Vapaa kuvaus

Hellurei

Aloituksia

209

Kommenttia

1207

1. että todella asukkaiden pitäisi viettää koko yö pystyasennossa... Tuntuu liian oudolta tuo.. Odotan että BB kuuluttaa asukkaiden hetken kiemurreltuaan pusseissa että asukkaat saavat mennä omiin sänkyihin.
  2. Ihan hyvä kirjoitus sinulta. Olet "vanhoja tuttuja" palstalta.

Se että jotain jää ja samoja aiheita sitten poistuu johtuu siitä että kun tulen koneelle katson viestit ja monesti palstalle kuulumattomiin aiheisiin on tullut jo ihan hyviä vastauksia joita ei raaski enään poistaa ja aiheet on menneet jo sekaisin jatkovastauksissa. Tällaiset sitten jää. Palstalle jää muutenkin toisinaan kaikenlaista offtopic materiaalia.

Se että tuntuu siltä että minun viestini jälkeen aiheita poistuu herkemmin johtuu yksinkertaisesti siitä että kun kirjoitan palstalle olen viestejä silloin myös "online" poistamassa. Kun olen paikalla 'väärät' viestit poistuvat herkästi ja nopeasti. Varmasti tästä jää sellainen vaikutelma että erityisesti omia viestejä nostatan.

Kun tulen paikalle niin keskustelu yleensä hiljenee... Palstalle kuuluvia viestejä kyllä tulee samaan tahtiin ja ne alkavat pikkuhiljaa taas ottamaan valtaosan palstatilasta.

Asioita kommentoin oman fiiliksen ja tuntemusten mukaan siinä kuin kuka muu tahansa. Olet varmasti huomannut miten silmiin pistävää on se miten vähän täällä kirjoitellaan mitään rekisteröidyllä nickillä. Ei tarvitse ihmetellä enään sen jälkeen kun lukee muutamia vastauksia noihin ketjuun. Hanakasti käydään kirjoittajan kaikkiin virheisiin kiinni ja arvostellaan kirjoittajaa ei aihetta. Helppo on seurata rekattuna kirjoittelevaa ja etsiä arvosteltavaa. Itse tietysti olen vähän paremmassa asemassa sen suhteen koska pystyn poistamaan asiattomia vastauksia.

Poistoista sen verran että vaikka aika paljon seuraankin 24/7 niin paljon siellä tapahtuu myös sellaista mitä ei ole nähnyt. Tuolloin joutuu kirjoituksia lukiessa turvautumaan muihin palstoihin ja omaan maalaisjärkeen kun miettii onko tuollaista tapahtunut vai ei. Paljon tulee feikkiviestejä joita pyrin mahdollisimman nopeasti poistamaan. Aina silloin tällöin sattuu sitten niin että lähteekin oikea viesti. Tuo on vain hyväksyttävä jos haluaa että palsta on mahdollisimman totuudenmukainen. Vaikuttavia tekijäitä tuossa arvioimisessa on se millainen on otsikko, nimimerkki, ja miten provoavan ja informatiivisen oloinen viesti noin muuten on.

Arvailemisista sen verran että kyllä sellaistakin voi täällä tehdä mutta silloin sen pitää olla mielellään jotenkin ajankohtaista (esim tässä vaiheessa voittajan arvailu ei ole sellaista), ja kirjoittaa niin että se yhdellä vilkaisulla on ilmeistä. Esimerkkinä viesti jossa otsikko "Jani on homo" ja viestinä "Onko Jani homo?". Tuollainen lähtee jo monestakin syystä poistoon. Arvailujen tulisi tällä palstalla liittyä tehtäviin tai muuten saman päivän tapahtumiin ja otsikko ei saa olla tarkoituksella harhaanjohtava.