Vapaa kuvaus

Olen yli seitsenkymppinen mummeli. Olen kotoisin Itä-Suomesta, tehnyt evakkomatkan ja kotiutunut Hämeeseen. Pidän puutarhastani, käsillätekemisestä, kirjoittamisesta ja piirtämisestä. Intoa on paljon, mutta taitoa vähän ja tulokset sen mukaisia, mutta en ole tullut murehtineeksi sitä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

29

1. Tämä on myöhäinen viesti, mutta en sattunut huomaamaan aikaisemmin. Olen vaeltanut reittiä runsaan parin viikon ajan aikaisin keväällä. Silloin ei ollut liian kuumaa. Lähdin Leonista, koska en voinut käyttää enempää aikaa. Kävelymatkat yleensä n. 30 km päivässä. Vuoristoa ylitettäessä ei vähemmällä pääse, vaikka muulloin jäisikin yöksi johonkin kylään. Lähtiessä saa lähtöpaikasta (jokin kirkollinen virasto) "passin" johon matkan varrella leimoja ja perille tultaessa saa latinankielisen todistuksen. Mukaan on otettava kunnon kartta, pelkällä matkaan ilmoittautuessa sadulla eksyy helposti. Jaloista ja etenkin varpaista on pidettävä
    huoli!
  2. hyväksi minäkin tekisin jotain, mutta olen vähän taitamatoin ihminen. Kaikkea yritän innolla saada aikaiseksi, mutta ei niistä mallikelpoista synny. Tottelevainen kuitenkin olen, kun sille päälle satun eli komennelkaa te taitavammat, niin kyllä minä teen. Tiskihommat ja sellaiset sujuvat. Jotain piristystä tähän pimeyteen tarvitsee, kun on jo siinä pisteessä, että kun eilen käytin miestä lääkärissä, sekin tuntui kuin ulkomaan reissulta.
    Koetetaan kestää. Vajaa kuukausi, niin päivät alkavat pidentyä.