Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

32

1. "Auton kestävyyden kannalta, ruoste ei siis ole oleellinen asia. Itse omistin 1989 mallisen peugeot 405:den ja kas kummaa, niin lähti talvella aina käyntiin, mutta ei sitä saanut ruostumaan millään."

Miten niin ei ole oleellinen? En missään vaiheessa sanonut niin. Meillä autojen kanssa nimenomaan ongelmaksi on koitunut tuo ruoste. Ja sekin on johtunut suurimmalta osalta siksi kun ei ole itse huolehdittu. Jos auton pesee korkeintaan kerran vuodessa ja laittaa pakkelia vain ennen katsastusta niin, että se näyttää hyvältä niin ei sitä kestä mikään merkki...

Ja jos olen väärässä niin korjata kyllä saa. Kuten tuo kirjoitusvirhe. Mitäpä siitä mussuttamaan sen enempää.

Vaikka itse japseja suosin niin en sano, että ne olisivat täydellisiä. Vaikka kone kestää niin niissä tuppaa olemaan nimenomaan tuo ruosteongelma.

Ja enpä mitään merkkiä koskevia asioita edes yritä esittää faktoina kun en asioita ole itse nähnyt/todennut :P

Tällä hetkellä jos rahatilanne sallisi niin autohankinta tulisi luultavasti olemaan mazda 3 tai toyota celica (2000 luvun malli)

En aja pitkää matkaa tai kuljeta paljon tavaroita joten voin tehdä "tyhmiäkin" autovalintoja vielä.

Ja tottakai auton ulkonäkö vaikuttaa ihan liikaa. Nainen kun olen. Se myönnettäköön.

Loppuun voisi heittää vielä tällaisen:
    "Ei se niin mene, jos on nuori, ei ole kokemusta, jos on nainen, useimmilla ei ole tekniikan suuntaan mitään mielenkiintoa. Paska on paskaa aina, tulee se kenen suusta tahansa."

Jos minulla ei olisi mitään mielenkiintoa aiheeseen/ko. asiaan niin miksi ihmeessä edes luen tätä palstaa?

Saako tänne tulla vasta kun tuulilasia on tilattu muutama vuosi?
  2. Eihän se tietämättömyys ja kysely ole niin paha asia kuin se, että eläin hankitaan ENSIN ja vasta SEN JÄLKEEN aletaan kysellä mitä se syö. Ei kukaan tiedä heti kaikkea ja jokainen on aloittelija joskus. Itse haaveilin ja luin rotista useamman vuoden ennenkuin niitä lopulta hankin ja siltikään en voi sanoa, että olisin jotenkin muita parempi. Osaan pitää eläimet hengissä ja kunnossa. Ja suurin osa tulee kuitenkin kokemuksen kautta.

Minusta on hyvä asia, että ihmiset kuitenkin kyselevät asiaa jos eivät tiedä. Vaikka onhan se totta, että tietoa olisi niin helppo hankkia itsekkin.

Ja en todellakaan kiellä sitä, että täällä ei olisi todella ihmeellisiä kyselijöitä joskus...

Ei kannata kuitenkaan yleistää ja polkea samaan kastiin KAIKKIA täällä kyseleviä. En hyväksy sitä, että hankitaan yksinäinen rotta mutta minullakin on ollut yksineläjä urosrotta. Se ei vain yksinkertaisesti tullut toimeen muiden rottien kanssa joten sen erillään pitäminen oli kaikkien turvallisuuden kannalta paras.

Ja muistuttaisin tuohon fretin hankintaan ettei niitä suositella pidettäväksi juurikaan häkissä vaan on tulossa myös laki jolla fretit saataisiin samanlaisiksi "huone eläimiksi" kuin kissa ja koira :)

Ja vaikka itsekkin joskus kauhistelen täällä näitä kysymyksiä ja ongelmia niin kannattaa pitää mielessä ettei kukaan ole seppä syntyessään vaan kaikki pitää oppia.

Moniko osaa vastata esim. suorilta että mitä sinoaloanin maitokäärme tai sukkanauhakäärme syövät?

kysyvä ei tieltä eksy :)