Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

599

1. Vaikea+vastata+tuohon+onko+masennus+seurausta+syrjäytymisesta+vai+toisinpäin.+Ensimmäisen+kerran+mulla+todettiin+masennus+jo+ala-asteiässä+koulukiusaamisen+seurauksena+ja+siitä+lähtien+on+ollut+vaikea+luottaa+ihmisiin.+Mutta+oli+mulla+ennen+tätä+jokunen+kaveri+vaikka+olenkin+mielestäni+aina+tullut+paremmin+toimeen+itseäni+vanhempien+kuin+omanikäisten+seurassa.+Ja+kyllä+niihin+kavereihin+vielä+ala-asteiässä+muistaakseni+muutama+tyttökin+kuului.+En+koe+olleeni+kovin+ujo.Kiinnostuin+kuitenkin+yläasteen+aikama+ympäristöasioista+ja+Linkolan+teksteistä+ja+minun+oli+tämän+takia+vaikea+löytää+hengenheimolaisia.+Olin+aika+radikaali+ajatuksiltani,+mutta+olen+sen+jälkeen+lukenut+paljon+tekstejä,+joiden+ansiosta+ajattelen+nykyään+olleeni+monessa+asiassa+väärässä.+Lukioiässä+mulla+oli+taas+muutaman+kaverin+kaveripiiri,+mutta+koska+en+innostunut+baareissa+ravaamisesta+koin+jääväni+aika+ulkopuoliseksi.+Masennuksen+takia+lukio+pitkittyi+ja+kaverini+lähtivät+omille+teilleen+ja+sen+jälkeen+mulla+ei+kavereita+ole+olletkaan+vaikka+olen+kouluympäristöissä+vaihtanut+joitain+ajatuksia.En+käynyt+yliopistoa+kuin+muutaman+kuukauden+joten+ei+siinä+ajassa+ehtinyt+muodostua+vielä+kaverisuhteita+vaikka+meninkin+alussa+osaan+riennoista+mukaan.+Ulkopuoliseksi+koin+itseni,+koska+olin+paljon+muita+vanhempi+ja+jatkuva+baarittelu+ei+edelleenkään+kiinnostanut.Näen+tulevaisuuteni+synkkänä+enkä+usko,+että+asiat+tästä+enää+paremmaksi+muuttuvat+kaikesta+ammatti-ihmisten+avusta+huolimatta,+koska+olen+jo+pudonnut+niin+pahasti+kelkasta.+Elämänkokemukseni+puolesta+koen+olevani+kuin+teini+ja+että+viimeiset+kymmenen+vuotta+on+ollut+täysin+hukkaan+heitettyä+aikaa.
  2. 2+ja+3