Yritin tyhjentää kovalevyni ja asentaa WinXP:n uudelleen.
Koneeni mukana tuli Win98. Sen asennusta tapahtuu asettamalla CD-levy sekä disketti koneeseen, sammuttamalla virran ja käynnistämällä kone uudestaan disketillä ja cd:llä.
Tiedotojen palautus disketissäni on kuitenkin jotain vikaa ja se ei toimi. Miten minun tulisi jatkaa tästä?
Otin www.bootdisk.comista Win98 bootdiskin, mutta se vie minut vain DOSiin ja sieltä en osaa/uskalla tehdä mitään.
Haluaisin siis tyhjentää kovalevyn ja asentaa Win98:n uudelleen, mutta ilman tuota diskettiä, se ei tunnu onnistuvan.
Osaisiko joku auttaa?
Apua Win98 uudelleen asennuksessa
12
1363
Vastaukset
- etteenpäin
Jos koneesi on sikäli vanha, ettei sitä voida biosista määrittää boottaamaan suoraan cd:ltä, lienee helpoista, että etsit koneen, jossa on win98 ja teet sillä uuden käynnistyskorpun.
Ongelma ilmeisesti on, että netistä hakemasi bootdisk ei osaa alustaa CD-asemaasi toimintakuntoon.- neuvomiseen...
"Jos koneesi on sikäli vanha, ettei sitä voida biosista määrittää boottaamaan suoraan cd:ltä, lienee helpoista, että etsit koneen, jossa on win98 ja teet sillä uuden käynnistyskorpun."
Älä kirjoita asiasta, josta et tiedä. Windows98-asennuslevy ei ole buuttaava, eikä myöskään Windows98SE, joten apuna tarvitaan tuota käynnistyslevykettä... - buuttaa
neuvomiseen... kirjoitti:
"Jos koneesi on sikäli vanha, ettei sitä voida biosista määrittää boottaamaan suoraan cd:ltä, lienee helpoista, että etsit koneen, jossa on win98 ja teet sillä uuden käynnistyskorpun."
Älä kirjoita asiasta, josta et tiedä. Windows98-asennuslevy ei ole buuttaava, eikä myöskään Windows98SE, joten apuna tarvitaan tuota käynnistyslevykettä...Win98-Second Edition kyllä boottaa CD-asemalta.
Olen sen verran monet kerrat kyseisen käyttiksen asentanut. Kokemusta on. Eli jos sulla on Second Edition, ja biosista saat määriteltyä cd:n boottaamaan, niin lätty sisään ja kone uudestaan käyntiin. Sitten vaan seuraat ohjeita. - ei..
buuttaa kirjoitti:
Win98-Second Edition kyllä boottaa CD-asemalta.
Olen sen verran monet kerrat kyseisen käyttiksen asentanut. Kokemusta on. Eli jos sulla on Second Edition, ja biosista saat määriteltyä cd:n boottaamaan, niin lätty sisään ja kone uudestaan käyntiin. Sitten vaan seuraat ohjeita.varmasti buuttaa! Sotket varmaan autorun-juttuun, joka avaa levyn sisältö- ja asennusikkunan, jos tietokoneessa on jo windows-käyttis.
Mutta syön vanhan hattuni, jos saat Windows98SE:n asennettua tyhjälle kovalevylle pelkästään sillä, että laitat biosista CD-aseman ekaksi...
Mulla on ollut Win98SE ja tunnen tämän asian. Win98SE-asennuslevy ei ole buuttaava. Kannattais tutustua, mitkä on boottaava levy ja mikä on autorun'illa varustettu levy.
Toki Windows-98 ja 98SE:stä voi rakentaa boottaavan tekemällä polttosoftalla siitä boottaavan ja lisäämällä siihen käynnistyslevyn sisällön. Tällöin boottiosio emuloi Win-98:n käynnistyslevykettä. - .............
ei.. kirjoitti:
varmasti buuttaa! Sotket varmaan autorun-juttuun, joka avaa levyn sisältö- ja asennusikkunan, jos tietokoneessa on jo windows-käyttis.
Mutta syön vanhan hattuni, jos saat Windows98SE:n asennettua tyhjälle kovalevylle pelkästään sillä, että laitat biosista CD-aseman ekaksi...
Mulla on ollut Win98SE ja tunnen tämän asian. Win98SE-asennuslevy ei ole buuttaava. Kannattais tutustua, mitkä on boottaava levy ja mikä on autorun'illa varustettu levy.
Toki Windows-98 ja 98SE:stä voi rakentaa boottaavan tekemällä polttosoftalla siitä boottaavan ja lisäämällä siihen käynnistyslevyn sisällön. Tällöin boottiosio emuloi Win-98:n käynnistyslevykettä.Formatoin kovalevyn käynnistämällä tietokoneen disketiltä ilman cd-tukea, jonka jälkeen biosista asetukset niin että boottaa cd:ltä, ja kas kummaa kysyi käynnistetäänkö 1. Kiintolevylta 2. CD-Asemalta. Valitset 2, niin asennus alkaa. Että tais tulla se pipo syödyks
- muistelet
............. kirjoitti:
Formatoin kovalevyn käynnistämällä tietokoneen disketiltä ilman cd-tukea, jonka jälkeen biosista asetukset niin että boottaa cd:ltä, ja kas kummaa kysyi käynnistetäänkö 1. Kiintolevylta 2. CD-Asemalta. Valitset 2, niin asennus alkaa. Että tais tulla se pipo syödyks
Windows2000-asennusCD-levyä. Alkuperäinen Windows98SE-asennuslevy ei ole buuttaava. En tiedä sitten jostain Viipurin piraattikopioista, onko niihin rakennettu bootti.
Alkuperäisellä Win-98SE:llä on vain autorun, ei ole boottaava. Tämä on taivahan tosi! Omistan tuollaisen alkuperäisen levyn OEM-version ja ei ole boottia, usko se! Olen koko ikäni työskennellyt tietokone- ja elektroniikka-alalla ja luulen tietäväni, mistä puhun... - vetoa?
............. kirjoitti:
Formatoin kovalevyn käynnistämällä tietokoneen disketiltä ilman cd-tukea, jonka jälkeen biosista asetukset niin että boottaa cd:ltä, ja kas kummaa kysyi käynnistetäänkö 1. Kiintolevylta 2. CD-Asemalta. Valitset 2, niin asennus alkaa. Että tais tulla se pipo syödyks
Jos Microsoft tai muu luotettava taho vahvistaa, että Windows98SE-asennus-CD on boottaava, maksan sulle 200€, mutta jos ei ole, niin maksat minulle saman verran?
Helppoa rahantuloa Sinulle?, kun intät, että Win98ME on boottava! - sanoo
vetoa? kirjoitti:
Jos Microsoft tai muu luotettava taho vahvistaa, että Windows98SE-asennus-CD on boottaava, maksan sulle 200€, mutta jos ei ole, niin maksat minulle saman verran?
Helppoa rahantuloa Sinulle?, kun intät, että Win98ME on boottava!mitä haluaa, mutta joka tapauksessa asensin juuri cd:ltä 98SE:n ja boottasin sen niin kuin aiemmin kirjoitin. Enkä enää jaksa jauhaa tätä samaa asiaa. Loppu, Piste, The End, Kaput
vetoa? kirjoitti:
Helppoa rahantuloa Sinulle?, kun intät, että Win98ME on boottava!Olen noin 50 kertaa asentanut W98SE ja olin itsekin varma ettei boottaa kunnes kerran unohdin W98SE asennus-CD:n koneeseen ja käynnistäessä ihmettelin kun kone kysyy että käynnistetäänkö CD:ltä vai kovolta.
No siitä heti kokeilemaan että onnistuuko asennus ilman bootti korppua ja avo´t näinhän siinä kävi.
Se on varmaa että KOPIOITU asennus-CD ei boottaa ellei sitä tee boottaavaksi.
Eli alkuperäinen W98SE OEM asennus-CD ainakin boottaa.- Sylvi!
sanoo kirjoitti:
mitä haluaa, mutta joka tapauksessa asensin juuri cd:ltä 98SE:n ja boottasin sen niin kuin aiemmin kirjoitin. Enkä enää jaksa jauhaa tätä samaa asiaa. Loppu, Piste, The End, Kaput
Katso vaikka jollain polttosoftalla, tai ilmaisella IsoBuster-ohjelmalla levyn ominaisuuksia ja sisältöä, onko levy boottaava. Aikaisemmin tällä palstalla oli samasta asiasta keskustelua. Ja silloin vielä varmistukseksi kokeilin tyhjällä koneella. Windows2000- ja WinXp boottasi CD:ltä, alkuperäinen, aito Win98SE levy ei...
Saattaa olla jonkun merkkikoneen (HP, Compaq) metkuja, kovalevyllä jotain ylimääräistä juttua, jos tuo Win98SE_CD:ltä boottaus onnistuu. (Tai merkkikoneen mukana on mofifioitu Win-98SE, jossa on boottisektori...) Tosin en tältä istumalta usko moista. Tuollaiset ovat pikkupoikien juttuja, jotka ovat juuttuneet omiin uskomuksiinsa... - kerran
Sylvi! kirjoitti:
Katso vaikka jollain polttosoftalla, tai ilmaisella IsoBuster-ohjelmalla levyn ominaisuuksia ja sisältöä, onko levy boottaava. Aikaisemmin tällä palstalla oli samasta asiasta keskustelua. Ja silloin vielä varmistukseksi kokeilin tyhjällä koneella. Windows2000- ja WinXp boottasi CD:ltä, alkuperäinen, aito Win98SE levy ei...
Saattaa olla jonkun merkkikoneen (HP, Compaq) metkuja, kovalevyllä jotain ylimääräistä juttua, jos tuo Win98SE_CD:ltä boottaus onnistuu. (Tai merkkikoneen mukana on mofifioitu Win-98SE, jossa on boottisektori...) Tosin en tältä istumalta usko moista. Tuollaiset ovat pikkupoikien juttuja, jotka ovat juuttuneet omiin uskomuksiinsa...kohta 50 vuotias "pikku-poika" vastaa vielä kerran. Just olen toiseen koneeseen asentamassa Windows Second Edition:ia ja BOOTTASIN CD:N kautta. EN KÄYTTÄNYT KÄYNNISTYSLEVYKETTÄ. kandeis varmaan sun itse ottaa selvää tästä. Hyvää yötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047