Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Oho! Olipa antoisa aihe.
    Hemmettiäkö se ulkopuolisille kuuluu, mitä täysi-ikäiset ihmiset tekevät.
    Onnea oikein paljoni pariskunnalle.

Ja sellaiset terveiset seksin ja perintöjen perään haikaileville,
    että avioliitto on paljon muutakin kuin seksiä; kyllä seitsemänkymppinen tarvitsee hellyyttä, lämpöä ja toveruutta siinä kuin joku nuorempikin.
  2. Kiitos auringosta. Tänne se on jo ennättänyt, eikä pihassa liikahda lehtikään, vaikka tässä eräänä päivänä oli sellainen myräkkä, että sillä menolla pian luontokin kuollut jo ois. Ei ollutkaan! Yhtään latvaa ei katkennut, ja nyt on maailma niin vehreä, vihreä ja kaunis. Mikäs on ollessa, kun aurinko nauraa ihan suu korvissa!

Minä odottelen puhelua, mutta lääkärillä on laaja potilaspiiri, ja niin joutuu sekä potilas että lähiomainen kiltisti odottamaan vuoroaan. Muistin juuri, että potilas on p.a, eikä hänellä ole korttiakaan mukanaan. Jos hän pääsee tänään kotiin tai oman kunnan arvauskeskukseen, olisi hyvä tietää tuleeko vai eikö tule, ja jos tulee, niin milloin ja minne, että pääsen lunastamaan omani pois.
    Kyllä kännykkä on joskus ihan tarpeellinen kapine.
    (Ja ihan tarpeeton silloin, kun tullaan kyläilemään, ja vierailijan kännykkä soi kaiken aikaa.)

Mietin, olenkohan tulossa vanhaksi, kun pihassa on autokin ja minulla ajokortti ainakin kuusi vuosikymmentä, mutta en ole sillä ajanut yhtään - siis tällä autolla. Lada oli nätti ja kaikin puolin passeli, ja ukonkutale meni ja osti uuden, jonka merkkiä en edes muista. Kertaakaan en ole sillä ajanut, ja nytkin tottelen kiltisti kolmen miehen määräystä olla kajoamatta tähän isännän uuteen leluun.

Taidan olla alistettu nainen. Pitäisiköhän liittyä siihen naisten
    puolueeseen? Taitaisi olla noloa mennä anomaan jäsenyyttä porukkaan, jonka nimeä en edes muista...

Juu! Vanhuus tulee (ainakin aikanaan)

Lämpimät terveiset Venla-mummolta.
  3. Päivä on ollut pilvessä, mutta nyt aurinko tuli uteliaaksi ja rupesi kurkistelemaan, mitä minä kirjoitan.
    Hyvä, kun kurkistelee. Onhan silloin jotakin valoisaa kirjoitettavaa. Jos tätä menoa jatkuu, on minun muutettava nikkini Molliksi.
    Äidinpuoleisella suvulla oli tapana yhden sisaren luona juhlia kaikki merkkipäivät, ja tilaisuudessa esiteltiin vuorollaan suvulle serkussarjan morsiot ja sulhot. Samalla nämä uudet sukulaistulokkaat saivat jonkinlaisen kuvan tulevista sukulaisistaan.
    Oli serkkupojan vuoro tuoda morsiamansa näytille. Kohteliaasti käteltiin ja toivotettiin tervetulleeksi tosi kaunis virkanainen. Vähän jäykkä tosin, mutta ei kai se herkkua ole olla kaikikkien katseltavana. Sitten tuli minun vuoroni, sanoin nimeni ja jatkoin: - Älä ota tuota Paulia. Se ei osaa itse edes perunoitaan kuoria.
    Hetken hiljaisuus, ja sitten syntyi varsinainen kuoronauru. Makeimmin nauroi morsian, ja serkkupoika murisi, että nyt tiedät, kuka meidän sukurasituksemme on.
    Jälkeenpäin tämä morsian aina muisteli ensi tapaamistamme ja sanoi, että minun puheenvuoroni jälkeen hän lakkasi pingottamasta. Ensimmäinen asia, mitä ukkomieheksi muuttunut serkkuni salaa opetteli, oli perunoitten kuorinta.
    Hän pahoitti mummon mielen kieltäessään, että mummo ei enää saa kuoria hänelle perunoita.
    Mummon lellipojasta kehkeytyi oikea malliaviomies.

Nyt manalan maille muuttaneitten joukkoon on liittynyt tämä serkkuni vaimo.
    Pelkkää kuolemaa ja sairautta ja aina parhaasta päästä. Olen tullut niin vauhkoksi, että puolen viikon maissa olin kaksi päivää sydän kylmänä, kun kuulin nuorimmaiseni lentäneen Viroon. Kaiken huipuksi ne olivat väärät päivät.
    Poika oli taas turvallisesti maassa, kun minä vasta aloin pelätä!
    Että tämmöstä tämä. Luultavasti tämä kirjoitus häviää taivaan tuuliin, mutta ei se maalta merelle vie.
    Pärjäilkääpä paksusti.