Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. "Kerro+vielä,+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+uudessa+liitossa+on+voimassa+eri+pelisäännöt+kuin+vanhassa?+"-+???+Mitkä+eri+pelisäännöt?+Minä+en+ole+sanonut+mitään+mistään+eri+pelisäännöistä?+Vaan+kysyin+mitä+IR+sellaisille+tarkoittaa."Ja+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+Nooan+liitto,+Aabrahamin+liitto+ja+Daavidin+liitto+ovat+voimassa"Niissä+kohdissa+joissa+kerrotaan+näiden+liittojen+solmimisesta+selviää+kyllä+kauan+ne+ovat+myös+voimassa."mutta+Mooseksen+liitto+ei+ole?+"Mooseksen+liitto+on+vanha+liitto,+eikös?+Vanha+liitto+ei+ole+voimassa.+Uusi+liitto+on+korvannut+sen.Raamatusta:"Mutta+tämä+taas+on+saanut+niin+paljoa+jalomman+viran,+kuin+Hän+on+myös+paremman+liiton+välimies,+liiton,+joka+on+paremmille+lupauksille+perustettu.+Sillä+jos+ensimmäinen+liitto+olisi+ollut+moitteeton,+ei+olisi+etsitty+sijaa+toiselle.+Sillä+moittien+heitä+Hän+sanoo:+"Katso,+päivät+tulevat,+sanoo+Herra,+jolloin+Minä+teen+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+uuden+liiton,+en+sellaista+liittoa+kuin+se,+jonka+Minä+tein+heidän+isäinsä+kanssa+silloin,+kun+Minä+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta.+Sillä+he+eivät+pysyneet+Minun+liitossani,+ja+niin+en+Minäkään+heistä+huolinut,+sanoo+Herra.+Sillä+tämä+on+se+liitto,+jonka+Minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+näiden+päivien+jälkeen,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+mieleensä,+ja+kirjoitan+ne+heidän+sydämiinsä,+ja+niin+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+Minun+kansani.+Ja+silloin+ei+enää+kukaan+opeta+kansalaistaan+eikä+veli+veljeään+sanoen:+‘Tunne+Herra’;+sillä+he+kaikki,+pienimmästä+suurimpaan,+tuntevat+Minut.+Sillä+Minä+annan+anteeksi+heidän+vääryytensä+enkä+enää+muista+heidän+syntejänsä."+Sanoessaan+"uuden"+Hän+on+julistanut+ensimmäisen+liiton+vanhentuneeksi;+mutta+se,+mikä+vanhenee+ja+käy+iälliseksi,+on+lähellä+häviämistään.""Annas+tulla+luku+ja+jae,+kiitos."Luvut+ja+jakeet+lisättiin+Raamattuun+keskiajalla+ihmisten+toimesta.+Jumala+ei+ole+niitä+sinne+laittanut.+Opetuslapset+eivät+käytä+lukuja+ja+jakeita,+vaan+"tutkivat+Kirjoituksia"+-+eivätkä+vain+vilkaise+tiettyä+Kirjoitusten+kohtaa.
  2. Edelleenkin+sen+sijaan,+että+avaisit+oman+uskosi+sisältöä+ja+merkitystä,+hyökkäät+koko+ajan+toista+henkilöä+vastaan+herjauksin.+Et+ole+edelleenkään+avannut+uskoasi+sen+kummemmin+kuin+siten+että+se+on+vain+tunnustamista+(mielessään?),+että+Jeesus+on+Jumalan+Poika.+Eikä+mitään+muuta?+Itse+et+maininnut+uskoosi+liittyvän+mitään+muuta.+Mutta+syntiä+ei+kuitenkaan+saa+tehdä?+Kuuluuko+se+uskoosi?+Et+maininnut+sitä+aikaisemmin.+Ja+minä+olen+kysynyt+sinulta+mitä+se+teidän+uskonne+on+ja+mitä+se+merkitsee.+Ei+se+pitäisi+olla+niin+vaikeaa+kertoa+omin+sanoin.+Kyllä+osaan+itse+Raamattua+lukea,+sitä+ei+tarvitse+minulle+kopioida+ellet+selitä+raamatunkohtia+vielä+omin+sanoin+kuinka+asian+ymmärrät.Ja+edelleen:Onko+Jeesus+pelkkä+ihminen?+Onko+Jeesus+luotu+olento?+Ensimmäinen+luomus?Pyhä+Henki,+persoona+vaiko+asia?+Voima,+teko,+energia+vai+mikä?+Vai+synonyymi+Isälle?Mielelläsi+haet+kirjoitettuja+vakuuksia+Raamatusta,+mutta+onko+uskontosi+sen+kummempaa?+Jos+olet+aito+uskova,+niin+kuinka+pystyt+osoittamaan+Jumalan+valtakunnan+voimaa+ihan+käytännössä?+Paranevatko+sairaat+ja+heräävätkö+kuolleet+Jeesuksen+Kristuksen+Nimessä?+Lähtevätkö+riivaajat+ulos+riivatuista+Jeesuksen+Nimessä?+Onko+uskossasi+siis+voimaa+ja+auktoriteettia+takana?