Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Minäpä+panen+paremmaksi++:)Tytär+syntyi+kun+olin+hätäisesti+17v,+poika+kun+olin+20v.+Sitten+lopetinkin+lasten+tekemisen.+Mummikin+minusta+tuli+38-vuotiaana.Niin+nuorena+suhtautuu+asioihin+luontevasti,+tein+mitä+oli+tehtävä,+hoidin+lapset+hyvin+vaikka+varmaan+tuli+tehtyä+paljon+virheitä.+Rakkautta+ei+jälkikasvulta+ole+ikinä+puuttunut,+vielä+nytkin+menisin+vaikka+tuleen+heidän+puolestaan.+Mies+oli+kilpaurheilija,+ei+ikinä+kotona,+töiden+jälkeen+lenkkeili+ja+treenasi,+kulki+kilpailureissuilla.+alkoholikin+oli+kuvassa+mukana.+Kun+lapset+pääsivät+omilleen+ehdin+vielä+opiskella+ja+töitäkin+oli+ihan+tarpeeksi.+Ennen+opiskelemaan+lähtöä+olin+kaupan+kassana.+Muutin+synnyinseudulle+asumaan,+siellä+olin+kuusi+vuotta,+Tytär+pyyteli+tulemaan+lähemmäksi+joten+tulin+sitten+takaisin+kun+työpaikka+järjestyi.+En+tunne+jääneeni+mitään+paitsi,+olen+elänyt+vaiherikkaan+elämän.+Surua+ja+murhetta++on+ollut+mielestäni+liikaakin.+Nyt+olen+hyvin+onnellinen,+en+ehkä+arvostaisi+näin+paljon+nykyistä+elämääni+jos+elämäni+olisi+ollut+helpompi.
  2. Kiitos+samoin+Arvo.
  3. Olen+samaa+mieltä.
  4. Nyt+on+kaikki+valmiina,+tyttären+perhe+tulee+vasta+huomenna+kun+oli+työkiireitä+vielä+joulun+allakin.Vaikka+olen+sanonut+että+otan+rauhallisesti+jouluvalmistelut+niin+kiirettä+vain+on+pitänyt,+olen+ollut+aika+kypsä+nukkumaan+viime+aikoina.Taidan+olla+hitaampi+vai+mistähän+johtuu,+väsyn+herkemmin+sen+olen+ainakin+huomannut.Kinkku+on+paistettu,+samoin+muut+jouluruuat+odottavat+syöjiään.Kissakin+sairastui+vielä+kesken+kiireitten.+Juoksi+jatkuvasti+hiekkalaatikolla,+pissa+oli+välillä+vähän+veristä.Onneksi+meidän+ihana+eläinlääkärimme+otti+Kaisa-katin+hoitaakseen.+Sai+samalla++kaikki+rokotukset+ym.+Kissa+on+vieläkin+nuupallaan,+nukutus+varmaan+vaikuttaa.Ei+tässä+muuta+kuin+alan+kuuntelemaan+äänikirjaa,+tai+luen+Paloman+kirjan+loppuun.+En+ole+kerinnyt+syventyä+kirjaan+pitkäksi+aikaa+kerrallaan,+on+mielenkiintoinen,+hän+on+saanut+elää+vaiherikkaan+elämän.+Mietin+lukiessani+että+olisikohan+minusta+ollut+noihin+olosuhteisiin.+Kolumbia+on+kuitenkin+jo+ilmastoltaan+hyvin+erilainen+maa,+kuuma+ilmasto+ei+sovi+minulle,+olen+sen+huomannut+matkoiltani.+Kun+tulin+päiväntasajalta+Etelä-Amerikasta,+missä+oli+kostea+kuuma+ilmasto,+tänne+suomeen+Marras-joulukuun+vaihteessa+niin+hengitin+oikein+syvään+ihanan+raikasta+ilmaamme.+Nautin+jopa+loskasta+ja+räntäsateesta.Vaiherikas+on+elämäni+myös+ollut,+mutta+hyvin+erilainen.+Ihanaa+nähdä+Hesalaisia+,+on+jo+pari+kuukautta+kun+viimeksi+kävivät.Täällä+on+pakkasta+15-20+astetta,+kai+se+vähän+lauhtuu+jouluksi.Lämpimin+jouluisin+ajatuksin+Mielikki+ja+Kaisa-Katti
  5. Olen+minäkin+nähnyt++:)Aikoinaan+tyttären+poika+oli+minulla+hoidossa+viikonloppuna.+Mamma+oli+yhtä+aikaa,+hänellä+oli+komiat+hampaat,+oikein+välkehtivät.Pikku-poika+meinasi+pyörtyä+nähdessään+kun+mamma+otti+hampaat+suustaan,+hän+alkoi+kiskoa+omia+hampaitaan,+josko+nekin+voisi+pestä+hanan+alla.