Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Olipa taas sellainen äitienpäiväsää, jollaisina muistan lapsuuden äitienpäivät. Niihin kuului aurinko, sininnen taivas, vihreät koivut ja metsä täynnä valkovuokkoja.
    Emme pikkusiskon kanssa laulaneet äidille, mutta muistan kirjoittaneeni onnittelurunon, ja yhden sellaisen löysinkin äidin jäämistöstä, lippaasta, johon hän oli tallettanut isältä saamansa kenttäpostikirjeet ja kortit. Niistä kirjeistä huokui hellyys, rakkaus ja huoli siitä miten vaimo pärjää lasten kanssa.
    Kun luin oman runoni, tajusin olevani isäni tytär: kumpikaan ei meitä ei arkitodellisuudessa ilmaissut sitä, mitä äitiä kohtaan tunsi. Sellainen olisi ollut noloa.
    Mutta kynällä pystyimme paperille raapustamaan ne tunteet, jotka tunsimme äitiä ja vaimoa kohtaan. Luultavasti äiti oli ymmärtänyt, että kirjoitelmissa olimme julkistaneet sen, mitä emme pystyneet ääneen sanomaan.

Mietiskelin juuri miten pääsisin tästä tunnelmasta nykyhetkeen ja arkisempiin ajatuksiin. Aamukahvin jälkeen Late oli mennyt hetkeksi sohvalle pitkäkseen, jopa kuorsannutkin pari tuntia ja heräsi ihmettelemään miten hän ihan meinasi nukahtaa! Hän ilmoitti olleensa juuri näkemäisillään jotakin unta, joten hän heräsi. Vakaumuksen syvällä rintaäänellä hän ilmoitti ettei kuorsannut!!!
    Just joo! Ja nyt on tulossa uusi pannullinen kahvia ja menossa tietokilpailu tai älykkyystesti. Tämä kaikki siksi, että hän odottaa soittoa sairaanhoitajalta.
    Entisenä lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraalina hän on hoidellut puhelinjonotukset minun puolestani niin omalääkäriimme kuin kipusiskoihinkin. Minulle se sopii mainiosti.

Ihme juttu! Yleensä täällä ei ole juurikaan joutunut telefoonin ääressä jonottamaan. Kuinkahan sitten käykään, jos Nurmijärven piiri liitetään Hyvinkääseen ja ties vaikka mihin.
    Taidan silloin ryhtyä agiteeraamaan nunrmijärveläisiä vastarintaan....
    Rupean kutsuttamaan itseäni kapinakersantiksi.
    Toistaiseksi minua kutenkin passaa sinutella kuten ennenkin,

Terveisin: Venlastiina
  2. Ah, te ahkerat ihmiset!
    Minä vain olla möllötän enkä edes yritä mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
    Mutta minulla onkin muitten vaivojen lisäksi mato -- onneksi ei sentään kiho- tai lapamatoa vaan laiskamato, johon eivät minkäänlaiset matosatsit auta. Se nimittäin saattaa olla syntymävika.

Olin himolukija, joka unelmoi siitä, että joskus voisi lukea niin paljon ja kauan kuin haluaa. Nyt en muista milloin viimeksi olen lukenut likimain muuta kuin tv-ohjelmia Iltasanomista.

Eräässä kirjoittajapalaverissa kysyttiin meiltä pöytälaatikkokynäilijöiltä, miksi me kirjoitamme. Viitisenkymmentä muuta ihmistä osasi tarkkaan perustella, miksi he kirjoittivat. Kun tuli minun vuoroni, ilmoitin kirjoittavani sen tähden, että olen entinen tuleva Nobel-kirjailija. Arvokkaammat ja asiallisemmat kirjoittelijat palkitsivat minut röhönaurulla ja aplodeilla.
    Sainhan minä tosin kerran toisen palkinnon erään kirjailijan seuran kirjoituskilpailusta. Se oli kyseisen kirjailijan teos ja sen verran seteleitä, että teimme mieheni kanssa Tallinnan-matkan.
    Edes kirjeitä en ole kirjoitellut vuosiin, vaikka sisareni valitti, ettei hän saa aikaan edes kirjettä viikossa, mutta minulta tuli niitä viikoittain useampiakin...

Kahvipirtin vieraskirja joutuu sijaiskärsijäksi, kun elämä on niin tapahtumatonta hiljaiseloa, ettei aiheita ole. Paitsi se, että kun eilen menin tilaamaan permanenttia, sainkin sen heti.
    Kauhukokemus oli se, että kampaamon suuressa peilissä oli se sama noita-akka, joka asustaan vessan peilikaapissa.

Älkää pelästykö: en ole ympäristölle vaarallainen.
  3. Ihana päivä!
    Vaikka minne katsoisi, taivas on sinistäkin sinisempi, ja aurinko paistaa kuin heinäkuun helteillä!
    Jos puissa olisi lehdet, voisi laulaa että metsässä ei liikahda lehtikään, niin on tyyntä.

Yksi ainoa koirankävelyttäjä on kulkenut keskustasta "maaseudummalle".
    Tavallisesti koirat kävelyttävät oikein uutterasti niin isäntiään kuin emäntiäänkin.
    Riippumatta siitä, onko arki tai pyhä, trafiikki on ollut vilkasta.
    Olisivatkohan kaikki keksineet, että tänään on suotuisa pyykinkuivauspäivä tai muuten vain suursiivouspäivä.

Eipä olisi muutama vuosi sitten arvannut, että elämän sisältö on siinä, että ikkunan ääressä kirjoittelen, kuuntelen musiikkia, pelaan pasianssia, mahjongia tai jotakin muuta peliä, joita tästä masiinasta löytyy.
    Samalla istumisella näen mitä tiellä tapahtuu.

Onneksi sentään unelmointiin tai muisteluihin ei tarvitse keppejä eikä rollaattoria.
    Rahatkin säästyvät, kun tietää jo etukäteen, että tuskin edes unelma Pohjois-Karjalasta tai Pietarista toteutuu.

Jestas, kun tämä maailma yht´äkkiä vilkastui: pihasta lähti yksi koirankävelyttäjä ja yksi fillaristi. Eikä siinä kaikki: kaksi henkilöautoa ajoi keskustaan päin ja yksi rekka tuli sieltä suunnalta pois.

Ja nyt tämä emäntä lakkaa kiinnostumasta ympäristön tapahtumista.
    Lähdetään kohta tilaamaan minulle kampaajaa,
    Vessan peilistä kurkstelee niin kammottava noita-akka, että jotakin parfannusta pitää saada.

Hyvää kevättä ja moikka!
  4. Kun juuri tänään oli puhetta, ettei meistä taida olla Pohjois-Karjalaan lähtijöiksi, niin eikös täällä viriä keskustelun aihe kunnon saunoista!
    Mujejärven sauna on likimain satavuotias hirsirakennelma, jonka veroisia löylyjä en ole muualla saanut.
    Jos sinä, Ynnämuu, menet alkuperäisille kotikonnuillesi, voisitko edes yhden kerran vilkuttaa vähän pohjoisemmaksi, Suomi-neidon vyötärin kohdalle ja kuiskata meidän terveisemme?
    Mikäli uhraudut, vien Sinut kiitokseksi vanhana saunaan ja tarjoan kunnon huikat Kahvipirtin nurkkakaapista.

Unohduin ihailemaan upeaa auringonlaskua ja hukkasin johtolangan.
    Lähden sitä etsimään. Voikaa kaikki oikein hyvin ja katselkaa kauniita unia jos raatsitte näin ihanana iltana mennä ajoissa nukkumaan,