Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minäpä+panen+paremmaksi++:)
Tytär+syntyi+kun+olin+hätäisesti+17v,+poika+kun+olin+20v.+Sitten+lopetinkin+lasten+tekemisen.+
Mummikin+minusta+tuli+38-vuotiaana.
Niin+nuorena+suhtautuu+asioihin+luontevasti,+tein+mitä+oli+tehtävä,+hoidin+lapset+hyvin+vaikka+varmaan+tuli+tehtyä+paljon+virheitä.+
Rakkautta+ei+jälkikasvulta+ole+ikinä+puuttunut,+vielä+nytkin+menisin+vaikka+tuleen+heidän+puolestaan.+
Mies+oli+kilpaurheilija,+ei+ikinä+kotona,+töiden+jälkeen+lenkkeili+ja+treenasi,+kulki+kilpailureissuilla.+alkoholikin+oli+kuvassa+mukana.+
Kun+lapset+pääsivät+omilleen+ehdin+vielä+opiskella+ja+töitäkin+oli+ihan+tarpeeksi.+Ennen+opiskelemaan+lähtöä+olin+kaupan+kassana.+
Muutin+synnyinseudulle+asumaan,+siellä+olin+kuusi+vuotta,+Tytär+pyyteli+tulemaan+lähemmäksi+joten+tulin+sitten+takaisin+kun+työpaikka+järjestyi.+
En+tunne+jääneeni+mitään+paitsi,+olen+elänyt+vaiherikkaan+elämän.+Surua+ja+murhetta++on+ollut+mielestäni+liikaakin.+
Nyt+olen+hyvin+onnellinen,+en+ehkä+arvostaisi+näin+paljon+nykyistä+elämääni+jos+elämäni+olisi+ollut+helpompi.
28.12.2018 09:40
En+juuri+mieti+ikääni,+minkäänlaista+kriisiä+en+ole+juuri+pannut+merkille.+Oli+minulla+ikäkriisi+nelikymppisenä,+ajattelin+että+kohta+on+elämä+ohi,+ainakin+sellainen+elämä+josta+voi+nauttia.+
Nyt+ajattelen+huvittuneena+silloista+itseäni,+olen+elänyt+elämäni+parhaat+ajat+paljon+yli+nelikymppisenä.+
En+voi+vieläkään+valittaa.+
Silti+tiedän+että+aikaa+on+kulunut,+kyllä+eletyt+vuodet+tuntuu+tavalla+tai+toisella.+
Käy+sääliksi+ihmisiä+jotka+yrittävät+kynsin+hampain+pitää+yllä+nuoruuden+illuusiota.+
Joillekin+iskee+mahdoton+kuntoiluvimma,+on+sellaisia+jotka+turvautuvat+kirurgin+apuun.+
Moni+mies+tuupertuu+lenkkipolulle+kun+kylmiltään+alkaa+kovan+rääkin+huomattuaan+että+peilikuva+ei+ole+enää+kolmekymppisen.+
Liika+meikkaaminenkin+vanhentaa,+vaikka+tarkoitus+on+ihan+päinvastainen.+
Näkee+että+olen+funtsinut+näitä+asioita,+olisikohan+sittenkin+jonkinlaista+ikäkriisiä++:)
27.12.2018 19:38
En+tiedä+mitä+sanoa,+silti+tuntuu+että+pitäisi.
Voin+vain+kysyä,+mikä+sinua+noin+kovasti+vaivaa?
26.12.2018 19:46
Minäkin+olen+erakko.+Mutta+ihan+vapaaehtoisesti.+Ruuhkavuosina+ja+omaishoitajuuden+aikaan+haaveilin+kuinka+ihanaa+olisi+elää+vain+itselleen+ilman+velvoitteita.+Nyt+saan,+olen+hyvin+tyytyväinen+elämääni.
Olisin+kokoaikainen+erakko+jos+en+olisi+tavannut+kaveria+joka+tulee+viikonloppuisin+ja+lomillaan.+
Muun+ajan+olen+käytännössä+yksin+kissani+kanssa.+Nyt+joulun+aikaan+on+ollut+vilskettä+kun+jälkikasvu+on+saapunut+ruuhkasuomesta.+
On+hyvä+että+heidän+kanssaan+on+lämpimät+välit,+Menisi+hermot+jos+läheisimpien+ihmisten+kanssa+ei+tulisi+toimeen.+
Eilen+illalla+tulin+lämmittämään+mökkiä,+olin+päivän+hesalaisten+kanssa+ja+yöksi+tulen+mökille.+
Huomenna+taas+menen+kylille+kun+siellä+on+perheen+nuorimmainen+parivuotia+pikku-poika.+He+tulevat+vasta+tänään+illalla,+tein+petit+valmiiksi+joten+pääsevät+kylillä+nukkumaan+kun+matka+on+pitkä+ja+raskas.+Jouluvieraat+tulivat+kahdessa+erässä,+Tytär+ja+vävy+lähtivät+jo+kotiinsa.+
Tästä+tuli+taas+päiväkirja,+mutta+ei+minulla+muitakaan+tapahtumia+ole.
26.12.2018 17:27
Oli+mukava+lukea++Komean+nuorukaisen+käynnistä.+
Itse+olen+iloinen+kun+jälkikasvu+käy,+kissa+on+eri+mieltä.+Kissat+eivät+pidä+muutoksista,+jopa+huonekalujen+siirto+eri+paikkaan+tuntuu+häiritsevä.
25.12.2018 11:26
Nämä+onnittelut+sähköpostissa+että+olet+voittanut+ym..Olen+aina+jättänyt+avaamatta.+
Yhdessä+asiassa+olen+hyvin+epäluuloinen,+en+osta+koskaan+nettikaupasta+mihin+pitää+laittaa+luottokortin+tunnukset.+
Moni+on+laittanut+eikä+mitään+ole+sattunut,+en+silti+luota,+ostan+jos+voi+maksaa+pankin+kautta+tai+jälkivaatimuksella.
Joskus+lottoan+netissä+eurolla+parilla,+pelit+eivät+kiinnosta,+niissä+häviää+aina.
24.12.2018 20:53
Lämmin+ja+hyvä+mieli,+oikein+jouluinen.+Samaa+toivon+teille+pirttiläisille.
On+mukavaa+nähdä+Tyttären+perhettä,+Keskiviikkona+tulee+lisää+kun+tyttären+poika+perheineen+tulee,+nyt+on+heidän+vanhempi+poikansa+mukana.+
Pieni+poika+on+vanhempineen+lasten+äidin+kotona+kun+hän+asuu+yksin,+hänelle+on+tärkeää+että+perhe+on+koolla+jouluna.+
Kyllä+lapset+kasvavat+niin+että+tokkopa+tunnistaisin+jos+yksin+vastaan+tulisivat,+vaikka+useamman+kerran+vuodessa+nähdään.+
Tämä+pikkuinen+on+ihan+kuin+edesmennyt+mieheni,+monesti+unohdun+vain+katselemaan+häntä.+
Meillä+on+niin+hyvä+olla+yhdessä,+koskaan+ei+ole+ollut+mitään+riitasointuja.+
Porukat+on+käymässä+vävyn+kotona,+tulevat+varmaan+heti+takaisin.+
Lämpimin+ajatuksin+Mielikki+ja+perhe
24.12.2018 15:01
Kiitos+samoin+Arvo.
24.12.2018 14:19
Olen+samaa+mieltä.
23.12.2018 16:48
Hyvää+Joulua+koko+pirtin+väelle.+
Kiitos+että+olette+ottaneet+minut++mukaan
23.12.2018 16:45
En+usko+että+jälkikasvua+kiinnostaa++mitä+mielikki-mummo+on+syönyt+joulunaikaan+vuonna+2018.
Jokapäiväisistä+asioista+tulee+kirjoiteltua+kun+ei+ole+hirrveästi++tapahtumia+elämässä.+
Kohta+tulee+tyttären+perhe,+heitä+tässä+odottelen.
23.12.2018 16:41
Uskon+että+rosollia+ja+kinkkua+riittää+jouluksikin.+Kakku+säilyy+hyvinviileässä,maku+vain+paranee.
23.12.2018 16:34
Huomenna+tulee+porukat+Helsingistä,+ei+käy+aika+pitkäksi.
Olen+tehnyt+kaiken+mitä+voi+ennakkoon+tehdä,+saa+sitten+olla+kiireettömästi+jälkikasvun+kanssa.
22.12.2018 20:10
Hieno+tunnelma+aloituksessa.
Minullakin+on+asunto+putsissa+ja+jouluruuat+odottavat+Hesalaisia+syömään.+Huomenna+tulevat,+paistan+vielä+tortut,+kalaa+suolasin+tänään++ja+ostin+vähän+kylmäsavulohta.+Kaikki+eivät+tykkää+kalasta+joten+sitä+ei+kovin+paljon+mene.
Minulta+puuttuu+kokonaan+runoilun+taito,+se+on+kuin+lauluääni,+se+on+tai+sitten+ei+ole.+Vai+olenko+liian+pidättyväinen,+en+osaa+antaa+mielikuvituksen+lentää.+Saatan+olla+hyvä+puhumaan+mutta+runoilu+ei+suju.+Kirjoittaminenkin+sujuu+vain+jos+asia+on+tärkeä+ja+koskettava.+
On+rauhallista+ja+viihtyisää.
22.12.2018 18:06
Se+on+sinun+mielipiteesi.
Minä+kunnioitan+ja+arvostan+hienoa+taitelijaa.+
En+halua+mässäillä+sillä+että+sairastui+alkoholismiin.
22.12.2018 17:55
Olet+oikeassa.+
Se+onkin+klassikko+teos.
Olin+alle+10+vuotias+mutta+kova+likemaan.+Isä+osti+Tuntematon+sotilas+kirjan.+
Minä+luin+sen+alle+kymmenvuotiaana.+
Oli+paljon+kirosanoja+sen+muistan.+Uskovaisen+kodin+lapselle+oli+outoa.+
Olen+lukenut+kirjan+aikuisena,+nyt+ymmärän+jo+sen+sanomaakin.
22.12.2018 17:54
Nyt+on+kaikki+valmiina,+tyttären+perhe+tulee+vasta+huomenna+kun+oli+työkiireitä+vielä+joulun+allakin.
Vaikka+olen+sanonut+että+otan+rauhallisesti+jouluvalmistelut+niin+kiirettä+vain+on+pitänyt,+olen+ollut+aika+kypsä+nukkumaan+viime+aikoina.
Taidan+olla+hitaampi+vai+mistähän+johtuu,+väsyn+herkemmin+sen+olen+ainakin+huomannut.
Kinkku+on+paistettu,+samoin+muut+jouluruuat+odottavat+syöjiään.
Kissakin+sairastui+vielä+kesken+kiireitten.+Juoksi+jatkuvasti+hiekkalaatikolla,+pissa+oli+välillä+vähän+veristä.
Onneksi+meidän+ihana+eläinlääkärimme+otti+Kaisa-katin+hoitaakseen.+Sai+samalla++kaikki+rokotukset+ym.+Kissa+on+vieläkin+nuupallaan,+nukutus+varmaan+vaikuttaa.
Ei+tässä+muuta+kuin+alan+kuuntelemaan+äänikirjaa,+tai+luen+Paloman+kirjan+loppuun.+
En+ole+kerinnyt+syventyä+kirjaan+pitkäksi+aikaa+kerrallaan,+on+mielenkiintoinen,+hän+on+saanut+elää+vaiherikkaan+elämän.+Mietin+lukiessani+että+olisikohan+minusta+ollut+noihin+olosuhteisiin.+Kolumbia+on+kuitenkin+jo+ilmastoltaan+hyvin+erilainen+maa,+kuuma+ilmasto+ei+sovi+minulle,+olen+sen+huomannut+matkoiltani.+
Kun+tulin+päiväntasajalta+Etelä-Amerikasta,+missä+oli+kostea+kuuma+ilmasto,+tänne+suomeen+Marras-joulukuun+vaihteessa+niin+hengitin+oikein+syvään+ihanan+raikasta+ilmaamme.+Nautin+jopa+loskasta+ja+räntäsateesta.
Vaiherikas+on+elämäni+myös+ollut,+mutta+hyvin+erilainen.+
Ihanaa+nähdä+Hesalaisia+,+on+jo+pari+kuukautta+kun+viimeksi+kävivät.
Täällä+on+pakkasta+15-20+astetta,+kai+se+vähän+lauhtuu+jouluksi.
Lämpimin+jouluisin+ajatuksin+Mielikki+ja+Kaisa-Katti
22.12.2018 16:57
Laila+on+laulajattariemme+parhaimmistoa.+Kuuntelen+häntä+usein.+Varsinkin+tämä+laulu+on+koskettava.
https://www.youtube.com/watch?v=9KpvVepzjtg
22.12.2018 16:25
Onnea+syntymäpäivänäsi.
Jousimies+on+hyvä+seuramies,+kyllästyy+äkkiä+ja+tulee+hankalaksi.+
Oikeasti,+en+usko+horoskooppeihin,+niidenkin+avulla+joku+tienaa+elantonsa.+
En+pidä+väliä+syntymäpäivistäni,+en+yleensä+edes+muista,+tytär+sitten+soittelee.+
Viimeksi+juhlin+viisikymppisiä,+silloin+pidin+isot+juhlat,+seuraavat+juhlat+on+sitten+100-vuotis+synttärit,+jos+en+ole+kuollut.
21.12.2018 17:23
Olen+minäkin+nähnyt++:)
Aikoinaan+tyttären+poika+oli+minulla+hoidossa+viikonloppuna.+
Mamma+oli+yhtä+aikaa,+hänellä+oli+komiat+hampaat,+oikein+välkehtivät.
Pikku-poika+meinasi+pyörtyä+nähdessään+kun+mamma+otti+hampaat+suustaan,+hän+alkoi+kiskoa+omia+hampaitaan,+josko+nekin+voisi+pestä+hanan+alla.
20.12.2018 15:59
13 / 165