Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Marketissahan minä käyn olosuhteiden pakosta.
Oman kunnan tori on täysin näivettynyt ja naapurikunnan toripäivä on vain kerran viikossa, matkaa 40 kilsaa ja markettiin vain 20 ja rapiat. Se naapurikunnan tori onkin sitten aivan omassa sarjassaan, myyjiä pilvin pimein, samoin myös asiakkaita tai ainakin ihmisiä, paljon tietty tullaan vain tapamaan tuttuja ja seurustelemaan. Muutama kerta kesässä siellä tulee käytyä ja silloin on aina ne vakiostokset, perunalimppua, uunimakkaraa ja savustettuja muikkuja. Tietysti sitten aina tulee tehtyä niitä heräteostoksiakin.
Hintoja en erikoisemmin vertaile, kun niin harvoin kuitenkin tulee torilla käytyä.
Kiva ketju tämä, kiitos aloittajalle.
Hyvää Juhannusta sinulle QQ, taidetaan olla "tuttuja"!
25.06.2010 16:57
Olavi Virta on paras, mahtaako koskaan tulla hänen veroistaan laulajaa.
Ikävä vain, että lehtikirjoittelut veivät hänet vei alas suosion huipulta.
Livenä en häntä koskaan nähnyt, mutta viiskymmentäluvun lopulta asti olen ollut hänen ihailijansa.
Täysikuu ja Poika varjoiselta kujalta taitavat olla niitä ensimmäisiä levytyksiä, jotka muistan.
Desireen hän mainitsi ehkä parhaaksi esityksekseen, itse pidän paljon hänen omasta sävellyksestään Yö kerran unhoa annoit, sanoitus on myös hänen omansa, sopii hyvin hänelle, Hopeinen kuu on myöskin eräs parhaista.
Peter von Bagh olisi mielestäni saanut antaa olla tekemättä koko haastattelun sairaasta, väsyneestä miehestä.
Iskelmän maailmassa on kaksi laulajaa, joille ei mielestäni helposti löydy seuraajaa ja molemmat on alkoholi vienyt. He ovat Laila Kinnunen ja Olavi Virta.
http://www.youtube.com/watch?v=T2m_C5aUaF0
16.06.2010 18:00
Tottakai päävastuu on vanhemmilla yhtälailla, hoitaa lapsia sitten mummu tai pappa taikka sitten ulkopuoliset hoitajat. Meillä tosiaan jäi pappakin jo kymmenen kuukauden ikäisen kanssa, kun mummulla oli jotain menoa. Niinpä meillä pappa onkin se, jota ensimmäiseksi kysytään, kun tullaan mummulaan.
Paistaakohan vuosiluvun viestistä pienoinen kateus, kun ei ole ollut mitään kummin kaimoja auttamassa...
11.06.2010 19:04
Olen varmasti väärä ihminen vastaamaan tähän kirjoitukseen, mutta vastaanpa kuitenkin.
Hoidin poikani lasta 8 kk:n iästä kaksi vuotta eteenpäin, kun äiti meni töihin.
Sen jälkeen oli kolme eri hoitopaikkaa ennen kouluikää ja lapsi oli aina kipeä. Kaikki taudit sai, kun aina oli jotain virusta liikkeellä. Samoin on ollut toisen lapsen kanssa, joka on yksityisessä päiväkodissa, en olisi enää jaksanut (viitsinyt) hoitaa kokopäiväisesti.
Hyviä puoliakin löytyy, kun on paikassa, missä on muitakin lapsia. Kyllä siellä erilailla kaikkia oppii ja tottuu toisten lasten kanssa olemaan, ainoa haitta on nuo ainaiset maha-ja räkätaudit.
Silloin kun on noita sairaspäiviä mummu on arvossa arvaamattomassa ja mielelläni pidän, on hyvä vain, että kelpaa. Olisi se ikävää ellei kelpaisi. Onneksi asuvat lähellä, kanssakäyminen on päivittäistä.
Mitenkään en ole kokenut velvollisuudeksi enkä raskaaksi pakkopullaksi lasten pitämistä.
Meillä aikoinaan asui mummu jopa saman katon alla ja oli suuri apu lastenhoidossa, vaikka itse kotona olinkin, mutta navettatyöt veivät oman aikansa, eikä tarvinnut koskaan viedä lapsia navetan karsinaan askareiden ajaksi. Niinkin ovat jotkut joutuneet tekemään.
Mutta kukin tekee omalla tyylillään, ei ketään voi pakoittaa eikä velvoittaa lastenlapsiaan hoitamaan.
Kuitenkin sanoisin, että hyvän mielen saa puolin jos toisinkin, jos mummu vaikkapa joskus vain ottaa ne pienet yökylään, on se lapsillekin aina iso asia, ainakin meillä.
10.06.2010 17:13
Hyvä on hiihtäjän hiihdellä,
kun hanki on hohtava alla,
kun taivas kirkasna kaareutuu -
mut hauskempi hiihtää, kun ruskavi puu
tuul ulvovi, polku on ummessa
ja tuisku on taivahalla.
kun ystävä häll on myötä,
kun latu on aukaistu edessään -
mut parempi hiihdellä yksinään,
tiens itse aukaista itselleen
ja yksin uhmata yötä.
kun tietty on matkan määrä,
kun liesi viittovi lämpöinen, -
mut sorjempi, uljaampi hiihtää sen,
joka outoja onnen vaiheita käy
eikä tiedä, miss oikea, väärä.
Ja hyvä on hiihtäjän hiihdellä,
kun riemu on rinnassansa,
kun toivo säihkyvi soihtuna yöss -
mut käypä se laatuun hiihtäjän myös
hiki otsalla, suurissa suruissa
ja kuolema kupeellansa.
- Eino Leino.
07.03.2010 20:57
Nestori on suomalainen muunnos kreikkalaisperäisestä nimestä Nestor, joka merkitsee 'kotiin palannutta'. Kreikkalaisessa mytologiassa Nestor oli sankari, joka vielä vanhoilla päivillään osallitui Troijan sotaan ja antoi neuvoja nuoremmille sotureille. Tähän liittyen Nestor tai Nestori merkitsee kuvaannollisesti jonkin ammattikunnan piirissä olevaa kunniavanhusta.
Vuoden 2009 loppuun mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan Nestori-nimen on saanut 4 612 henkilöä, joista yksi on nainen.
Nestori Kaasalainen, politiikko
Ingvar S. Melin, entinen kansanedustaja ja ministeri
Ingvar Carlsson, ruotsalainen politiikko
Vanhojapoikia viiksekkäitä
Saimaan saaressa pikkuinen torppa,
istuu portailla Nestori Miikkulainen.
Huuliharppuaan soittaa, ja norppa
nousee pinnalle pärskähtäen.
Aallon alla se suunnisti soittajan luo,
sille tuttua tutumpi on sävel tuo.
Laulu kertoo näin mitä on yksin kun jää,
hyvin hylje sen ymmärtää.
Tanssittu koskaan ei Nestorin häitä,
maailma houkutti pois morsion.
Vanhoja poikia viiksekkäitä
mies sekä hylje kumpikin on.
sinne elämän toveri tahtonut ei.
Yksin Nestori jäi kuten norppa,
myös sen kumppanin kohtalo vei.
Suuri Saimaa, mut sata on hylkeitä vaan,
kohta jäljellä ei ehkä ainuttakaan.
Huuliharppua soittelee Miikkulainen,
yksi ymmärtää kaipuun sen.
Tanssittu koskaan ei...
istuu portailla Nestori Miikkulainen.
Lepokivellään iäkäs norppa
katsoo ystävää ymmärtäen.
Suuri Saimaa, mut naista sen rannoilta vaan
ei näin tuuliseen saareen saa asettumaan.
Kuten norpan, on määrä myös Miikkulaisen
olla sukunsa viimeinen.
Tanssittu koskaan ei....
http://www.youtube.com/watch?v=xX2x4C8x8uM
26.02.2010 17:40
Ihan itsekkäästi ja röyhkeästi laitan nnimet, jotka tällä hetkellä muistan.
Tuija Helander, pikajuoksija
Tuija Brax, ministeri
Tuija Lehtinen, kirjailija
Tuire Mellanen, iskelmälaulaja
25.02.2010 16:02
Laitanko minä ne kaikki sata Mattia, jotka vielä puuttuu, tänne?
Koitetaan nyt vaan ottaa lusikka kauniiseen käteen, niin minäkin tein, olinhan mä kyllä muutaman päivän nokka solmussa pois täältä.
Matti Tuominen, näyttelijä, muistetaan ehkä parhaiten kauppaneuvos Paukkuna
Matti Rönkä, uutistoimittaja ja kirjailija
Matti "Mölli" Keinonen, jääkiekkoilija
Matti Kyllönen, formulaselostaja
Ristomatti Ratia, muotoilija
Matti Esko ja Lämmin, hellä ja pehmoinen
http://www.youtube.com/watch?v=OJgKd9mWeNM
Ja vielä Nuku-Matti, Nukku-Matti lasten....
Hyvää yötä.
24.02.2010 21:07
Se mun ensimmäinen viestini jäi tuonne ihan alkupäähän, kun ei se vastaus ollutkaan ihan ensimmäiseen viestiin.
Juu ja sit mä luulin sun tarkoittaneen Nykästä sillä pirkanmaalaisella laulajalla, en Heinivahoa muistanutkaan, vaikka olen joskus yli viisikymmentä vuotta sitten hänet henk.koht. tuntenutkin.
Oi voi, ei Vanhasesta tiedetty vielä mitään, kun Nykänen hyppäsi kultamitaleja. D))
Uskaltaakohan enää mitään laittaa, väkisinkin tulee samoja, oli mulla Haapojakin heti ensimmäisessä viestissäni.
Älä nyt vaan heitä kirvestä kaivoon, sinun avullasi tämä ketju on näin kauan täällä ollut tai jos olet väsynyt ja kyllästynyt, niin lopetetaan kokonaan.
Matti Mäntylä, näyttelijä
Matti Kassila, elokuvaohjaaja
Matti Lehtinen, oopperalaulaja
Matti Louhivuori ja Suopursu
http://www.youtube.com/watch?v=vTLFS21_zZk
24.02.2010 18:42
Eilisestä yhdistetystä vähäsen. Minä sitten valvoa jäpitin puolille öihin sen hiihdon takia ja pieleen meni sekin kisa. Ryynänen hiihtikin ihan siedettävästi, mutta Tallus jäi niin paljon, että se riitti mulle. Mielestäni Tallus on hyvä hiihtämään ja mäessä huono, mutta nyt oli päinvastoin.
Pohjanoteeraus taitaa näistä olympialaisista tulla.
Matti Korkiala on Tangokuninkaita.
Laitan näitä vanhempia nimiä, nyt jo edesmenneitä näyttelijöitä.
Matti Aulos ja Matti Varjo. Viimemainittu muistetaan loistavana sotamies Svejkinä.
Matti Fagerholm alias Mike Monroe ja nyt laitetaan rock'n rollia mummuille, oli ensimmäinen kun vastaan tuli!
http://www.youtube.com/watch?v=jFYz0QP5xBQ
24.02.2010 13:01
Matti lumiportit avaa tai sulkee, näin sanoo Kustaa Vilkunan Vuotuinen ajantieto.
Meillä taitaa sulkea, sillä nyt ainakin paistaa aurinko, mutta niinhän se ensin eilenkin teki.
Sanontoja Matista löytyy useitakin.
On Matti kukkarossa, on Matti Myöhäinen ja Matti Meikäläinen.
Kyllä Matteja riittä varmasti jokaiselle, silti olisit voinut nimiä lisätä.
Matti Haapoja, kuuluisa puukkojunkkari
Matti Heikkinen, ajankohtainen nimi hiihtäjänä
Matti Korkiala Jos minut vielä kohtaat
http://www.youtube.com/watch?v=vNgHlA7eaj8
24.02.2010 11:17
Vai että näit unta meidän sortin sakista, olisi kva tietää miltä mahdoimme touhuta.D))
Onneksi pojan perhe on talvilomansa kptinurkissa, on yksi hermoilun aihe vähemmän.
Lumipyry on lakannut, ei sitä sitten niin kovin paljoa pyryttänytkään.
Nyt huntsin, että pitäiskö kiusata itseään hereillä yhdistetyn hiihtoon asti -
sieltä nyt pitäisi jonkun värinen mitali tulla, ellei sitten Ryynänen kaatuile ja jää heti viimeiseksi.
Olisi se toista katsoa livenä kuin huomenna uusintana ja kumminkin jostain kuulee jo ennen katsomista kuinka kävi.
23.02.2010 22:07
Kyllä on hyvä olla, kun sain pakastimen siivottua.
Kummasti sinne jäi vielä tilaa, vaikka toisenkin sinne tyhjensin. Ei nyt ollut unohtunut pohjalle mitään sellaista, että olisi pitänyt pois heittää.
Lumipyryn se sitten sai iltapäivällä aikaiseksi täälläkin, -12,4 on pakkasta.
Löysinpä sellaisen nimen kuin Aslak Aas, ollut joskus kansanedustajana Mikkelin vaalipiiristä, ei ole ollut pohjoisen Aslakkeja.
23.02.2010 18:00
Tässä on linkki Positiivareiden Power Pointiin,
siellä niitä on pilvin pimein.
http://www.positiivarit.fi/tiedostolahetys/Category.aspx?4778019b-7ca8-427d-8be9-2020d6601cde
23.02.2010 17:49
Hämeenlinnassa Hattelmalan harjulla hiihtäjät hitaastikin hiihtäessään
hurjasti huohottaen hikoilevat
22.02.2010 15:41
Sitä laulaa meidän "asiantuntijan" lempparipojat elikkä Neljän suora.
http://www.youtube.com/watch?v=o09Ll6fdUp8
Tuulikki Ukkola, politiikko.
22.02.2010 15:29
Muistin siinä laulettavan "vain elämää" ja Irwiniähän sillä tarjottiin.
Meidän "asiantuntijakin" heittäytyi tyhmäksi ja kehtasi väittää ettei ole ikinä laulua kuullutkaan
Kiitos, saan nukkua yöni rauhassa!
22.02.2010 15:25
Ei ole sinne päinkään.
Raikun kappale on kotimainen Jukka Koiviston sävellys.
22.02.2010 14:15
Meni taas viestini väärään väliin, mutta ei kai se haittaa!
Löysin erään Hildan laulamassa ihan tuttua laulua, mutta eipä vain tule mieleen mikä se on suomeksi.
Nyt se takoo tietysti takaraivossa lopun päivää. Toivottavasti joku auttaa...
http://www.youtube.com/watch?v=1g1URSrEmBk&feature=related
22.02.2010 12:15
Nyt ovat lumipyryt menneet, pakkanen laskenut (-12,5 C) ja aurinkonkin hiukan pilkistelee.
Yöllä vielä oli satanut kevyttä höytälunta kymmenkunta senttiä, auraajilla riittää töitä ja urakat menevät ketuille!
Tuulikki Pyykkönen, entinen maastohiihtäjä
Huidaa en tiedä, tuntenut olen joskus muutamia, Sillanpää on kirjoittanut kirjan Hiltu ja Ragnar,
muistan Hildaa sanotun Hiltuksi.
Tuuliasta on laulu, muistelisin Kauko Käyhkön sitä laulaneen, laulua en löytänyt, sanat kylläkin.
Tuulia.
Tyttö nukkui aitassa,
ol' aitan ovi lukossa
Tuulia tuu.
Luokse aioin tylleröisen,
sinisilmän lylleröisen.
Tuulia tuu.
Kesäyöll' on lemmentaika,
lupausten kulta-aika.
Varo, ettei sydäntäsi vie,
tuo Tuulia, Tuulia tuu.
Tyttö kuiskaa oven takaa,