Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
minsu65
profiilit
minsu65
minsu65
Vapaa kuvaus
Koulutus: --- Siviilisääty: Sinkku Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
86
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
tehnyt itse tekstisabluunoja kun olen noita T-paitoja painanut. En ole etsinytkään valmiita mistään koska haluan ihan omat jutut paitoihini. Olen käyttänyt ihan piirtoheitinkalvoa jolle olen tekstin tulostanut ja sit askarteluveitsellä tai pienillä sakseilla leikannut. Esim. Wordissa on paljon erilaisia fontteja millä tehdä ja olen sit tarvittaessa muotoillut tekstiä.
Tämä tietysti vaatii ohjelman ja tulostimen mutta tällä tavoin saa omia juttuja tehtyä.
18.08.2009 15:04
kierrellä kirppareita. Taitaa olla se varmin paikka mistä noita vois löytyä.
07.08.2009 08:55
ratkoa sivusaumaa auki ja leikata kainalonaukko suuremmaksi. Silloin olisi myös ratkottava hihansuun ommelta auki jotta saisit käänteen uudelleen ommeltua. Mallia ja kokoa voit katsoa jostain sopivasta puserosta että uusi hiha-aukko olisi sopiva. Toivottavasti oli jotain apua.
26.06.2009 15:36
rajaus mitä vois käyttää on et laittaa rajauksen alaluomeen, siis alaripsien yläpuolelle. Se pienentää ehkä hieman mut ei ole niin pysyvä ku tietysti hankautuu.
20.06.2009 10:12
ne miehet oli....eihän nois kuvissa ollu ku keskenkasvuisia karvattomia kukkakeppejä :))
Surkeita rääpäleitä, jopa meikäläinenki yhdellä kädellä lyhtypylvään ympärille kietasis...
19.06.2009 09:19
Siis vieläki tyhmempi kui blondivitseistä tyhmin blondi ??!! Jos sellasen haluat niin saat just sen mitä ansaitset....:))))
18.06.2009 14:54
Ainakin Burdassa on hyviä kaavoja ja koot alkaen 36 ja toinen hyvä on Easy Fashion jos ei vaan haittaa että ohjeet on ruotsiksi mut nehän voi suomentaa jos haluaa.
Modassa on kans kaavoja. Kangaskaupoissa on myös myytävänä yksittäisiä kaava-arkkeja, kannattaa katsella sieltäkin.
Jos osaat itse muokata valmiita kaavoja niin sit saat sellaisia vaatteita kuin haluat.
Toivottavasti oli jotain apua :)
16.06.2009 08:19
Itse käytän paksuja verhokankaita laukkujen tekoon. Topakamman saa kun laittaa vuorin ja päällisen väliin vaikka vanua tai yks keino on laittaa vuori tikkikankaasta niin ei tarvi erillistä vuoria.
Kaavoja en käytä vaan suunnittelen laukut itse ja piirrän vaan yksinkertaiset kaavat jos tarvitsee, yleensä teen sen suoraan kankaaseen ( nurjalle puolelle). Oletko koettanut googlettaa jos sieltä löytys kaavoja.
Toivottavasti oli jotain apua.
Niin, yks asia vielä...hyviä solkia ja muita kiinnittimiä löytyy kivasti kirppareilta. Itse ostan parin euron laukkuja ja otan talteen sen mitä tarviin ja laukun heitän roskiin jos ei oo muuta käyttöä.
14.06.2009 17:39
kävin katsomassa miehet tuolla ikäjakaumalla ja taso oli järkyttävä !! Mutta luulis sit noitten matsaavan toisilleen ku taso on sama :))
Niin, minua ei sit löydy treffipalstalta että puolueeton mielipide.
13.06.2009 18:19
Voi toki löytyä ompelija joka osaisi tehdä rintaliivit mutta materiaalien löytyminen voi olla vaikeaa koska ei niitä ihan joka kangaskaupasta saa. Tiedän kokemuksesta koska tein itselleni korsetin opinnäytetyönä. Siis ihan sellaisen missä on erilliset liivikupit ja irroitettavat täytteet ja olkaimet. Oli todella vaikea tehdä ja materiaaleja vaikea saada, siis noita kuminauhoja etc. En tiedä voisiko jostain nettikaupasta saada.
Toiste en rupea itse tekemään, oli sen verran vaikea homma mutta oma korsetti onnistui hyvin. ( arvosana K5 ).
Neuvoisin vaan sitkeästi etsimään kaupoista, kyllä niitä löytyy. Seppälässä ainakin olen nähny AA-kupin liiveja koska itsekin olen parasta A-ryhmää kuppikooltani ja ostan kaikki liivini sieltä koska ne vaan on mulle olleet niin passeleita malliltaan.
Onnea etsintään!
13.06.2009 09:39
Baskeri on helppo virkata aloittelijankin. Mä löysin hyvän ohjeen Moda-lehdestä, numero 3/2006. Se on sellanen ihan perusbaskeri joka virkataan päälaelta alkaen. Itse virkkasin mustan ja valkoisen tolla ohjeella ja hyviä tuli.
Jos vaan tunnet ohjeissa käytetyt lyhenteet niin onnistuu. Tai sit käy googleta baskeri et löytyiskö sieltä hyvää ohjetta.
24.05.2009 09:54
katsomassa noilta postimyyntifirmojen nettisivuilta. Ainakin Otto-suomella oli joku uimapukumekko, en tiedä onko sit bikinihameita. Siis Ellos, Halens, H&M, Joseffsons ja mitä niitä muita onkaan.
Onnea etsintään :)
22.05.2009 09:13
paitoja ja sen paremmin mitään muitakaan vaatteita pienennetä. Kyllä ne otetaan suoraan saumoista sisään kaikki kavennukset ja pienennykset ja sen jälkeen huolitellaan saumat. On tietysti joitakin poikkeuksia tästäkin. Ja hyvin harvalla ihmisellä on kotonaan vaatteiden kaavoja kaikissa mahdollisissa kokoluokissa jolla pienentää. T-paita varsinkin on helppo pienentää kun saumurilla vaan ompelee. Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin et käy paidan kanssa korjausompelimossa.
18.05.2009 08:29
Irtoripset laitetaan vasta sit ku meikki on valmis ja kannattaa vielä laittaa rajausväriä irtoripsien juureen että raja ei näkys niin selvään. Anna kuitenkin liiman kuivua ennen rajausvärin laittamista. Ripsiväriä ei kannata laittaa irtoripsiin. Pois ottamisen jälkeen puhdista liima pois irtoripsistä huolellisesti ja säilytä rasiassaan koska niitähän voi käyttää useammin kuin kerran.
16.05.2009 08:36
Joo, kannattaa kuoria iho mekaanisesti kerran viikkoon, se poistaa kuolleen ihosolukon ja ns. harmauden iholta. Itse käytän hunajaa johon lisään kuorivaksi ainesosaksi hienoa sokeria ja toinen vaihtoehto on puhdistusmaito ja sokeria. Ja vältä sit silmänympäryksiä. Kosteusvoiteista sen verran että jos vaan löytyy niin sellainen missä on valoa heijastavia ainesosia. Muita keinoja en tähän hätään keksi. Toivottavasti oli edes jotain apua :)
06.05.2009 09:04
sellaista joka on kireä lahkeensuita myöten....no, jos on sellainen kroppa joka kestää katseet ja ylimääräistä muhkuraa ei löydy ja itsetuntosi on niin vahva että kestät kaikki oudoksuvat katseet niin mikä ettei.
Mutta jos näytät siltä että berliininmakkara olis tunkenut itsensä nakinkuoriin niin etsi hyvä mies ihan jotain muuta päällepantavaa...minä ainakin nauraisin ihan hervottomasti moiselle näylle :))))
16.04.2009 08:28
Googleta sellainen ku Patternmaker, se on yksi kaavaohjelma. En tiedä onko kuin vaikea käyttää. Itse olen käyttänyt Grafis- ohjelmaa opiskeluaikana ja se oli sinänsä helppo. Mutta luulen että näillä ohjelmilla voi tehdä vain peruskaavoja että jos haluat itse suunnitella vaatteesi ja tehdä kaavat niin silloin joudut kyllä käsin piirtämään ja muokkaamaan peruskaavoja.
30.03.2009 08:36
vaikka Surujen kitara. Esittänyt mm. Topi Sorsakoski & Agents. Kokeile Tuubista vaikka tolla haulla.
29.03.2009 09:10
löytyä ja luulen että nuo kyseiset villakoirat on tehty joko päällikeompeluna tai ihan kankaanpainannalla. Sillä tavoin tehtynä saat just ne värit mitä haluat. Päällikeompeluna tuo on helppo toteuttaa mutta kankaanpainannalla vaikeampi. Toivottavasti oli jotain apua ja saat villakoirat helmoihisi :))
18.03.2009 10:03
Jokin aika sit tulleessa uutiskirjeessä ainakin ilmoittivat et kyllä se keikkakalenteri julkistetaan jonkun ajan päästä. Et kai niillä on tarkoitus keikkaillakin mut alkaa tuntua et jos kauan viivyttävät niin festarit ovat jo kiinnittäneet esiintyjänsä ja sit voi jäädä pää vetävän käteen. Ja voisivat ees jotain vihjettä antaa et tekevätkö omaa musiikkia vai jollekin toiselle ku uutiskirjeen mukaan heillä on parikin eri projektia käynnissä.
Taitaa olla liian monta rautaa tulessa ja se kaikkein olennaisin on unohtunut täysin elikkäs oma musiikki ja omat fanit.
Mut tottapahan tietävät tekemisensä et odotellaan ny vielä.
10.03.2009 09:14
1 / 5