannut, on ollut paljon suurempi työmoraali kuin monellakaan suomalaisella. Siksi en ymmärrä, miksi aina ulkomaalaisista puhuttaessa unohdetaan, että suuri osa ovat aivan tavallisia ihmisiä, jotka voivat olla myös hyvin koulutettuja ja todella asiallisia.
23.09.2010 19:53
Kerrassaan hupaisaa, että niin monet ihmiset tuntuvat tietävän niin paljon muiden asioista ja vielä epäilevät toisten kokemuksia. Hah, juu en usko, että monella on enempää tietoa Iranista ja iranilaisista kuin itselläni, varsinkaan tuolla asenteella. Täytyypä ilmoittaa asiattomasta viestistä.
23.09.2010 01:10
Siis haittaa todellakin, entinen iranilaiseni oli väkivaltaa vastaan parisuhteessa ja muutenkin asiallinen, ja se on myös kokemukseni muista iranilaisista miehistä. Siis haluan kunnollisen, koulutetun ja naista kunnioittavan miehen, joka on sopivalla tavalla moderni ja perinteinen.
23.09.2010 00:20
Kyllä se on niin, että eläinten jätökset ovat kautta aikojen olleet ihmiskunnan vitsaus ja sairauksien tarttumistie silloinkin, kun yhteisöt ovat olleet niin pieniä, ettei muuten kulkutaudit ole levinneet.
Esimerkiksi loiset kulkeutuvat koiranpaskassa, kuten monet muut vitsaukset. On myös mahdollista, että loinen kulkeutuu aivoihin ja aiheuttaa tappavan tulehduksen siellä.
Nim. tuleva terveystieteiden maisteri
09.04.2010 12:42
Kannattaa muistaa, että kuitenkin myös Suomi24.fi hyötyy postinsa käyttäjistä. Sivuston käyttäjien lukumäärä vaikuttaa siihen, miten paljon sivusto tienaa mainoksilla ja kuinka paljon ihmiset ostavat myös maksullisia palveluja ja ylipäätään näkevät niiden olemassaolon.
10.02.2010 17:31
Apukoulussa ja apukoululaisissa ei ole mitaan vikaa, eika se ollutkaan asian pointti. Apukoululaisilta ei vaan voi odottaa samanlaista tiedon kasittelykykya kuin ns. normaalit tiedot ja taidot omistavilta. Esimerkiksi voisin ajatella, etta vahemman kirjaoppinut henkilo ei osaisi kritisoida lukemaansa tietoa ja laittaa sita oikeisiin mittasuhteisiin, kuten esimerkkeja tallaisesta kaytoksesta voit lukea esim. tasta viestiketjusta.
Tiedan myos varsin hyvin, etta lasi on vaarallista ihmisen ruoansulatuselimistolle ja esimerkiksi tilanne Ruotsissa ja huolestuttava. Sekaan ei silti ollut pointti vaan se kannattaako hysteriaa myos lietsoa Suomessa ja kuinka pieni mahdollisuus edes on, etta taalta loytyneet lasinsirut ovat oikeasti olleet kyseisissa ruoissa.
Toisaalta todennakoisyys syoda ruokaa, jossa tata kyseista lasia on, vaikka se olisi lahtoisin tehtaalta, on niin haviavan pieni, ettei sen pitaisi aiheuttaa normaalille rationaaliselle ihmiselle younien menetysta tai muita stressihairion oireita.
Muutenkin on epamoraalista tuomita edes teollisuutta tai yritysta ennen kuin se on syylliseksi todettu. Ihmeellista tallainen ajojahti, jolla yritetaan vaan saada vahinkoa aikaan yhteiskunnassa.
08.04.2009 01:04
Tämä oli ihan paras!
07.04.2009 06:12
Mistä vitun apukoulusta nämä ihmiset ovat tulleet? Kauhea metakka jonkun muutaman lasinsirun takia. Nekin on varmaan häiriintyneiden itse laittamia tai luulosairaiden kuvitelmia. Esimerkkinä jos muistatte perunaruttojauhe-kirjekuori episodin, jolloin koko maailma oli lähettämässä jauhekuoria postissa, kun muutama tapaus tuli ilmi.
Jos jossain Ruotsissa tietyistä elintarvikkeista löytyy lasinsiruja, ei jokaisen tarvitse alkaa ruokaansa suurennuslasilla tutkimalla etsimään sitä lasia sieltä väkisin. Muutenkin maailman sivu erilaisia enemmän ja vähemmän inhottavia asioita on löytynyt valmisruuista silloin tällöin, koska maksimaaliseen 100% puhtauteen ja laatuun ei ihmistyöllä päästä. Huolestuttavaksi tilanteen esim. Ruotsissa teki säännönmukaisuus ja lasin kohdistuminen tiettyyn elintarvikeryhmään. Suomessa lasia taas on "löytynyt" mistä vaan, mihin ihmiset sitä ovat halunneet tunkea ja aiheuttaa kohua.
Eikö ihmisillä tosiaan ole pahempia ongelmia ja murheita elämässään Suomessa? Äly hoi älä jätä!
07.04.2009 06:04
Minulla on myös ollut tämä ongelma ystävien kanssa monta kertaa, että tunnen heidän imevän minusta kaiken energian ja käyttävän vaan jonain omaishoitajanaan. Tämä voi tapahtua jopa välimatkojen päästä. Onneksi minulla on myös monia todella hyviä ystäviä niin, että tiedän eron energiasyöppöystävän ja energiaa antavan ystävän välillä.
06.04.2009 02:24
Jos vaimosi muistaminen yleensä ja myös naistenpäivänä on niin itsestäänselvyys ja toki sinulle, mikä on ongelma, jos myös muut naiset saattavat toki haluta huomiota miehiltään?
Hei kamoon, mistä edes tiedät, miten paljon vaimosi kitisisi netissä, jos et jostain syystä naistenpäivää muistaisikaan?
Please, joku sytyttäkää nämä suomalaiset miehet.
16.03.2009 04:09
1 / 4