Vapaa kuvaus

Suosikkileffat: Tanssii susien kanssa, pieni suklaapuoti Katson tv:stä mieluiten: Kyllä nolottaa, dokumentit Kotieläimet: Kissa ja kotona on myös pari possua En pidä: Liikenneruuhka Parhaat matkakohteet: Odotan pääsyä Mouhijärvelle Ruoka & juoma: kala, uudet perunat, Hyvä pihvi Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

0

Kommenttia

2

1. Ronja on n 12 vee ja luulen että sillä on vielä n. neljä henkeä yhdeksästä jäljellä. Vanhemmiten elämä on turvallisempaa kuin snuorena mirrinä. Silloin kierreltiin viemäriputkissa ja pelloilla ilman huolen häivää.
    Kerran Ronja tuli aamutunneilla kotiin yltäpäältä kakkaisena ja haisevana. Luulen että kissa oli rämpinyt jostakin viemäristä ylös henkessä hädässä? Pari kynttä sillä oli myös poikki.
    Eräältä reissultaan Ronja palasi selvästi tapelleena ja korvasta puuttui palanen. Yhtenä kertana vein kissan lääkäriin kun sen häntä oli miltei purtu poikki. Häntä saatiin pelastettua ja kissa oli entistä ehompana valmiina uusiin seikkailuihin. Kolme kesää sitten Ronja menetti kerralla ainakin pari kolme henkeä kun oltiin pitempään mökillä. Läheisellä pellolla uskoisin ketun tai koiran käyneen Ronjan kimppuun? Siltä reissulta kissa palasi toinen kylki auki revittynä ja hampaan jäljet selässä. Päivystävä eläinlääkäri ompeli vetoketjua muistuttavan niittirivistön kissan kylkeen ja määräsi sen pitkälle sairaslomalle. Ronjan roikkuva vatsanahka oli pelastanut sen loppujenkin henkien menetyksiltä. Kettu oli saanut suuhunsa vain löysää läskiä ei onneksi sisäelimiä. Ronja sai samalla "rasvaimun" kun vatsanahka pieneni puolella.
    Kyllä silloin olin kovasti huolissani kissan terveydestä ja itsesuojeluvaistosta. Eikö se opi pysymään poissa hankaluuksista?
    No, tässä ollaan nyt vuodessa 2011 eikä sen kesän jälkeen ole henkiä enempää onneksi mennyt. Tuossa se makaa ikkunalla yhtä pulleena kuin ennenkin. Syö, nukkuu ja käy hiekkalaatikolla. Siinä sen päivä menee kesää odotellessa. Kiva kissa.
  2. HuH HUH