Vapaa kuvaus

Aloituksia

30

Kommenttia

3657

1. Ihan Suomalaisella laivalla ja Kotkalaisen varustamon vielä.
    Eli Kristina Katarinalla siellä kuljin.
    Ja nyt olen jo seuraavia matkoja mietiskellyt, mutta antaa nyt vaan mennä taas vähän aikaa.
    Viime kesänä tein sen Kristina Brahen kanssa sen kierroksen Turun ja Ahvenanmaan saaristossa ja siitä lähti kipina.
    Kun sen Katarina nyt kulkee siellä ja täällä ja yhdellä viikon reissulla pääsee tutkimaan monta paikkaa ja saa historiaa, ja montaa muuta asiaa mietittäväksi aina.
    Onhan niillä sitten kahdenkin viikon reissuja, mutta niille en vielä ole innostunut.
    "Krstina Cruises" googleen ja sieltä löytyy.
  2. No minäpä kerron nyt ihan omasta elämästä, tältä raittiilta ajalta jota mulla on parikymmentä vuotta takana.
    Noin viisitoista vuotta elin pätkätyö elämää.
    Ja aktiivisempaa työnhakijaa saa etsiä.
    Tein pieniä pätkiä ja pitempiä pätkiä. Menin kursseille joilta en saanut mitään muuta kun matkarahat ja ruokarahan, mutta mentävä oli vaikka ne kurssit oli vain niitä joilla tilastoja siivotaan, eli mitään muuta merkitystä ei monillakaan työkkärin kursseilla ole.
    Mulla oli silloin yks hyvä puoli, olin vastuussa vain itsestäni. Niillä rahoilla mitä sain ei olis elätetty lapsia.
    Mulla on aina ollut mahdollisuus elää pienillä, koska en omista autoa eikä silloin ollut edes tietokonetta mulla. Vain ne välttämättömät maksut.
    Meidän maailma on tehty sellaiseksi että kaikkea pitää olla. Ja jos on lapsia niin kuinka paljon enemmän.
    Ei se ole niiden ihmisten syy, vaan tämän maailman jossa vaaditaan aina enemmän. Koneita ja kaikkea muuta.
    Onhan toki niitäkin jotka käyttää yhteiskuntaa hyväkseen mutta niiden akviteetti on juuri sitä ja sitä elämää ei sun ajatukset varmaan muuta. Eikä niillä olis aikaakaan kuunnella kun se elämän voima menee juuri siihen miten vois taas ottaa hyöty milloin mistäkin.