Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit: Eric Clapton, Gary Moore

Suosikkileffat: Kuutamosonaatti

Vapaa-aikanani: metsästys, kalastus, lenkkeily, kuntosali, kitaran soitto

Katson tv:stä mieluiten: Nykyisin en katso tv:stä oikein mitään, kun on parempaakin tekemistä, ja ohjelmatarjonta on huono.

Kotieläimet: pari valioluokan beagleä

Ruoka & juoma: Teen riista- ja kalaruokaa, sienikastikkeita, erilaisia keittoja, sahtia

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu

Koulut: Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Joensuun yliopisto

Ammatti: Talous/hallinto

Työskentelen: konsultti

Ase tai siviilipalvelus: Ilmavoimien Viestikoulu, Karjalan Lennosto, Itä-Suomen Aluekeskus: erikoisupseeri

Yhdistykset/kerhot: monta

Siviilisääty: ---

Lapset: Ei omia lapsia, menehtyi ennen synnytystä

Aloituksia

1

Kommenttia

916

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Ei ne valtion kustantamat opinnot ollenkaan ole hukkaan menneet, ette vaan osaa hyödyntää: olen sisäänkantoasteella tuonut rahavirtaa enemmän kuin yksikään virkalehtori. Ollen myös Pohjois-Karjalan Ekonomit ry:n vpj/sihteeri 2015-16. Kun siinä tehtävässä pidin mentor -luennon Aurora -salissa aloittaville kauppatieteen opiskelijoille kertoen kielten opiskelun ja matkailun merkityksestä sekä Ekonomien toiminnasta, niin ikinä en ole nähnyt, että tuntiopettajalle noustaan seisomaan taputtaen yliopistolla! Tai no on niitäkin, jotka tekevät kansantaloudellista tuloa. Ylikonstaapelin kanssa tutkintapyyntönä keskustelen, että mitä tälle keskustelulle kunnianloukkausasiassa pitää tehdä? Poliisi ei lähde sulkemista pakottamaan kuin vakavin perustein. Ai mitäs Kontiolahdella voisin tehdä? Vaikkapa pitää luentoja lukion oppilaanohjauksessa. Olen Itä-suomen yliopiston tutor / mentor + sama GLOBIS University Tokyo. Hyviä tuloksia siitä on kyllä, esimerkiksi veljentyttäreni on tuore Suomen nuorin pastori. Lakkiasissa hieman opastin, kuinka kannattaa toimia, ja oikean oman tiensähän hän valitsi. Jos tuota työtä voin tehdä lukiolaisille, niin toki + kieltenopetus syntyperäisten äidinkielenään puhuvien kanssa ehkä videoyhteydellä, tai ainakin voin opastaa, miten niitä kontakteja saa. Kokoaikaisesti määräaikoina, koska bisneksiä on vireillä. Pohjarahaa voisin ehkä tuntiopettajana tienata sillä tavalla. Ja mitä tiedon päivittämiseen tulee, niin toteanpahan vaan, että Tokiossa ja Lontoossa + ilmailuliikenteessä oleminen on yli 20 vuotta edellä, mitä Joensuun seudulla elämme edes. Tai no teknisiä pikkulaitteita lukuunottamatta Kontiolahden infrastruktuuri on 1900-luvun tasolla. Ei täällä metrot kulje eikä flashboardeja kaduilla ole. Bussi sentään kulkee kerran tunnissa. Tokiossa ei ole kuin mennä metropysäkille, niin kolmen minuutin välein tulee. Lontoon bussien kanssa ei huvittanut edes seikkailla + minulla oli henkilökohtainen kuljettaja. Tulevaisuus on sitten neuvottelukysymys. Siteeraus lentokapteeni Tommyltä tänään: "Hello , do you still have plan of coming to Texas ?
    If yes then I will tell you what to do and by next year you will be here and start a good job." Minä haluan tsempata ja olla avuksi. En täällä ole ketään haukkumassa kuin rakkikoira. Ottakaa ihmeessä kokemushyöty irti. Se muuten menee hukkaan todellakin. Hinnoittelu AKAVAn palkkaluokitustaulukon mukaisesti.
  2. Tuohon vielä totean, että olen peloissaan olevaa mutamaa lentoemäntää rauhoitellut, että rohkeutta! Ilmailun tehtävissä täytyy psyykeen kestää, kuten vaikka minkä muun alan tehtävissä. Jos kirurgi vaikka panikoi operaatiossa, niin se on varma kuolema potilaalle. Ja miltä bussikuskista tuntuu kun linja-auto menee nurin penkkaan? +muita esimerkkejä. Kyydissä n -määrä ihmisiä. Kotiin linnottautuminen voi tuntua turvalliselta, mutta sinnepä sitä sitten tuupertuu aikanaan. Ja voin vaan kuvitella, miltä rekkakuskista tuntuu ajaa lumituiskussa, kun aamulla ei tahdo tietä edes kovin pitkälle nähdä. Sama se kirkas auringon paiste suoraan näkökenttään. Kokemusta on.