Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
p-p-p-p
profiilit
p-p-p-p
p-p-p-p
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
14
Kommenttia
392
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos on emossa integroitu näyttis sekä PCI tai AGP näyttis vielä lisänä niin voi esim. biosin default asetuksilla olla integ. näyttis enabloituna ja näin ollen lisä näyttis kortti ei tällöin pelaa.
Kerrotko HP:n mallinumeron?
16.04.2005 18:22
Arvioitu kytkentäpäivä 14.1.2005. Uudenvuodenaattona kuitenkin kokeilin laittaa modeemin kiinni ja kas kummaa niinhän se pelasi ja on siitä lähtien pelannut.
Minkäänlaista vahvistusta kytkemisestä ei tullut.
Eli voisin vielä tänäpäivänäkin odotella kytkemistä jos ei itse olisi kokeillut.
15.04.2005 16:29
Konsti joka toimii läppärissä merkistä ja mallista riippumatta (ei ilmennyt kysymyksestäsi) on että laitat läppäriisi normaalin pöytäkoneen hiiren kiinni niin sen jälkeen läppärin napit ja tapit kytkeytyy pois päältä.
15.04.2005 15:20
Itellä kävi kerran vastaava tilanne W2K:n kanssa, jämähti juuri tuohon formatointiin. Vaihdoin kokeeksi kovoakin mutta ei auttanut. Lopuksi selvisi vian olevan CD-asemassa ja siinäkin vikaa sen verran vähän että ei huomannut kuin käyttiksen asennuksessa. Joten koita tehdä boottikorput (6kpl) tai vaihda CD-asemaa. Boottikorpuista senverran että täytyy olla samalla SP-versiolla tehty kuin asennettava versio.
14.04.2005 23:12
Läppärisi merkki ja malli sekä PCMCIA-CD-aseman merkki ja malli.
12.04.2005 16:55
Täällä ohje jolla saat lisättyä boottikorpulle CD-ajurin.Itse en ole kokeillut, kerro jos onnistui.
http://www.duxcw.com/digest/Fromshop/software/windows/startup/startup-6.htm
12.04.2005 16:52
Tietysti jos sulla on koneessa toimiva W95 niin silloin on helppo kun kopio W98SE asennus-CD:ltä Win98 kansion c-aseman juureen ja sen jälkeen boottaat korpulta ja poistat kiintolevyltä kaiken muun ja sitten asennat Win98 kansiosta käyttiksen komennolla ASENNA (SETUP eng.kielisessä).
12.04.2005 00:42
Täällä ohje miten tehdä boottikorppua emuloiva asennus-CD
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000671&posting=22000000006850232
W98SE asennus-CD on itsessään boottaava joskaan kaikki koneet ei sitä tue eikä myöskään kopioitu asennus-CD boottaa ellei sitä ole poltto-ohjelmalla boottaavaksi tehty. Noilla ohjeilla tehdään asennus-CD:stä sellainen että kone näkee sen boottiosuuden korppuna.
Itsellä oli vastaava tilanne Toshiba 3110ct kanssa tosin PCMCIA-liitäntäinen CD-aseman lisäksi oli myös korppu asema.
Lue kannettavan manuaalista voiko bootata suoraan CD:ltä. Toshibassa esim on aika erikoinen järjestely. Biosista valitaaan verkkobootti ekaksi (CD-vaihtoehtoa ei edes ole). Sitten piti olla itse verkkokortti irti koneesta ja bootatessa piti painaa jotain kirjainnäppäintä jota en nyt muista.
Joka tapauksessa vaikka bootti onnistuu niin itse asennus keskeytyy kun CD-ajurit puuttuu.
Elikkä täytyy kopioida Win98 kansio asennus-CD:ltä kovalevylle ja sen jälkeen suorittaa asennus kovalevyltä Win98 kansiosta ASENNA komennolla.
Viimeinen keino jos ei millään muulla onnistu niin osta sellainen 2,5"->3,5" adapteri jolla saa kiintolevyn kytkettyä pöytäkoneeseen jolla sitten kopioi tuon Win98 kansion läppärin kovolle ja kovo takaisin läppäriin ja asennus tuolta kansiosta.
12.04.2005 00:36
varalle osta rakennusmarketista pari metriä kakkosnelosta ja nauloja, väsäät siitä sellaiset tukevat vinopöngät koneen molemminpuolin niin eiköhän ruppee pysymään pystyssä.
12.04.2005 00:06
On tehokas ja pehmeä eikä käytettäessä tarvitse mitään pesuaineita.
Mirkokuituliinan voi myös pestä pesukoneessa.
10.04.2005 23:17
Olen noin 50 kertaa asentanut W98SE ja olin itsekin varma ettei boottaa kunnes kerran unohdin W98SE asennus-CD:n koneeseen ja käynnistäessä ihmettelin kun kone kysyy että käynnistetäänkö CD:ltä vai kovolta.
No siitä heti kokeilemaan että onnistuuko asennus ilman bootti korppua ja avo´t näinhän siinä kävi.
Se on varmaa että KOPIOITU asennus-CD ei boottaa ellei sitä tee boottaavaksi.
Eli alkuperäinen W98SE OEM asennus-CD ainakin boottaa.
08.04.2005 16:05
postareineen täältä:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=15918222
Ostin itse samanlaisen ja hyvin toimii.
Kovo pitää laittaa masteriksi secondary IDEen, sillä kannettavan kovossa ei ole jumpperia millä muuttais slaveksi.
Toinen vaihtoehto on ostaa 2,5" kovalevykotelo joka kytketää koneeseen USB-johdolla eli toimii silloin kuin USB-muistitikku.
31.03.2005 16:55
originaali käyttiksen mukana tullut.
Jos käynnistyslevyke on jokin kaverin kaverilta kopsattu niin siitä saattaa puuttua smartdrive jolloin asennusnopeus hidastuu n. 10 kertaiseksi.
Kyllä se asennus pitäisi onnistua vaikkakin hitaasti smartdriven puuttuessa.
31.03.2005 16:36
Ei tarvi mitään muutoksia. Palomuuri on oletusasetuksilla päällä.
Toki onhan TW-EA500 vanha malli jossa ei ole palomuuria mutta joa olet uuden hankkinut niin siinä se on.
Riittää mutta koneesta nettiin yrittävien ohjelmien vuoksi kannattaa asentaa esim ilmainen ZoneAlarm. Muutoin esim. MediaPlayer sun muut rooikkuu netissä tietoja levittelemässä.
Yleisimpiin nettiliittymiin on asetukset valmiina. Elisa ainakin toimi heti kun laittoi johdot kiinni.
28.03.2005 16:08
"Manuaaleja minulla ei tietenkään ole, sehän on selvä".
Ihan mielenkiinosta kysyn kuinka manuaalin voi kadottaa? Meinaan jos minä laitan manuaalin esim. kaappiin niin kas kumma se on siellä vielä 2-vuoden kuluttuakin vaikka kuinka hokisi taikaloitsuja että katoa katoa, mutta ei, ei niin sitten millään katoa.
27.03.2005 01:48
Toshiba portegessa biosiin pääsee kun painaa heti koneen käyynistyessä ESC:iä ja sen perään näytöllä mainittua F1 näppäintä.
27.03.2005 01:42
Suunnilleen tasan 100tkm talvirenkaat alla.
Juu nastoista ei ollut lopuksi paljon hajuakaan ja pintaa sen verran että sakot olisi tullut.
27.03.2005 01:24
Alkuperäisissä vanteissa.
14" ET on 47,5mm
15" ja 16" ET on 52,5mm
löytyy esim. tuosta
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=15816300
25.03.2005 20:49
näyttää ylileveille vanteille laitetut kapeat renkaat.
25.03.2005 20:42
Itellä on tapana tarkkailla jo ennen kuin vaihtaa renkaat että onko tarvetta tasapainottaa ennen kuin seuraavan kerran taas laittaa alle. Eli nyt voi esim. tarkkailla täristääkö talvirenkaat ennen kuin vaihtaa kesät alle ja syksyllä taas päinvastoin.
Kokemusta esim. Michelinin nastarenkaista joissa oli alkuperäinen tasapainotus 11 vuotta kunnes kuluivat loppuun eikä täristänyt.
25.03.2005 20:38
16 / 20