Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Ne+jotka+haluavat+asiaa+tutkia+itse+laajemmin,+ja+tehdä+omat+johtopäätöksensä,+niin+näistä+voi+aloittaa.+Lisäksi+suosittelen+edelleen+yllä+olevia+kirjoja,+jotka+mainitsin.Englantia+taitavat+voivat+katsoa+seuraavan+dokumentin:youtube.com/watch?v=zx3wftc-5jATässä+vielä+tempaus-teorioista:contendingfortruth.com/wp-content/uploads2/Rapture-Pre-trib-vs.-Post-trib.pdf
  2. No+minulla+on+lähes+kaikki+Pekka+Sartolan+kirjat,+ja+hän+kyllä+muistaa+mainostaa+tuota+tempaus+tulkintaansa,+vaikka+kirjan+aihe+välttämättä+siihen+liittyisikään,+joten+on+noita+tullut+pitkät+pätkät+luettua.+Kyllä+minä+tuon+artikkelin+nopeasti+silmäisin+ja+nuo+argumentit+olivat+ihan+tuttuja,+eivätkä+ne+minua+vakuuta+-+samat+on+kuultu+ja+nähty+ennenkin."Et+ole+vieläkään+pystynyt+osoittamaan+virhettä+tämän+tutkielman+raamatullisesta+johtopäätöksestä,+että+Jeesus+tulee+noutamaan+morsiamensa+ennen+vaivan+aikoja."Kyllähän+minä+pystyisin,+mutta+se+olisi+minulle+ajan+tuhlausta+kun+teillä+on+jo+tietty+näkemys+ja+uskotte+sen+olevan+oikea,+niin+ette+te+siitä+halua+luopua.+Kyllä+minä+olen+tästä+asioista+monet+kerrat+väitellyt+täällä+ja+silloin+on+ollut+useita+kirjoittajia+monella+puolella,+eikä+asia+ole+edennyt+mihinkään,+joten+turhaa.+Mukavammalta+ja+helpommaltahan+se+kuulostaa+ettei+tarvitsisi+kohdata+vainoja+ja+pahoja+aikoja,+mutta+ei+Raamattu+lupaile+helppoa+elämää+tässä+ajassa,+saati+pakenemista+lopun+ajan+tapahtumista.+Uskovat+joutuvat+saatanan+vihan+kohteeksi+silloin,+eivät+Jumalan.+Jumalan+viha+kohdistuu+silloin+uskosta+osattomaan+ja+kapinalliseen+ihmistenjoukkoon.+En+voi+kuin+sanoa,+että+pitäisi+nöyrtyä+ja+tutkia+noita+asioita+ilman+ennakkoasenteita.+Sinälläänhän+sillä+ei+ole+välilä+mitä+tempauksesta+uskoo,+tai+ainakaan+luulisi,+mutta+Jeesuksen+odotus+noissa+eri+tempaus+uskoissa+on+niin+erilaista+ihan+käytännön+tasolla,+että+se+vaikuttaa+kaikkeen+muuhunkin+ja+lopulta+uskovan+käytökseen,+ja+pahimmassa+tapauksessa+jopa+pelastumiseen+ja+iankaikkisuus+kohtaloon.
  3. "Sen+kyllä+huomaa,+ettei+sinun+mielestä+sinun+tarvitse+perehtyä,+mitä+Raamatussa+lukee."Missä+hengessä+oikein+olet?+Pyhä+Henkikö+käskee+vinoilemaan+ja+panettelemaan+koko+ajan?+Oletko+noin+vihan+ja+katkeruuden+vallassa+kun+minä+en+usko+tietyllä+tapaa,+joka+sinun+mielestä+on+ainoa+oikea?Missä+minä+sanoin+ettei+tarvitse+perehtyä+mitä+Raamatussa+sanotaan?+MISSÄ?+Miksi+annat+minusta+väärää+todistusta?+Missä+Raamattu+neuvoo+valehtelemaan+ja+vääntelemään+toisen+sanoja?"Edellä+viitattu+artikkeli+on+Raamattua+huolellisesti+tutkiva+ja+onnistuu+siinä+erinomaisesti."Minä+nimen+omaan+sanoin+ettei+minun+tarvitse+perehtyä+tuollaisiin+artikkeleihin,+sillä+tiedän+erittäin+hyvin+mitä+oppinne+opettaa+-+olen+todellakin+perehtynyt+siihen,+mutta+minulta+löytyi+myös+nöyryyttä+siihen+että+taivuin+tutkimaan+sitä+voisinko+olla+väärässä.+Minä+siis+todellakin+olen+tutkinut+Raamattua+ja+hylännyt+kyseisen+ihmistekoisen+opin,+joka+on+varsin+nuori+keksintö+historiassa.+Raamattu+ei+opeta+Jeesuksen+kaksivaiheista+tulemusta,+nuo+ovat+kaikki+vain+selittelyjä+ja+tulkintaa+tietyistä+raamatunpaikoista,+jotka+on+irrotettu+kyseistä+oppia+varten.+Jeesus+ei+ole+palaamassa+takaisin+milloin+tahansa,+vaan+vasta+tiettyjen+merkkien+jälkeen.+Vilkaisin+tuota+artikkelia,+eikä+sitä+voi+todellakaan+sanoa+huolellisesti+tutkivaksi.+Olen+minä+tuostakin+opista+lukenut+kirjallisuutta+joka+puolustaa+sitä+ja+on+huolellisemmin+tehty.+Tuohan+on+vain+jonkun+selitelmä+miksi+hän+uskoo+kyseiseen+näkemykseen,+lähinnä+listaus,+ei+mikään+tutkielma.Tehkää+parannus+niin+väärästä+tempaus+opistanne+kuin+hyökkäyksistänne.+Pyhä+Henki+ei+varmasti+ohjaa+uskovaa+hyökkäämään+toista+uskovaa+kohtaan+valheilla+ja+toisen+sanojen++vääntelyllä,+vaan+sellainen+on+peräisin+valheen+isältä.+Ja+mitä+olen+huomioinut,+niin+teillä+pre-tribulation+tempaajilla+se+uskokin+on+aivan+erilaista+kuin+klassisessa+kristinuskossa,+ja+se+vaikuttaa+ihan+käytännön+toimintaan+ja+käytökseen+asti.+Ja+jos+teissä+on+niin+paljon+enemmän+Pyhää+Henkeä+kuin+halveksimissanne+"harhaoppisissa+piruissa+(eli+ihmisissä+jotka+eivät+usko+tempauksesta+samoin+kuin+te)"+niin+miksette+paranna+sairaita,+aja+ulos+riivaajia+ja+herätä+kuolleita+Jeesuksen+Nimessä?+Enpä+ole+kuullut+sellaisista+ennen+vaivanaikaa+aikaa+tempailijoista,+jotka+niin+tekisivät.+Taidetaan+vain+istua+kuuntelemassa+saarnaajaa+joka+lupailee+että+kohta+minä+hetkenä+hyvänsä+lähtään+tuuliin+ja+pilviin+[ja+hykerrellään+kun+"harhaoppiset"+jäävät+tänne+Maan+päälle(?)].Kärsitte+ryhmäajattelusta+ja+vahvistusharhasta+kun+liikutte+vain+samoin+ajattelevien+porukoissanne+ja+tuomitsette+kadotukseen+ne+jotka+eivät+usko+tempauksesta+samoin+kuin+te.
  4. "+Lindströmin+profetia+ei+ole+totta.+Minä+en+usko+sen+olevan+Jumalan+antama.+Sinä+kiivailet+sen+puolesta,+mutta+sinun+juttusi+eivät+kestä+olenkaan+koettelua+Raamatun+jakeilla,+joten+lopetan+nyt+väittelyn+kanssasi."Enhän+minä+niinkään+kiivaile+minkään+profetian+puolesta,+vaan+ennen+vaivanaikaa+tapahtuvan+tempauksen+harhaoppia+vastaan.+Tempaus+eli+ensimmäinen+ylösnousemus+tapahtuu+Vaivanajan+lopussa+yläilmakehään,+ei+sen+korkeammalle+ja+sieltä+tullaan+Jeesuksen+kanssa+Maan+päälle+hallitsemaan+1000-vuotta.+Seurakunta+tulee+olemaan+Vaivanajassa+mukana,+ja+saatanan+vihan+kohteena,+ei+tietenkään+Jumalan+vihan+kohteena.+Niiden+uskovien+usko+ei+tule+kestämään,+jotka+odottavat+tempausta+ennen+vaivanaikaa,+heistä+monet+tulevat+luopumaan+kun+vainot+alkavat+eikä+tempausta+tulekaan.+Sitten+itketään+kun+ei+olla+valmistauduttu+ja+huomataankin+että+on+oltu+tyhmiä+neitsyitä,+jotka+eivät+ole+olleet+valmiina.
  5. Siis+väitätkö+todella+että+ilmaisu+"taivasten+kuningaskunta"+Matteuksessa+ei+ole+sama+asia+kuin+"Jumalan+kuningaskunta+muissa+evankeliumeissa+ja+muualla+Raamatussa?!+No+paljastit+ainakin+itsesi+ja+tietämättömyytesi?Ja+koska+kerrot+missä+Jumala+käskee+viettää+moista+hääperinnettä?"Tässä+jakeessa+Jeesus+sanoo+aivan+selvästi,+että+häät+ovat+TAIVAASSA,+ei+maan+päällä."Missä+pullossa+sinä+olet+kasvanut?+Eikö+jokainen+kristitty+melkein+tiedä+että+Jumalan+kuningaskunta+ei+tarkoita+taivasta?+Mitä+ihmettä?+"Jeesus+sanoi+ollessaan+maan+päällä,+että+Abraham,+Iisak+ja+Jaakob+ovat+elossa,+eivät+maan+päällä,+koska+kuolivat+aikanaan,+mutta+heidän+sielunsa+ovat+elossa+paratiisissa."Myös+he+tulevat+olemaan+mukana+vanhurskasten+ylösnousemuksessa,+ja+saavat+samalla+uuden+ruumiin.+Uskova+toki+"elää"+vaikka+ruumis+onkin+kuollut.+Mutta+kyllä+ateriointi+tapahtuu+ihan+ruumiissa+ja+Maan+päällä."Sinun+meriselityksesi+Jumalan+valtakunnan+nimen+välttämisestä+on+väkisin+keksitty+tekosyy.+Minuun+ei+uppoa+tällainen+epärelevantti+jaarittelu."Ei+ole+minun+keksimäni.+Tästä+siis+paljastui+että+ette+tunne+Kirjoituksia+hyvin+ettekä+heprealaista+perinnettä+ettekä+juutalaisia+käytäntöjä+Jumala+-sanan+suhteen.+Luulisi+nyt+uskovan+tietävän+että+juutalaiset+välttävät+ja+pelkäävät+Jumala+sanan+väärinkäyttöä+niin+paljon+että+käyttävät+kiertoilmaisuja,+joista+"taivas"+on+yksi.+Eipä+ole+löydy+paljon+hengellistä+tietoa+ja+tietoa+heprealaisesta+kulttuurista+ja+kreikkalaisesta+kulttuurista+ja+niiden+eroista+ihan+käytännössä.+Turha+tuollaisten+kanssa+on+jankatakkaan.
  6. "Raamattu+kertoo+Monessakin+kohtaa+taivaaseen+menemisestä+ja+joukon+tempaamisesta+taivaaseen.+Jeesus+tulee+hakemaan+omansa+Isän+luokse,+joka+asuu+taivaassa.+Ilmestyskirja+kertoo+taivaassa+olevista+pyhistä.+Paavali+kertoo+tempauksesta+taivaaseen.+Elia+ja+Mooses+kävivät+taivaasta+kirkastuvuorella+jne."Eikö+tässä+ollut+puhe+tempaamisen+ajankohdasta+ja+siitä+mennäänkö+tempauksessa+taivaaseen+vai+takaisin+Maan+päälle?++Jankkaat+kuitenkin+hirveästi+Raamatun+kohtia+jotka+eivät+liity+mitenkään+1.+ylösnousemukseen+eli+tempaukseen.+Mitenhän+tuo+Elia+ja+Mooseskin+liittyvät+lopun+ajan+tempauksen+ajankohtaan?+Edelleenkään+ihmisen+iankaikkisuus+kohtalo+ei+tule+olemaan+taivaassa,+vaan+ensin+on+1000-kuningaskunta+jossa+ollaan+Jeesuksen+kanssa+Maan+päällä+ja+lopulta+Jumala+luo+Uuden+Maan+jonne+Uusi+Jerusalemkin+tulee+Maan+päälle+ja+Jumala+itsekin+tulee+asumaan+Maan+päälle+kansansa+keskelle.+Näin+ainakin+minun+Raamatussani.+Ei+Raamatussa+puhuta+että+taivaaseen+mentäisiin+asustelemaan+3½,-+7-+tai+1000-vuodeksi+eikä+varsinkaan+ikuisesti."Jeesus+tulee+hakemaan+omansa+Isän+luokse,+joka+asuu+taivaassa."Ja+kaikki+Raamatun+kohdat+jossa+näin+sanotaan+selkeästi+ja+yksiselitteisesti?"Kuten+sanoin,+niin+missään+kohtaa+Raamatussa+ei+sanota,+että+Karitsan+häät+ovat+maan+päällä.+Sinä+sanoit,+että+kyllä+sanotaan,+mutta+et+viitannut+mihinkään+jakeeseen,+koska+sellaista+jaetta+ei+ole+missään+kohtaa+Raamatussa."No+kyllä+vain+sanotaan+ja+aivan+selkeästi.+Mutta+taas+puhut+jakeista?+Luet+Raamattua+ilmeisesti+kuin+horoskooppeja?+Jae+sieltä+ja+toinen+tuolta?+Raamattua+luetaan+kirja+kerrallaan,+alusta+loppuun,+kysyen:+miksi+tämä+kirja+on+kirjoitettu?"Sinä+olet+harhaoppinen+saarnaaja+ja+väärien+profetoiden+levittäjä,+joka+sen+lisäksi+kirjoittelet+välillä+todella+törkeästi.+"Pyhä+Henkikö+noin+käski+sanomaan?+Harhaoppinen+saarnaaja?+Kova+väite+ilman+minkäänlaisia+perusteluja,+luuletko+ettet+joudu+sanoistasi+vastuuseen+Jumalan+edessä?