Vapaa kuvaus

Olen kiva ja huumorintajuinen urheiluhullu. Tuutko jutskaa? Kotieläimet: koira Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: En ole kiinnostunut lapsista

Aloituksia

32

Kommenttia

386

1. Mistä ihmeestä tiedät, etten osaanottoa kuolleen omaisille oikeasti tarkoita? Aika kova väite, kun et minua edes tunne.

Otan aidosti osaa kuolleen omaisten suruun, muttei yhtään mitään auta, vaikka itkisin kaikki päivät kuolleen puolesta - ei hän henkiin kuitenkaan herää. Työni häiriintyvät myöhästymiseni takia ja niillä on elämääni vaikutusta, mutta kuollut ei henkiin herää, vaikka kokonaan töistä pois jäisin. Teen sellaista työtä, jolla on vaikutusta monen ihmisen henkeen, myös sinä olet tässä paikassa asioinut ainakin kerran elämäsi aikana.
  2. Ensinäkin, väärä keskustelu; tässä ei keskustella lemmikkien hoidosta, jos et sinä Valopäähölmö sitä älynnyt.

Sen verran kuitenkin kommentoin, että vaikkaan siellä nimimerkin takana piileskelee tänään Malminkartanossa junan alle joutuneen tyypin omainen/kaveri/tuttava. Siinä tapauksessa osanottoni ja voimia jaksamiseen.

Jos olet vain provo, niin olet harvinaisen naurettava.

Jos olet vain tietämätön koirien hoidosta, niin valistan sen verran, että on ihan normaalia, että koirat asuvat kerrostaloissa. Kaikki koirat ovat joutuneet olemaan kotona joskus yksin enemmän tai vähemmän aikaa. Sekin on normaalia, sillä hyvin vaikeaa on koiran kanssa 24/7 kotona olla - välillä täytyy käydä sellaisissa paikoissa, joihin ei koirilla ole asiaa esim. ruokakaupat. Minusta on järkevämpää jättää koira kotiin, kuin "parkkeerat" kaupan eteen käynnin ajaksi. Nimittäin silittelijöitä, häiritsijöitä, namien syöttelijöitä ja ties mitä muita porukoita liikkuu, etkä kaupassa asioidessa tiedä, mitä koirallesi tehdään. Olen nähnyt, että vierasta "parkkeerattua" koiraa omistajan poissaollessa mennään laumalla silittelemään, heittelemään kivillä, syöttelemään ties mitä "herkkuja"... Minun koiraani ei kosketa poissa ollessani!

Minulla on pikkukoira, jolla on kotona kissan vessa, johon hän saa tarpeensa tehdä, jos pidempään olen poissa. Mistä ihmeestä sinä tiedät, miten minä koiraani hoidan? Aika rajua väittää, etten koiraani hoida yhden foorumiviestin perusteella. Parempaa hoitoa, harrastuksia, virikkeitä ja ruokaa minun koirani saa kuin moni muu Suomessa asuva ihminen. Pitäisikö mielestäsi koko muu maailma unohtaa ja olla koira sylissä 24/7? Ei vaan maailma niin mene - pitää käydä töissä, kaupassa, yms. Missäköhän pumpulimaailmassa sinäkin asustelet, jos näin teet? Juuri tuollaisten junan alle heittäytyjien takia koirani saa pidempään olla kotona yksin, kun julkinen liikenne yhden hölmöläisen takia meni ihan sekasin, jonka seurauksena myöhästyin töistä ja pidempään täytyy täällä olla. En todellakaan huvikseni työpäivääni venytä.
  3. Ei kukaan eikä mikään systeemi ole täydellinen. Ei maailamassa ole ainuttakaan Paratiisi--valtiota, jossa kaikilla olisi hyvä olla; aina löytyy joku, jolla ei ole hyvä olla ja hän vaatii muutosta. Muutos on ehdottomasti tärkeä ja hyvä asia, koska ilman sitä elettäisiin vieläkin kivikautta. Tosin, minä miettisin vielä hetken uusien vaalien seuraukset pidemmällä kaavalla.

Ensinäkin, vaalit vaativat kuluja. Mistä muustakaan rahaa revitään kuin veronmaksajilta. Eli miten uudet vaalit näkyvät veron maksajien lompakossa? Miettikää te mielenosoittajat; jos johonkin rahaa tarvitaan, on se jostain pois. Moni on sanonut, että vanhuksiin ja työttömiin pitäisi panostaa enemmän, mutta jos saatte aikaan uudet vaalit, niin silloinhan helposti jomman kumman kassasta saatatte viedä varoja.

Toisena, haluaisin kysyä; miksi ihmeessä äännestitte nämä kansanedustajat? Sitä saa, mitä tilaa. Jos uudet vaalit tulevat, kuka takaa, ettei samoja naamoja valita uudestaan ja sama homma vaan jatkuu? Asioita muuttamaan pystyy, mutta usein isot muutokset vaativat useamman vuoden työn; vanhusten ja työttömien oloja ei kuukauden sisään pysty parantamaan. Usein isot muutokset vaativat yhden jos toisenkin vaalikauden ja monta erilaista näkökulmaa.

Itse en tule mielenosoitukseenne, koska en oikein ole varma, onko uudet vaalit hyväksi vai ei? Tässä, niin kuin kaikessa muussakin, on omat hyvät ja huonot puolensa. Minä jään miettimään asiaa kotiini...
  4. Molly Malonesissa ei ole työntekijöillä asianmukaiset työolosuhteet mm. puuttuu pukukoppi, henkilökunnan vessa, eikä ole mahdollisuutta käyttää kuulosuojaimia melun keskellä ja kaiken lisäksi lisät ja korvaukset jäivät maksamatta. Kun asian parantamiseksi alettiin tositoimiin, rahanhimoinen omistaja keksikin tehdä rikosilmoitus työntekijöistään ja uhkailee käräjillä.

No niin, jotain rajaa työntekijöiden sorsintaan! Artikkelissa sanottiin, että työntekijät ovat antaneet kassan ohi juomia toisilleen ja kavereilleen ja tämä toiminta on pitkään jatkunut, kunnes työnantaja "narautti juomia välittäneen liigan". Baarin omistaja sanoo yrityksen menettäneen jopa satoja euroja illassa. Jos näin on, en todellakaan jaksa uskoa omistajan pitkään katsoneen tätä toimintaa tekemättä mitään. Miksi ihmeessä rikosilmoitus tehtiin samoihin aikoihin, kun työntekijät alkoivat vaatimaan työoloihinsa parannusta ja lisien maksua? Hmm, kummallisia yhteensattumia...
  5. En missään nimessä halua puollustella Siitosen toimia, mutta lueskeltuani hänen kirjoituksiaan ja katseltuani ohjelmia Rox Farmista, minulle syntyi mielikuva, että ko. nainen toimii niin kuin toimii tietämättömyyttään.

Jatkuvasti tehdään uusia tutkimua, joista saadaan uutta tietoa. Näin ollen, erittäin monet käytännöt muuttuvat jatkuvasti. Minulle tuli sellainen mielikuva, että Siitonen on kasvanut maaseudulla ja saanut kaiken tietonsa sieltä. Uuden tiedon myötä, myös koirien kasvatukselle on tullut uusia vaatimuksia, joita Siitonen ei vain ole omaksunut. Monet ko. henkilöön kohdistuneet tekstit ovat olleet melko hyökkääviä, joten luonnollisesti hän on vain puollustautunut.

Ennen on maalla ollu koiratarhoja, joissa koiria on ollut mielin määrin ja siellä ne ovat lisääntyneet vapaasti. Tätä perinnettä taitaa Siitonenkin jatkaa, muttei yhtään katso koirien kohtaloa pidemmälle aikavälille; koirarakas saa olla, mutta nykyään koirien jalostukselle asetetaan kovempia vaatimuksia, joten pelkkä lisäännyttäminen ei enää ole yhteiskunnassamme hyväksyttävää.

Onko kukaan ikinä yrittänyt puhua Sadulle nätisti? Selittää hänelle nykykäytännöt rauhassa, hänen omia tottumuksia lähtökohtana käyttäen? Satua vaan pommitetaan asiattomilla puhelinsoitoilla, sähköpostiviesteillä ja solvataan pitkin Suomen nettiä. En missään nimessä Sadun toimia puollustele, mutta ehdottomasti kannatan asiallista suhtautumista tietämättömiin.
  6. 1. Pennun annetaan nukkua sängyllä, sohvalla ja hyppiä kaikkien sylissä. Aikuisena samaa koiraa kielletään nukkumasta sängyssä, sohvalla, eikä kukaan ota enää 50 kilosta koiraa syliin.
    - Koira on oppinut tietyille tavoille, eikä ymmärrä rajua muutosta. Koiran kanssa on aina oltava todella looginen; jos ei halua koiran aikuisena menevän sängylle, ei pentunakaan tämän pitäisi olla sallittua. Koira täytyy kasvattaa alusta alkaen tiettyihin tapoihin, joita tulee noudattaa koko loppuelämän.

2. On aivan luonnollista, että iso koira koetaan paljon pelottavammaksi, kuin pieni söpöläinen. Tästä syystä isoihin koiriin kohdistuu paljon enemmän tappo- ja agressiivisuuslegendoja kuin pieniin.

3. Pennulle ei opeteta selkeästi tapoja, vaan odotetaan koiran oppivan kaiken itsestään aikuisena, mutta kun haluttua käytöstä ei tulekaan, alkaa koiran armoton sättiminen.
    - Koira on eläin, vaikka fiksu sellainen. Eri tilanteissa koira pyrkii käyttämään laumassa opittua tapaa tai toimii vaistojensa varassa, eli kun selkeää toimintamallia ei koiralle ole omistaja opettanut ja vahvistanut, toimii koira vaistojensa varassa. Jos ei ole omistaja viitsinyt koiraa opettaa, turha vaatiakaan koiran osaavat asioita itsenäisesti.

4. Ostetaan aktiivinen koira, mutta kiinnostus turkin hoitoa ja aktiviteettien tarjoamiseen hiipuu äkkiä - koira jää sohvaperunaksi.
    - Vain liikkuessaan vaihtelevassa ympäristössä ja hyvin hoidettuna koira pysyy terveenä ja iloisena. Jos vähääkään epäilet, ettei aika/kiinnostus riitä monituntiseen turkin hoitoon ja runsaaseen ulkoiluun, harkitse uudelleen hamsterin hankintaa.

5. Ei oteta huomioon koiran pitkää ikää.
    - Koiraan kyllästytään ja se päättyy kiertolaiseksi, josta koira kärsii suunnattomasti.