Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tulisilla
profiilit
tulisilla
tulisilla
Vapaa kuvaus
Aloituksia
30
Kommenttia
3657
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä ettei tule taistelua kopin katosta, en ihan hevillä siitä luopuisikaan, siis en millään :))
24.03.2011 14:23
Ihan Suomalaisella laivalla ja Kotkalaisen varustamon vielä.
Eli Kristina Katarinalla siellä kuljin.
Ja nyt olen jo seuraavia matkoja mietiskellyt, mutta antaa nyt vaan mennä taas vähän aikaa.
Viime kesänä tein sen Kristina Brahen kanssa sen kierroksen Turun ja Ahvenanmaan saaristossa ja siitä lähti kipina.
Kun sen Katarina nyt kulkee siellä ja täällä ja yhdellä viikon reissulla pääsee tutkimaan monta paikkaa ja saa historiaa, ja montaa muuta asiaa mietittäväksi aina.
Onhan niillä sitten kahdenkin viikon reissuja, mutta niille en vielä ole innostunut.
"Krstina Cruises" googleen ja sieltä löytyy.
24.03.2011 14:21
Tulipas oikein lumipyry yhtäkkiä, no se on vanhan surmaa, ja keväinen ilmahan ajaa seisemällä hevosella niin kuin äitimuori aikoinaan sanoi.
Niin että on se ilmoja pidellyt, jooooo :))
24.03.2011 14:10
Moi Sasus;)
Minuun voit luottaa :))
Maailmassa on paljon pettäjiä oikeasti, mutta onneksi on myöskin niitä jotka ei petä, eivät juokse vieraissa, edes sinkkuna.
Minähän voisin ajatella että pettäjä on vain se mies jos haluaisin varatun kanssa olla, mutta niin en koe. Silloin olisin myös itse pettäjä.
Kun pitää elämän yksinkertaisena on helppo elää eikä tarvitse keksiä pashaa jota ihmisille suoltaa.
Mutta jokainen elää tavallaan, yhdellä työkaverilla oli neljä miestä yhtä aikaa, kuulemma, itse leuhki ettei kukaan tiedä toisistaan. Oli merimiestä ja lentäjää ja mitä ties. Mutta usein kun kuuntelin tuli mieleeni että ehkä hänellä ei ollutkaan yhtään, oli vaan suuria unelmia. Mutta sekin oli hänen asiansa.
24.03.2011 11:49
Moni nykyajan ihminen haluaa elää holtitonta elämää.
Minkäs sille mahtaa.
Itse ei kyllä kiinnosta pakoilla ja selitellä, tosin ei tarviikaan kun olen sinkku ja taidan myös sinkkuna pysyä.
Mutta jos jossain vaiheessa joku mies saa sieluni soimaan niin naimisissa se ei ole, kas kun sellaiset ei kiinnosta.
Enkä usko että kovin pitkään pystyisi minua huijaamaan mies joka esittäisi vapaata mutta varattu olisi.
tämän päivän "vapaus" antaa kaikelle mahdollisuuden mutta siinä kyllä unohdetaan vastuu.
Ja tämä on minun ajatukseni ja pysyy, yhtä kaikki että täällä on kovin puolusteltu salarakas elämäntapaa.
24.03.2011 09:15
Kamalia bunkkereita ovat nämä uudet kirkot. Ei mitään henkisyyttä eikä hengellisyyttä löydä niistä.
Ennen tehtiin kauniita ja arvokkaita kirkkoja.
Ja muussa vastauksessani olen Tase papan kanssa täysin samaa mieltä. siihen ei tarvi mitään lisätä minusta.
23.03.2011 22:00
No kun aloituksia luen niin mietiskelen että on jokin juju miksi se on tehty.
Mulla nyt ei ole sen kummemmin pahaa oloa eikä syytä haukkua ketään.
Elämä on kunnossa ja suunnitelmia tulevaan.
Tällä hetkellä taas viivyn varmaan tällä palstallakin muutaman päivän kun kirjoittaminen ei haittaa äänijänteitä, ellei puhu ääneen kirjoittaessaan ja minä en niin tee.
Mutta tämäkin hoituu ajan myötä.
Elämä on... joskus kivaa joskus taas vähemmän kivaa.
23.03.2011 12:07
Sun tapas on noita Poemaisia kauhutarinoita kirjoitella.
Hänhän kirjoitti myös lapsille, hiuksia nostattavia tarinoita.
Ja tiedän ettei tää ollut sulle mieluinen vastaus mutta näin vastasin.
23.03.2011 12:00
Viime viikolla sitä tuli tallusteltua Kreikassa ja myös ihailtua yöllä sitä Iraklionin valomerta ja sitten taas puksutella pitkin merta yksi kuuma päivä kohti Kyprosta , josta matka kohti Turkkia ja Antalyaa jossa mahtava Taurus- vuoristo otti meidät vastaan, siis niiiiiin upea ettei sanotuksi saa. sieltä Rodokselle ja takaisin Iraklioniin josta yöllä lento suomeen.
Päivät oli noin 20 astetta mutta yöt sen verran kylmiä ettei siellä aurinko kannella kovin viitsinyt olla. Täysikuu oli silloin kun pois lähdettiin, sen saattelemana tultiin kotisuomeen.
Eilen olin töissä ja nyt on kurkunpääntulehdus joten en saa sanoa mitään en puhiua lainkaan joten pidän mykkäkoulua yksin kotona muutaman päivän.
23.03.2011 11:57
Kun en tunne ihmisiä jotka täällä itseään pönkittävät niin paha on mennä sanomaan kuinka moni kertoo oikeasti itsestään.
Onhan meitä varmasti täällä kaikenlaisia, myöskin niitä joilla oikeasti menee hyvin ja on mennyt myös lapsuudessa.
Oikein en varmaankaan ymmärrä mitä haet takaa tällä aloituksella.
23.03.2011 11:23
Minä olen aina ollut koirista Ressu.
Tenavat on muutenkin mun mieli lukemista ja aikoinaa kait omistin kaikki siihen mennessä tehdyt suomalaiset tenavat.
Ressu on kaikkea, ja ennenkaikkea se kirjailija. "Oli synkkä ja myrskyinen yö.....
Yhtä pitkälle olen minäkin päässyt näissä upeissa romaaneissani.
Sitäpaitsi Ressuhan on jopa lähettänyt julkaistavaksi jotain, niin pitkälle minä en en sentään.
23.03.2011 11:15
No nyt se tuli, meinaan puhekielto ja kuiskaus on kuulemma vielä pahempi. Sitä en tajunnut kysyä että saanko kirjoittaa palstalle.
No annetaan Happoradion laulaa: Puhu äänellä jonka kuulen :))
http://www.youtube.com/watch?v=PnzdhQyb1gU
22.03.2011 19:28
Meiltä on parin vuoden aikana lähtenyt paljon. Eläkeputkeen suuri osa mutta kyllä muutenkin.
Saa olla kiitollinen että on saanut nämä vuodet olla samalla työnantajalla.
Useinhan muuten sellainen työpaikka lopetetaan tai siirretään muualle jossa on juuri kehuttu työnantajan puolelta että nyt on tehty todella hyvää tulosta, ollaan ylöspäin menty.
Sitten siitä kiitokseksi annetaankin lopputili työntekijöiden kouraan.
Ihan lähellä kävi niin että tehdasta laajennettiin ostettiinn uusia koneita ja puhuttiin kuinka hyvin menee, ja kas kuukauden päästä käytiin YT neuvotteluja ja pian ei ollut koko tehdasta. Pieni paikkakunta ja työttömäksi jäi monta sataa ihmistä.
Tälläisessä maailmassa me eletään ja tälläinen tulevaisuus jätetään nuorille.
21.03.2011 19:48
Suuri syy tässä menossa on siinä että koko ajan vaaditaan enmmän, pitää tulla tulosta suurempaa ja enemmän.
Eihän sellaisessa maailmassa pärjää ihminen joka haluaa olla ja elää rauhassa, ilman jatkuvia muutoksia.
Nää palstan muutokset on yksi tämän päivän juttu. Koska muutoksia pitää tehdä niin romutetaan hyvät mallit.
Ihminen joka on ahne tälläiselle elämälle pärjää kyllä, mutta kaikki ei ole.
Eikä maailma voi mennä koko aikaa ylöspäin. Näkeehän sen jo luonnosta.
Se tekee sitten sen että ihminen joutuu takaisin siihen elämään missä on kyse vain henkiinjäämisestä, siellä ei kysytä sitten että kovempaa ainakaan alkuun.
Toki sielläkin on osa joka jo miettii seuraavaa tai sitä mikä jäi kesken kun kaikki romuttui.
Nykyajan nuoret koulutetaan usein työttömiksi, niinkuin monet iäkkäätkin jotka aikuiskoulutukseen lähtevät.
Muistelin sun kirjoituksen luettuani sitä yhtä lama aikaa kun oli miehiä jotka ei voineet sanoa vaimoilleen saaneensa potkut töistä vaan lähtivät joka aamu jonnekin.
Miten hirveää on elää sellaista näyttelyä. Täytyyhän se tajuta että jossain vaiheessa se selviää.
Ja kuka sen on joka sitten saa kaiken tämän aikaiseksi. No ihminen, toinen lajitoveri, näin me toisiamme syömme. Itse toivon etten tuttujani koskaan kohtelisi niin että joutuvat elämäänsä häpeemään minulle.
21.03.2011 19:40
Negatiiviset muutokset saa aikaan negatiivisia vastauksia.
Mulle on ihan yks hailee kuinka monta minusmerkkiä saan, en noiden merkkien takia täällä palstalile. en muutenkaan seuraa kenenkään merkkejä koska teen johtopäätökset viestien laadusta omassa päässäni.
Mä muuten räksätänkin ihan nikilläni mutta sinä taas tulit mulle puskista huutelemaan.
Tuuli se vaan puskissa humisoo.
Että tälleen.
21.03.2011 18:49
Tulin eilen matkoilta kotiin ja riemulla koneelle, joko olis jotain mukavaa tiedossa, mutta voi ei:(((((((((((((((
Joo pystyyhän niitä kutistamaan niitä kommentteja mutta(((('
Vieläkään ei oikein ota selvää kun vastauksia tullut enemmän ja vähemmän että onko mikä niistä mulle.
Nuoli näyttää seuraavan mulle vastaajan mutta sitten meneekin sekaisin.
Vanha puumalli takasin sitä HUUDAN yhä se oli selkeä, miksi piti muuttaa??????????????????
Miksi???????????
ja sitten ne ikonit, heh heh.
Uusia on niin pirukseen ettei paremmasta välii, mistä niistä otat selvää mikä on viimeksi kirjoitettu.
No joo, eihän täällä ole pakko koirjoitella, ei todellakaan.
Kyllä vähenee, ja se "hanki elämä" lisääntyy, vaikka sitten töllön (tv) katseluun.
21.03.2011 17:58
En kuuntele kun joku opettaa kuinka eletään.
Tutut kattois jo tosi pitkään jos alkaisin joidenkin sääntöjen mukaan elämään.
Yhtä monta kun on paikkaa missä kyläilen, niin yhtä monta on tapaakin.
Ja jos mun luo tulee kylään niin siinäkin on jopa sellaisia tapoja että menevät itse keittämään kahvit. Eikä se mua haittaa.
21.03.2011 16:02
S-posti ositteen annan vain tutuille. En laita sitä joka paikkaan jossa kysytään, niimpä ei myöskään tule postia muualta kun tutuilta.
Yks lehtikin jäi tilaamatta kun ei huolinut koneen kautta vastaustani ilman sp-osoitetta. Ei huvittanut postittaa, joten tuli sekin halvaksi :))
21.03.2011 15:37
No minäpä kerron nyt ihan omasta elämästä, tältä raittiilta ajalta jota mulla on parikymmentä vuotta takana.
Noin viisitoista vuotta elin pätkätyö elämää.
Ja aktiivisempaa työnhakijaa saa etsiä.
Tein pieniä pätkiä ja pitempiä pätkiä. Menin kursseille joilta en saanut mitään muuta kun matkarahat ja ruokarahan, mutta mentävä oli vaikka ne kurssit oli vain niitä joilla tilastoja siivotaan, eli mitään muuta merkitystä ei monillakaan työkkärin kursseilla ole.
Mulla oli silloin yks hyvä puoli, olin vastuussa vain itsestäni. Niillä rahoilla mitä sain ei olis elätetty lapsia.
Mulla on aina ollut mahdollisuus elää pienillä, koska en omista autoa eikä silloin ollut edes tietokonetta mulla. Vain ne välttämättömät maksut.
Meidän maailma on tehty sellaiseksi että kaikkea pitää olla. Ja jos on lapsia niin kuinka paljon enemmän.
Ei se ole niiden ihmisten syy, vaan tämän maailman jossa vaaditaan aina enemmän. Koneita ja kaikkea muuta.
Onhan toki niitäkin jotka käyttää yhteiskuntaa hyväkseen mutta niiden akviteetti on juuri sitä ja sitä elämää ei sun ajatukset varmaan muuta. Eikä niillä olis aikaakaan kuunnella kun se elämän voima menee juuri siihen miten vois taas ottaa hyöty milloin mistäkin.
21.03.2011 10:24
Huomenta taas!
Helmeilevä välimeri jäi taakse ja siellä laivan kahvilassa soi tunnelmallinen musiikki hiljaa taustalla esim tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=I1D4sEZzWKo&feature=related
Sitten tulivat pojat soittamaan ihan elävää musiikkia.
Suomalaista vanhaa tanssimusiikkia, merimieslauluja ym
Esim. Suuret setelit
http://www.youtube.com/watch?v=ejn8kkyqlDU
Ja illallahan oli tanssit joka ilta, puutui vaan tanssittaja, kun ne miehet jotka oli yksin ei olleet tanssilattialla ollenkaan ja varatut oli omiensa kanssa siellä.
21.03.2011 08:57
148 / 183